طلاق بدون حضور زوجین

طلاق بدون حضور زوجین

تنها یک حالت برای طلاق بدون حضور زوج و زوجه وجود دارد، آن هم این است که برای طلاق وکیل داشته باشید.

تفاوتی نمی‌کند که طلاق توافقی باشد یا یک طرفه، در صورتی که می‌خواهید طلاق غیر حضوری انجام شود باید برای طلاق خود حتما وکیل طلاق داشته باشید.

خواندن صیغه طلاق بدون حضور زوج (طلاق بدون حضور شوهر) و خواندن صیغه طلاق بدون حضور زوجه نیز با داشتن وکیل خانواده ممکن است.

در صورتی که درخواست طلاق غیر حضوری دارید، وکلای پایه یک دادگستری دادسو در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند. برای این منظور می‌توانید با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید.

خواندن صیغه طلاق بدون حضور زوج

خانم در دو صورت داشتن حق طلاق و یا استناد به شروط 12 گانه‌ی سند ازدواج می‌تواند برای طلاق از طرف زن اقدام کند.

زمانی که خانم وکالت در طلاق داشته باشد باید به جای آقا وکیل گرفته تا به جای ایشان در مراحل طلاق حضور داشته باشد، در واقع تنها حالتی است که وجود وکیل الزامی و خواندن صیغه طلاق بدون حضور زوج امکان پذیر است.

برای این که طلاق بدون حضور زوج انجام شود، خانم باید برای خود هم یک وکیل متخصص طلاق انتخاب کند. در این حالت طلاق بدون حضور شوهر امکان‌پذیر است.

اگر خانم وکالت در طلاق از سمت همسرش را در زمان عقد نگرفته باشد، می‌توانند به برای انجام کارهای طلاق به دفتر ثبت اسناد مراجعه کنند و آقا وکالت را به خانم بدهد.

طلاق بدون حضور زن

برای خواندن صیغه طلاق بدون حضور زوجه، خانم می‌تواند به وکیل طلاق از طرف زن وکالت بدهد تا به جای ایشان در تمام مراحل حضور داشته باشند.

همچنین خانم می‌تواند وکالت نامه‌ای تنظیم کند و انجام امور طلاقی خود را هم به همسرش بسپارد که به جای خانم وکیل بگیرد.

آیا برای طلاق توافقی حضور زوجین الزامی است؟

در صورتی که زوجین بخواهند کارهای طلاق‌شان بدون حضور خودشان انجام شود باید امور را به وکیل پایه یک دادگستری که متخصص طلاق باشد بسپارند.

برای درخواست طلاق غیر حضوری به صورت توافقی، باید وکیل طلاق توافقی داشته باشید.

با داشتن وکیل امکان خواندن صیغه طلاق بدون حضور زوج و زوجه وجود دارد.

در طلاق توافقی بدون حضور زوجین نیاز است که هم خانم و هم آقا وکیل داشته باشند و یک وکیل به صورت قانونی نمی‌تواند وکالت هر دو را قبول کند.

وکیلی که وکالت طلاق شما را بر عهده دارد باید به دادگاه مراجعه و برای شروع این پروسه اقدام کند و به جای شما در تمام جلسات دادگاه حضور پیدا کند.

در این اپیزود، تمامی سوالات احتمالی شما در زمینه طلاق توافقی و حق طلاق پاسخ داده شده است.

خواندن صیغه طلاق بدون حضور زوجین

بعد از انتخاب هر کدام از سه نوع طلاق و طی کردن پروسه مربوط به آن توسط وکیل باید حکم طلاق را برای شما از دادگاه بگیرد. وقتی شما حکم طلاق را دارید تا سه ماه باید به یکی از دفاتر ثبت ازدواج و طلاق مراجعه کرده تا صیغه طلاق جاری و در شناسنامه‌هایتان مهر طلاق زده شود.

در صورتی که تمایل به حضور در دفتر ازدواج و طلاق را ندارید وکیل شما می‌تواند به جای شما در این مرحله هم حضور پیدا کند و مراحل طلاق شما را به اتمام برساند. فقط باید توجه داشته باشید که اختیار انجام این کار را در وکالت نامه به ایشان داده باشید.

طلاق غیر حضوری با دادسو

همان‌طور که توضیح دادیم، در صورتی که برای هرکدام از انواع طلاق مانند طلاق توافقی و یا طلاق یک طرفه وکیل داشته باشید، نیازی به حضور شما نیست و وکیل به جای شما حضور خواهد داشت.

در واقع تنها زمانی خواندن صیغه طلاق بدون حضور زوج و خواندن صیغه طلاق بدون حضور زوجه امکان‌پذیر است که وکیل طلاق داشته باشید.

در صورتی که به وکیل طلاق نیاز دارید تا به جای شما در مراحل طلاق حضور داشته باشد، با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید.

4.9/5 - (8 امتیاز)

طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. لطفا قبل از اینکه به صورت جدی به طلاق فکر کنید با مشاور خانواده مشورت نمایید. در صورتی که تصمیم شما قطعی است، همکاران ما در دادسو راهنماییتان می کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی

تحریریه دادسو

این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است.
اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.

12 پاسخ

  1. من مایل به طلاق بدون حضور زوجین هستم. شما وکیل من می شید؟ اصلا وقت ندارم حضور داشته باشم. چیکار باید کنم/؟

    1. سلام، وقت بخیر
      بله می توانید با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

  2. خدا خیرتون بده. من و همسرم دیگه اعصاب تحمل کشمکش و دادگاه و … رو نداریم. سه سالم هست که جدا شدیم. فقط کارای حقوقیش و قانونیش مونده. الان طلاق بدون حضور زوجین واقعا کار خیلی خوبیه. ما فقط بیاییم دفتر شما کافیه دیگه؟ ثنا هم داریم

    1. سلام
      خانم هاشمی، وقتتون بخیر
      برای شروع فقط کافیست که با شماره های دادسو تماس بگیرید، تا همکارانمان برایتان وقت جلسه حضوری تنظیم کنند. لازم به ذکر است که نیازی به حضور شما در هیچ مرحله ای زوال طلاق توافقی نیازی نیست

        1. سلام، وقت بخیر
          لطفا با کارشناسان حقوقی ما از طریق واتساپ یا تماس در ارتباط باشید تا به طور کامل شما را راهنمایی کنند.

  3. مرسی از تیم خوبتون. مشاوره تلفنی خیلی خوبی می دین. من با یه آقا صحبت کردم اسمشون یادم نیست. خیلی عالی مشورت دادن بهم. قراره با همسرم صحبت کنم و ایشالا مزاحمتون بشیم

    1. سلام
      رضایت شما باعث خوشحالی ماست خانم فرهودی عزیز

  4. سلام برای اینکه پرونده رو به شما بدیم باید چیکار کنیم؟

    1. سلام
      می توانید با شماره های ۰۲۱۲۲۱۳۲۰۸۹ و ۰۹۱۰۱۳۹۸۶۱۲ از طریق تماس و واتس اپ در ارتباط باشید، تا همکاران ما راهنماییتان کنند.

  5. من زنگ زدم با خانم شهبازی صحبت کردم. خیلی خوب راهنمایی کردن. واقعا ممنونم. فردا هم وقت دارم که حضوری بیام. خیلی ممنونم

    1. سلام
      ممنون از لطف شما خانم صیفی. باعث افتخار ماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *