طلاق در انگلیس

ایرانیان مقیم کشور انگلستان برای طلاق باید بر اساس شرایط طلاق در ایران اقدام کنند. در این مطلب قصد داریم درباره طلاق در انگلیس و قوانین طلاق در انگلستان به شما توضیح دهیم.

با توجه به عدم امکان حضور بلند مدت هموطنان مقیم خارج از کشور در ایران و آشنا نبودن با روند قضایی پرونده، بهترین راه حل برای طلاق ایرانیان مقیم انگلیس داشتن وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور است. در صورتی که پرونده شما با دادسو باشد، نیازی به حضور شما در هیچ یک از مراحل نیست.

همچنین جلسات با وکیل متخصص به صورت آنلاین برگذار می‌شود و پرونده طلاق در انگلیس در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. برای راهنمایی بیش‌تر درباره قوانین طلاق در انگلستان با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید.

شرایط طلاق در انگلیس

در صورت صحت موارد زیر در انگلستان، روند طلاق آغاز می‌شود:

  • زوجین بیش از یک سال است که ازدواج کرده‌اند.
  • رابطه مشترک برای همیشه خراب شده است.
  • ازدواج در انگلستان به طور قانونی شناخته شده است (از جمله ازدواج همجنس گرایان)
  • انگلستان، محل اقامت دائمی زوج یا خانه دائمی همسر همسرش است.
  • اگر می‌خواهید به مشارکت مدنی پایان دهید، روند متفاوت است.
  • اگر زوجین نمی‌خواهند طلاق بگیرند، می‌توانند تقاضای یک جدایی قانونی بدهند تا بتوانند بدون پایان دادن به ازدواجشان، جدا از هم زندگی کنند. همچنین ممکن است بتوانند ازدواج را فسخ کنند. شما می‌توانید در سال اول ازدواج خود درخواست جدایی یا ابطال کنید.

طلاق ایرانیان در انگلیس

طلاق در انگلیس برای ایرانیام مقیم شهر های مختلف انگلیس به قوانین ایران به این صورت است که باید در یک دادگاه صالح خانواده نسبت به طلاق تصمیم گیری شود. این به آن معناست که زوجین (شخض اصیل) و یا وکیل آنها باید در دادگاه حضور داشته باشند و تقاضای حکم طلاق کنند.

از آنجایی که امکان حضور بلند مدیت ایرانیان مقیم انگلیس در کشور نیست، پس باید حتما وکیل طلاق توافقی داشته باشید و امکان پیگیری پرونده طلاق توافقی توسط اقوام درجه یک شما هم وجود ندارد. در صورتی که در این زمینه نیاز به مشاوره دارید، با کارشناسان حقوقی دادسو از طریق واتساپ در ارتباط باشید.

وکیل طلاق ایرانیان مقیم انگلیس در ایران

برای این که پرونده خود را به یک وکیل متخصص طلاق توافقی در ایران بسپارید، باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. اولین نکته این است که وکیل شما حتما پایه یک دادگستری باشد و کارآموزان وکالت با توجه به اینکه اختیار اسقاط در فرجام خواهی را ندارند، نمی توانند پرونده های طلاق توافقی را وکالت کنند.

نکته بعدی این است که با توجه به اجباری شدن جلسات مشاوره قبل از طلاق، شما باید یک وکیل متخصص طلاق داشته باشید، تا نیازی به حضور شما در مراحل اداری و قضایی پرونده نیاشد. در صورتی که برای طلاق ایرانیان خارج از کشور نیاز به وکیل در ایران دارید، حتما به این کته توجه کنید که شما باید از طریق سامانه میخک به وکلیتان وکالت دهید.

کارشناسان حقوقی دادسو به صورت کامل به سوالات شما در زمینه سامانه میخک انگلیس پاسخ خواهند داد. در صورتی که وکیل پرونده شما، دادسو باشد، نیازی به حضوری شما در هیچ مرحله ای امور اداری و قضایی پرونده نیست.

در این اپیزود، تمامی سوالات احتمالی شما در زمینه طلاق توافقی و حق طلاق پاسخ داده شده است.

سامانه میخک انگلیس

یکی از خدمات وزارت امور خارجه برای انجام امور حقوقی، قضایی، اسنادی و اداری ایرانیان در خارج از کشور، سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی یا به‌اختصار سامانه میخک است. ایرانیان می‌توانند به سامانه میخک انگلیس (https://mikhak.mfa.gov.ir) مراجعه  کنند و از طریق آدرس ایمیل و کد ملی خود اقدام به ثبت ‌نام در سامانه نمایند.

سپس پرونده تشکیل دهند و تمامی اطلاعات هویتی خود را وارد کنند (نام و نام خانوادگی، محل تولد و صدور شناسنامه، شغل، میزان تحصیلات و…). پس از این که اطلاعات هویتی خود را وارد کردند، می‌توانند در بخش وکالت‌نامه‌های سامانه، به یک وکیل پایه یک دادگستری و یا یکی از بستگان یا آشنایان خود در ایران وکالت دهند تا اقدامات و مراحل مربوط به طلاق را به‌صورت کاملاً قانونی و رسمی انجام دهند.

ما برای شما چه کار می کنیم؟

دلایل طلاق در انگلیس

تنها دلیل طلاق این است که ازدواج شما به طور برگشت ‌ناپذیری به‌هم‌ خورده است. برگشت ‌ناپذیر به این معنی است که ازدواج به طور دائم به ‌هم‌ خورده است و نمی‌توان آن را بادوام نگه داشت. برای اثبات این که ازدواج شما به طور برگشت‌ ناپذیری به‌هم‌ خورده است، باید یکی از پنج مورد زیر را در دادخواست طلاق در انگلیس خود ذکر کنید:

زنا

زنا یعنی شوهر شما با زن دیگری یا زن شما با مردی غیر از شما زنا کرده است. زنا عبارت است از رابطه جنسی بین یک فرد متأهل و فردی از جنس مخالف که همسر وی نیست. اگر زن یا شوهر شما به زنا اعتراف کند و با روند طلاق موافق باشد، به ‌احتمال زیاد در دادگاه پذیرفته می‌شود. اگر همسرتان به ارتکاب زنا اعتراف نکرد، باید مدارک مربوط به زنا را به دادگاه ارائه دهید.

علاوه بر زنا، شما همچنین باید ثابت کنید که زندگی با همسر خود را غیر قابل ‌تحمل می‌دانید، چه به دلیل زنا و چه به دلیل برخی رفتارهای دیگر؛ به این معنا است که دیگر نمی‌توانید در این ازدواج دوام بیاورید. اگر 6 ماه پس از اطلاع از زنا، زندگی با همسر خود را ادامه دهید، نمی‌توانید از این گزینه به‌ عنوان دلیل طلاق استفاده کنید.

رفتار نامعقول

رفتار نامعقول یعنی شوهر یا همسر شما به‌ گونه‌ای رفتار کرده است که نمی‌توان انتظار داشت که زندگی با او را ادامه دهید. به ‌طور کلی شما باید 4 یا 5 نمونه از رفتارهای همسرتان را بیان کنید. ممکن است شامل اولین، بدترین و جدیدترین حادثه رفتار نامعقول در طول ازدواج باشد.

اگر پس از آخرین مورد از رفتارهای نامعقول، به‌ عنوان زن و شوهر به مدت 6 ماه به زندگی خود ادامه دهید، ممکن است اثبات این امر به دادگاه دشوار باشد.

گریز

گریز یعنی شوهر یا همسر شما حداقل دو سال است که شما را ترک کرده است. شما باید نشان دهید که همسرتان شما را ترک کرده است تا رابطه شما را بدون توافق شما و بدون دلیل موجه، به مدت حداقل دو سال به پایان برساند. اثبات این امر دشوار است بنابراین استفاده از این واقعیت بسیار غیر معمول است.

جدایی

جدایی یعنی دو سال جدایی با رضایت. شما و همسرتان به مدت دو سال مداوم از هم جدا شده‌اید و هر دو با طلاق موافقت کرده‌اید. شما لزوماً در خانه‌های جداگانه زندگی نکرده‌اید، بلکه ممکن است فقط زندگی جداگانه‌ای داشته باشید.

به ‌عنوان ‌مثال، غذا خوردن و انجام کارهای جداگانه در خانه و خوابیدن در اتاق‌های غیرمشترک. همسرتان باید این امر را تصدیق کند که به مدت دو سال از یکدیگر جدا شده‌اید. بهتر است قبل از ارسال درخواست طلاق به دادگاه، بررسی کنید که آیا همسرتان موافقت می‌کند یا خیر؟

پنج سال جدایی

شما و همسرتان برای یک دوره مداوم پنج‌ساله از هم جدا شده‌اید.اگر 5 سال از هم جدا شده‌اید، می‌توانید تقاضای طلاق کنید، حتی اگر همسرتان رضایت ندهد. همسر شما تنها در صورتی می‌تواند با طلاق مخالفت کند که بتواند استدلال کند که پایان‌ دادن به ازدواج منجر به مشکلات جدی مالی یا دیگر مشکلات می‌شود.

هزینه‌های طلاق در انگلیس

اگر بدون کمک وکیل طلاق در انگلیس درخواست طلاق می‌کنید، هزینه دادگاه در حال حاضر در مجموع 550 پوند است. اگر شما درآمد کمی دارید، دادگاه می‌تواند در صورت تکمیل فرم “درخواست بازپرداخت هزینه”، هزینه را لغو کند یا آن را کاهش دهد.

این فرم در دادگاه شهرستان محلی شما موجود است. هزینه‌های دادگاه هر از گاهی تغییر می‌کند و شما باید از دادگاه شهرستان خود درخواست کنید و آن را بررسی کنید. اگر می‌خواهید وکیل طلاق در انگلیس به شما کمک کند، هزینه‌های وکالت بستگی به نرخ آن وکیل دارد.

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های حقوقی برای طلاق هزینه ثابتی تعیین می‌کنند. معمولاً برای طلاق کمک ‌هزینه حقوقی در دسترس نیست. دادگاه ممکن است حکم دهد که همسرتان باید تمام یا بخشی از هزینه‌های شما را بپردازد، یا ممکن است بتوانید با تقسیم هزینه‌ها بین خودتان موافقت کنید.

نمونه وکالتنامه سامانه میخک

درخواست طلاق در انگلیس

همسر شما ملزم به امضا، برگرداندن و تایید خدمات به دادگاه است تا نشان دهد که درخواست را دریافت کرده است. این امر به طور معمول باید ظرف هشت روز بعد از دریافت اوراق طلاق به دادگاه برسد، اما درصورتی‌که همسر شما در خارج از انگلستان خدمت کند، محدودیت زمانی بیشتر خواهد بود.

فرم پذیرش خدمات به همسر شما اجازه می‌دهد بگوید آیا با محتویات اوراق طلاق موافق است یا خیر و آیا مایل به انجام طلاق در انگلیس است یا خیر!

رد درخواست طلاق توسط همسر در انگلیس

اگر همسر شما اوراق طلاق را دریافت کرد اما از ارسال فرم شناسنامه خدمات به دادگاه امتناع می‌کند، می‌توانید برای صدور دستور ارائه خدمات به دادگاه مراجعه کنید. شما باید به دادگاه ثابت کنید که همسرتان اوراق طلاق را دریافت کرده است.

اگر دادگاه متقاعد شود که مدارک همسر شما به دست او رسیده است، می‌تواند دستور دهد که همسر شما مجبور شود تأیید کند که مدارک در تاریخ خاصی به وی تحویل داده شده است.

عدم آگاهی از محل زندگی یا کار همسر در انگلیس

دادگاه برای ابلاغ اوراق طلاق به آدرس همسرتان نیاز دارد. اگر ارتباط خود را با همسرتان از دست‌ داده‌اید و نمی‌دانید کجا زندگی یا کار می‌کند، ممکن است بتوانید از یک روش جایگزین خدمات استفاده کنید. قبل از درخواست روش جایگزین خدمات از دادگاه، مهم است که تمام تلاش خود را به کار گرفته باشید تا از خانواده، دوستان، کارفرما و هر کس دیگری که او را می‌شناسد محل زندگی‌اش را پیدا کنید.

اگر هنوز نمی‌توانید او را ردیابی کنید، می‌توانید برای خدمات جایگزین به دادگاه مراجعه کنید. این امر به طور معمول به این معنی است که اسناد را به آدرس دیگری ارسال کنید. اگر علی‌رغم تلاش برای موارد فوق، شما به ‌سادگی نمی‌توانید همسرتان را ردیابی کنید، می‌توانید برای صدور حکم خدمات به قاضی منطقه مراجعه کنید.

اگر قاضی از این که شما تمام تلاش خود را برای یافتن همسر خود انجام داده‌اید، مطمئن باشد، می‌تواند حکمی مبنی بر ادامه طلاق بدون ارائه مدارک طلاق به وی صادر کند.

فرم درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

قوانین طلاق در انگلستان سال 2023

تغییرات پیشنهادی وزیر دادگستری در 9 آوریل 2019 حداقل یک بازه زمانی شش‌ ماهه را تعیین می‌کند تا زوجین بتوانند در مورد تصمیم خود تأمل کنند. قوانین مربوط به طلاق که در حال حاضر در بریتانیا در حال اجرا است، به دلیل وادار کردن زوج‌ها به تقسیم تقصیر بین خودشان، مورد انتقاد قرار گرفته است.

در عوض، قوانین جدید طلاق در انگلیس اجازه می‌دهد بیانیه‌ای درباره شکست غیرقابل‌برگشت (که پیش‌تر ذکر شد) و درخواست مشترک طلاق ارائه شود؛ بدون اینکه انگشت اتهام خود را به طرف یکی از زوجین نشانه گرفته باشد.

مزایای داشتن وکیل برای طلاق در انگلیس

همان‌طور که دیدید در این مطلب شرایط طلاق در انگلیس را توضیح دادیم. ایرانیان مقیم کشور انگلیس برای طلاق باید از قوانین طلاق در انگلستان آگاه باشند. پیشنهاد ما این است که اگر قصد جدایی دارید حتما از وکیل متخصص استفاده کنید.

دادسو پرونده طلاق خارج از کشور شما را ظرف مدت کوتاهی و بدون نیاز به حضور شما در هیچ یک از مراحل انجام می‌دهد. جلسات با وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور نیز در صورت تمایل شما به صورت آنلاین برگذار می‌شود. برای اطلاعات بیش‌تر می‌توانید با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید.

سوالات متداول

آیا برای طلاق در انگلیس داشتن وکیل الزامی است؟

خیر، داشتن وکیل الزامی نیست اما به دلیل طولانی بودن روند طلاق و عدم امکان حضور بلند مدت ایرانیان مقیم خارج از کشور در ایران بهترین راه ممکن این است که وکیل متخصص پرونده را پیش ببرد.

چگونه به وکیل در ایران برای طلاق وکالت دهیم؟

در صورتی که می‌خواهید به وکیل در ایران وکالت دهید باید از طریق سامانه میخک اقدام کنید. در این مطلب به صورت کامل توضیح داده‌ایم.

دادسو چیست؟

دادسو یک موسسه حقوقی است که تمامی مجوزهای لازم را از کانون وکلای دادگستری مرکز، قوه قضاییه و اداره ثبت اسناد اخذ کرده است. دادسو کلیه خدمات حقوقی، وکالتی و کنسولی را به ایرانیان داخل و خارج از کشور ارائه می‌کند.

چگونه می‌توانم با دادسو در ارتباط باشم؟

شما می‌توانید از طریق واتساپ، تلگرام و یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۹۱۰۳ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید. همکاران ما با حوصله پاسخگوی شما هستند.

چگونه می توانم با وکلای دادسو جلسه داشته باشم؟

جلسات مشاوره وکلای دادسو به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود. برای برگزاری جلسه با وکلای دادسو با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا برای شما وقت ملاقات تنظیم کنند.

4.6/5 - (47 امتیاز)

طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. لطفا قبل از اینکه به صورت جدی به طلاق فکر کنید با مشاور خانواده مشورت نمایید. در صورتی که تصمیم شما قطعی است، همکاران ما در دادسو راهنماییتان می کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
تحریریه دادسو
این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است. اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.

2 پاسخ

    1. سلام، وقت بخیر.
      برای طلاق ایرانی در انگستان، شما باید به یک وکیل در ایران وکالت بدهید تا به جای شما پیگیر امور باشد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه از طریق واتساپ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *