سامانه میخک آلمان

سامانه میخک آلمان

در این مقاله قرار است به سامانه میخک آلمان بپردازیم و مواردی از قبیل معرفی سامانه میخک ، ثبت نام در سامانه میخک، ثبت وکالتنامه، استعلام وکالتنامه، دریافت کد رهگیری و نوبت دهی در سامانه میخک آلمان و معرفی سرکنسولگری ایران در آلمان را بررسی کنیم و اطلاعات تماس سفارت ایران در آلمان را در اختیار شما بگذاریم. همچنین در مورد طلاق در آلمان و ثبت طلاق ایرانیان مقیم آلمان در داخل ایران شرح دهیم.

سامانه میخک چیست ؟

سامانه میخک به مدیریت یکپارچگی خدمات کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفته می شود که برای امور حقوقی، اسنادی و اداری ایرانیان خارج از کشور فراهم شده است. ایرانیان مقیم آلمان هم می توانند از طریق سایت میخک امور مختلفی از جمله تنظیم وکالت‌نامه در سامانه میخک، امور مربوط به گذرنامه، امور سجلات ،امور دانشجویی، تایید اسناد تجاری و درخواست صدور شناسنامه و… را انجام دهند.

ثبت نام در سامانه میخک آلمان

برای ثبت نام در سامانه میخک، شما به کد ملی ایرانی و  یک ایمیل معتبر نیاز خواهید داشت. بعد از وارد کردن کد ملی و ایمیل خود در سایت میخک یک کد تایید به ایمیل شما ارسال خواهد شد که با تایید ایمیل، شما میتوانید وارد پنل کاربری سامانه میخک آلمان شوید و باید اطلاعات خود مانند نام، نام خانوادگی، کشور محل تولد، محل صدور شناسنامه، شغل، تحصیلات، نوع  و مدت اقامت و آدرس پستی دقیق خود را در این قسمت وارد نمایید. 

توجه داشته باشید که برای دسترسی بدون نقص از هر نوع خدمات سامانه میخک، لازم است که کلیه اطلاعات مورد نیاز سامانه را به طور کامل و صحیح وارد نمایید .

ثبت وکالتنامه در سامانه میخک آلمان

همانطور که در بخش قبل اشاره شد ، ابتدا وارد سایت میخک می شوید و در سامانه میخک آلمان ثبت نام میکنید و از طریق بخش امور وکالتنامه ها ، نوع وکالتنامه خود را انتخاب کنید و در مرحله بعد کنسولگری موردنظر در کشور آلمان را انتخاب کنید و بعد از آن باید مشخصات کامل وکیل خود (کسی که میخواهید به او وکالت دهید که در ایران پیگیری امور حقوقی یا اداری شما را انجام دهد) مثل : نام ، نام خانوادگی ، شماره ملی ، شماره شناسنامه، آدرس و…. را وارد نمایید که شما می توانید به نزدیکان خود و یا وکیل پایه یک دادگستری وکالت دهید.

 سپس متن وکالتنامه و حدود اختیارات وکیل را تعیین نمایید منظور از متن وکالتنامه، ذکر کردن دقیقا همان وظیفه ای است که به وکلیتان محول می کنید. به طور مثال در مورد پرونده طلاق باید به صراحت قید شود که وکیل، از طرف موکل وکالت دارد که جهت تنظیم دادخواست طلاق توافقی و تقدیم به دادگاه خانواده و ثبت طلاق توافقی در دفتر خانه وکالت دارد. دقت داشته باشید که متن وکالت باید دقیق و صحیح نوشته شود و در صورتی که در این زمینه اطلاعات حقوقی ندارید، حتما از مشاوران حقوقی و یا وکلای پایه یک دادگستری کمک بگیرید.

منظور از حدود اختیارات وکیل این است که وکیل دقیقا در چه مواردی اختیار عمل دارد. به طور مثال وکیل در پرونده طلاق حق بذل یا بخشیدن مهریه یا حق تعیین تکلیف در مورد حضانت فرزندان را دارد یا خیر .

 در مرحله بعد شما باید مشخص نمایید که این وکالتنامه را در ایران وکیل شما از وزارت امور خارجه دریافت کند یا خیر .

در آخر یک کد رهگیری از طریق سامانه میخک به ایمیل شما ارسال می شود که با استفاده از آن میتوانید از طریق سایت www.appointment.mfa.ir برای احراز هویت حضوری یا آنلاین وقت بگیرید.

وکالتنامه می تواند در مورد اموری از جمله خرید، فروش، رهن، اجاره  و امور حقوقی مربوط به املاک و مستغلات، رسیدگی به امور مالی، انواع طلاق از جمله طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور، پیگیری امور اداری و دانشگاهی، انجام امور بانکی و انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور باشد.

اعطای وکالت به وکیل پایه یک دادگستری از طریق سامانه میخک

همانطور که در متن بالا گفته شد از طریق سامانه میخک آلمان ، می توانید هم به وکیل و هم به خویشاوندان و یا هر کسی که مورد اعتماد شما هست ، وکالت دهید. توجه داشته باشید که جهت امور حقوقی از جمله طلاق و انحصار وراثت حتما باید به وکیل پایه یک دادگستری وکالت دهید و حتی می توانید به اشخاص مورد اعتماد یا اقوام نزدیک خود با حق توکیل به غیر وکالت دهید که آنها در ایران  به یک وکیل پایه یک دادگستری وکالت بدهند.

پس جهت امور حقوقی مانند طلاق حتما باید وکیل داشته باشید و افراد غیر وکیل دادگستری نمی توانند به جای شما اقدام قضایی انجام دهند ، ولی می توانند از طریق وکالتنامه ای که از طریق میخک به آنها اعطا کردید به یک وکیل پایه یک دادگستری وکالت دهند.

در صورتی که وکالت را به اطرافیان خود اعطا کنید، حتما باید به محل وزارت امور خارجه در تهران با مدارک شناسایی خود مراجعه کنند و وکالتنامه تنظیم شده را تحویل بگیرند و در صورتی که به طور مستقیم به وکیل پایه یک دادگستری وکالت دهید، نیازی به مراجعه اطرافیان شما به وزارت امور خارجه نیست و وکیل این کار را مستقیما انجام می دهد.

در صورتی که برای طلاق و انحصار وراثت خود نیاز به مشاوره حقوقی دارید از طریق واتساپ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید، تا شما را راهنمایی کنند.

سفارت ایران در آلمان
سفارت ایران در آلمان

نحوه گرفتن کد رهگیری سامانه میخک

بعد از اینکه مراحل تنظیم وکالتنامه در سامانه میخک آلمان به اتمام رسید و درخواست وکالتنامه خود را با موفقیت در سامانه میخک ثبت کردید، کد رهگیری سامانه میخک به شما نمایش داده می شود و همینطور به ایمیل شما ارسال می شود. 

بسیاری از امور مربوط به سامانه میخک در صورتی با موفقیت انجام می شوند که در پایان روال به شما کد پیگیری داده شود که از این طریق بتوانید هر گونه پیگیری لازم در روند انجام تنظیم وکالتنامه را انجام دهید ولی در نظر داشته باشید برخی از امور سامانه میخک مانند نظام وظیفه بدون کد رهگیری ثبت می شوند.

نوبت دهی سامانه میخک آلمان

بعد از اینکه شما وکالتنامه را با موفقیت در سامانه میخک ثبت کردید، سامانه به شما یک کد رهگیری می دهد که این کد به ایمیل شما هم ارسال می شود.

بعد از دریافت کد رهگیری شما باید به سایت نوبت دهی سامانه میخک به آدرس https://appointment.mfa.ir مراجعه کنید ، این وب سایت برای ایرانیان سراسر جهان مشترک است. 

ابتدا شما باید کد ملی و کد رهگیری خود را وارد نمایید و بعد از آن خدمت مورد نظر خود را انتخاب کنید برای مثال اگر مایل به تنظیم وکالتنامه هستید ثبت وکالتنامه در سامانه میخک را انتخاب میکنید و بعد از آن از بین زمان هایی که سیستم به شما ارائه می دهد یک زمان را انتخاب می کنید و زمان برای احراز هویت شما در سامانه ثبت می شود. 

توجه داشته باشید که در زمان مراجعه به سرکنسولگری های ایران در آلمان حتما مدارک هویتی و اقامتی خود را به همراه داشته باشید تا روند احراز هویت شما دچار مشکل نشود.

در برخی از امور مانند نظام وظیفه و سربازی، سامانه میخک آلمان کد رهگیری صادر نمی کند. در این صورت در صفحه اول سامانه نوبت دهی میخک آلمان روی دکمه خدمات بدون کد رهگیری کلیک نمایید.

استعلام وکالتنامه میخک آلمان

برای استعلام وکالتنامه میخک، شما باید وارد سامانه میخک شوید و به قسمت بررسی صحت مدارک مراجعه کنید و نوع مدرک را مشخص کنید. دسته بندی مدرک برای استعلام وکالتنامه میخک، به سه دسته مدارک آموزشی ، تحصیلی، درمانی، مدارک وکالتنامه، تصدیق امضا و گواهی سو پیشینه تقسیم می شود. سپس باید کد رهگیری و کد ملی خود را وارد نمایید. بعد از زدن دکمه جستجو نتیجه به شما نشان داده می شود.

این قسمت فقط برای بررسی تائید مدرک تحصیلی ، آموزشی و درمانی و همچنین وکالتنامه و تصدیق امضا می باشد. در صورتی می توانید مدارک را مشاهده نمایید که در یکی از نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور تایید شده باشند.

طلاق توافقی با سامانه میخک آلمان

طبق ماده 7 قانون مدنی ایران احوال شخصیه ایرانیان خارج از کشور از جمله تقسیم ارث، طلاق، ازدواج و…. باید طبق قوانین ایران (کشور مورد تبعیت خود) صورت گیرد و در صورتی که قصد طلاق دارند باید مراحل انجام طلاق را در محاکم قضایی ایران مطرح کنند و به ثبت برسانند. 

ایرانیان مقیم آلمان که قصد طلاق توافقی دارند یا باید خودشان در ایران حضور داشته باشند و اقدام به طلاق کنند و یا به یک وکیل طلاق توافقی وکالت دهند که به جای آنها در مراحل اداری و قضایی طلاق توافقی شرکت کنند.

طبق قانون برای طلاق ، یا خود شخص و یا وکیل او در محاکم دادگستری برای پیگیری روند پرونده طلاق باید حاضر باشند. پس امکان پیگیری پرونده طلاق توافقی توسط اطرافیان و اقوام درجه یک وجود ندارد. برای این کار شما باید از طریق سامانه میخک آلمان و یا سامانه ثنا به یک وکیل پایه یک دادگستری در ایران وکالت دهید تا به جای شما در مراحل طلاق حاضر شود . 

در صورتی که مایل به گرفتن وکیل برای پرونده طلاق توافقی هستید و امکان حضور در ایران را ندارید، می توانید با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید، تا شما را راهنمایی کنند. در صورتی که وکلای دادسو، وکیل شما باشند، بدون نیاز به حضور شما در ایران صفر تا صد امور طلاق توافقی شما بدون حضور خانم و آقا انجام می شود. 

سفارت ایران در آلمان

سفارت ایران در آلمان در شهر برلین واقع است و در حال حاضر آقای محمود فرازنده سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان است. کلیه امور مربوط به ایرانیان مقیم آلمان از طریق سفارت ایران در آلمان انجام می شود. سفارت ایران در آلمان با توجه به تعداد زیاد ایرانیان مقیم کشور آلمان سه سرکنسولگری در شهر های هامبورگ، مونیخ و فرانکفورت دارد.

آدرس  و شماره سفارت ایران در آلمان:

آدرس: Podbielskiallee 67 – 14195 berlin

تلفن سفارت  843530 –  030

تلفن بخش کنسولی 843530 –  030

دورنگار :  84353165  – 030

سرکنسولگری ایران در مونیخ

امور مربوط به سامانه میخک آلمان ، اکثرا در زمینه امور کنسولی قرار دارند و ارتباط شما باید با سرکنسولگری باشد. سرکنسولگری ایران در مونیخ یکی از سه سرکنسولگری ایران در آلمان است . ایران در آلمان سه سرکنسولگری دارد که عبارت است از : سر کنسولگری مونیخ ، هامبورگ و فرانکفورت . اگر محل زندگی شما نزدیک به شهر مونیخ است، پیشنهاد می کنیم از خدمات کنسولی سرکنسولگری ایران در مونیخ استفاده کنید.در حال حاضر سرکنسول ایران در مونیخ آقای امیر رضا شرکت است.

آدرس و شماره سرکنسولگری مونیخ:

آدرس: Generalkonsulat der I. R. Iran Mauerkircherstr. 59 81679 München    *

شماره تلفن: ۴۵۲۳۹۶۹۰-۸۹-۰۰۴۹(کد آلمان: ۰۰۴۹; کد مونیخ: ۸۹)

شماره نمابر: ۴۵۲۳۹۶۹۵۶-۸۹-۰۰۴۹  (کد آلمان: ۰۰۴۹ ؛ کد مونیخ: ۸۹)

سرکنسولگری ایران در هامبورگ: 

سرکنسولگری ایران در هامبورگ یکی از سه سرکنسولگری ایران در آلمان است و اگر در شما آلمان زندگی می کنید بهتر از خدمات کنسولی سرکنسولگری ایران در هامبورگ استفاده کنید. در حال حاضر آقای حمید نیکو حرف سرکنسول ایران در سرکنسولگری ایران در هامبورگ است. 

آدرس و شماره سرکنسولگری هامبورگ:

آدرس: BEBELALLEE – 18  – 22299 هامبورگ آلمان

کد کشور : 49+

تلفن سرکنسولگری : 0405144060 – 04051440642

سرکنسولگری ایران در فرانکفورت:

اگر در غرب آلمان زندگی می کنید، بهتر از است از خدمات کنسولی  سرکنسولگری ایران در فرانکفورت استفاده کنید. حتما یادتان باشد که ابتدا باید در سامانه میخک آلمان وکالتنامه را تنظیم کنید و سپس از سرکنسولگری ایران در فرانکفورت وقت مصاحبه بگیرید. در حال حاضر آقای مهدی باباکاظمی سرکنسول سرکنسولگری ایران در فرانکفورت هستند. 

آدرس و شماره سرکنسولگری فرانکفورت:

Generalkonsulat der Islamischen Republik Iran,  Raimundstr 90 – 60320,  Frankfurt am Main

Deutschland

 تلفن مرکزی : 5600070-004969

فکس : 56000728-004969

ساعت کار ویژه مراجعین  کنسولی:

دوشنبه تا جمعه 8:30 الی 12:00

ساعت پاسخگوئی تلفنی بخش کنسولی:

دوشنبه تا جمعه 14:30 الی 16:30

 آدرس: Generalkonsulat der I. R. Iran Mauerkircherstr. 59 81679 München    

4.5/5 - (10 امتیاز)

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
تحریریه دادسو
این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است. اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.
4 پاسخ
  1. ۲۰ روزه که نمی تونم در سامانه میخک المان ثبت نام کنم. ایمیل برام ارسال نمیشه. شما انجام میدین کارای ثیت نام میخک رو؟

    1. سلام، وقت بخیر
      لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید شما را راهنمایی می کنند.

  2. سامانه میخک آلمان رو من اصلا بلد نیستم. میشه شما برام انجام بدین؟ باید چیکار کنم؟ من اصلا حوصله این کارارو ندارم.

    1. سلام، وقت بخیر.
      کلیه امور مربوط به سامانه میخک توسط کارشناسان دادسو قابل انجام است. جهت اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با شماره +۹۸۹۱۰۱۳۹۸۶۱۲ در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *