نحوه ثبت نام در سامانه میخک

سامانه میخک

سامانه میخک یا سایت میخک برای انجام امور کنسولی کاربران خارج از ایران طراحی شده است. سامانه میخک مخفف مدیریت یک‌پارچه خدمات کنسولی همان سامانه تاک قدیم است که چون خدمات گسترده‌تر و کامل‌تری را ارائه می‌دهد تغییر نام داد. ثبت نام سامانه میخک برای دادن وکالت برای ایرانیان خارج  از کشور ضروری است. در این مطلب آموزش نحوه ثبت نام در سامانه میخک و راهنمای استفاده از سامانه میخک را به شما آموزش می‌دهیم.

به کمک سامانه میخک چه اموری را می توان انجام داد؟

  1. انجام امور سجلی مانند درخواست شناسنامه، ثبت ازدواج و طلاق، دریافت گواهی ولادت، دریافت گواهی عدم سوءپیشینه و تائید و ترجمه گواهی فوت را انجام داد.
  2. می‌توان امور مربوط به گذرنامه مانند دریافت برگه عبور، گذرنامه و خروج دانشجو را درخواست داشت. فقط باید توجه داشته باشید برای انجام امور مربوط به گذرنامه باید کشور محل سکونتتان تغییر کرده باشد، اسم شناسنامه‌ی ایرانیتان را تغییر داده باشید، صفحات گذرنامه‌تان پر شده باشد یا اعتبار گذرنامه‌تان تمام شده باشد.
  3. برای انجام امور دانشجویی خود مانند درخواست پرونده تحصیلی یا تائید مدارک می‌توانید از طریق سامانه میخک اقدام کنید.
  4. همینطور از طریق سامانه میخک میتوانید برای تنظیم و تائید انواع وکالت‌نامه در تمامی امور اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه میخک

برای ثبت نام در سامانه میخک مدارک زیر نیاز است:

  • اسکن از صفحه اول گذرنامه‌ای که اعتبار دارد.
  • اسکن از مهر آخرین خروجی که در گذرنامه ثبت شده.
  • ویزا و مدارک اقامت قانونی
  • کارت ملی
  • عکس پرسنلی و تمام رخ

راهنمای نحوه ثبت نام سامانه میخک

برای ثبت نام در سامانه میخک، در ابتدا آدرس سایت میخک (mikhak.mfa.gov.ir) را وارد کنید و وارد بخش ثبت نام شوید. سپس کد ملی و آدرس ایمیل‌تان را وارد کنید و وارد قسمت پروفایل شوید. در قسمت بعد باید اطلاعات شخصی خود مانند نام و نام خانوادگی، کشور محل تولد و محل صدور شناسنامه، شغل، تحصیلات و نام پدر را وارد کنید.

بعد از تائید باید اطلاعات محل سکونت فعلی خود مانند کشور، شهر، آدرس و کد پستی را وارد سیستم کنید. سپس اطلاعات مربوط به اقامت خود را مانند نوع اقامت، کشور اقامت و تاریخ آن را تکمیل کنید. همچنین راه‌های ارتباطی مانند تلفن تماس ثابت، همراه و ایمیلتان را وارد سیستم کنید. در این مرحله پیش نمایشی از اطلاعاتی که وارد کردید را مشاهده می‌کنید. بهتر است به صورت دقیق بررسی‌شان کرده و اطلاعات را به تائید برسانید. در صورتی که در هر یک از مراحل ثبت نام در سامانه میخک به راهنمایی احتیاج داشتید با مشاوران حقوقی دادسو در ارتباط باشید.

ثبت وکالت نامه در سامانه میخک

بعد از انجام مراحل ثبت نام سامانه میخک می‌توانید اموری که قصد انجامش دارید را انتخاب کنید. در این قسمت ما ثبت وکالت نامه در سامانه میخک را توضیح می‌دهیم.

برای اینکار وقتی ثبت نام شما به صورت کامل انجام شد می‌توانید گزینه ثبت وکالت نامه یا تصدیق امضا را انتخاب کنید. بعد نوع وکالت نامه را باید وارد کنید که بعد از انتخاب هر کدام متن مربوط به وکالت نامه با شرح اختیارات وکیل را برایتان نمایش می‌دهد. برای مثال وکالت نامه ازدواج با موکل مرد یا زن، وکالت‌نامه امور اداری یا اقامه دعوی برخی از مواردی است که می توانید انتخاب کنید. حال برای قسمت نمایندگی باید جایی را که می‌خواهید برای تائید وکالت‌نامه مراجعه کنید را وارد کنید(توجه داشته باشید ک باید یکی از نمایندگی‌های مورد تائید جمهوری اسلامی ایران باشد).

در این قسمت با دقت زیاد متن وکالت‌نامه را مطالعه کنید و حدود اختیارات را به صورت دقیق مشخص کنید. می‌توان از متن پیش فرض خود سامانه استفاده کرد یا با اطلاعات شخصی خود کادر را پرکرد. پیشنهاد می‌کنیم ویدیو زیر را در رابطه با ثبت وکالتنامه در سامانه میخک مشاهده فرمایید.

آموزش ثبت نام در سامانه میخک
صفحه ثبت نام سامانه میخک

دریافت کد رهگیری

بعد از ثبت نام در سامانه میخک در این قسمت باید رسید یا کد رهگیری را به آدرس نمایندگی کنسولگری ببرید و بعد از تائید میتوانید برگه تائید شده با مهر برجسته را دریافت کنید. در صورت نیاز برگه کپی برابر اصل شده وکالت نامه‌تان به شهر یا کشور انتخابی به دست وکیل یا شخصی که در سامانه مشخص کردید ارسال می‌شود. برای گرفتن کد رهگیری از سامانه میخک پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای دریافت کد رهگیری از سامانه میخک را مطالعه کنید.

انجام امور مربوط به سامانه میخک

در صورتی که در هر یک از مراحل استفاده از سامانه میخک مانند، ثبت نام، دریافت کد رهگیری و یا ثبت وکالتنامه در سایت میخک به راهنمایی احتیاج دارید، کارشناسان حقوقی دادسو می‌توانند به شما کمک کنند. همچنین انجام کلیه امور مربوط به سامانه میخک مانند تنظیم متن توسط کارشناسان دادسو قابل انجام است. شما می توانید از طریق دکمه های زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

سامانه میخک چیست؟

سامانه میخک با نام سایت تاک سابق، یک سامانه رسمی برای انجام فعالیت‌های کنسولگری ایران در خارج کشور است.

نحوه ثبت نام در سامانه میخک چگونه است؟

برای ورود و ثبت نام در سامانه میخک ابتدا باید وارد سایت میخک شوید و به قسمت ثبت نام یا ورود بروید. در این مقاله به طور کامل راهنمای ثبت نام در سامانه میخک را برای شما آماده کردیم.

امکانات سامانه میخک چیست؟

با استفاده از سایت میخک می‌توان مواردی از قبیل درخواست شناسنامه، ثبت ازدواج، ثبت طلاق، امور مربوط به گذرنامه، امور دانشجویی و… را انجام داد.

4.6/5 - (57 امتیاز)

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی

تحریریه دادسو

این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است.
اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.

30 پاسخ

  1. درود بر شما من بخواهم به همسرم و دخترم وکالت بدم جهت تمدید و خروج از ایران چطور باید مراحل رو انجام بدم و چه کارى باید بکنم ممنون میشم راهنمایى کنید

    1. سلام، وقت بخیر
      لطفا با کارشناسان حقوقی ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

  2. با سلام میخواستم وکالتنامه جهت فروش خانه در ایران اقدام کنم و احتیاج به کمک دارم‌ آیا میتوانید در این رابطه کمک کنید متشکرم

    1. سلام، وقت بخیر
      لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  3. سلام وقت بخیر من هرچی ثبت نام انجام میدم با اطلاعات درست اونم به من پیام میده که اطلاعات اشتباهه و به نمایندگی مراجعه کنید و من استانبول هستم دسترسی به نمایندگی ندارم مشکل چیه و چه کاری از دستم برمیاد

    1. سلام، وقت بخیر
      لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

  4. با سلام من در ونکوور کانادا اقامت دارم برای درخواست صدور کواهی عدم سو پیشینه در سامانه میخک ثبت نام کرده ام تکلیف انگشت نگاری چه می شود

    1. سلام، وقت بخیر
      از طریق اسکایپ باید احراز هویت کنید.

  5. با سلام وعرض ادب من ناهید عدل اسا که قبلا وکالتنامه فرستادم برای اقای داود قاسمی در امل ولی متاسفانه ایشان کلاهبردار از اب در امد و از وزارت امور خارجه یک کپی از وکالتنامه برایم فرستادن که بالای ان نوشته شده بود که شما می توانید یا به وکل دیگری و یا کس دیگری همین برگ را ببرند در وزارت امور خارجه که در ایران هر کجا زندگی می کنید ببرند و شما هم نام طرف را بفرستید تا همین وکالتنامه به کس دیگری داده شود

    1. سلام، وقت بخیر
      سوالتون گویا نیست. برای راهنمایی بیشتر با مشاورین دادسو تماس بگیرید.

  6. سلام وقت بخیر،

    ممنون از اطلاعاتی که در اختیار ما میذارید. منظور از مدرک اقامتی چی هست لطفا؟

    با تشکر

    1. سلام، وقت بخیر
      اسنادی که ثابت کند شما در این شهر اقامت دارید. برای اطلاعات بیشتر لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو تماس بگیرید.

    1. سلام، وقت بخیر
      بله شما می توانید تمام کارهای مربوط به ثبت نام در سامانه میخک رو به کارشناسان حقوقی دادسو بسپارید.
      برای راهنمایی بیشتر لطفا با شماره تلفن دادسو تماس حاصل فرمایید.

  7. برای ثبت نام میخک من هر کاری کردم انجام نشد. میشه لطفا شما من رو راهنمایی کنید با برام انجام بدین. برای وکالت دادن به خواهرم در تهران عجله دارم.

    1. سلام، وقت بخیر
      طبق راهنمایی مقاله پیش بروید، اگر همچنان به راهنمایی نیاز داشتید با کارشناسان حقوقی دادسو تماس بگیرید.

      1. سلام پاسپورتم گم شده در ترکیه و زبان ترکی بلد نیستم باید چیکار کنم یه راهنما برای کارهایم پیدا کنم

        1. سلام، وقت بخیر
          به سفارت ایران در کشور ترکیه مراجعه کنید.

  8. ثبت نام سامانه مخیک رو من انجام دادم و وکالتنامه رو هم از خانم شهبازی گرفتم و ثبت کردم. ممنونم از کمک هاتون. هفته بعد وقت مصاحبه یا سفارت دارم و بعدش وکالتنامه آماده میشه. مرسی از تیم دادسو

    1. سلام، وقت بخیر خانم نیاپور.
      خوشحالیم که از خدمات دادسو رضایت داشتید.

  9. از همکارتون (خانم شهبازی) خیلی ممنونم. توی واتساپ واقعا در مورد ثبت نام سامانه میخک خیلی خوب منو راهنمایی کردن. انشالا پس فردا میرم سفارت و وکالت نامه ای که براتون تنظیم کردم رو تایید حضوری می کنم. کی به دست شما میرسه؟

    1. سلام آقای دخیلی
      باعث افتخار ماست. ما در خدمتتان هستیم. بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت بعد ما امکان دسترسی به وکالت نامه شما خوهیم داشت

  10. وای واقعا این سامانه میخک سایت عجیب غریبیه خیلیییی ثبت وکالت نامه توش سخته. من لندن زندگی میکنم و خیلی کارشناس شمارو اذیت کردم سر ثبت وکالت نامه. واقعا ممنونم بابت صبرتون

    1. سلام خانم زارع
      باعث افتخار ماست که تونستیم کمکتون کنیم. پرونده شما در حال انجام هستش و روند پرونده از طریق واتساپ به اطلاعتون میرسه

  11. سلام من ساکن یک کشور دیگه هستم و میخواستم به وکلای شما از طریق سای میخک وکالت بدم. ممنونم ازتون که لحظه به لحظه کمکم کردید تا موفق شدم وکالت نامه رو ثبت کنم

    1. سلام
      وقت بخیر
      می توانید با شماره های دادسو (۰۲۱۹۱۰۷۹۱۰۳ و ۰۹۱۰۱۳۹۸۶۱۲) تماس بگیرید و یا از طریق واتس آپ ارتباط بگیرید تا همکارانمان به طور کامل راهنماییتان کنند.

  12. سلام. این پروسه شاید راحت بنظر برسه ولی توتنظیم وکالت نامه کار سختیه بهتون پیشنهاد میکنم حتما این کار رو بگید وکیل براتون انجام بده.

    1. انجام شدن امور توسط وکیل و یا موسسات حقوقی قطعا باعث دقیق بودن جزئیات است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *