طلاق در آمریکا

طلاق در آمریکا

قوانین طلاق در آمریکا و  قوانین مهریه در آمریکا از عمده سوالات همطنان مقیم آمریکاست. 

با توجه به اینکه، ایرانیان در هر جای جهان هم که زندگی کنند باید طلاق خود را طبق قوانین طلاق ایران به ثبت برسانند، ایرانیان مقیم آمریکا هم باید به یک وکیل طلاق توافقی در امریکا وکالت دهند تا در ایران و بدون حضور زوجین، طلاق توافقی در دادگاه های ایران انجام شود. 

دادسو به عنوان وکیل طلاق توافقی در امریکا همراه شماست تا بدون نیاز به حضور در ایران، پرونده طلاق توافق شما با موفقیت انجام شود. 

وکیل طلاق توافقی در امریکا

طلاق توافقی یعنی آقا و خانم هر دو موافق طلاق هستند و بر روی موارد زندگی مشترک مانند مهریه، نفقه، جهیزیه و حضانت فرزند توافق دارند. 

تجربه صد ها پرونده طلاق به عنوان وکیل طلاق ایرانیان مقیم امریکا، ما را نسبت به دغدغه‌ها، نگرانی‌ها و نیاز های شما آگاه کرده است. 

برای مشاوره واتساپی و جلسه با وکلای دادسو با ما در ارتباط باشید. 

طلاق ایرانی در آمریکا

منظور از طلاق ایرانی در آمریکا، طلاق شرعی است که اصلا کامل نیست و با توجه به مواردی مانند ممنوع الخروجی پیشنهاد می کنیم حتما برای طلاق ایرانی در داخل کشور اقدام کنید. 

طلاق شرعی، فقط برای محرمیت خوانده می‌شود و کامل نیست و حتما باید طلاق قانونی در دادگاه‌های ایران انجام شود. 

برای اطلاعات بیشتر در مورد طلاق در آمریکا و طلاق ایرانیان مقیم آمریکا از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید.

وکیل ایرانی در کالیفرنیا

همانطور که گفته شد برای اینکه نیازی به حضور شما در هیچ مرحله‌ای از طلاق توافقی نباشد، شما باید به یک وکیل در ایران وکالت بدهید.

پس فارغ از قوانین طلاق در آمریکا باید حتما، طلاق ایرانی را هم تعیین و تکلیف نمایید. 

در صورتی که ساکن شهر کالیفرنیا و یا هر شهر دیگری از آمریکا باشید، می توانید با وکالت به وکلای موسسه حقوقی دادسو، برای طلاق در ایران اقدام نمایید.

در این اپیزود، تمامی سوالات احتمالی شما در زمینه طلاق توافقی و حق طلاق پاسخ داده شده است.

مراحل طلاق در آمریکا

اگر هر دو طرف راضی به طلاق هستید باید ابتدا دادخواست طلاق توسط یکی از همسران صادر شود. این دادخواست باید در دادگاه ایالت محل زندگی خانم و آقا ثبت شود. در این دادخواست باید درباره مشخصات همسر، اطلاعات فرزند یا فرزندان، نگهداری از فرزند، تقسیم اموال مشترک، بدهی‌های بعد از ازدواج و … توضیح داده شود.

در مرحله بعد باید این دادخواست به طرف مقابل ابلاغ شود. اگر فرد مقابل با این متن موافق بود باید آن را امضا کند و در صورت مخالفت باید راه دیگری را پیش برد.

در این مرحله هیچ کدام از طرفین نمی‌توانند بدون نظر دادگاه برای حضانت فرزند، هزینه‌های بیمه، بدهی‌های بانکی و سایر موارد تصمیمی بگیرند. بعد از موافقت طرف مقابل بقیه امور طلاق در آمریکا بدون نیاز به جلسه‌ای در دادگاه انجام می‌شود.

در مراحل آخر خانم و آقا باید اطلاعات مربوط به بدهی، دارایی، در آمد و هزینه‌های خود را به دادگاه ارائه دهند. در نهایت بعد از مشخص شدن بدهی‌ها، تقسیم اموال مشترک و نگهداری از فرزند رای قطعی طلاق توسط دادگاه صادر می‌شود.

ما برای شما چه کار می کنیم؟

شرایط طلاق در آمریکا

جهت اقدام برای طلاق در کشور آمریکا باید این شرایط را داشته باشید:

  • برای اقدام در هر ایالت باید حداقل 6 ماه در آن ایالت زندگی کرده باشید.
  • در صورتی که فرزند ندارید به مدت 180 روز و در صورتی که فرزند زیر 18 سال دارید باید به مدت 365 روز به صورت جداگانه زندگی کنید.
  • اگر قصد طلاق دارید باید سر موضوعاتی مانند نگهداری از فرزند و اموال مشترک به نتیجه مشترک برسید.
  • فرم طلاق را باید به درستی پر کنید و برای دادگاه ایالتی ارسال کنید.

طلاق در آمریکا چقدر زمان می‌برد؟

بسته به این که خودتان مراحل طلاق را انجام دهید یا به وکیل وکالت دهید، فرزند داشته باشید یا خیر، بدهی و اموال مشترک زیادی داشته باشید یا خیر، هر دو طرف راضی به طلاق باشید یا یک طرفه باشد، مدت زمان انجام طلاق متفاوت است.

طلاق با قانون ایران

برای طلاق در آمریکا با قانون ایران باید به یک وکیل پایه یک دادگستری وکالت دهید.

وکیل طلاق توافقی می‌تواند بدون نیاز به حضور شما در کمتری زمان ممکن برای طلاق اقدام کند. برای وکالت دادن به وکیل می‌توانید از طریق سامانه ثنا یا سامانه میخک آمریکا اقدام کنید.

سامانه ثنا

در صورتی که کارت ملی شما هوشمند باشد، می‌توانید در سامانه ثنا ثبت نام کنید و اصلاعات هویتی، اطلاعات محل سکونت و اطلاعات تماس خود را وارد کنید. بعد از انجام ثبت نام، وکیل مورد نظر شما یک قرارداد با موضوع وکالت برای طلاق توافقی تنظیم می‌کند و در سامانه ثبت می‌کند.

در این زمان پیامکی از طرف قوه قضاییه برای شما ارسال می‌شود. اگر این پیامک را وکیل شما در سامانه ثبت کند به معنای ثبت امضای شما در این قرارداد است. بعد از امضای قرارداد، وکیل از سمت شما دادخواست ثبت می‌کند و امور طلاق شما را انجام می‌دهد.

سامانه میخک

اگر امکان ثبت نام در سامانه ثنا را ندارید، می‌توانید در سامانه میخک (مدیریت یکپارچه خدمات کنسولگری) ثبت نام کنید. اطلاعات هویتی، محل سکونت و اطلاعات تماس خود را وارد می‌کنید. نوع وکالت‌نامه و سفارت مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید.

بعد از ثبت وکالت نامه باید کد رهگیری که از سایت دریافت کردید را به همراه  کد ملی خود به ایمیل سفارت واشنگتن ارسال کنید.

ظرف یک هفته وقت احراز هویت اسکایپی برای شما تنظیم می‌شود. بعد از احراز هویت و امضای وکالت‌نامه، باید مدارک هویتی خود را به سفارت ارسال کنید تا مورد تائید قرار بگیرد. بعد از انجام این امور وکیل شما می‌‌تواند وکالت‌نامه را از وزارت امور خارجه دریافت کند و امور طلاق شما را انجام دهد.

سفارت ایران در واشنگتن یکی از سفارت‌هایی است که امور مربوط به وکالت‌نامه را در کمترین زمان ممکن و به صورت آنلاین انجام می‌دهد.

نمونه وکالتنامه سامانه میخک
نمونه دادنامه طلاق توافقی با دادسو

اجرای صیغه طلاق برای ایرانیان مقیم آمریکا

با توجه به نوع وکالتی که به وکیل خود می‌دهید، ایشان می‌توانند به جای شما در دفتر ثبت طلاق برای جاری شدن صیغه و مهر زدن شناسنامه‌ها اقدام کند. بعد از انجام این کار می‌تواند شناسنامه‌ها را برای شما ارسال کنند.

مزایای داشتن وکیل برای طلاق در امریکا

همان‌طور که گفتیم برای طلاق در امریکا ایرانیان خارج از کشور باید با قانون طلاق در امریکا آشنایی داشته باشند و براساس قانون ایران اقدام کنید.

در صورتی که خارج از کشور زندگی می‌کنید و شرایط حضور در ایران را ندارید باید به وکیل طلاق در ایران وکالت دهید.

دادسو در مدت بسیار کوتاهی طلاق توافقی در آمریکا را انجام می‌دهد و نیازی به حضور شما در هیچ یک از مراحل نیست.

برای مشاوره با وکیل طلاق دادسو می‌توانید با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید.

سوالات متداول

آیا برای طلاق ایرانیان ساکن آمریکا به وکیل در ایران نیاز دارم؟

داشتن وکیل در ایران الزامی نیست، اما در صورتی که وکیل داشته باشید نیازی به حضور شما در ایران نیست و وکیل صفر تا صد پرونده را به جای شما انجام می‌دهد.

حضور در ایران برای طلاق ایرانیان ساکن آمریکا الزامی است؟

خیر، شما می‌توانید پرونده خود را به وکیل در ایران سپرده تا بدون حضور شما طلاقتان انجام شود.

دادسو چیست؟

دادسو یک موسسه حقوقی است که تمامی مجوزهای لازم را از کانون وکلای دادگستری مرکز، قوه قضاییه و اداره ثبت اسناد اخذ کرده است. دادسو کلیه خدمات حقوقی، وکالتی و کنسولی را به ایرانیان داخل و خارج از کشور ارائه می‌کند.

چگونه می‌توانم با دادسو در ارتباط باشم؟

شما می‌توانید از طریق واتساپ، تلگرام و یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۹۱۰۳ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید. همکاران ما با حوصله پاسخگوی شما هستند.

چگونه می توانم با وکلای دادسو جلسه داشته باشم؟

جلسات مشاوره وکلای دادسو به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود. برای برگزاری جلسه با وکلای دادسو با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا برای شما وقت ملاقات تنظیم کنند.

4.3/5 - (38 امتیاز)

طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. لطفا قبل از اینکه به صورت جدی به طلاق فکر کنید با مشاور خانواده مشورت نمایید. در صورتی که تصمیم شما قطعی است، همکاران ما در دادسو راهنماییتان می کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی

تحریریه دادسو

این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است.
اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.

17 پاسخ

  1. لطفا در مورد قوانین مهریه در آمریکا. هم صحبت نمایید. با تشکر

  2. اگر طلاق ایرانی بگیریم و طلاق آمریکایی نگیریم آیا تقسیم اموال بعد از طلاق در امریکا شامل حال ما میشه؟

    1. سلام، وقت بخیر
      بستگی به شرایط مختلف دارد، برای بررسی پیشنهاد می‌کنیم با وکیل جلسه داشته باشید.

  3. من دنبال وکیل طلاق توافقی در امریکا هستم که طلاق ایرانیم رو انجام بده. طلاق امریکاییم رو سال ها ویش انجام دادم.
    الان چون نمی خوام به همسرم سابقم ارث برسه، میخوام طلاق ایرانی رو انجام بدم. لطفا با من در ارتباط باشید از طریق ایمیل. متشکرم

    1. سلام، وقت بخیر
      بله به همکارانم اطلاع می‌دهم که باهاتون در ارتباط باشند.

  4. قوانین طلاق در آمریکا رو میشه پیش نرفت و طلاق در ایران رو اقدام کرد؟

    1. سلام، وقت بخیر
      بله ایرانیان خارج از کشور باید برای طلاق طبق قوانین ایران پیش بروند.

  5. سلام
    در ارتباط با اموال در حین طلاق تقسیم دارایی وبدهی بعد از زمان ازدواج منظور من الان ایرانم و همسر امریکا و ازدواجمون در ایران ثبت شده و در امریکا فقط به سفارت برای اقدام مهاجرت بنده اعلام شده یعنی این قانون از بعد ورود من به خاک امریکا هست یا الان هم مشمول میشه که من هنوز مهاجرت نکردم؟

  6. برای طلاق در آمریکا نیاز به وکیل دارم.
    طلاق ایرانی می خوام بگیرم. در ایران

    1. سلام، وقت بخیر
      لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو از طریق تماس یا واتساپ در ارتباط باشید به صورت کامل شما را راهنمایی می کنند.

  7. درود. همسرم ستیزن امریکا بودن و بازنشسته آنجا اما ۷ ساله در ایران ازدواج وزندگی کردیم ، تا حالا امریکا نرفتم . یکساله همسرم فوت شدن البته کارت همسرم برای اخذ حقوق دست برادرشان در امریکا بود که برای ما میفرستاد .حالا از نظر حقوق بازنشستگی همسرم میتونم اقدام کنم ؟ کجا باید مراجعه کنم ؟

    1. سلام، وقت بخیر
      در این خصوص مشاوره ای نداریم. باید از سازمان مربوطه سوال کنید.

    2. سلام مهریه و شروط ضمن عقد آمریکا برای ازدواج مرد ایرانی با زن آمریکایی به چه صورت است؟ تشکر

  8. درود مطالب کلی بیان شد
    لطفا مبسوط توضیح بفرمائید
    اگر دو زوج آمریکایی بخواهند برای طلاق اقدام کنند چگونه باید عمل کنند یک راه های خود قانون چیست؟
    دو اگر توافق طرفین باشد به چه شیوه عمل می شود
    تشکر

    1. سلام وقت بخیر
      بسته به اینکه ازدواج آنها به قانون ایران باشد، می‌توانند با گرفتن دو وکیل در ایران برای طلاق توافقی اقدام کنند.

  9. سلام.
    من برای طلاق در امریکا اقدام کردم و میخوام طلاق ایرانیمم ثبت بشه. شهر سن‌خوزه هستم و همسرمم موافق طلاق هستش. از طریق سامانه میخک میخوام اقدام کنم. لطفا منو راهنمایی کنین

    1. سلام وقت بخیر
      شما باید از طریق سامانه میخک به وکیل پایه یک دادگستری وکالت دهید که روال طلاق توافقی رو از ایران بتوانند بدون حضور شما انجام دهند.(برای مشاوره بیشتر می توانید با کارشناسان دادسو در ارتباط باشید. )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *