طلاق در ایران

یکی از بزرگترین دغدغه‌های ایرانیان مقیم خارج از کشور برای طلاق در ایران، مدت زمان حضور آن‌ها در ایران و پیگیری کارهای طلاق است.

اما باید بدانید درصورتی که برای طلاق، وکیل در ایران داشته باشید، نیازی به حضور شما نیست و وکیل به جای شما تمام مراحل را انجام می‌دهد.

اگر دادسو وکیل طلاق شما باشد احتیاجی به حضور داشتن شما در هیچ مرحله‌ای نیست و صفر تا صد مراحل طلاق شما توسط وکیل متخصص انجام می‌شود.

با توجه به چندین سال تجربه طلاق توافقی خارج از کشور، ما به خوبی دغدغه شما را می‌دانیم و جلسه شما با وکیل نیز می‌تواند به صورت آنلاین برگزار شود. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با کارشناسان حقوقی ما در ارتباط باشید.

شرایط طلاق در ایران

برای طلاق در ایران، براساس قوانین می‌توان به صورت کلی از سه طریق اقدام کرد.

  • طلاق توافقی
  • طلاق از طرف مرد
  • طلاق از طرف زن (با وکالت در طلاق یا بدون وکالت در طلاق)

در ادامه هرکدام از انواع طلاق در ایران را به صورت کامل توضیح می‌دهیم.

طلاق توافقی

طلاق به صورت توافقی شایع‌ترین نوع طلاق در ایران است که اولین شرط آن توافق زوجین برای جدایی است.

طلاق توافقی بسیار سریع‌تر از طلاق یک طرفه انجام می‌شود و برای آن باید روی تمام مسائل مشترک بین زوجین مانند مهریه، نفقه، حضانت فرزندان و… توافق داشته باشند.

دادسو به صورت تخصصی در زمینه طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور فعالیت می‌کند. در صورتی که وکیل طلاق توافقی شما با دادسو باشد، نیازی به حضورتان در هیچ مرحله‌ای نیست و در مدت بسیار کوتاهی طلاق شما انجام می‌شود.

برای اطلاعات بیش‌تر با کارشناسان حقوقی ما در ارتباط باشید.

طلاق از طرف زن

برای طلاق یک طرفه از طرف خانم باید حتما یا حق طلاق داشته باشید و یا یکی از شروط عسر و حرج که در عقدنامه ذکر شده (مانند پرداخت نکردن نفقه یا اعتیاد خانمان سوز) را داشته باشید.

مراحل طلاق از طرف زن معمولا سخت بوده و پیشنهاد می‌کنیم برای این کار حتما با وکیل مشورت کنید.

در صورتی که قصد طلاق از طرف خانم در ایران دارید پیشنهاد می‌کنیم با وکیل طلاق از طرف زن دادسو مشورت کنید.

طلاق با داشتن حق طلاق

همان‌طور که گفتیم یکی از راه‌های جدای از طرف خانم، طلاق با داشتن حق طلاق است.

در طلاق با داشتن وکالت در طلاق خانم حتما باید یک وکیل برای آقا بگیرد و داشتن وکیل الزامی است. البته این وکیل به منظور دفاع از آقا نیست و فقط به جای ایشان برای حضور در جلسات دادگاه و…شرکت می‌کنند.

مانند طلاق توافقی، اگر دادسو وکیل شما باشد نیازی به حضورتان در هیچ مرحله‌ای نیست و برای طلاق در ایران می‌توانید صفر تا صد کار را به وکیل طلاق از طرف خانم دادسو بسپارید.

در این اپیزود، تمامی سوالات احتمالی شما در زمینه طلاق توافقی و حق طلاق پاسخ داده شده است.

طلاق از طرف مرد

در قانون ایران حق طلاق با مرد است و آقا هر زمان بخواهد می‌تواند برای طلاق از طرف مرد اقدام کند.

البته پیشنهاد ما همچنان به ایرانیان خارج از کشور این است که در صورتی که قصد جدایی دارید، از طلاق توافقی اقدام کنید زیرا بسیار سریع‌تر و آسان‌تر انجام می‌شود.

در صورتی که قصد طلاق در ایران از طرف آقا دارید، دادسو وکیل معتمد شما بوده و می‌توانید بدون حضورتان صفر تا صد کار را به ما بسپارید.

مشاور حقوقی طلاق

یکی از دیگر خدمات موسسه حقوقی دادسو برای ایرانیان داخل و خارج کشور، مشاوره حقوقی طلاق به صورت رایگان با کارشناسان حقوقی است.

پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که قصد طلاق در ایران را دارید حتما قبل از آن از مشاوره حقوقی رایگان واتساپی با کارشناسان ما بهره‌مند شوید تا به طور کامل شما را راهنمایی کنیم.

ما برای شما چه کار می کنیم؟

قوانین طلاق در ایران

در صورتی که شما خارج از کشور زندگی می‌کنید، حتما باید بر اساس قوانین طلاق در ایران برای جدایی اقدام کنید.

مواردی مانند مهریه، نفقه، حضانت فرزندان و… نیز بر اساس قوانین طلاق در کشور ایران باید پیگیری شود تا در آینده مشکلی از این بابت پیش نیاید.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مطلب قانون طلاق توافقی را مطالعه کنید.

انواع طلاق در ایران

بر اساس ماده 1143 قانون مدنی ایران، طلاق دو نوع است:

  • طلاق رجعی
  • طلاق بائن

طلاق رجعی

طلاق رجعی نوعی از طلاق است که در مدت عده، مرد می‌تواند رجوع کند.

عده: عده یعنی مدت زمانی که تا به پایان نرسد، زنی که از همسرش جدا شده است نمی‌تواند به عقد مرد دیگری درآید.

رجوع: حق رجوع در طلاق رجعی به این معنا است که مرد در مدت عده بدون نیاز به عقد مجدد می‌تواند به همسر خود برگردد و رابطه زناشویی را آغاز کند.

البته در این مورد باید اثبات شود که مرد واقعاً قصد رجوع دارد و نمی‌خواهد از زن مطلقه سوءاستفاده نماید.

طلاق بائن

طلاق بائن به این معناست که مرد در مدت عده طلاق بائن، حق رجوع به همسر را ندارد. پس رابطه زناشویی پس از طلاق بائن قطع می‌شود و به محض جاری شدن صیغه طلاق، زوجین به هم نامحرم می‌شوند.

اگر یکی از زوجین فوت شود طرف مقابل وارث او نخواهد بود و چنانچه مرد قصد داشته باشد به همسر خود دوباره زندگی کند باید صیغه عقد جدید جاری شود.

طلاق بائن در چه صورتی محقق می‌شود:

موارد زیر بر اساس ماده 1145 قانون مدنی برای طلاق بائن قید شده است:

  • طلاق پیش از رابطه زناشویی (طلاق باکره)
  • طلاق زن یائسه
  • طلاق خلع و مُبارات مادام

طلاق خلع

طلاق خلع به آن معنی است که زن به دلیل نفرتی که از شوهر خود دارد تمایل دارد حتی مالی به او بدهد و در ازای بخشش آن مال از وی طلاق بگیرد. این مال می‌تواند عین مهریه، یا معادل آن، کمتر و یا حتی بیشتر از آن باشد

طلاق مُبارات

در طلاق مُبارات تنفر از طرف هر دو شخص است یعنی زن و مرد هر دو از یکدیگر نفرت دارند؛ تا حدی که ادامه زندگی مشترک برای هر دو نفر غیرقابل تحمل است. در طلاق مُبارات هم مانند طلاق خلع، زن مقداری از مهریه را می‌بخشد.

اما این بخشش نمی‌تواند از مقدار اصلی مهریه بیشتر باشد، به این علت که مرد هم از زن خود نفرت دارد و تمایل به پایان این رابطه دارد.

فرم درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

وکیل طلاق در ایران

زمانی که زوجین تصمیم قطعی به طلاق دارند اما تمایلی به شرکت در مراحل حقوقی و اداری آن ندارند، بهتر است که برای این امور وکیل طلاق انتخاب کنند تا وکیل به جای ایشان امور مربوطه را انجام دهد.

نکته مهم در این زمینه این است که وکیل مورد نظر حتماً در حوزه امور خانواده تخصص داشته باشد، چون در غیر این صورت فرایند طلاق طولانی‌تر خواهد شد. یک وکیل باتجربه و متخصص شما را یاری می‌کند تا در مسیر صحیح‌تری گام بردارید و تصمیمات منطقی بگیرید.

مؤسسه دادسو دارای تیم تخصصی در زمینه امور مربوط به خانواده است که خدمات ارزنده‌ای را به مراجعین محترم ارائه می‌دهد.

برای بهره‌مند شدن از این خدمات ابتدا می‌توانید به صورت رایگان با کارشناسان حقوقی مؤسسه مشاوره داشته باشید. سپس با انتخاب وکیل مورد نظر امور مربوط به طلاق خود را پیش ببرید. جلسه موکلین با وکیل می‌تواند به صورت حضوری و یا آنلاین – بسته به شرایط موکل – برگزار شود.

سوالات متداول

آیا برای طلاق در ایران باید حتما به ایران بیایم؟

خیر، در صوتی که وکیل داشته باشید نیازی به حضور شما نیست و وکیل به جای شما در تمام مراحل حضور پیدا می کند.

قصد طلاق در ایران رو دارم، چگونه از خارج از کشور به دادسو وکالت بدهم؟

شما می‌توانید از طریق سامانه میخک و یا سامانه ثنا به وکیل در ایران وکالت دهید. کارشناسان حقوقی ما برای کار با هردو این سامانه‌ها شما را راهنمایی می‌کنند.

5/5 - (3 امتیاز)

طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. لطفا قبل از اینکه به صورت جدی به طلاق فکر کنید با مشاور خانواده مشورت نمایید. در صورتی که تصمیم شما قطعی است، همکاران ما در دادسو راهنماییتان می کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
تحریریه دادسو
این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است. اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.
یک پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *