مراحل طلاق با داشتن وکالت طلاق (حق طلاق)

طلاق با داشتن حق طلاق

طلاق با داشتن حق طلاق یعنی خانم از آقا یک وکالتنامه رسمی با عنوان وکالت در طلاق (حق طلاق) دارد، که در یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی تنظیم شده است. در صورتی که وکالت در طلاق کامل باشد، نیازی به حضور، اجازه و امضای آقا در هیچ مرحله ای نیست و خانم می‌تواند با داشتن یک وکیل طلاق، اقدام به طلاق با داشتن حق طلاق بکند.

در جواب سوال آیا زن با داشتن حق طلاق میتواند طلاق بگیرد، باید گفت که بله، مشروط بر اینکه حق طلاق کامل باشد و خانم وکیل داشته باشد. (در ادامه، شروط ضروری حق طلاق توضیح داده شده است.)

در مورد تفاوت حق طلاق و وکالت طلاق باید گفت که هیچ تفاوتی وجود ندارد و هر دو یک موضوع با عنوان حق طلاق زن هستند. 

نکته مهم در مورد حق طلاق این است که داشتن وکیل برای طلاق با داشتن حق طلاق اجباری است. حضور وکیل به معنای دفاع از آقا نیست و فقط به جای ایشان حضور دارد که اسناد را امضا نماید. 

سوال مهم دیگر این است که؛ اگر حق طلاق با زن باشد طلاق چقدر طول میکشد؟ در پاسخ باید بگوییم که اگر دادسو، وکیل شما باشد، بین ۲۰ تا ۶۰ روز کاری طول خواهد کشید و در این مدت نیازی به حضور آقا و خانم در هیچ مرحله‌ای نخواهد بود.

در صورتی که حق طلاق دارید و مایل به اقدام هستید و نیاز به راهنمایی دارید، با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید.

طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. لطفا قبل از اینکه به صورت جدی به طلاق فکر کنید با مشاور خانواده مشورت نمایید. در صورتی که تصمیم شما قطعی است، همکاران ما در دادسو راهنماییتان می کنند.

مراحل طلاق با داشتن حق طلاق

مراحل طلاق با داشتن وکالت طلاق عبارتند از:

  • اخذ رسمی حق طلاق: خانم باید به همراه آقا به یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی مراجعه کند و اقدام به اخذ وکالت در طلاق کند.
  • تکمیل مدارک: باید سند رسمی وکالتنامه را به همراه شناسنامه و سند ازدواج آماده نماید و در سامانه ثنا ثبت نام نماید.
  • انتخاب وکیل: طلاق با داشتن حق طلاق تنها حالتی از طلاق است که داشتن وکیل اجباری است. وکیل از آقا دفاع نمی کند و به جای ایشان در مراحل پرونده حضور دارد.
  • آزمایش عدم بارداری: این آزمایش برای هر طلاقی اجباری است و در مراحل پایانی طلاق انجام می‌شود.

در صورتی که وکلای دادسو، وکیل پرونده شما باشند، مابقی روند پرونده طلاق توسط وکلا پیش خواهد رفت و نیازی به حضور شما در هیچ مرحله ای نخواهد بود

حق طلاق چیست؟

حق طلاق یا وکالت در طلاق، یک وکالتنامه رسمی است که در یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی تنظیم می شود. 

زمانی که آقا یه خانم حق طلاق می دهد، به این معناست که وقتی حق طلاق با زن باشد، نیازی به حضور آقا در مسیر طلاق نیست و خانم می تواند بدون حضور، اجازه و امضای آقا اقدام به طلاق توافقی بکند.  

دادن حق طلاق محضری به زن، یکی از روش های مرسوم زوجین برای اتمام زندگی مشترک است. با دادن وکالت در طلاق به خانم، این حق از آقا سلب نمی شود و در این حالت هر دو  حق اقدام به طلاق دارند. توجه داشته باشید که در زمان دادن حق طلاق مخصری، مهریه حتما تعیین و تکلیف شود تا در آینده آقا دچار دردسر نشود.

ما برای شما چه کار می کنیم؟

مدارک لازم جهت طلاق با داشتن حق طلاق

مدارک مورد نیاز برای گرفتن وکالت طلاق (حق طلاق)، شامل:

  • شناسنامه مرد و زن
  • کارت ملی مرد و زن
  • مدارک لازم برای اثبات ازدواج آن‌ها یعنی عقدنامه (دفترچه‌ای که در محضر ثبت می‌شود).

کارت ملی و شناسنامه زن و مرد و عقد نامه برای انجام مراحل طلاق با داشتن وکالت طلاق لازم است. زن با همکاری یک وکیل ماهر و مجرب می‌تواند کار ثبت طلاق را به سهولت انجام دهد.

در این اپیزود، تمامی سوالات احتمالی شما در زمینه طلاق توافقی و حق طلاق پاسخ داده شده است.

انواع وکالت در طلاق

وکالت در طلاق به دو صورت به خانم تعلق می‌گیرد:

  • حق طلاق در ضمن عقد نامه
  • حق طلاق محضری

حق طلاق در ضمن عقد نامه

وکالت طلاق یکی از عقودی است که می‌توان در زمان جاری شدن صیغه ازدواج مطرح نمود. به این ترتیب، مرد هنگام نوشتن عقد نامه می‌تواند صراحتاً وکالت طلاق را به همسر خود بدهد، هرچند می‌تواند با ذکر شروطی این کار را انجام دهد. برای مثال شاید ذکر شود که زن در صورت بخشش مهریه خود حق طلاق دارد.

چنانچه عاقد این مورد را در عقدنامه به ثبت برساند، وکالت طلاق به زن داده می‌شود.

حق طلاق محضری

یکی دیگر از انواع وکالت طلاق، نوع محضری است. در این حالت طرفین با در اختیار داشتن مدارکی مانند شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج به دفتر ثبت اسناد و با تنظیم وکالت‌نامه‌ای، این نوع حق را به زن بدهند.

البته در این نوع از وکالت طلاق نیز، مرد می‌تواند شرط‌های خود را ذکر و ثبت کند. این حق می‌تواند مدت دار یا بلاعزل باشد و همه این موارد بستگی به شروطی دارد که مرد ذکر می‌کند.

در ادامه شرایط کامل بودن حق طلاق را نیز توضیح داده‌ایم.

نمونه وکالت در طلاق
نمونه وکالت در طلاق

آیا زن با داشتن حق طلاق میتواند طلاق بگیرد

در صورتی که حق طلاق کامل باشد، زن با داشتن حق طلاق می‌تواند طلاق بگیرد. برای کامل بودن وکالت در طلاق وجود 4 شرط زیر الزامی است:

  • بلاعزل بودن حق طلاق: به این معنی که آقا نتواند خانم را عزل و وکالت در طلاق را باطل کند.
  • داشتن حق توکیل به غیر: که خانم بتواند به صورت مع‌الواسطه این وکالت را به یک وکیل پایه یک دادگستری اعطا کند.
  • حاوی اسقاط حق تجدید نظرخواهی و فرجام خواهی: که آقا بعد از صدور رای طلاق نتواند اعتراضی نسبت به رای داشته باشد و خللی در روند پرونده ایجاد کند.
  • قبول بذل مهریه: که خانم بتواند از طرف آقا قبول بذل کند.

در صورت تمایل تصویر وکالت نامه وکالت در طلاق خود را برای کارشناسان دادسو ارسال نمایید تا کامل بودن آن بررسی شود.

مزایای حق طلاق برای زن

همانطور که گفته شد دادن حق طلاق محضری به زن (مشروط بر اینکه حق طلاق کامل باشد) باعث می شود که خانم بدون نیاز به حضور آقا برای طلاق توافقی اقدام نماید. 

با توجه به زمانبر بودن، پر هزینه و سخت بودن طلاق از طرف زن، داشتن حق طلاق یا همان وکالت در طلاق برای خانم ها بسیار با ارزش است و مزیت بسیار مهمی محسوب می شود.

تفاوت طلاق توافقی با وکالت در طلاق

تفاوتی بین طلاق توافقی و طلاق با حق طلاق، از لحاظ هزینه، شرایط و زمانبندی وجود ندارد. 

در طلاق توافقی آقا و خانم با همدیگر اقدام به طلاق می نمایند و در طلاق با حق طلاق، آقا به خانم یک وکالت داده است تا بدون نیاز به حضورش اقدام به طلاق نماید. 

اعطای وکالت در طلاق به خانم از طرف آقا به این معنی است که آقا با طلاق توافقی موافق است.

اگر حق طلاق با زن باشد مهریه تعلق میگیرد؟

برای بسیاری از خانم‌ها این سؤال وجود دارد که آیا با داشتن وکالت در طلاق مهریه به خانم تعلق می‌گیرد؟

مهریه یکی از حقوق خانم است و هر زمان که بخواهند می‌توانند برای گرفتن آن اقدام کنند. اما همان‌طور که گفتیم؛ آقا می‌تواند در ازای بخشیدن مهریه به خانم حق طلاق بدهد.

به صورت کلی این مورد بستگی به این دارد که در زمان گرفتن حق طلاق چه توافقی بین خانم و آقا وجود داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر با وکیل مهریه یا کارشناسان دادسو در ارتباط باشید.

با داشتن حق طلاق چگونه اقدام کنم؟

پاسخ به این سوال که با داشتن حق طلاق چگونه اقدام کنم زیاد پیچیده نیست. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از هر گونه اقدامی حتما با یک وکیل یا کارشناس حقوقی مشورت نمایید.

مشاوره واتساپی دادسو این امکان را فراهم کرده تا شما با ارسال عکس وکالتنامه در واتساپ از همکاران ما مشاوره بگیرید. در صورتی که هنوز وکیلی را برای پرونده طلاق انتخاب نکرده اید، با دادسو تماس بگیرید تا به صورت تلفنی و رایگان شما را راهنمایی کنیم.

اگر حق طلاق با زن باشد طلاق چقدر طول میکشد؟

به طور قطعی نمی توان زمان دقیقی برای پرونده طلاق با داشتن وکالت در طلاق تعیین کرد. اما صرف این که شما از همسرتان حق طلاق دارید به این معنی نیست که نباید در جلسات مشاوره وغربالگری بهزیستی شرکت کنید و وکالت در طلاق شما برای این امر بی تاثیر است و مراحل گرفتن طلاق با داشتن حق طلاق محضری به همین آسانی ها هم نیست.

طلاق با داشتن حق طلاق در صورتی که وکیل نداشته باشید، حدودا 6 الی 9 ماه زمان خواهد برد و حضور همسرتان در جلسات مشاوره بهزیستی اجباری است.

در صورتی که تمایل به حضور در جلسات مشاوره بهزیستی ندارید با دادسو تماس بگیرید تا در عرض مدت بسیار کوتاه‌تری صفر تا صد پرونده طلاق شما بون حضورتان در هیچ مرحله ای انجام شود.

دادنامه طلاق توافقی
نمونه دادنامه طلاق توافقی

طلاق با حق طلاق از خارج از کشور

طلاق ایرانیان خارج از کشور، تفاوت چندانی با داخل کشور ندارد. در این صورت شما باید حتما از طریق سامانه میخک به وکیل وکالت دهید. تجربه صد ها پرونده طلاق توافقی و حق طلاق دادسو، ما را نسبت به نیاز، دغدغه و نگرانی های شما به صورت کامل آگاه کرده.

ما به صورت واضح می دانیم که شما به چه مواردی نیاز دارید و باید برای شما چه کاری انجام داد. برای شروع و مشاوره با کارشناسان دادسو در ارتباط باشید.

جمع بندی

طلاق با داشتن حق طلاق یکی از روش‌های مرسوم است که این روزها به کار برده می‌شود. در این شیوه مرد به زن حق وکالت در طلاق را می‌دهد تا در صورت نیاز، بدون حضور مرد، امور طلاق توسط یک وکیل انجام شود.

حق طلاق زن باید به صورت قانونی در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود در غیر این‌صورت فاقد ارزش قانونی است. در این روش اجباری به بخشیدن مهریه نیست و زن می‌تواند تمام حقوق مالی خود را دریافت کند.

سوالات متداول

آیا دادن حق طلاق به صورت شفاهی یا در منزل امکان پذیر است؟

خیر. دادن وکالت طلاق به صورت شفاهی یا در محیطی مانند منزل اعتبار ندارد. باید این حق در دفاتر ثبت اسناد رسمی انتقال داده شود.

آیا با داشتن حق طلاق می‌توان مهریه را دریافت کرد؟

بله. در صورتی که مرد هنگام دادن این حق شرط بخشیدن مهریه را ثبت نکرده باشد، باید مهریه را به طور کامل پرداخت کند.

حق طلاق بهتر است یا مهریه؟

در حقیقت حق طلاق و مهریه با هم ارتباطی ندارند پس نمی‌توان گفت حق طلاق بهتر است یا مهریه! مهریه مالی است که به واسطه ازدواج موقت یا دائمی، حق زن است و هرزمان بخواهد می‌تواند برای آن اقدام کند. اما حق طلاق، حقی است که زن به صورت وکالت نامه از مرد دریافت می‌کند.

مراحل طلاق با داشتن حق طلاق چگونه است؟

برای انجام طلاق با داشتن حق طلاق ابتدا خانم باید مدارک لازم را به دفتر قضایی مراجعه کرده ودرخواست خود مبنی بر طلاق را ارائه دهد.

دادسو چیست؟

دادسو یک موسسه حقوقی است که تمامی مجوزهای لازم را از کانون وکلای دادگستری مرکز، قوه قضاییه و اداره ثبت اسناد اخذ کرده است. دادسو کلیه خدمات حقوقی، وکالتی و کنسولی را به ایرانیان داخل و خارج از کشور ارائه می‌کند.

چگونه می‌توانم با دادسو در ارتباط باشم؟

شما می‌توانید از طریق واتساپ، تلگرام و یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۹۱۰۳ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید. همکاران ما با حوصله پاسخگوی شما هستند.

آیا دادسو مجوز دارد؟

دادسو تمامی مجوزهای لازم را از کانون وکلای دادگستری مرکز، قوه قضاییه و اداره ثبت اسناد اخذ کرده است. امکان رؤیت این مجوزها قبل از عقد قرارداد با دادسو وجود دارد.

چگونه می توانم با وکلای دادسو جلسه داشته باشم؟

جلسات مشاوره وکلای دادسو به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود. برای برگزاری جلسه با وکلای دادسو با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا برای شما وقت ملاقات تنظیم کنند.

4.4/5 - (196 امتیاز)

طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. لطفا قبل از اینکه به صورت جدی به طلاق فکر کنید با مشاور خانواده مشورت نمایید. در صورتی که تصمیم شما قطعی است، همکاران ما در دادسو راهنماییتان می کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی

تحریریه دادسو

این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است.
اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.

173 پاسخ

  1. اگرزن حق طلاق داشته باشدومدتی ازشوهرخوددورباشدوبخواهددوباره عقدکننداون حق طلاق باطل میشود؟؟؟

    1. سلام، وقت بخیر
      اگه منظورتون از دور بودن اینه که طلاق گرفته باشند، بله در صورتی که جدا شده باشند حق طلاق باطل می شود و در ازدواج مجدد اعتباری ندارد.

  2. سلام
    بنده ده سال پیش به خانمم حق طلاق محضری دادم و ایشون اقدام به طلاق کردن و مهریه هم که هزار تا سکه بود نصف ان رابخشیده و نصف دیگر را نه که سوال اولم اینه که این خانم تا کی یعنی تا چه زمانی نصف الباقی مهریه را از بنده طلب کار میباشد ایا مدت زمان ابطال وجود دارد و سوال بعدی اینکه وقتی کپی طلاق نامه را به من دادند من اثاری از وجودوکیل ندیدم حتی این خانم اخرین امضا در طلاق نامه را خودش از طرف من انجام داده ایا میتواند از طرف من امضا کند با تشکر

    1. سلام، وقت بخیر
      خیر زمان ابطال ندارد.
      سوال دوم شما گویا نیست.

  3. سلام من به خانومم حق طلاق دادم الان اقدام کرده بعد این خونه که زندگی میکنم ۴دنگ به اسم اونه حالا میگه طلاق گرفتم و تو این خونه زندگی میکنم خواستم ببینم مگه میشه این جوری هم طلاق بگیری هم باهم زندگی کنی

  4. سلام باحق طلاق بلاعزل راحت میشه طلاق گرفت من یک جلسه رفتم دادگاه همون جلسه رای طلاق صادرشد وکیل برای زوج گرفتم خودم هم رفتم یک جلسه تمام شد

  5. شوهرم بدون اجازه من رفته زن دومش روعقدکردآیاحق طلاق بامن است واگرطلاق بگیرم مهریه تمام کمال میگیرم‌چه کنم حق من پایمال نشود خودم درخواست طلاق بدم یانه اول میخوام مهریه رواجرابزارم وچه طوری توروبه قرآن جوابموبدین نمیدونم قاضی چه جورتونسته بدون اجازه من دستورعقدکردن بده قبلن شوهرم صیغه کرده وتاره گی ها فهمیدم عقددایم چنین چیزی ممکنه

    1. سلام، وقت بخیر
      در صورتی که بدون اطلاع و رضایت شما مجدد ازدواج کرده باشند می توانید به صورت یک طرفه برای طلاق اقدام کنید.
      برای راهنمایی بیشتر لطفا با کارشناسان حقوقی ما در ارتباط باشید.

  6. سلام.رضا آزادبر هستم۱۰سال پیش حق تلاق دادم به همسرم.پارسال هم خونه را زدم بنام همسرم ماشین هم بنام سه.الان ۴۵روز من
    ماشیم هم بنامشه.الان ۴۵روز من خونه راه نمیده ومیگه برای تلاق هم درخواست دادم.الان من چجوری می توانم بفهمم تلاقش در چه مرحله.دو آیا میتونم خونه ماشین که من به عنوان هدیه بهش دادم پس بگیرم.ایا برای تلاق دادگاه من میخواد یا نه.بیزحمت راهنمایی بفرماید

    یگه درخواست داده.الان.همه چیز بنام خانمم.ایا خانم این حق داره من اشباع کردم من از خونه بیرون کنه و کلید خونه ام عوض کرده.ایا چنین حقی رو داره.بعدمن چجوری میتونم بفهمم مرحله تلاق کجاست دوم آیا باوجود این که بدون دریافت پول وله عنوانه هدیه بهش دادم میتونم پس بگیرم وایا دادگاه من میخواد.

    .

    1. سلام، وقت بخیر
      اگر برای طلاق با داشتن حق طلاق اقدام کرده باشن، خانم باید برای شما یک وکیل بگیرن تا به جای شما حضور داشته باشه. برای اطلاع از این که طلاق در چه مرحله ای هست و حضور در دادگاه میتونید با وکیلی که براتون گرفته شده در ارتباط باشید اما نیازی به حضور شما در دادگاه نیست و دادگاه شما رو نمیخواد.
      همچنین در صورتی که خانه و ماشین و… رو هدیه داده باشید به خانم خیر نمی توانید پس بگیرید.

  7. اصلا نباید حق طلاق به زن داده شوداگه حق طلاق داده شده فقط با شرایط اونم مردم‌نهاد باشه من خودم حق طلاق دادم به زنم متاسفانه خانوادش خیلی مزاحمت برام ایجاد میکنن میگم بهشون بگو کمتر بیان بدش میاد ،،به خدا منم یه انسان هستم نیاز به آرامش دارم اما کو. گوش شنوا خواهش این قانون فلج کننده را بردارید خیلی بدچیزیه رابطه جنسی هم که واقعا دیگه نیست بین ما به خاطر خانوادش

  8. سلام سه سال پیش خانومم منو فریب داد گفت اگه میخوای برگردم به زندگی باید حق طلاق و حق حضانت بچه را دوتایی باهم در دفترخانه بهم وکالت بدی بعدش برگردم به زندگی من آگاه نبودم دوتا وکالتی که بهش دادم که میشه حق طلاق و حضانت بچه دوتا وکالت بهش بلاعزل دادم نمیتونم باطلش کنم ولی شفاهی بهم قول داده بود وکالت بهش دادم برگرده به زندگی ولی به زندگی نیومد حالا میخوام شکایت کنم ودر شکایتم بنویسم باید بیاد تو دادگاه برای ادیان سوگند چون از اون خانوادهای نیستن الکی به قران قسم بخورن آیا اگه تو دادگاه قسم نخوره میخوام ببینم به وکالتی که بهش دادم تائثیری میذاره یا نه با تشکر ممنون از راهنمایتون سپاسگذارم

  9. با سلام من بیمار روحی هستم و اخیرا‌با داشتن پرونده پزشکی در بیمارستان روزبه تهران با داشتن ۲۸وسال سابقه خدمت دولتی از کار افتاده شدم در کمیسیون پزشکی من مورد ظلم واقع شدم از شما کمک میخواهم نزدیک به شاید ۱۰ سال پیش آپارتمانی به من واگذار شد از طرف اداره من چوندهمسرم را دوست داشتم و بدلیل قدردانی رفتم محضر و خانه به اسم ایشان کردم ولی ۷ سال پیش ایشان بدون اطلاع من رفت طلاق گرفت و گفت حق طلاق داشته در صورتی که من چنین حقی را به او نداده بودم در این ۷ سال بدلیل بیماری و عدم اطلاع هیچ کاری نکردم ولی الان متوجه شدم که با شیادی از من حق طلاق گرفته و با رشوه دادن و عدم اطلاع من ک بیماری که داشتم و رو به بهبودی هستم چون زندگی و زن و خانواده را دوست دارم کمک کنید از ظلمی که به من شده رهایی یابم

  10. سلام خانوم‌من از من حق طلاق میخواد میشه جوری تنظیم کرد که در صورت طلاق از طرف ایشون مهریه تعلق نمیگیره یعنی زوج بخواد طلاق بده مهریه بده زوجه طلاق بگیره مهریه تعلق نمیگیره

  11. سلام خسته نباشید
    اگر خانمی حق طلاق داشته باشه به این صورت که قسمتی از مهریه خودش رو بخشیده وحق طلاق گرفته وتعداد ۱۴ سکه بابت مهریه اش مونده.
    سوالم اینه که اگر خانم اقدام به گرفتن طلاق از طریق حق طلاق بکند میتواند بعد از گرفتن طلاق بابت الباقی مهریه اقدام کند.
    در صورتی که امکان گرفتن مهریه بعد از طلاق باشد تا چه زمانی امکان پذیر است.
    با تشکر از شما

    1. سلام، وقت بخیر
      در صورتی که بخشش مهریه به صورت رسمی انجام شده و ثبت شده باشد خیر نمی توانند اقدام کنند.

      1. سلام وقتتون بخیر
        من و همسرم ب توتفق رسیدیم جداشیم ولی ایشون میگه با حق طلاقت اقدام کن
        اگه من دادخواست بدم مهریه و نفقه و اجرتالمثل رو مبتونم بگیرم؟
        در ضمن حق تصنیف اموال رو امضا کرده ک من از اون حق صرف نظر میکنم
        ولی ایشون میگه اگر من خودم دادخواست بدم شرط تصنیف باید انجام بشه

        1. سلام جناب شوهرم نه ماهه خونه رو ترک کرده و مراجعه نکرده سابقه زندان چند ماه رو داره و پرونده کیفری داره اگه من بخوام جدابشم چیکار باید بکنم مهریه ام ۱۴ سکه است خودش میگه ببخش و حق طلاق بگیر و برو.من میتونم با دلایلی که دارم طلاق بگیرم و مهریه نبخشم؟ضرب و شتم هم انجام داده و من رو کتک زده که من شکایت کردم ازش.

          1. سلام، وقت بخیر
            در صورتی که ضرب و شتم ایشان را ثابت کنید می توانید به صورت یک طرفه طلاق بگیرید.

  12. سلام. ۵سال با همسرم که یه فرزند پسر داشت ازدواج کردم. تو این ۵سال همش درخواست بچه دارم به بهانه هایی درخواستمو رد میکنه. میگه بچه نمیخام. میتونم بعد ۵سال حق طلاق بگیرم؟ باحق طلاق، مهریه چطوری پرداخت میشه؟

    1. سلام، وقت بخیر
      هر زمانی که بخواهید می توانید حق طلاق بگیرید از همسر
      مهریه در هر صورت به شما تعلق میگیرد مگر اینکه خودتون ببخشید مهریه رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *