طلاق در قطر

ایرانیان ساکن کشور قطر برای طلاق باید حتما به طبق قوانین طلاق در ایران برای جدایی اقدام کنند. در صورتی که وکیل نداشته باشید خودتان باید در مراحل طلاق مانند جلسات دادگاه و یا جلسات مشاوره شرکت کنید.

با توجه به این که امکان حضور طولانی مدت در ایران برای ایرانیان ساکن کشورهای خارجی دشوار است، بهتر است از کمک وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور کمک بگیرید.

دادسو سال‌هاست که در زمینه‌های خانواده و طلاق برای ایرانیان خارج از کشور خدمت رسانی می‌کند. در صورتی که به وکیل طلاق توافقی نیاز دارید با کارشناسان حقوقی ما در ارتباط باشید.

شرایط طلاق در قطر

با توجه به این که ایرانیان برای طلاق باید طبق قوانین ایران اقدام کنند، یه روش برای طلاق وجود دارد:

  • طلاق توافقی: طلاق توافقی سریع ترین راه برای جدایی است. در این نوع طلاق باید زوجین بر روی مسائل مشترک زندگی مانند مهریه، جهیزیه و حضانت فرزندان به توافق برسند.
  • طلاق از طرف مرد: طبق قانون ایران حق طلاق با مرد است و آقا هر زمان که بخواهد می‌تواند برای جدایی اقدام کند.
  • طلاق از طرف زن: برای طلاق از طرف زن، خانم باید یا وکالت در طلاق داشته باشد یا یکی از شروط عسر و حرج شامل ایشان شود.

طلاق ایرانیان در قطر

طلاق ایرانیان مقیم قطر، در دادگاه ایران باید پیگیری شود و در دفاتر ثبت طلاق ایران به ثبت برسد. در موردی که یکی از زوجین ایرانی یا هر دوی آن‌ها دارای تابعیت قطر باشد، باید روال قانونی طلاق را هم مطابق با قانون قطر و هم مطابق قوانین ایران انجام دهد.

در هر صورت باید گفت که ایرانیان مقیم هر کشور خارجی، تابع قوانین ایرانیان خارج از کشور و تحت حمایت مقررات ایران هستند. همانطور که گفته شد طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور، باید در یک دادگاه صالح خانواده در ایران برگزار شود و برای این کار یا شخص اصیل (آقا و خانم) و یا وکیل آنها باید در دادگاه حاضر شود.

پس اگر امکان حضور در ایران و پیگیری روند پرونده طلاق توافقی را ندارید، بهتر است که به یک وکیل طلاق توافقی وکالت دهید، تا به جای شما در تمامی مراحل اداری و قضایی طلاق حضور داشته باشد.

روال طلاق ایرانیان خارج از کشور و داخل کشور در دادگاه های ایران تفاوت چندانی ندارد و داشتن وکیل متخصص، تاثیر بسزایی در روند و سرعت انجام پرونده خواهد داشت.

وکلای طلاق در ایران

در عنوان قبلی گفته شد که اگر در ایران نیستید و برای طلاق توافقی به قوانین ایران مایل هستین اقدام کنید، باید یک وکیل طلاق توافقی در ایران داشته باشید. وکالت دادن به وکیل از طریق سامانه میخک انجام می شود.

وکیل طلاق توافقی طی جلسه ای که با شما خواهد داشت، تمامی موضوعاتی که باید در مورد طلاق توافقی تصمیم بگیرید را مطرح می کند و شما نظر و توافق خود را به اعلام می کنید.

در طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور مسائل مختلفی از جمله بخشیدن مهریه، حضانت فرزند و تنصیف دارایی باید تعیین و تکلیف شود.

در صورتی که دادسو وکیل طلاق توافقی شما باشد، قبل از هر اقدامی یک جلسه آنلاین بین شما و وکیل برگزار خواهد شد و وکلای مجموعه به طور کامل شما را راهنمایی می کنند تا بهترین تصمیم را بگیرید.

در صورتی که نیاز به وکیل طلاق توافقی در قطر دارید، از طریق واتساپ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید.

در این اپیزود، تمامی سوالات احتمالی شما در زمینه طلاق توافقی و حق طلاق پاسخ داده شده است.

سامانه میخک قطر

از خدمات وزارت امور خارجه می‌توان سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی (سامانه میخک) را نام برد که برای هم‌وطنان خارج از کشور راه‌اندازی شده است. ایرانیانی که در خارج از کشور اقامت دارند به راحتی می‌توانند انجام امور حقوقی، اداری و قضایی خود را به سامانه میخک بسپارند.

شما با مراجعه به سایت سامانه میخک (https://mikhak.mfa.gov.ir) و با استفاده از آدرس ایمیل و کد ملی خود می‌توانید در سامانه ثبت نام کنید، سپس پرونده تشکیل دهید و اطلاعات هویتی خود را که شامل: نام و نام خانوادگی، محل تولد و صدور شناسنامه، شغل، میزان تحصیلات، آدرس دقیق محل سکونت، کد پستی، نوع و طول مدت اقامت در قطر” است وارد پرونده کنید.

در انتها گزینه وکالت‌نامه‌ها را در سامانه انتخاب کنید و از طریق آن به یک نفر در ایران (یک وکیل پایه یک دادگستری و یا یکی از بستگان و آشنایان خود) وکالت‌نامه قانونی می‌دهید تا بتواند روند طلاق شما به صورت کاملاً رسمی و طبق قانون پیش ببرد.

فرم درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

ما برای شما چه کار می کنیم؟

وکیل ایرانی طلاق در قطر

همان‌طور که می‌دانید، طلاق یک پروسه فرسایشی است و ممکن است نیاز به زمان زیادی داشته باشد، بنابراین هر یک از طرفین می‌توانند برای خود وکیل انتخاب کنند تا بتوانند اثرات جانبی آن (اشتباهات احتمالی در طول روند طلاق، هدر دادن زمان و انرژی از روی ناآگاهی، هزینه­ ها و غیره) را کنترل کنند.

با انتخاب یک وکیل برای زوجین، دیگر نیازی به حضور آنها در جلسات دادرسی نیست و وکیل خود به تنهایی می‌تواند روند قانونی طلاق را پیگیری کند و نتیجه نهایی را به موکل خود اطلاع دهد.

در انتها دادنامه طلاق به زوجین تحویل داده می‌شود و آنها می‌توانند طلاق خود را به صورت رسمی ثبت کنند. در این صورت، اقوام درجه یک زوجین هم نیز اجازه ندارند به جای آنها در جلسات حضور پیدا کنند.

اگر می‌خواهید وکالت قانونی خود را به یک وکیل در ایران واگذار کنید، می‌توانید از طریق سامانه میخک اقدام کنید و با این کار از انجام تمامی مراحل طلاق خود در قطر اطمینان حاصل فرمایید. می‌توانید از طریق واتس‌اپ با کارشناسان دادسو در ارتباط باشید.

5/5 - (5 امتیاز)

طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. لطفا قبل از اینکه به صورت جدی به طلاق فکر کنید با مشاور خانواده مشورت نمایید. در صورتی که تصمیم شما قطعی است، همکاران ما در دادسو راهنماییتان می کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
تحریریه دادسو
این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است. اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.
5 پاسخ
  1. سلام.
    من شهر الشحانیه زندگی می کنم و قصد طلاق در قطر دارم. نمی تونم بیام ایران. شما می تونی وکیل منو همسرم باشین؟

    1. سلام، وقت بخیر
      بله با دادسو نیازی به حضور شما در ایران نیست و تمام مراحل طلاق توسط وکیل برای شما انجام می شود.
      برای اطلاعات بیش تر لطفا با کارشناسان حقوقی ما در ارتباط باشید.

  2. سلام. من ساکن دوحه هستم. با همسرم توافق داریم روی جدایی. باید چیکار کنیم که به وکیل وکالت بدیم؟

    1. سلام، وقت بخیر.
      با کارشناسان دادسو تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.
      باید از طریق سامانه میخک به یکی از وکلای ما وکالت دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *