فرق طلاق توافقی با وکالت در طلاق

فرق حق طلاق با طلاق توافقی در این است که در طلاق توافقی، آقا و خانم هر دو با همدیگر برای طلاق اقدام می کنند.
ولی در طلاق با حق طلاق، آقا به خانم یک وکالت در طلاق در دفتر ثبت اسناد رسمی اعطا می کند، تا خانم هر وقت که بخواهد بدون نیاز به حضور آقا، برای طلاق توافقی اقدام کند.

ار لحاظ مدت زمان، هزینه و مراحل، تفاوت چندانی بین طلاق توافقی با وکالت در طلاق وجود ندارد.

در پاسخ به این سوال طلاق توافقی بهتر است یا حق طلاق؟ باید گفت که بستگی به شرایط شما دارد. اگر طرف مقابل تا پایان پروسه چند ماه طلاق، مخالفتی نخواهد کرد می توانید به صورت توافقی اقدام کنید.

ولی اگر فکر می کنید که امکان دارد در مسیر همکاری نکنند، با وکالت در طلاق اقدام نمایید.

طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. لطفا قبل از اینکه به صورت جدی به طلاق فکر کنید با مشاور خانواده مشورت نمایید. در صورتی که تصمیم شما قطعی است، همکاران ما در دادسو راهنماییتان می کنند.

طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی به نوعی از طلاق گفته می‌شود که خانم و آقا هر دو نفر راضی به طلاق هستند و سر موضوعاتی مانند مهریه، نفقه، حضانت فرزند و استرداد جهیزیه به توافق رسیده‌اند. هر توافقی بر روی این موارد از نظر دادگاه قابل قبول است.

برای طلاق توافقی اگر زوجین خودشان اقدام نمایند یک پروسه چند ماه طولانی را باید طی کنند و در مراحل مختلف به مراجع مختلف مانند تصمیم بهزیستی، شورای حل اختلاف، واحد ارجاع دادگاه و شعبه رسیدگی مراجعه کنند.

در صورتی که وکیل طلاق توافقی داشته باشند، نیازی به حضور روجین در هیچ کدام از مراحل طلاق توافقی نخواهد بود.
زمان انجام طلاق توافقی بدون وکیل بین 6 تا 9 ماه است.

اما اگر دادسو وکیل شما باشد در مدت بسیار کوتاه تری انجام می‌شود و نیازی نیست در هیچ مرحله‌ای حضور داشته باشید

طلاق با وکالت در طلاق

وکالت در طلاق یا حق طلاق، یک وکالتنامه رسمی است که آقا به خانم می دهد تا بدون نیاز به حضور، اجازه و امضای آقا، خانم بتواند برای طلاق توافقی اقدام کند.

وکالت در طلاق حتما باید در یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی کشور تنظیم و ثبت شده باشد.

طلاق با داشتن حق طلاق، تنها حالتی از طلاق است که داشتن وکیل اجباری است. وکیل از آقا دفاع نمی‌کند، بلکه به جای ایشان حضور داشته و اسناد را امضا می‌نماید.

دادسو با تجربه چندین هزار پرونده طلاق با داشتن حق طلاق، به طور کامل نسبت به نگرانی‌ها و دغدغه‌های شما آگاه است و ما می دانیم که شما به چه چیزی نیاز دارید. برای شروع با دادسو در ارتباط باشید.

شروط مهم حق طلاق

وکالت در طلاق یا همان حق طلاق برای این‌که کامل و قابل استناد باشد باید دارای 4 شرط زیر باشد:

  • بلاعزل بودن حق طلاق: به این معنی که آقا نتواند خانم را عزل و وکالت در طلاق را باطل کند.
  • داشتن حق توکیل به غیر: که خانم بتواند به صورت مع‌الواسطه این وکالت را به یک وکیل پایه یک دادگستری اعطا کند.
  • حاوی اسقاط حق تجدید نظرخواهی و فرجام خواهی: که آقا بعد از صدور رای طلاق نتواند اعتراضی نسبت به رای داشته باشد و خللی در روند پرونده ایجاد کند.
  • قبول بذل مهریه: که خانم بتواند از طرف آقا قبول بذل کند.

در صورت تمایل تصویر وکالت نامه وکالت در طلاق خود را برای کارشناسان دادسو ارسال نمایید تا کامل بودن آن بررسی شود.

ما برای شما چه کار می کنیم؟

حق طلاق بهتر است یا طلاق توافقی؟

همان‌طور که قبل‌تر گفته شد، عملا تفاوت خاصی بین طلاق توافقی و حق طلاق، جز نوع شروع پرونده وجود ندارد.

در هر دو زوجین به یک نتیجه خواهند رسید و از لحاظ زمانبندی هم تفاوتی در کار ایجاد نخواهد شد.

در این اپیزود، تمامی سوالات احتمالی شما در زمینه طلاق توافقی و حق طلاق پاسخ داده شده است.

وکیل برای طلاق توافقی

فرقی نمی‌کند که شما حق طلاق داشته باشید یا هر دو نفر راضی به طلاق باشید. اگر به وکلای پایه یک دادگستری متخصص برای انجام امور طلاق خود وکالت دهید پرونده شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون نیاز به حضورتان در هیچ مرحله‌ای انجام می‌شود.

پیگیری مراحل طلاق توافقی بدون وکیل ممکن است زمان‌بر باشد. در صورتی که حق طلاق دارید یا هر دو نفر راضی به طلاق هستید می‌توانید با کارشناسان حقوقی دادسو تماس بگیرید تا مشاوره رایگان دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز طلاق

مدارک مورد نیاز برای طلاق توافقی به شرح زیر است:

  • شناسنامه زوجین
  • تصویر کارت ملی خانم و آقا
  • وکالت در طلاق (در صورتی که حق طلاق دارید)
  • سند ازدواج (امکان تهیه رونوشت وجود دارد)
  • توافق‌نامه زوجین
فرم درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

توافقنامه طلاق توافقی

برای توضیح درباره اینکه طلاق توافقی بهتر است یا حق طلاق ، باید به توافقات مکتوب شده در طلاق توافقی بپردازیم. خانم و آقایی که قصد طلاق به صورت توافقی را دارند باید سر موضوعاتی مانند مهریه، نفقه، حضانت فرزند و استرداد جهیزیه توافق کنند.

برای مهریه و نفقه می‌توانند توافق داشته باشند که خانم همه حق و حقوق مالی خود را می‌بخشد، همه آن را دریافت می‌کند یا قسمتی را بخشیده و قسمت دیگر را دریافت می‌کند. در رابطه با موضوع حضانت فرزند می‌توانند مطابق سن قانونی حضانت پیش روند.

به این صورت که حضانت قانونی دختر تا 7 سالگی با مادر و از 7 تا 9 سالگی با پدر است.

حضانت فرزند پسر تا 7 سالگی با مادر و از 7 تا 15 سالگی با پدر است و بعد آن از مدار حضانت خارج می‌شوند. اگر زوجین توافقی غیر از این موضوع که به مصلحت فرزند باشد، داشته باشند دادگاه به آن احترام می‌گذارد.

در خصوص موضوع استرداد جهیزیه هم توافقات زوجین قابل اجرا است.

نتیجه گیری

برای پرداختن به این موضوع که طلاق توافقی بهتر است یا حق طلاق ، تعاریف طلاق توافقی و طلاق با داشتن حق طلاق را مورد بررسی قرار دادیم. در صورتی که شما به وکلای متخصص حقوق خانواده وکالت دهید، پرونده شما در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود و به صورت کلی طلاق با داشتن حق طلاق و طلاق توافقی در بعضی موارد می‌توانند متفاوت باشند.

فراموش نکنید در هریک از این حالت‌های طلاق در صورتی که وکیل داشته مراحل آن بسیار سریع‌تر انجام می‌شود. برای ارتباط با وکیل طلاق توافقی و وکیل طلاق با داشتن حق طلاق با کارشناسان دادسو در ارتباط باشید.

سوالات متداول

شرایط طلاق توافقی چیست؟

اولین و مهم ترین شرط طلاق توافقی، تفاهم زوجین برای طلاق است. همچنین آقا و خانم باید در سر تمام مسائل مشترک زندگی مانند مهریه، حضانت فرزندان، نفقه و … به توافق برسند.

آیا با دادن حق طلاق به زن، حق طلاق مرد باطل می شود؟

خیر، حق طلاق با مرد است و در صورتی که مرد وکالت طلاق به خانم بدهد باز هم حق طلاق از وی سلب نمی شود.

دادسو چیست؟

دادسو یک موسسه حقوقی است که تمامی مجوزهای لازم را از کانون وکلای دادگستری مرکز، قوه قضاییه و اداره ثبت اسناد اخذ کرده است. دادسو کلیه خدمات حقوقی، وکالتی و کنسولی را به ایرانیان داخل و خارج از کشور ارائه می‌کند.

چگونه می‌توانم با دادسو در ارتباط باشم؟

شما می‌توانید از طریق واتساپ، تلگرام و یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۹۱۰۳ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید. همکاران ما با حوصله پاسخگوی شما هستند.

چگونه می توانم با وکلای دادسو جلسه داشته باشم؟

جلسات مشاوره وکلای دادسو به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود. برای برگزاری جلسه با وکلای دادسو با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا برای شما وقت ملاقات تنظیم کنند.

4.5/5 - (20 امتیاز)

طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. لطفا قبل از اینکه به صورت جدی به طلاق فکر کنید با مشاور خانواده مشورت نمایید. در صورتی که تصمیم شما قطعی است، همکاران ما در دادسو راهنماییتان می کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
تحریریه دادسو
این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است. اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.
4 پاسخ
  1. عرض سلام و خسته نباشید
    طلاق توافقی زودتر انجام میشه یا حق طلاق ؟

    1. سلام
      تفاوت چندانی در روال انجام کار وجود ندارد و طلاق توافقی و طلاق با داشتن حق طلاق به یک اندازه زمان می برند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *