شرایط سلب حضانت فرزند از پدر

همان طوری که می‌دانید حضانت یکی از مهم ترین حق و حقوقی است که بر عهده خانم و آقا می‌باشد. حضانت به معنای نگهداری و تربیت فرزند است.

به صورت کلی اگر پدر آسیبی به فرزند بزند یا شرایط مناسبی برای نگهداری از فرزندان نداشته باشد، می‌توان برای سلب حضانت فرزندان از پدر اقدام کرد.

در ادامه مقاله شرایط سلب حضانت از پدر، نمونه دادخواست سلب حضانت و قوانین مربوط به آن را بررسی می‌کنیم.

در صورتی که برای گرفتن حضانت از پدر به وکیل نیاز دارید، وکیل حضانت دادسو در تمام مراحل همراه شما خواهد بود. برای اطلاعات بیش‌تر با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید.

حضانت فرزند

برای آنکه درباره شرایط سلب حضانت فرزند از پدر را بررسی کنیم باید ابتدا درباره حضانت فرزند بیشتر بدانیم. حضانت به معنای سرپرستی، نگهداری و تربیت فرزند می‌باشد. قانون برای حضانت فرزند دختر و پسر سن خاصی در نظر گرفته است که بعد از طی کردن این سن فرزند دختر و پسر از مدار حضانت خارج می‌شوند.

بعد از خارج شدن از مدار حضانت تصمیم با خود فرزند است که با پدر یا مادر خود زندگی کند. حضانت دختر تا هفت سالگی با مادر و از هفت تا نه سالگی با پدر است. حضانت فرزند پسر تا هفت سالگی با مادر و از هفت تا پانزده سالگی با پدر است.

در طلاق توافقی که همه‌ موارد بر اساس توافقات خانم و آقا انجام می‌شود هم می‌توان حضانت فرزند را به صورت توافقی پیش برد. برای مثال خانم و آقا می‌توانند توافقی کنند که فرزند به صورت همیشگی با مادر خود باشد و هفتگی پدر را ملاقات کند یا بر عکس!

ولایت فرزند

همان طور که در عنوان قبل ذکر کردیم برای درک شرایط سلب حضانت فرزند از پدر باید درباره حضانت و ولایت فرزند بیشتر بدانیم. ولایت فرزند با حضانت ایشان فرق می‌کند. زمانی که حضانت با مادر باشد، ولایت با پدر و در صورت فوت پدر با جد پدری ایشان است. وقتی ولایت با پدر است پس پرداخت حق و حقوق مالی فرزند و نفقه نیز با ایشان است.

شرایط سلب حضانت فرزند از پدر

زمانی پیش می‌آید که در مدتی که حضانت فرزند با پدر است آسیبی به ایشان وارد می‌کند که مادر یا خانواده ایشان قصد دارد حضانت را از پدر بگیرد. در قانون آمده که در یک سری موارد خاص می‌توان والدین (چه پدر و چه مادر) را از حضانت سلب کرد.

بر اساس ماده 1173 قانون مدنی؛ هرگاه در اثر عدم مواظبت یا انحطاط اخلاقی پدر یا مادری که طفل تحت حضانت اوست، صحت جسمانی و یا تربیت اخلاقی طفل در معرض خطر باشد، محکمه می‌تواند به تقاضای اقربای طفل یا به تقاضای قیم او یا به تقاضای رئیس حوزه قضائی هر تصمیمی را که برای حضانت طفل مقتضی بداند، اتخاذ کند.

موارد ذیل از مصادیق عدم مواظبت و یا انحطاط اخلاقی هر یک از والدین است:

  • اعتیاد زیان آور به الکل، مواد مخدر و قمار
  • اشتهار به فساد اخلاق و فحشاء
  • ابتلا به بیماریهای روانی با تشخیص پزشکی قانونی
  • سوء استفاده از طفل یا اجبار او به ورود در مشاغل ضد اخلاقی مانند فساد و فحشاء، تکدی گری و قاچاق
  • تکرار ضرب و جرح خارج از حد متعارف

در بند اول وقتی صحبت از اعتیاد شده باید بدانید منظور اعتیاد آسیب زننده به فرزند می‌باشد. یا هر کدام از موارد در صورتی که به فرزند آسیب وارد کنند می‌توانند دلیلی برای سلب حضانت از پدر باشد. در صورتی که مادر قصد دارد پدر را از حضانت سلب کند باید دلیل خود را به صورت کامل برای دادگاه اثبات کند؛ صرفا با گفتن اینکه پدر اعتیاد دارد یا مورد اخلاقی دارد نمی‌تواند دلیلی برای سلب حضانت باشد.

نمونه دادخواست سلب حضانت فرزند از پدر

در صورتی که مادر قصد دارد پدر را از حضانت سلب کند باید این دادخواست را به همراه دلایل محکمه پسند به دادگاه تقدیم کند.

ریاست محترم دادگاه خانواده……

با سلام؛ احترما به استحضار می رسانم که اینجانب ………… فرزند …………… به شماره شناسنامه در تاریخ …………. در دفتر رسمی ازدواج و طلاق به شماره ثبت …… با آقای ………….. فرزند …………. عقد نکاح دایم نمودیم که ثمره عقد نکاح دایم و زندگی مشترک با مشارالیه، فرزند دختر/ پسر به نام ……….. بود.

با توجه به اینکه بعد از صدور حکم طلاق/ یا تعیین مسکن جداگانه به حکم دادگاه، حضانت فرزند مشترک ما با آقای ……………. تعیین گردیده است، ایشان با اعتیاد/ کتک زدن خارج از حد متعارف/ فساد اخلاقی/ بیماری روانی/ سوء استفاده از طفل صلاحیت لازم برای نگهداری فرزند را ندارد.

لذا از دادگاه محترم تقاضا دارم با توجه به موارد مصرح که دلایل اثبات آن پیوست دادخواست گردیده است، پس از احراز موارد مزبور، مراتب قانونی را به جهت صدور حکم مبنی بر سلب حضانت فرزند از آقای  …………. و  صدور حکم حضانت به نام اینجانب نسبت به فرزند/ فرزندان، به نام ……………… را لحاظ بفرمایید.

در این اپیزود، تمامی سوالات احتمالی شما در زمینه حضانت فرزند پاسخ داده شده است.

قوانین مربوط به سلب حضانت فرزند از پدر

این قوانینی که در ادامه عنوان کردیم هم برای سلب حضانت فرزند از پدر و هم سلب حضانت فرزند از مادر مورد استفاده کرد.

ماده ۱۱۷۰ قانون مدنی

اگر مادر در مدتی که حضانت طفل با او است مبتلا به جنون شود یا با دیگری شوهر کند حق حضانت با پدر خواهد بود.

ماده ۱۱۷۱ قانون مدنی

در صورت فوت یکی از ابوین حضانت طفل با آنکه زنده است خواهد بود هر چند متوفی پدر طفل بوده و برای او قیم معین کرده‌ باشد.

ماده ۱۱۷۲ قانون مدنی

هیچ یک از والدین حق ندارند در مدتی که حضانت طفل به عهده آنها است از نگاهداری او امتناع کند در صورت امتناع یکی از ابوین‌ حاکم باید به تقاضای دیگری یا به تقاضای قیم یا یکی از اقرباء و یا به تقاضای مدعی‌العموم نگاهداری طفل را به هر یک از ابوین که حضانت به عهده او‌ست الزام کند و در صورتی که الزام ممکن یا موثر نباشد حضانت را به خرج پدر و هرگاه پدر فوت شده باشد به خرج مادر تامین کند.

جمع بندی

در صورتی که پدر صلاحیت نگهداری از فرزند را نداشته باشد، مادر می‌تواند برای سلب حضانت پدر اقدام کند.

همچنین اگر پدر در زمان ملاقات با فرزند نیز آسیبی به فرزند بزند و یا تاثیری در روحیه وی داشته باشد، می‌توان برای کاهش مدت زمان ملاقات با فرزند اقدام کرد.

بهترین راهکار برای سلب حضانت فرزند از پدر و یا سلب حق ملاقات فرزند، داشتن وکیل حضانت فرزندان است.

در صورتی که به وکیل حضانت نیاز دارید، با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید.

سوالات متداول

مدارک لازم برای سلب حضانت از پدر شامل چه مواردی است؟

مدارک لازم برای سلب حضانت از پدر شامل شناسنامه، کارت ملی و مدرک معتبر برای اعتیاد، فساد و یا… را باید ارائه دهید.

چگونه حضانت فرزند را از پدر بگیریم؟

برای گرفتن حضانت فرزند باید با مدرک معتبر به قاضی ثابت کنید که پدر یکی از مشکلاتی که در این مطلب ذکر کردیم را دارد.

دادسو چیست؟

دادسو یک موسسه حقوقی است که تمامی مجوزهای لازم را از کانون وکلای دادگستری مرکز، قوه قضاییه و اداره ثبت اسناد اخذ کرده است. دادسو کلیه خدمات حقوقی، وکالتی و کنسولی را به ایرانیان داخل و خارج از کشور ارائه می‌کند.

چگونه می‌توانم با دادسو در ارتباط باشم؟

شما می‌توانید از طریق واتساپ، تلگرام و یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۹۱۰۳ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید. همکاران ما با حوصله پاسخگوی شما هستند.

چگونه می توانم با وکلای دادسو جلسه داشته باشم؟

جلسات مشاوره وکلای دادسو به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود. برای برگزاری جلسه با وکلای دادسو با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا برای شما وقت ملاقات تنظیم کنند.

3.3/5 - (66 امتیاز)

طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. لطفا قبل از اینکه به صورت جدی به طلاق فکر کنید با مشاور خانواده مشورت نمایید. در صورتی که تصمیم شما قطعی است، همکاران ما در دادسو راهنماییتان می کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
تحریریه دادسو
این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است. اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.
74 پاسخ
  1. سلام ۲۰ سال پیش طلاق غیابی گرفتم چون همسر مجهول مکان در خارج بود باردار بودم و الان پدرش بعد ۲۰ سال درخواست دیدار با فرزند را داره آیا این حق را دارد

    1. سلام، وقت بخیر
      بله حق ملاقات با فرزند را دارند. البته فرزند شما فکر میکنم از دایره حضانت خارج شده اند و خودشان می توانند تصمیم بگیرند.

  2. سلام من یه پسر سه ساله دارم پدرش مشکل روانی داره نا رو تو خونه زندانی کرده و همش باما بحث و دعوا میکنه اگه بخوام طلاق بگیرم و حزانت بچه ام رو بگیرم باید چجوری اقدام کنم چجوری ثابت کنم فقط گفتن اینا تو دادگاه کافیه یا باید مدرکی داشته باشم
    لطفا در مورد مدرک راهنمایی کنید

    1. سلام، وقت بخیر
      بستگی به نوعی که اقدام کنید باید مدارک را همراه داشته باشید.
      به عنوان مثال اگر بنا به گفته شما مشکل روانی داشته باشند مدارک پزشکی باید برای اثبات این مورد ارائه دهید تا طلاق و حضانت فرزند را بگیرید.
      برای راهنمایی بیشتر پیشنهاد می کنیم با وکیل طلاق از طرف زن مشورت کنید.

  3. سلام اگه پدر سر پناهی برای نگهداری خود و پسرش رو نداشته باشه
    و از طرف دیگه مادر هم نخواهد نگهداری پسرش رو قبول کنه تکلیف بچه این وسط چی میشه .؟

    1. سلام، وقت بخیر
      اگر هم پدر هم مادر شرایط نگهداری از فرزند را نداشته باشند به بهزیستی سپرده می شود و یا یکی از اقوام قیم ایشان می شوند.

  4. سلام حضانت پسرم که ۷ سالشه با پدرشه و پدرش بچمو مدرسه نمیفرسته چیکار باید بکنم ؟

    1. سلام، وقت بخیر
      باید برای سلب حضانت از پدر اقدام کنید. با کارشناسان حقوقی ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنیم.

  5. سلام
    من ازدواج کردم و پدر خانومم و مادر خانومم صلاحیت نگهداری از برادر خانومم رو ندارن و کمتر از ۱۰ سال سنشه
    چجور میشه که صلاحیت برادر خانومم رو من و همسرم بر عهده بگیریم؟؟

    1. سلام، وقت بخیر
      در صورتی که صلاحیت ندارد و مشکل اخلاقی یا رفتاری دارند باید برای سلب حضانت ایشان اقدام کنید.
      بهتر است با وکیل مشورت کنید در این باره

  6. سلام من ۱۱ سالمه پدر و مادرم از هم جدا شده پدرم میخواد شکایت کنه آیا پدرم میتونه منو از مادرم بگیره پدرم حالت روحیش خوب نیست

    1. سلام، وقت بخیر
      حضانت شما تا سن ۱۵ سالگی با پدر است.
      در صورتی که پدر مشکلی داشته باشند مادر می تواند برای سلب حضانت اقدام کند.

  7. سلام
    من‌ متولد سال ۸۶ هستم .
    پدر و مادرم در ۳ سالگیم طلاق گرفتند و به دلیل عدم صلاحیت (اعتیاد ) حضانت به پدرم تعلق نگرفت و خانواده پدرم نگذاشتن حضانت به مادرم تعلق بگیرم ، پدربزرگم مهریه رو به علاوه یک تکه‌زمین به مادرم دادم و حضانت من رو گرفت. حالا پدربزرگم پیر و زمین گیر شده و مادربزرگم منو میخاد بده به پدرم
    من نمیتونم با پدرم زندگی کنم ایشون صلاحیت اخلاقی و روانی ندارند
    چیکار میتونم بکنم؟ مادرم هم ازدواج کرده و با اینکه همسر محترم و مهربانی دارند باز هم من راضی نیستم با ایشون زندگی کنم راحت نیستم باهاشون.

    1. سلام، وقت بخیر
      با توجه به اینکه شما متولد ۱۳۸۶ هستید فکر می کنم ۱۶ سالتان می شود، درسته؟
      شما از دایره حضانت خارج شده اید و می توانید با مادرتان زندگی کنید. حضانت شما به عهده کسی نیست.

      1. سلام. من ۲۱ ساله هستم و یه خواهر متولد ۱۳۸۵ و یه برادر متولد ۱۳۹۰ دارم. پدر من به شدت فرد دو قطبی هستش و تموم این سالها باعث آزار و اذیت ما شده. بعد از ۲۲ سال مادرم تصمیم به طلاق گرفته و هر سه ما به خواست خودمون منزل و همراه با مادرم ترک کردیم. راجب بحث حضانت خیلی نگران برادرم هستیم. برادرم میتونه خودش تصمیم بگیره که با کی میمونه؟ چون حتی فکر اینکه ممکنه با اون مرد باشه خیلی اذیتش میکنه. راهی هست که برادرم خودش بتونه تصمیم بگیره؟

        1. سلام، وقت بخیر
          خیر فرزند پسر تا ۱۵ سالگی در دایره حضانت هستن که از ۷ تا ۱۵ سالگی با پدر هستش حضانت.
          در صورتی که مرد به فرزند آسیب وارد کند یا اذیت و آزار باید برای سلب حضانت فرزند از او اقدام کنید.

  8. ایا سواد نداشتن یا پدری نتواند پول بشمارد در سلب حضانت میتواند تاثیر داشته باشد؟

      1. سلام قانوننا مدارک فرزند تا سن ۷ سالگی باید نزد چه کسی باشد

        1. سلام، وقت بخیر
          مدارک فرزند همراه پدر یا مادری که حضانت بر عهده اش است باید باشد.

  9. سلام وقت بخیر
    من میخوام از همسرم جدا بشم یک دختر ۱۶ ساله و یک پسر ۱۰ ساله دارم . هیچ کدوم از بچه هام حاضر نیستن با پدرشون زندگی کنن ،تا جایی که میگن اگر قرار باشه پیش پدرمون بمونیم ، بلایی به سر خودمون میاریم.آیا دادگاه میتونه حضانت بچه ها را به مادر بدهد؟ و اگه بچه ها حضانتشون به مادر داده بشه ، نفقه بهشون تعلق میگیره؟

    1. سلام، وقت بخیر
      نفقه در هر صورت به فرزندان تعلق می‌گیرد.
      فرزند دختر از دایره حضانت خارج شده است و خودش تصمیم میگرید با چه کسی زندگی کند. حضانت فرزند پسر تا سن ۱۵ سالگی با پدر است، سلب حضانت از پدر نیز به نظر قاضی مربوط می شود.

      1. سلام وقت بخیر من طلاق غیابی گرفتم دخترم ۹سال ۷ماهشه خوشحق انتخاب داره یا داداخواست سلب حضانت بدم؟؟؟

  10. سلام پدر و مادر من ۵ سال پیش طلاق گرفتن و من با پدرم زندگی میکنم پدرم هروز من رو میزنه فوش میده و مشکلات روانی داره و شرایط مالی نگهداری از منو نداره، من ۱۵ سالم شده و با مادرم هم ارتباط دارم میخواستم بدونم سریع ترین راه برای اینکه بتونم از پدرم جدا بشم و پیش مادرم زندگی کنم چیه جون متمعنم اگر از این موضوع با خبر بشه همون روز اول منو میکشه لطفا کمکم کنید

    1. سلام، وقت بخیر
      لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

  11. دختر من کلاس اوله اگه توی دادگاه بگه نمیخاد با مدرش باشه قبول میکنن چون پدرش خیلی اذیت میکنه و دخترم دوس نداره باهاش باشه

  12. درود
    چهار سال پیش بنده حضانت فرزند پسر خود را در زمان جدایی گرفتم در طول این مدت فرزندم هم نزد من وهم نزد مادرش بود بنا به دلایلی اختلافی بین من و مادر فرزندم رخ داد و ایشان اظهار کردند نمیگذارن فرزندم را ببینم بعد از گذشت ۶ماه از این موضوع متوجه شدم مادر حضانت فرزندم را بدون اطلاع من گرفته، سوالی که از شما بزرگواران دارم آیا مادر میتواند بدون اطلاع پدر حضانت بچه را بنام خود کند و آیا دادگاه جهت چنین مسأله ای برای پدر اظهارنامه ارسال نمیکند
    ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید.
    باتشکر.

    1. سلام، وقت بخیر
      فرزند شما چند ساله است و دختر است یا پسر؟

  13. سلام وقت بخیر
    اگه قانونا خود شخص بتواند تصمیم بگیرد وپدر ترک کرده باشد حضانت با کدام است؟

    1. سلام، وقت بخیر
      در صورتی که فرزند پسر به سن ۱۵ سالگی و فرزند دختر به سن ۹ سالگی رسیده باشد خودشان می‌توانند انتخاب کنند.

  14. سلام من همسرم دوسال جدا شده یک دختر شش ساله داریم با این که ایشون ازدواج کردن در خواست حضانت منو دادگاه رد کردن ایا من میتونم دوباره شکایت کنم

    1. سلام، وقت بخیر
      بله شما می تونید دوباره برای حضانت فرزند اقدام کنید ولی رای دادگاه به عهده قاضی هست.
      برای راهنمایی بیشتر لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو تماس بگیرید و یا از طریق واتساپ پیام دهید.

  15. سلام چگونه حضانت فرزند خودم رو در زمان زنده بودن خودم به پدر خودم بدهم یه دختر ۶ ساله یه دختر ۱۲ ساله دارم

    1. سلام، وقت بخیر
      با کارشناسان حقوقی دادسو تماس بگیرید به طور کامل شما رو راهنمایی می کنند.
      شماره تماس: ۰۲۱۹۱۰۷۹۱۰۳

  16. سلام اگه پدر الکلی و کنترل اعصاب نداشته باشد میشود حضانت را کلا ازش گرفت

    1. سلام، وقت بخیر
      در صورت تایید قاضی بله
      با کارشناسان حقوقی دادسو تماس بگیرید تا به طور کامل شما رو راهنمایی کنند.

  17. سلام خسته نباشید بنده به خاطر خیانت و رابطه جنسی همسرم، دارم ازشون جدا میشم ایشون در طول زندگی دید جنسی نسبت به خانم های دیگه هم داشتن یعنی مشاوره به بنده گفتند ایشان دچار اختلال روانی جنسی هستند من یک دختر ۷ سال و نیمه دارم . دخترم مایل نیستن پیش پدرشان برن و حتی ایشان را ببیند
    خواستم ببینم چطور میتونم حضانت رو بگیرم با ایشون رو سلب حضانت کنم؟؟؟؟

    1. سلام، وقت بخیر
      شرایط سلب حضانت فرزند از پدر را داخل مقاله توضیح دادیم. لطفا با دقت مطالعه کنید

  18. سلام خسته نباشید
    درصورتی که پدر دست بزن داشته باشه و مادر پرونده پزشک قانونی داشته باشه آیا باعث سلب حضانت میشه؟

  19. سلام
    اگر مادر تمام هزینه های فرزند را پرداخت کنه و پدر بیکار باشه آیا میتونه حضانت فرزند را بگیره ؟
    فرزند دختر ۹ ساله

    1. سلام، وقت بخیر
      در صورتی که پدر صلاحیت لازم برای نگهداری از فرزند را نداشته باشد سلب حضانت می شود.

    2. سلام
      من یک بچه دو ساله دارم ک شوهرم همش باهام بحث داره و دست بزن داره آیا دادگاه سرپرسی بچمو بهم میده ک درخواست طلاق بدم

      1. سلام، وقت بخیر
        حضانت فرزند تا ۷ سالگی با شما است.
        بعد از هفت سالگی اگر دختر باشند تا ۹ سالگی با پدر و اگر پسر باشند تا ۱۵ سالگی با پدر است.
        در خصوص گرفتن حضانت بعد از ۷ سالگی هم بستگی به نظر قاضی دارد.

        1. سلام بنده ۴ ساله طلاق گرفتم و حضانت دو تا از بچه ها با شوهر سابق ام است.و بنده بعد طلاق دیگه ازدواج نکردم.و الان میخوام حضانت یکی از بچه ها رو داشته باشم باید چیکار کنم؟

          1. سلام، وقت بخیر
            فرزندان پسر هستند یا دختر؟ چند سالشون هست؟

  20. سلام من یک برادر دارم که حدود ۱۰ سال است که طلاق گرفته است و از همان ابتدا پسر ۳ ساله ی آنها پیش مادرش بوده است وبرادر هم ازدواج کرده است و حالا بعد از ۱۰ سال همسر سابق برادرم می خواهد ازدواج کند و پسر ۱۳ ساله اش را نمی خواهد و از این طرف هم برادرم بخاطر شرایط زندگی اش پسرش را نمیگیرد . و حالا می خواهم بدانم که تکلیف چه میشود چون همسر سابق برادم گفته که من سلب حضانت میکنم . ولی برادرم میخواهد که فرزند مثل سابق پیش مادرش بماند و فقط نفقه ی هر ماه را بدهد ؟ آیا این امکان پذیر است؟ ممنون میشوم که راهنمایی بفرمائید.

    1. سلام، وقت بخیر
      لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

    1. سلام، وقت بخیر
      خیر این اتفاق نمی افتد مگر اینکه حبس ابد باشند، آن هم به حکم دادگاه

  21. سلام من شوهرم مشکل اخلاقی داره کتک کاری وحرفای فحشا زیاد میزنه کارش تق ولق خرج دادنش چیکار کنم بچم دارم

  22. سلام وقت بخیرخسته نباشید
    ازهمسرم دوسال جداشدم طلاق غیابی انجام شد.
    داخل برگه ی محضری طلاق نوشتن حضانت فعلا بامادرهست.
    همسرم اعتیادشدیدبه شیشه ودرزمان روال کار دادگاه سابقه ی زندان بخاطرسرقت ازطرف دادگاه اعلام شد.
    میخاستم ببینم امسال پسرم بایدبره کلاس اول
    من لازمه اقدام کنم برای سلب حضانت
    چون پیش خودم هست وسراغی ازپسرم نگرفتن نابحال.
    برای مدرسه برگه ای لازمه ببرم؟
    یاتازمانی که اقدام نکردن برای حضانت من کاری لازم نیست انجام بدم؟

    1. سلام، وقت بخیر
      لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

  23. سلام ، خسته نباشید
    من ۲۰ سالم شده و هنوز پدرم تو همه کارام دخالت میکنه و وحشیانه باهام درگیر میشه ، آخرم جلوی مامور خودشو میزنه به مظلومی و تهدیدم میکنه الان ازت شکایت میکنم…
    طوری با مامور حرف میزنه انگار من کاری کردم ، مامور میگه حقی نداری به پدرت چیزی بگی در صورتی که از هیچی خبر نداره…
    و در آخرم میگه برگردیم خونه و وقتی رسیدیم خونه میگه اگه هم بکشمت حق دارم چون قانون طرف منه…
    این حرف برام خیلی سنگینه و زور داره…
    منم واقعا نمیدونم چیکار کنم ، میخواستم بدونم راهی هست که ازش تعهد بگیرم تو زندگیم دخالت نکنه و مستقل شم؟

    1. سلام بهتر است بابت حل این مسائل ، با ریش سفیدی و گفتگو به انجام برسد و پای قانون به میان کشیده نشود.
      نکته: با توجه به شرایط فعلی شما دارای حقوقی هستید که قانونگذار این حقوق رو برای شما مشخص کرده .
      در صورت کتک زدن توسط پدر یا فحاشی و توهین، امکان پیگیری و شکایت از طریق مراجع دادگستری وجود دارد.

  24. سلام. پدرو مادرم ۶سال پیش طلاق گرفتن . من پسرم و یه خواهر دارم . اون موقع من ۱۲سالم بود و خواهرم ۷سالش بود دادگاه حضانت رو به پدرم داد . در طول این سال ما با مادرمون ارتباطی نداشتیم یعنی پدرم نمیذاشت . . الان من ۱۸سال دارم و خواهرم ۱۳سال . نمیخوایم پیش پدرمون باشیم میخوایم بریم پیش مادرمون . پدرم اذیت میکنه فحش میده هر روز شده گریه . ازار میده خواهرم رو نمیذاره که بیرون بره از همه چی منع کرده . من ۱۸سال دارم و میتونم برم . ولی خواهرم اگر با من بیاد پدرم میتونه اون رو برگردونه به زور؟؟ اگر منو خواهرم بریم پیش مادرمون با اینکه حضانت با پدرم هست میشه سلب حضانت کرد؟ . پدرم چند تا پرونده فحاشی داره و با دو خانوم ازدواج کرده ک تهش به طلاق کشیده شده . . اگر من و خواهرم بریم مشکلی پیش نمیاد؟

    1. سلام، وقت بخیر.
      شما و خواهرتون از مدار حضانت خارج هستید و خود شما میتوانید تصمیم بگیرید که با پدر زندگی کنید یا مادر و پدر شما میتواند با زور کاری انجام دهد.

      1. سلام من یک مادرم و پسر ۱۱ساله دارم شوهرم اعتیاد به الکل داره و سیگار و مریضی صرع که دارو استفاده میکنه میتونم با این شرایط شوهرم سلب حضانت پسرم از شوهرم کنم

        1. سلام، وقت بخیر
          تایید سلب حضانت بنا به نظر دادگاه است.

      2. سلام من مشکل اعصاب یعنی افسردگی شدید دارم دوتا پسر۱۲و۱۰ساله تومرکزبازپروری بهزیستی دارم نه من شرایط مالی خوبی دارم نه خانومم که دادخواست طلاق داده میتونم پرونده برای افسردگیم تشکیل بدم وحزانت بچه هام رابه خواهرم بدم واز بهزیستی بگیرم وتحویل خواهرم میدن بااین شرایطی که گفتم تنهاکسشون همین خواهرم هست لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم من خودم با پدر ومادرم تویه خونه خرابه زندگی میکنیم بدون بچه هاهر روز ارزوی مرگ میکنم ممنون میشم یه راهی جلوی پام بزارید

  25. سلام
    تادیب و تربیت بدنی فرزند در حد متعارف هم ایا موجب سلب حضانت میشه ؟

        1. سلام، وقت بخیر
          سوالتون گویا نیست.
          برای راهنمایی بیشتر لطفا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۷۹۱۰۳ تماس بگیرید، کارشناسان حقوقی دادسو پاسخگوی شما خواهند بود.

          1. سلام زن ترک منزل کنه بچه ها را با خودش به خانه پدری ببرد میتواند مرد را بدون شاهد محکوم به ضرب و شتم کند در صورتی که همسایه منزل شاهد بودن که مرد در منزل نبوده و مسافرت بوده

          2. سلام، وقت بخیر
            سوالتون گویا نیست.
            لطفا برای راهنمایی کامل با مشاوران حقوقی دادسو تماس بگیرید.

        1. اگر پدر زندان باشد و حکم۷ساله داشته باشد می توان گفت صلاحیت حضانت ندارد یا به تشخیص دادگاه است؟

          1. سلام، وقت بخیر
            نمی توان به طور دقیق گفت. بستگی به نظر قاضی دارد اما تا زمانی که در زندان هستند سرپرسی فرزند با مادر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *