نحوه اثبات خیانت زن

با ازدواج حریم و رابطه ای جدید و محکم میان زن و مرد ایجاد می‌شود که باید برای این رابطه حرمت و احترام زیادی قائل شوند. به همین سبب ورود شخص دیگری به این حریم، خیانت به رابطه محسوب می‌شود. اگر مردی متوجه خیانت همسر خود شود، باید از راه‌های اثبات خیانت زن آگاهی کامل داشته باشد تا بتواند از او شکایت کند.

زن یا مرد با آگاهی از راه‌های اثبات خیانت مرد یا راه‌های اثبات خیانت زن، می‌تواند خیانت را ثابت کرده تا بازپرس پرونده طبق قانون با فرد خیانت کار برخورد کند. به همین منظور در این مقاله از مؤسسه حقوقی دادسو، به بررسی راه‌های اثبات خیانت زن خواهیم پرداخت.

ؤسسه حقوقی دادسو برای اثبات خیانت زن یا اثبات خیانت شوهر با استفاده از کارشناسان مجرب و کارآمد از طریق تماس تلفنی به کاربران خود مشاوره رایگان ارائه می‌دهد.

راه‌ های اثبات خیانت زن

  • یکی از راه‌های اثبات خیانت زن، اقرار گرفتن از او در حضور قاضی پرونده و شهادت شاهدان است. قاضی پرونده نیز طبق قانون، مجازات زن خیانت کار را مشخص می‌کند.
  • اگر در خیانت زن، زنا اتفاق افتاده باشد، برای اثبات آن علاوه بر اقرار فرد خیانت کار، شهادت 4 مرد (بالغ، عاقل، با ایمان و عادل) یا شهادت 3 مرد و 2 زن عادل نیز الزامی است.
  • ارائه عکس، فیلم و پیامک‌ از خیانت زن نیز یکی از راه‌های اثبات خیانت زن است اما تنها با استناد به این موارد، جرم خیانت زن اثبات نمی‌شود. برای اجرای حکم خیانت همسر، نیاز به دریافت دستور قاضی برای گرفتن پرینت مکالمات و پیامک‌های فرد خیانت کار است.
  • یکی دیگر از روش‌های اثبات جرم خیانت زن، علم قاضی است. قاضی با توجه به اقرار فرد خیانت کار، اظهارات شهود و انجام تحقیقات در حوزه پرونده، نسبت به جرم زن اطمینان حاصل می‌کند.

مجازات خیانت زن

  • مجازات خیانت زن با توجه به نوع خیانتی که به شوهر خود می‌کند، به صورت زیر است:
  • روابط جنسی خارج از ازدواج در میان زن و مرد غریبه (در حد بوسیدن و بغل کردن) رابطه نامشروع محسوب شده و مجازات زن از 1 تا 99 ضربه شلاق تعزیری است. (میزان دقیق شلاق را قاضی با توجه به شرایط طرفین مشخص می‌کند)
  • اگر زن مرتکب زنا (در بین زن و مرد غریبه دخول صورت گیرد) شود، زنای او محصنه محسوب شده و مجازات این زن خیانت کار، سنگسار است. (اجرای حکم سنگسار شرایط خاصی دارد).

طلاق زن خیانت کار

امروزه یکی از دلایل اصلی طلاق، خیانت زن یا مرد به طرف مقابل است. اگر در رابطه ای زن خیانت کند و درخواست طلاق از طرف مرد باشد، مرد باید خیانت زن را اثبات کند. به این صورت که مدارک و شواهد لازم برای اثبات جرم خیانت زن را به دادگاه خانواده ارائه دهد تا قاضی با درخواست طلاق او، به علت خیانت همسر موافقت کند.

طبق ماده 637 قانون مجازات اسلامی، از آنجایی که حق طلاق با مرد است، اگر در رابطه ای زن به شوهر خود خیانت کند و رابطه نامشروع داشته باشد، در صورتی شوهر می‌تواند درخواست طلاق به دلیل خیانت زن را بدهد که مرد برای اثبات خیانت زن دلایل و مدارک کافی داشته باشد تا بتواند جرم خیانت زن را ثابت کند.

در این اپیزود، تمامی سوالات احتمالی شما در زمینه طلاق توافقی و حق طلاق پاسخ داده شده است.

طلاق توافقی بدون وکیل

یکی از انواع طلاق در ایران، طلاق توافقی بدون وکیل بوده که زن و شوهر به همراه مدارک طلاق توافقی به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه و درخواست طلاق توافقی خود را ثبت می‌کنند. بعد از تعیین شعبه، زن و شوهر به واحد مشاوره خانواده در دادگاه معرفی می‌شوند.

زن و شوهر صورت جلسه دادگاه که شامل مواردی نظیر مهریه، نفقه و اجرت المثل است را با توافق یکدیگر امضا می‌کنند. پس از صدور رأی طلاق توافقی، زوجین سه ماه فرصت دارند تا به محضر مراجعه کرده و صیغه طلاق آنها جاری شود.

مؤسسه حقوقی دادسو در روند طلاق توافقی بدون وکیل و هزینه وکیل طلاق به کاربران خود به صورت رایگان مشاوره می‌دهد.

مهریه زن خیانت کار

مهریه در ابتدای ازدواج به واسطه عقد نکاح به زن تعلق می‌گیرد و زن در هر زمانی حق مطالبه مهریه خود را دارد و مرد ملزم به پرداخت آن است. بنابراین حتی در ازدواجی که زن به شوهر خود خیانت کرده، زن حق دریافت مهریه را دارد.

مجازات رابطه نامشروع تلفنی

در رابطه نامشروع پیامکی و تلفنی زن و مرد نامحرم، با ارسال پیام‌های عاشقانه و غیر اخلاقی، با یکدیگر، ارتباط برقرار می‌کنند. اثبات خیانت زن در رابطه نامشروع تلفنی در صورتی امکان پذیر است که قاضی، با دیدن پیام‌ها و مکالمات، اطمینان حاصل کند که رابطه نامشروع، میان زن و مرد نامحرم وجود داشته است.

حکم خیانت زن در صورت اثبات خیانت، 99 ضربه شلاق تعزیری خواهد بود.

اثبات خیانت از طریق چت

راه های اثبات خیانت زن از طریق چت عبارتند از:

  • دسترسی به پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی شخص خیانت کار از طریق اپراتور یا شبکه‌های اجتماعی
  • اقرار زن به خیانت خود
  • دسترسی به محتوای تلفن متهم
  • اقرار شاهدان مطلع به خیانت زن

طبق قانون اگر شوهری از زن خود به علت خیانت از طریق چت، شاکی است، باید به دادگاه مراجعه کرده و شکایت خود را مطرح کند. در صورتی درخواست مجازات زن خیانت کار امکان پذیر است که مرد دلایل و مدارک کافی برای اثبات خیانت زن از طریق چت را به دادگاه ارائه دهد.

بنابراین با توجه به موارد ذکر شده، اگر مردی نسبت به خیانت زن خود اطمینان کافی ندارد، باید از اقدام به شکایت خودداری کند زیرا در صورت عدم اثبات خیانت زن، به جرم تهمت و افترا محکوم می‌شود.

پس قبل از هر اقدامی برای شکایت از خیانت زن، از کارشناسان حقوقی دادسو در واتس اپ مشاوره گرفته و با مشورت از وکیل طلاق در تهران، از راه های اثبات خیانت زن آگاه شوید.

سوالات متداول

چگونه می‌توان خیانت زن را ثابت کرد؟

یانت زن از طریق اقرار خود فرد خیانت کار، شهادت شاهدان عاقل، عادل و بالغ و علم قاضی قابل اثبات است.

آیا با ارائه عکس، فیلم و چت‌های همسر از طریق پیامک، تلگرام و اینستاگرام می‌توان خیانت زن را ثابت کرد؟

خیر، تنها با ارائه عکس و فیلم، خیانت زن ثابت نمی‌شود اما نشانه ای برای اثبات خیانت زن برای ارائه به قاضی پرونده است.

آیا مرد در صورت خیانت زن، مکلف به پرداخت مهریه است؟

بله، مهریه در هنگام عقد نکاح به زن تعلق می‌گیرد و زن مالک مهریه خود است. خیانت زن و رابطه نامشروع از جانب زن، جرم بوده و مرد می‌تواند علیه زن خود شکایت کیفری کند اما حق مهریه زن حتی با خیانت او پا بر جا بوده و اگر مهریه را مطالبه کند، مرد مکلف به پرداخت آن است.

دادسو چیست؟

دادسو یک موسسه حقوقی است که تمامی مجوزهای لازم را از کانون وکلای دادگستری مرکز، قوه قضاییه و اداره ثبت اسناد اخذ کرده است. دادسو کلیه خدمات حقوقی، وکالتی و کنسولی را به ایرانیان داخل و خارج از کشور ارائه می‌کند.

چگونه می‌توانم با دادسو در ارتباط باشم؟

شما می‌توانید از طریق واتساپ، تلگرام و یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۹۱۰۳ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید. همکاران ما با حوصله پاسخگوی شما هستند.

چگونه می توانم با وکلای دادسو جلسه داشته باشم؟

جلسات مشاوره وکلای دادسو به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود. برای برگزاری جلسه با وکلای دادسو با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا برای شما وقت ملاقات تنظیم کنند.

4.2/5 - (81 امتیاز)

طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. لطفا قبل از اینکه به صورت جدی به طلاق فکر کنید با مشاور خانواده مشورت نمایید. در صورتی که تصمیم شما قطعی است، همکاران ما در دادسو راهنماییتان می کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
تحریریه دادسو
این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است. اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.
20 پاسخ
  1. باعرض سلام اظلاع رسانی بسیار کاملی رو با بیانی ساده که عموم اقشار جامعه منوجه جواب سوالشون میشن ودید درمورد قوانینی قانون گذار حداقل همین موضو ع خیانت زن بسیار دقیق وعادلانه است که انشاالله بدرستی اجراشود ممنون از برانامه شما

  2. سلام زنم بامردی با چت وعکس در ارتباط بوده ومدارک وشاهد نیز وجود دارد باید در این مورد چکار باید کرد. وسوال دیگر ماشین را می‌توان به عنوان مهریه گرفت در صورتی که طرف معلول باشد وباید برای کارهای خود احتیاج دارد

    1. سلام، وقت بخیر
      دیدگاه قبلی شما به دلیل توهین و حرف ناسزا منتشر نشده است.
      در صورتی که دیدگاه مشکلی نداشته باشد منتشر می شود. سپاس از همراهیتون 🙂

  3. ازلحاظ شرعی هرزن یامردی نیاز به مهر وعاطفه ازطرف مقابل داردوبرای برطرف کردن نیاز جنسی یک همسرمیخواهد.اماباید دید یاشنیدکه مشکل جدایی شماچیست .تاجایی که راه داردخیانت نکن.چون راههای زیادی برای برطرف کردن میل جنسی هست. امابرای پرینت گرفتن دادگاه طبق مدارک وشواهد ارائه شده دستورمیدهد ونیازی به سندسیم کارت نیست

    1. علی جان وقتی نه پرینت نه فیلم و عکس نه گفته شوهر زن خیانتکار ملاک نیست پس چی می‌توان کرد خاک بر سرمون بریزیم بهتره

  4. ببخشید ولی انگار هیچ دلیلی خیانت زن رواثبات نمیکنه پس چکار کنیم تا جناب قاضی متقاعد بشن

  5. سلام من کارم افتاد تو دادگاه خودم خواستم طلاق بگیرم قبلا به شوهرم خیانت نکردم اگه وقتی که یک زن و شوهر کارشون تو دادگاه هستش زن وقتی شوهرش ولش کرده رفته زن با یه مرد دیگه دوست شده خیانت حساب میشه آیا؟
    و اینکه سیم کارت به اسم من نیست و میخواد پیرینتی دربیاره چه شکلی میتونه دربیاره؟؟

    1. سلام، وقت بخیر
      پرینت سیم کارت اثباتی برای خیانت محسوب نمی شود.

      1. سلام منم دقیقا تو همچین شرایطیم الان وکیلش بهم گفته یا مهریتو می‌بخشی یا هم شکایت میکنیم روت درحالیکه من ی ساله از خونه خودم اومدم خونه مامانم اینا و مراحل طلاق رو داریم طی میکنیم الان من چیکار کنم

        1. سلام، وقت بخیر
          برای اثبات خیانت به فیلم واضح نیاز است. همانطور که گفتیم پرینت سیم کارت دلیلی برای خیانت محسوب نمیشود.

  6. خودم تماس ها وپیام را بین همسرم و فرد دیگر دیدم ولی بخاطر مسائلی همسرم را بخشیدم ولی میخوام از اینکه رابطه نامشروع مابین شون نبوده مطمئن شوم،اگر آزمایشی وجود دارد که ازاین مسئله مطلع بشم

  7. اکثر زنها خیانت کار شده اند بخاطر اینکه قانون خیلی محکم و قوی پشتشونه و هر خیانتی هم ک میکنند قاضی کارشون نداره و در اخر هم حقشون رو میگیرند و مرد را هم راهی زندان میکنند

    1. هشت ساله که از زنم جدا شدم تمام زندگیم بود تا اینکه با مرد غریبه ای مخفیانه بمدت ۱۰ سال رابطه داشته فیلم و عکس هاشون توی گوشی بود منزلی که داشتم را بعنوان مهریه ازم گرفت من موندم و یک دختر ۸ ساله بخدا این عادلانه نیست

    2. این مدلی نیست که فقط خانم ها خیانت کنن این وسط به هر حال یه آقایی بوده که باهاش خیانت کرده باشند.

    1. سلام، وقت بخیر
      لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتاط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *