سامانه میخک هلند

سامانه میخک هلند
در این متن ما قصد داریم که شما را با سامانه میخک هلند آشنا کنیم و مسائلی را که در این سیستم وجود دارد معرفی کنیم. خدماتی که در سامانه میخک ارائه می‌شود مربوط به مسائل حقوقی است که در اینجا مراحل مختلف آن یعنی: طریقه ثبت نام در سامانه میخک، طریقه ثبت وکالت‌نامه در سامانه میخک هلند، روش اعطای وکالت‌نامه به شخص دیگر (یکی از بستگان نزدیک افراد و یا یک وکیل)، خدمات مربوط به نوبت دهی در سامانه، استعلام از وضعیت ثبت وکالت‌نامه سامانه میخک هلند و … شرح داده می‌شود. در کنار این موارد، روند طلاق در هلند هستند نیز بررسی خواهد شد. اما پیش از تعریف مراحل ذکر شده، می‌توانیم یک معرفی اجمالی از سامانه میخک را به شما ارائه دهیم:

سامانه میخک چیست

وزارت امور خارجه برای ایرانیانی که در هر کشور خارجی اقامت دارند، خدماتی ترتیب داده است که “مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی” و یا به اختصار سامانه میخک نامیده می‌شود. مطابق با این خدمات، هم‌وطنان در هر نقطه‌ای از دنیا می‌توانند پرونده‌های حقوقی و قضایی خود را به صورت کاملاً قانونی و رسمی انجام دهند. این پرونده‌ها می‌تواند مربوط به حوزه‌های مختلفی چون: امور تجاری و اداری، ثبت و اعطای وکالت‌نامه، پرونده‌های تحصیلی و دانشجویی، مراحل مربوط به صدور شناسنامه، گذرنامه و غیره باشند که ایرانیان در آن کشور با آنها روبرو خواهند شد.

ثبت نام در سامانه میخک هلند

برای ثبت نام در سامانه میخک، شما باید به عنوان کاربر جدید کد ملی و آدرس پست الکترونیکی (ایمیل) خود را وارد کنید تا ثبت نام انجام شود. به سایت سامانه به آدرس https://mikhak.mfa.gov.ir وارد شوید، کد ملی و ایمیل را وارد کنید، پس از اینکه سامانه کد تایید را به ایمیل شما فرستاد، یعنی ثبت نام با موفقیت انجام شده است؛ بنابراین می‌توانید وارد پنل کاربری هلند شوید و پرونده الکترونیکی خود را تشکیل دهید. پرونده شما از طریق اطلاعات هویتی ساخته می‌شود و این اطلاعات عبارت‌اند از: نام و نام خانوادگی، شغل، تحصیلات، محل تولد، محل صدور شناسنامه، آدرس دقیق محل سکونت در هلند، کد پستی، طول مدت اقامت در هلند و نوع اقامت.

ثبت وکالت‌نامه در سامانه میخک هلند

پس از روند موفقیت‌آمیز ثبت نام در سامانه میخک، نام کاربری و کلمه عبور را وارد کرده و حساب کاربری خود را باز نمایید. وارد بخش وکالت‌نامه‌های سامانه میخک هلند (آمستردام) شوید. این قسمت به شما کمک می‌کند تا وکالت خود را به یک وکیل یا یکی از بستگان نزدیک واگذار کنید. پیش از هر چیز شما باید بدانید که در مورد چه پرونده‌هایی نیاز به وکالت دارید؛ زمینه‌های مربوط به تقسیم ملک و املاک، امور دانشگاهی و اداری، سیستم‌های بانکی، داد و ستد املاک، انحصار ورثه، طلاق و انواع آن (توافقی یا غیر توافقی) و .. . پس از اینکه وارد بخش وکالت‌نامه‌های سامانه میخک هلند (آمستردام) شدید، فرم‌ها و سوالاتی در آنجا نمایش داده می‌شود که بر شما واجب است با دقت به آنها پاسخ دهید تا بتوانید مراحل پرونده را کامل طی کنید. سوالات و گزینه‌هایی که در این مرحله باید مشخص شود مربوط به نوع وکالت‌نامه، متن آن، اطلاعات شخصی هویتی وکیل و موکل است. برای اینکه از بروز مشکلات احتمالی در مراحل مختلف پرونده جلوگیری شود، مراقب باشید که اطلاعات را دقیق و صحیح وارد کنید. آنچه که در متن وکالت‌نامه باید مشخص شود، مربوط به حدود اختیار عمل وکیل شماست. به این معنی که شما در متن قید می‌کنید که وکیل شما تا چه حد و در چه مسائلی حق ورود و اعمال نظر دارد. مثلاً شاید بخواهید در مورد حضانت فرزندان به او اختیار تام بدهید که در جلسات دادرسی هرطور که صلاح می‌داند عمل کند، اما درباره تقسیم اموال به او مجوزی برای اعمال نظر ندهید و بخواهید در این مورد طبق حکم دادگاه عمل کند. لازم به ذکر است که در این متن باید صریحاً ذکر شود که وکیل شما به نمایندگی از شما می‌تواند درخواست طلاق را تنظیم کند و به دادگاه خانواده بفرستد. طلاق در هلند بیشتر بخوانید: طلاق در هلند

اعطای وکالت به وکیل  از طریق سامانه میخک

همان‌طور که میدانید، این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید به کمک سامانه میخک هلند، وکالت خود را به یک وکیل و یا یکی از نزدیکان خود اعطا کنید. مواردی هم وجود دارد که انتقال وکالت فقط به وکیل پایه یک دادگستری قابل قبول است و این امکان برای بستگان وجود ندارد. اما در این مورد هم بستگان می‌توانند وکالت‌نامه را به وکیلتان تحویل دهند.به طور مثال، در پرونده‌های طلاق از نوع توافقی، نزدیکان شما نمی‌توانند وکالت شما را به عهده بگیرند. در مواردی که وکالت شما به عهده بستگان است، ایشان باید از طریق مراجعه به وزارت امور خارجه وکالت‌نامه شما را دریافت کنند. اما در مواردی که وکالت به عهده وکیل باشد، نیازی به این مراجعه نخواهد بود. در صورتی که برای پیشبرد روند قانونی پرونده طلاقتان به همراهی وکیل نیاز دارید، از طریق واتس‌اپ با مشاوران و کارشناسان دادسو در ارتباط باشید.

نحوه گرفتن کد رهگیری سامانه میخک

هر پرونده‌هایی که در سامانه میخک هلند ثبت شود، دارای یک کد رهگیری خواهد بود – البته مواردی هم وجود دارد که برایشان کد رهگیری صادر نمی‌شود؛ مانند پرونده نظام وظیفه. شما باید طبق مراحلی که تاکنون گفته شد، وکالت‌نامه خود را در سامانه ثبت کنید و پس از تأیید مراحل آن، کد رهگیری خود را دریافت کنید. اگر موفق به نگهداری کد رهگیری نشدید، ایمیل خود را چک کنید.
سامانه میخک هلند
سامانه میخک هلند

نوبت دهی سامانه میخک آمستردام

مطابق با آنچه که بیان شد، با ثبت وکالت‌نامه در سامانه میخک آمستردام و تایید آن، یک کد رهگیری به ایمیل شما ارسال می‌شود. در صورتی که این کد را در “Inbox” نیافتید، حتما به پوشه “Spam” مراجعه کنید. با دریافت کد رهگیری در سامانه میخک از طرف سامانه، به سیستم نوبت دهی میخک به آدرس زیر که برای همه ایرانیان مقیم هر کشور خارجی، مشترک است وارد شوید. https://appointment.mfa.ir در ین مرحله طبق مراحل زیر عمل کنید: ابتدا وارد سایت مورد نظر به آدرسی که در بالا فوق درج شده است، شوید – کد ملی و کد رهگیری را وارد کنید، به بخش نمایندگی وارد شوید و نمایندگی متناسب با شرایط خود را انتخاب کنید. در این مرحله، سامانه برای نوبت دهی چند تاریخ و گزینه را پیشنهاد می‌دهد. گزینه مناسب را انتخاب کنید. اکنون شما میدانید که در چه تاریخ و روزی باید در سرکنسولگری ایران در آمستردام حاضر شوید. لازم به ذکر است که در روز مراجعه، تمامی مدارک هویتی را همراه خود داشته باشید تا در انجام مراحل مشکلی ایجاد نشود. نکته مهم در سیستم نوبت دهی این است که برای مواردی همچون نظام وظیفه که کد رهگیری ندارند، باید در هنگام دریافت نوبت، گزینه “بدون کد رهگیری” را انتخاب کنید.

استعلام وکالت‌نامه میخک آمستردام

در صورتی که نیاز دارید که از صحت روند ثبت وکالت‌نامه خود آگاه شوید، مراحل زیر را طی کنید:
  • وارد پنل کاربری خود در سامانه میخک شوید.
  • قسمت صحت مدارک را انتخاب کنید.
  • نوع مدرک خود را انتخاب و کد ملی و کد رهگیری را وارد کنید، سپس با کلیک بر گزینه جستجو، نتیجه را خواهید دید.
نکته مهم در این مرحله این است که اگر می‌خواهید مدارک را مشاهده نمایید، باید گفت که یکی از نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در هلند، این مدرک را تایید کرده باشد. در غیر این صورت این امکان برای شما وجود ندارد. در هر صورت مدارک این بخش شمال سه دسته است: مدرک تحصیلی – آموزشی و درمانی – همچنین وکالت‌نامه و تصدیق امضا.

طلاق توافقی با سامانه میخک هلند

زوجین ایرانی که تابع کشور هلند هستند و در آنجا اقامت دارند، باید روند طلاقشان بر طبق قانون خانواده ایران طی کنند و در تمامی مراحل شرایط قانونی ایران را رعایت کنند. در نهایت و زمانی که طلاقشان قطعی شد، آن را در دفتر طلاق ایران ثبت خواهند کرد. پیگیری و رسیدگی به دادخواست طلاق توافقی نیز از طریق شعبه دادگاه قوه قضاییه در ایران انجام می‌شود. زوجین ایرانی مقیم هلند، برای طلاق ایرانیان خارج از کشور، باید در همه جلسات دادخواست طلاق در ایران حاضر باشند و در صورت عدم امکان حضور، این مسئولیت به عهده وکیل ایشان است. این وظیفه را نمی‌توان به عهده بستگان نزدیک گذاشت چون از نظر قانونی این اختیار را ندارند. در صورتی که برای پیشبرد پرونده طلاق خود به وکیل طلاق توافقی نیاز دارید، با مراجعه به سامانه میخک هلند و یا سامانه ثنا این کار را انجام دهید. برای انجام این کار، با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور، پنل کاربری خود را باز کرده و در سامانه میخک هلند با مشاوران و کارشناسان مربوطه مشورت کنید تا شما را همراهی کنند. پس از انتخاب وکیل در ایران دیگر نیازی به حضور شما در دادگاه نیست. ثبت نام سامانه ثنا با گوشی بیشتر بخوانید: ثبت نام سامانه ثنا با گوشی

سفارت ایران در هلند (آمستردام)

محل استقرار سفارت هلند، در شهر آمستردام است و هم اکنون جناب آقای دکتر علیرضا کاظمی ابدی سفیر ایران در هلند هستند.تمامی پرونده‌ها و امور مرتبط با ایرانیانی که مقیم هلند هستند، از طریق سفارت ایران در آمستردام انجام می‌شود.

نشانی سفارت ایران در هلند:

Duinweg 20, 2585 JX, The Hague تلفن: 3384000 70 (0) 31+

ساعت کاری سفارت ایران در هلند:

کنسولی (شناسنامه، گذرنامه، وکالت‌نامه، تأیید اسناد و غیره) دوشنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه (چهارشنبه‌ها تعطیل است) از ساعت 9 تا 12 روادید (ویزا) سه‌شنبه و جمعه از ساعت 14 تا 16 زمان پاسخگویی تلفنی: دوشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت 14 تا 16 آدرس سایت: https://netherlands.mfa.gov.ir ایمیل: iranemb.lhy@mfa.gov.ir حساب توییتر: IRAN_in_NL@ کانال تلگرامی: IR_NL@

سرکنسولگری ایران در آمستردام

در تمامی مسائلی که با سامانه میخک هلند مرتبط است، باید با سرکنسولگری آن در ارتباط باشید. نشانی بخش کنسولی برای مراجعه حضوری: Duinweg 22, 2585 JX, The Hague شماره تماس: • 703384003 (0) 31+ (پاسخگویی تلفنی فقط روزهای دوشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه – ساعت 2 تا 4 بعدازظهر) • بخش ویزا و تایید مدارک: روزهای سه‌شنبه و جمعه از ساعت 2 تا 4 بعدازظهر ایمیل: visa_leg@iranianembassy.nl • سایر امور کنسولی: هر روز به استثنای روزهای چهارشنبه از ساعت 9 تا 12 صبح، به استثناء تعطیلات رسمی سفارت کانال تلگرام بخش کنسولی: consuly@

آدرس ‌های الکترونیک برای امور مختلف سفارت ایران در آمستردام:

  • ثبت وقایع چهارگانه احوال شخصیه (صدور اولین شناسنامه، ثبت ازدواج، طلاق و فوت): sejelat1@iranianembassy.nl
  • وکالت‌نامه، گواهی تجرد، عدم سوء پیشینه، ترجمه گواهینامه رانندگی، کپی برابر اصل و …: sejelat2@iranianembassy.nl
  • امور گذرنامه و مشمولین: passport@iranianembassy.nl
  • امور دانشجویی: student@iranianembassy.nl
  • امور روادید (ویزا) و تایید مدارک: visa_leg@iranianembassy.nl
  • امور اجتماعی، تابعیت و پناهندگان: consulate@iranianembassy.nl
  • سایر امور کنسولی: consulate@iranianembassy.nl
  این مقاله در مورد سامانه میخک هلند است و در صورتی که در کشور های دیگر اروپایی زندگی می کند می توانید از صفحه های سامانه میخک ترکیه، سامانه میخک آلمان، سامانه میخک انگلیس، سامانه میخک نروژ، سامانه میخک سوئد بازدید کنید.
5/5 - (5 امتیاز)

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی

تحریریه دادسو

این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است.
اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.

4 پاسخ

  1. من امستردام هستم. شما کارای ثیت نام میخک رو میتونین انجام بدین برام؟ چیکار باید بکنم؟

    1. سلام، وقت بخیر
      بله، لطفا با کارشناسان حقوقی در ارتباط باشید به طور کامل راهنماییتون میکنن

  2. من تو سامانه میخک هلند برای خواهرم یک وکالت در طلاق فرستادم. کد رهگیری رو هم گرفتم. برای رزرو وقت سفارت چیکار باید بکنم؟

    1. سلام، وقت بخیر.
      از طریق آدرسی که در مقاله درج شده اقدام کنید.
      میتوانید تمامی کارها را به وکلای خبره موسسه دادسو بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *