طلاق در استرالیا

وکیل طلاق ایرانیان مقیم استرالیا بهترین راه‌کار برای طلاق در کشور استرالیا است.

در صورتی که قصد طلاق از خارج از کشور داشته باشید، اگر وکیل نداشته باشید باید خودتان در جلسات دادگاه و … شرکت کنید.

اما با داشتن وکیل طلاق خارج از کشور نیازی به حضور شما در هیچ مرحله‌ای نیست. دادسو می‌تواند به شما در طلاق ایرانی در استرالیا کمک کند.

اگر به وکیل ایرانی در ملبورن و وکیل ایرانی در سیدنی نیاز دارید، کارشناسان حقوقی دادسو راهنمای شما هستند.

احوال شخصیه

احوال شخصیه به مجموعه‌ای از امور گفته می‌شود که هر فرد با توجه به قوانین کشوری که در آن متولد می‌شود، شامل قوانین شهروندی آن کشور می‌شود.

در ایران به مجموعه طلاق، ازدواج، ارث و وصیت احوال شخصیه گفته می‌شود. اگر پدر و مادر شما ایرانی هستند یا شما در ایران متولد شدید باید طلاق، ازدواج، ارث و وصیت را مطابق قوانین ایران پیش ببرید. برای موارد گفته شده فرقی ندارد که چندین سال است در کشور دیگر ساکن هستید و تابعیت کشور دیگر را دارید!

شرایط طلاق در استرالیا

در صورتی که شما به استرالیا مهاجرت کردید و در آنجا ساکن هستید و قصد طلاق توافقی دارید باید طلاق خود را طبق قوانین طلاق در ایران ثبت کنید.

همان‌طور که توضیح دادیم روند طلاق در ایران ممکن است کمی طولانی باشد، بنابراین بهترین انتخاب برای طلاق ایرانی در استرالیا داشتن وکیل طلاق ایرانیان مقیم استرالیا است.

در صورتی که وکیل متخصص طلاق نیاز دارید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

طلاق در استرالیا با قوانین ایران

برای طلاق در استرالیا با قوانین ایران باید یا زن و شوهر در ایران حضور پیدا کنند و مراحل اداری را انجام دهد و یا به یک وکیل پایه یک دادگستری وکالت برای انجام امور طلاق بدهند.

برای وکالت دادن به وکیل طلاق توافقی می‌توانید هم از طریق سامانه ثنا و هم از طریق سامانه میخک اقدام کنید.

سامانه میخک

سامانه میخک یا مدیریت یکپارچه خدمات کنسولگری برای انجام اموری مانند ثبت طلاق، ازدواج، امور سجلی، گذرنامه، امور ملکی، انحصار وراثت و … راه اندازی شده است.

برای وکالت دادن از سامانه میخک باید ابتدا در این سامانه ثبت نام کنید. اطلاعات هویتی، اطلاعات محل زندگی و اطلاعات تماس خود را وارد کنید. سپس نوع وکالت خود (طلاق دهنده مرد یا طلاق گیرنده زن) را انتخاب می‌کنید.

بعد از مشخص کردن نوع وکالت باید سفارت کشور مورد نظر را انتخاب کنید، وکالت نامه را ثبت و اطلاعات وکیل را وارد می‌کنید.

بعد از انجام این امور یک کد رهگیری برای شما ایمیل می‌شود. به همراه این کد رهگیری باید از سفارت وقت احراز هویت حضوری یا آنلاین (بسته به قانون آن کشور) بگیرید تا مدارک شما تائید شود. بعد از احرا هویت و تائید مدارک، وکیل مربوطه می‌تواند از وزارت امورخارجه وکالت نامه را دریافت کند.

آدرس سفارت ایران در استرالیا:

25 Culgoa Circuit, O’Malley, ACT, 2606

P.O. Box 705 , Mawson, ACT, 2607

تلفن بخش کنسولی: 7000 6290 – (02)

ساعت تماس کنسولی: 15 تا 16:50  روزهای کاری

تلفن سفارت ایران در استرالیا: 2430 6290 – (02)

سامانه ثنا

سامانه ثنا برای قوه قضاییه است که از سال 95 برای اموری مانند ثبت دادخواست، ابلاغیه، ارسال اظهارنامه راه اندازی شده است.

زمانی که وکیل مورد اعتماد خود را پیدا کردید می‌توانید از طریق سامانه ثنا یک وکالت نامه الکترونیک تنظیم کنید. سپس یک کد به شماره ایران شما پیامک می‌شود

با وارد کردن کد در سامانه امضای قرار داد الکترونیک انجام می‌شود و وکیل می‌تواند از ایران کار شما را انجام دهد. شما می‌توانید نوع دادخواستی که وکیل ثبت کرده و هم چنین ابلاغیه‌های مربوط به پرونده را از این سایت بررسی کنید.

فرم درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

در این اپیزود، تمامی سوالات احتمالی شما در زمینه طلاق توافقی و حق طلاق پاسخ داده شده است.

وکیل طلاق در استرالیا

برای انجام طلاق در استرالیا باید هم طبق قوانین ایران و هم استرالیا، مراحل را انجام دهید. برای طلاق با قانون استرالیا باید شرایط خاصی مانند جدا زندگی کردن به مدت یک سال، ازدواج بیشتر از دو سال، مدت اقامت حداقل یک سال در استرالیا داشته باشید.

برای طلاق ایرانی کافی است از طریق سامانه میخک یا سامانه ثنا به یک وکیل پایه یک دادگستری وکالت دهید تا امور طلاق شما را پیش ببرد.

اگر نیاز به راهنمایی بیشتر در این خصوص دارید می‌توانید با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید.

4.5/5 - (8 امتیاز)

طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. لطفا قبل از اینکه به صورت جدی به طلاق فکر کنید با مشاور خانواده مشورت نمایید. در صورتی که تصمیم شما قطعی است، همکاران ما در دادسو راهنماییتان می کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
تحریریه دادسو
این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است. اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.

6 پاسخ

  1. سلام
    آیا امکانش هست طلاق توافقی در ایران انجام شود، اما طلاق استرالیا یکسال بعد انجام شود؟

    1. سلام، وقت بخیر
      لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

  2. برای طلاق در استرالیا باید وکیل در ایران داشته باشیم؟. چطور می تونم به شما وکالت بدم؟

    1. سلام، وقت بخیر
      از طریق سامانه میخک و یا سامانه ثنا می توانید به موکلین ما وکالت دهید تا صفر تا صد کار رو بدون حضور شما در هیچ مرحله ای انجام دهند.
      برای راهنمایی بیش تر لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو تماس بگیرید.

  3. سلام
    خیلی ممنون از مطالب کاربردی که داخل سایت به اشتراک میزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *