طلاق در امارات

طلاق در امارات

هموطنان مقیم کشور امارات در صورتی که قصد طلاق داشته باشند باید طبق قوانین طلاق در ایران، طلاق خود را ثبت کنند.

البته به دلیل اینکه ایرانیان ساکن خارج از کشور نمی‌توانند به مدت طولانی برای پیگیری مراحل جدایی در ایران باشند، بهترین راهکار داشتن وکیل طلاق است.

دادسو وکیل معتمد هزاران ایرانی در داخل و خارج از کشور است.

در صورتی که برای طلاق توافقی در امارات به وکیل طلاق خارج از کشور نیاز دارید با کارشناسان حقوقی ما در ارتباط باشید.

روند طلاق در امارات

اگر طرفین بتوانند سریع به توافق برسند، برای طلاق توافقی باید اقدام کنند که سریع‌ترین نوع طلاق است. اما اگر هردو راضی به طلاق نباشند طلاق یک طرفه از جانت مرد یا خانم در نظر گرفته می‌شود.

طلاق ایرانیان در امارات متحده عربی

طلاق ایرانیان خارج از کشور در هر کشوری که باشند باید از طریق یک دادگاه خانواده در ایران پیگیری شود.

امکان ثبت طلاق شرعی در مراکز اسلامی موجود در خارج از کشور وجود دارد، اما ثبت طلاق به صورت رسمی و قانونی حتما باید از طریق دریافت حکم طلاق از دادگاه و اجرای صیغه در دفتر ثبت طلاق  پیگیری شود.

در جلسه رسیدگی دادگاه برای طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور، یا باید خود زوجین (اشخاض اصیل) و یا وکیل آنها حضور داشته باشند.

با توجه به زمانبر بودن پرونده طلاق توافقی و عدم امکان حضور بلند مدت ایرانیان ساکن امارات در کشور، بهتر است که یک وکیل متخصص طلاق توافقی داشته باشید تا به جای شما در همه مراحل قضایی و اداری حضور داشته باشد.

با داشتن وکیل طلاق توافقی، بدون نیاز به حضور شما در هیچ مرحله ای دادنامه طلاق را از دادگاه تحویل گرفته و اقدام به ثبت طلاق در دفتر ثبت طلاق بکند و در نهایت شناسنامه های زوجین مهر طلاق بخورد.

برای وکالت دادن به وکیل در ایران باید از طریق سامانه میخک اقدام نمایید و در صورتی که دادسو وکیل شما باشد هیچ نگرانی در این زمینه نخواهید داشت.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه طلاق در امارات می توانید از طریق واتساپ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید.

سامانه میخک امارات متحده عربی

یکی از خدمات وزارت امور خارجه برای انجام امور حقوقی، قضایی، اسنادی و اداری ایرانیان در خارج از کشور، سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی یا به‌اختصار سامانه میخک است.

ایرانیان مقیم دبی، ابوظبی و سایر شهر های امارات می‌توانند به سامانه میخک (https://mikhak.mfa.gov.ir) مراجعه  کرده و از طریق آدرس ایمیل و کد ملی خود اقدام به ثبت‌نام در سامانه نمایند.

سپس پرونده تشکیل دهند و تمامی اطلاعات هویتی خود را وارد کنند (نام و نام خانوادگی، محل تولد و صدور شناسنامه، شغل، میزان تحصیلات، آدرس دقیق محل سکونت، کد پستی، نوع و طول مدت اقامت در امارات متحده).

پس از این که اطلاعات هویتی خود را وارد کردید، می‌توانید در بخش وکالتنامه‌های سامانه، به یک وکیل در ایران وکالت دهید تا اقدامات و مراحل مربوط به طلاق شما را به‌ صورت کاملاً قانونی و رسمی انجام دهد.

برای جلوگیری از ایجاد هرگونه خلل و یا مشکلی در این روند، دقت کنید که اطلاعات مربوط به شخصی که به او وکالت داده‌اید را کاملاً صحیح وارد کرده باشید.

در این اپیزود، تمامی سوالات احتمالی شما در زمینه طلاق توافقی و حق طلاق پاسخ داده شده است.

دلایل قانونی طلاق در امارات

دلیل طلاق طرفین هرچه که باشد، باید شرایط خاصی را برآورده کنند. در حالی‌ که هیچ دوره لازم برای جدایی وجود ندارد، این زوج باید حداقل شش ماه قبل از درخواست طلاق در امارات متحده عربی اقامت داشته باشند. علاوه بر این، هر فرد از هر مذهب و ملیت می‌تواند درخواست طلاق کند.

در مواردی که هر دو طرف نمی‌توانند به توافق برسند­، طلاق باید از طریق دادگاه امارات انجام شود. در این شرایط – که طلاق مورد مناقشه نامیده می‌شود – شخص آغازکننده طلاق باید دلیلی ارائه دهد و آن را اثبات کند.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک زوج تصمیم می‌گیرند به ازدواج خود پایان دهند. در امارات متحده عربی، برخی از رایج‌ترین دلایل عبارت‌اند از: تفاوت‌های مذهبی و فرهنگی­، ازدست‌ دادن شغل و عدم برقراری ارتباط جنسی. با این‌ حال، این دلایل به‌ خودی‌ خود زمینه قانونی لازم برای طلاق را فراهم نمی‌کنند. با این‌ وجود، چندین زمینه قانونی برای طلاق وجود دارد­، از جمله مواردی مانند ناتوانی ذهنی­، معلولیت و عدم توان پرداخت مهریه.

در ذیل، جزئیات بیشتری در مورد رایج‌ترین دلایل قانونی طلاق در امارات متحده عربی خواهید یافت.

ما برای شما چه کار می کنیم؟

هزینه طلاق در امارات

به طور کلی در صورتی که وکیل نداشته باشید، هزینه طلاق در امارات شامل مواردی از قبیل؛ هزینه شرکت در جلسات مشاوره و بهزیستی و هزینه دادخواست طلاق می‌شود.

البته در صورتی که وکیل داشته باشید باید هزینه وکیل طلاق را نیز پرداخت کنید.

برای اطلاع از حق‌الوکاله وکیل با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

حضانت کودکان و حمایت از آنان در امارات

بر اساس قوانین امارات متحده عربی، مادر بیولوژیکی کودک سرپرست اوست، درحالی‌که پدر سرپرست قانونی محسوب می‌شود. حضانت – که اغلب به مادر داده می‌شود – شامل مراقبت‌های روزانه از جمله آموزش، روند درمان، راهنمایی مذهبی و اسکان است.

سرپرست قانونی مسئول حمایت مالی است. پدر معمولاً سرپرستی مالی را به عهده می‌گیرد. نهادهای مربوط به حضانت و سرپرستی، نهادهای جداگانه‌ای در امارات متحده عربی هستند.

معمولاً، مادر حضانت فرزند خردسال را دریافت می‌کند. او باید ثابت کند که انسانی منطقی، بالغ، صادق، عاری از بیماری‌های عفونی و قادر به تربیت فرزند است. علاوه بر این، او نمی‌تواند بدون اجازه دادگاه مجدداً ازدواج کند. در موارد نادری که حضانت به عهده پدر است­، او باید زنی – مانند یکی از اقوام زن – را در خانه داشته باشد تا از کودک مراقبت کند.

در موارد خاص، مادر می‌تواند حق تمدید مدت حضانت را تا زمانی که پسرش تحصیلات خود را تمام نکرده و یا دخترش ازدواج نکند، مطالبه کند.

برعکس، پدر می‌تواند هر زمان که بخواهد حضانت پسرش را مطالبه کند­، درصورتی‌که احساس می‌کند مادر، فرزندش را بسیار دخترانه تربیت می‌کند.

سرپرستان معمولاً حق دارند وقت خود را با فرزندان خود بگذرانند. قاضی معمولاً یک یا دو روز در هفته برای ملاقات با فرزند حکم می‌دهد، مگر اینکه توافقنامه قانون دیگری را مشخص کند. این بدان معنا است که والدین سرپرست نمی‌توانند بدون رضایت سرپرست دیگر به کشور دیگری نقل‌ مکان کنند.

تقسیم املاک در امارات پس از طلاق

یکی دیگر از ملاحظات مربوط به طلاق، تقسیم اموال است. در امارات متحده عربی، این امر می‌تواند در مورد همه موارد صدق کند. از حساب‌های بانکی و املاک گرفته تا مشاغل و خودروها. به‌ طور کلی، هر یک از طرفین تمام دارایی‌هایی را که به نام آنها است، حفظ می‌کند

علاوه بر این­، قاضی معمولاً دارایی‌های مشترک را – مانند حساب‌های بانکی که به نام هر دو طرف هستند – به طور مساوی بین دو طرف تقسیم می‌کند.

البته، املاک و مستغلات یک مسئله مهم است، به‌ویژه خانه مشترکی که زوجین در آن زندگی کرده‌اند. قضات ترجیح می‌دهند خانه زناشویی را به سرپرست قانونی فرزند واگذار کنند تا فرزندان بتوانند تا آنجا که ممکن است روند زندگی عادی خود را حتی پس از طلاق، حفظ کنند.

وکیل ایرانی طلاق در امارات

در صورتی که نیاز به یک وکیل ایرانی طلاق نیاز دارید می توانید از خدمات دادسو استفاده کنید. دادسو از متشکل از وکلای پایه یک دادگستری خانم و آقا است که خدمات وکالتی ایرانیان مقیم امارات را به صورت کامل انجام می دهد.

برای ارتباط با موسسه دادسو می‌توانید با شماره ۹۱۰۷۹۱۰۳ ۰۲۱ تماس بگیرید و یا با واتساپ موسسه در ارتباط باشید تا همکاران ما پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

4.9/5 - (7 امتیاز)

طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. لطفا قبل از اینکه به صورت جدی به طلاق فکر کنید با مشاور خانواده مشورت نمایید. در صورتی که تصمیم شما قطعی است، همکاران ما در دادسو راهنماییتان می کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی

تحریریه دادسو

این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است.
اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.

2 پاسخ

  1. سلام
    یه سوال داشتم
    ایرانیان مقیم امارات باید به قانون ایران طلاق بگیرند یا امارات؟

    1. سلام، وقت بخیر.
      بهترین راه حل این است که هر دو روش را انجام دهید. طلاق ایرانی خصوصا در مورد موضوعاتی مثل ممنوع الخروجی اهمیت ویژه ای دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *