طلاق در ایتالیا

ایرانیان ساکن ایتالیا در صورتی که قصد جدایی و طلاق داشته باشند باید با توجه به قوانین طلاق در ایران اقدام کنند. ما به خوبی دغدغه ایرانیان مقیم خارج از کشور را می‌دانیم و آگاه هستیم که حضور طولانی مدت برای پیگیری طلاق توافقی برایتان دشوار است.

بهترین راه این است که به وکیل در ایران وکالت بدهید تا پیگیری کارهای شما را انجام دهد. در صورتی که برای طلاق در ایتالیا به وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور نیاز دارید با کارشناسان حقوقی ما در ارتباط باشید.

شرایط طلاق در ایتالیا

هموطنان خارج از کشور برای طلاق در ایتالیا می‌توانند به سه طریق اقدام کنند:

راحت ترین راه برای طلاق در کشور ایتالیا، طلاق به صورت توافقی است.

همچنین طلاق با داشتن حق طلاق از طرف خانم نیز تفاوت چندانی با طلاق توافقی ندارد. در صورتی که قصد طلاق در خارج از کشور را دارید با کارشناسان حقوقی ما در ارتباط باشید.

 قانون طلاق در ایتالیا

ایرانیان ساکن ایتالیا همان‌طور که گفتیم باید طبق قانون طلاق در ایران اقدام به جدایی کنند و طلاق باید حتما در ایران ثبت شود.

وکیل طلاق ایرانیان مقیم ایتالیا

همانطور که گفته شد، ایرانیان مقیم هر کشوری از جمله ایتالیا برای ثبت طلاق ایرانی خود باید از طریق دادگاه های خانواده داخل کشور اقدام کنند.

با توجه به زمانبر بودن روال پرونده طلاق و عدم امکان حضور بلند مدت در کشور برای همطونان مقیم خارج از کشور، بهترین راه حل داشتن وکیل طلاق است. 

در صورتی که وکیل ایرانیان خارج از کشور داشته باشید در زمان کوتاه تری روند پرونده طی خواهد شد و خیال شما نسبت به تعهدات مختلف از جمله بخشیده شدن و یا پرداخت مهریه، غیر قابل رجوع بودن طلاق و … راحت خواهد بود.

نکته مهم در مورد انتخاب وکیل طلاق توافقی این است که وکیل شما حتما باید پایه یک دادگستری باشد و کارآموزان وکالت با توجه به اینکه اختیار اسقاط حق تجدید نظرخواهی و فرجام خواهی را ندارند، نمی‌توانند وکالت پرونده طلاق را انجام دهند.

در این اپیزود، تمامی سوالات احتمالی شما در زمینه طلاق توافقی و حق طلاق پاسخ داده شده است.

وکالت دادن به وکیل در ایران

وکالت دادن به وکیل در ایران از طریق سامانه میخک وزارت امور خارجه امکان‌پذیر است.

برای این کار شخصی که می‌خواهد به وکیل وکالت بدهد، باید در سایت سامانه تصمیم ثبت نام کند. سپس یک وکالتنامه در زمینه طلاق ثبت نماید و اطلاعات هویتی و پستی وکیل خود در ایران را ثبت نماید.

بعد از مصاحبه حضوری و یا آنلاین با کنسولگری، وکالتنامه از محل وزرات امور خارجه در تهران قابل دریافت است.

ما برای شما چه کار می کنیم؟

سامانه میخک ایتالیا

سامانه میخک – به معنای سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی – یکی از خدمات وزارت امور خارجه است که برای هم‌وطنان خارج از کشور ارائه داده تا آنان بتوانند امور حقوقی، قضایی، اسنادی و اداری خود را از راه دور و با مراجعه به آدرس “https://mikhak.mfa.gov.ir” انجام دهند.

روند کار به این صورت است که در سامانه مورد نظر ثبت نام خود را از طریق کد ملی و آدرس الکترونیکی (ایمیل) انجام می‌دهید.

پس از این که پرونده خود را تشکیل دادید، می‌بایست تمامی اطلاعات هویتی خود، اعم از: ” نام و نام خانوادگی، شغل، تحصیلات، محل تولد، محل صدور شناسنامه، آدرس دقیق و کد پستی، طول مدت اقامت در ایتالیا و نوع اقامت” را وارد کنید.

سپس گزینه مربوط به وکالت‌نامه را که در سامانه قابل رویت است، انتخاب کنید و از طریق آن به یکی از بستگان خود و یا یک وکیل پایه یک دادگستری در ایران وکالت دهید تا مسئولیت انجام امور قانونی مربوط به طلاق شما را به عهده بگیرند.

مدت زمان طلاق در ایتالیا

به صورت کلی طلاق توافقی طبق قانون ایران حدود 8 الی 10 ماه به طول می‌انجامد.

همین پیگیری روند طلاق و شرکت در جلسات مشاوره و دادگاه برای ایرانیان خارج از کشور دشوار و چالش برانگیز است.

به همین دلیل بهترین راهکار داشتن وکیل طلاق خارج از کشور است.

در صورتی که دادسو وکیل شما برای طلاق در ایتالیا باشد، ظرف مدت بسیار کوتاه‌تری طلاق شما انجام می‌شود و نیازی به حضورتان در هیچ مرحله‌ای نیست.

فرم درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

حضانت فرزند در طلاق در ایتالیا

حضانت فرزندان برای طلاق ایرانیان ساکن ایتالیا تفاوتی با قوانین طلاق در ایران ندارد.

بر این اساس در صورتی که زوجین توافقی برای سرپرستی فرزندان نداشته باشند، طبق قانون تا سن 7 سالگی حضانت فرزندان با مادر است.

حضانت فرزندان دختر از 7 تا 9 سالگی با پدر است و بعد از 9 سالگی از دایره حضانت خارج می‌شود.

حضانت فرزند پسر نیز از 7 تا 15 سالگی با پدر است و بعد از 15 سالگی از مدار حضانت خارج می‌شود.

 دادسو، وکیل معتمد ایرانیان خارج از کشور

موسسه حقوقی دادسو سال‌هاست در انواع دعاوی حقوقی و کیفری برای ایرانیان داخل و خارج از کشور فعالیت می کند. کارشناسان حقوقی دادسو آماده راهنمایی شما برای طلاق در ایتالیا هستند.

برای مشاوره رایگان با مشاوران ما می‌توانید از طریق تماس یا واتساپ در ارتباط باشید.

سوالات متداول

برای طلاق در ایتالیا حضور در ایران الزامی است؟

خیر؛ در صورتی که وکیل داشته باشید نیازی نیست که در هیچ مرحله‌ای حضور داشته باشید.

چگونه از ایتالیا به وکیل در ایران وکالت بدهیم؟

شما می‌توانید از طریق سامانه میخک و یا سامانه ثنا به وکیل در ایران وکالت بدهید.

دادسو چیست؟

دادسو یک موسسه حقوقی است که تمامی مجوزهای لازم را از کانون وکلای دادگستری مرکز، قوه قضاییه و اداره ثبت اسناد اخذ کرده است. دادسو کلیه خدمات حقوقی، وکالتی و کنسولی را به ایرانیان داخل و خارج از کشور ارائه می‌کند.

چگونه می‌توانم با دادسو در ارتباط باشم؟

شما می‌توانید از طریق واتساپ، تلگرام و یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۹۱۰۳ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید. همکاران ما با حوصله پاسخگوی شما هستند.

چگونه می توانم با وکلای دادسو جلسه داشته باشم؟

جلسات مشاوره وکلای دادسو به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود. برای برگزاری جلسه با وکلای دادسو با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا برای شما وقت ملاقات تنظیم کنند.

5/5 - (5 امتیاز)

طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. لطفا قبل از اینکه به صورت جدی به طلاق فکر کنید با مشاور خانواده مشورت نمایید. در صورتی که تصمیم شما قطعی است، همکاران ما در دادسو راهنماییتان می کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
تحریریه دادسو
این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است. اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.
6 پاسخ
  1. سلام. ایرانی هستم و در شهر ورونا ایتالیا زندگی می کنم. میخواستم برای طلاق در ایتالیا اقدام کنم ولی تو سفارت ادرس شمارو دادن.
    همسرمم موافقه. چطور باید به شما وکالت بدیم. ؟

    1. سلام، وقت بخیر
      از طریق سامانه میخک میتونید به ما وکالت دهید.
      لطفا با کارشناسان حقوقی ما در ارتباط باشید، کامل راهنماییتون میکنند.

  2. سلام. خوبین؟
    من برای طلاق در ایتالیا می خوام اقدام کنم. و شهر بولونیا زندگی می کنم. اصلا شرایط رفتن به سفارت و کنسولگری در ایتالیا رو ندارم. همسرم در ایران هستش. من چطور می تونم به شما وکالت بدم؟

    1. سلام، وقت بخیر
      شما می توانید از طریق سامانه میخک به وکلای ما وکالت دهید. برای راهنمایی بیشتر لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید.

  3. سلام و خسته نباشید
    طلاق در ایتالیا در مقایسه با طلاق در ایران کدوم به صرفه تره از نظر هزینه و مدت زمان؟

    1. سلام، وقت بخیر.
      از لحاظ هزینه قطعا طلاق در ایران برای شما به صرفه تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *