طلاق در نروژ

ایرانیان مقیم کشور نروژ در صورتی که قصد طلاق داشته باشند باید بر اساس قوانین طلاق در ایران اقدام کنند.

چالشی که معمولا برای طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور مانند نروژ وجود دارد، عدم امکان حضور بلند مدت هموطنان برای طلاق در ایران است.

به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که قصد طلاق در نروژ دارید، حتما با وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور مشورت کنید تا به جای شما مراحل طلاق را انجام دهد.

در صورتی که دادسو وکالت شما را به عهده داشته باشد نیازی به حضورتان در هیچ مرحله‌ای نیست و صفر تا صد طلاق در نروژ توسط وکلای پایه یک دادگستری انجام می‌شود. پس از آن رای طلاق به آدرس دلخواه شما از طریق پست ارسال می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

احوال شخصیه چیست؟

احوال شخصیه به مجموعه‌ای از امور مانند ازدواج، طلاق، وراثت، فرزند خواندگی و وصیت گفته می‌شود که به موجب آن افراد دارای یک سری حق و حقوق در جامعه هستند.

مطابق این احوال شخصیه، ایرانیان در هر کشوری زندگی کنند باید ازدواج خود را مطابق قوانین ایران ثبت کنند و در صورت تصمیم به طلاق نیز، باید طلاق خود را در دفاتر طلاق ایرانی ثبت کنند.

قانون طلاق در نروژ

نکته‌ای که باید بدان توجه داشت این است که منبع فعلی تصمیم‌ گیری درباره مسائل مربوط به طلاق در کشور نروژ، قانون ازدواج مصوب سال ۱۹۹۱ است. قانون پنجم مسیحی نروژ در سال ۱۶۸۷، اولین قانون مربوط به طلاق در نروژ بود؛ قانونی الهام‌ گرفته از مسیحیت که طلاق را فقط به سه دلیل زنا، ترک زندگی مشترک و ناتوانی جنسی مجاز دانسته بود.

اما از ۱۷۹۰، طلاق در شرایطی که زوجین دوره‌ای سه ساله را جدا از یکدیگر زندگی می‌کردند نیز به طور اداری جاری می‌شد. بر طبق این قانون در صورت درخواست طلاق از طرف یکی از زوجین، دیگر نیازی به رضایت طرف دیگر ازدواج نیست و طلاق پس از طی پروسه قانونی جاری می‌شود.

به طور معمول تقریباً با همه درخواست‌های طلاق در نروژ موافقت می‌شود، اما اگر دادگاهی در مواردی نادر حکم طلاق را صادر نکند به این دلیل است که زوجین رابطه زناشویی خود را قطع نکرده یا از سر گرفته باشند. در چنین مواردی دادگاه حکم زندگی جداگانه زوجین را به جای طلاق صادر خواهد کرد.

انواع طلاق در نروژ

طلاق در نروژ به دو صورت انجام می‌شود:

  1. طلاق توافقی: زوجین باید درخواست مشترک طلاق خود را به دادگاه محل سکونت خود ارائه دهند.
  2. طلاق به درخواست یکی از زوجین: در صورتی که طلاق به درخواست یکی از زوجین باشد، نیازی به رضایت زوج دیگر نیست و پس از طی پروسه قانونی، طلاق اجرا می‌شود.
در این اپیزود، تمامی سوالات احتمالی شما در زمینه طلاق توافقی و حق طلاق پاسخ داده شده است.

طلاق ایرانیان در نروژ

طلاق ایرانیان خارج از کشور، در هر کشوری که باشند باید حتما به صورت قانونی در مراجع قضایی ایران ثبت شود و الزاما ثبت طلاق شرعی در مراکز اسلامی کافی نیست.

اهمیت این موضوع در مورد تعیین و تکلیف مهریه و ممنوع الخروج شدن زوجین توسط همدیگر است. چون طبق قانون آقا می تواند همسرش را به هر دلیل ممنوع الخروج کند و خانم هم به علت عدم وصول مهریه می تواند زوج را ممنوع الخروج کند.

پس ایرانیان مقیم نروژ، هم باید مانند سایر ایرانیان مقیم خارج از کشور درخواست طلاق توافقی خود را در یک دادگاه صالح خانواده در ایران به ثبت برسانند. برای انجام طلاق توافقی در دادگاه باید زوجین و یا وکلیل‌شان حضور داشته باشد و پیگیر روند طلاق توافقی باشند و امکان پیگیری روند پرونده توسط اقوام درجه یک وجود ندارد.

با توجه به زمانبر بودن روند طلاق توافقی در ایران و عدم امکان حضور بلند مدت ایرانیان مقیم خارج از کشور در ایران، بهترین راه حل داشتن وکیل طلاق توافقی است.

دادسو وکیل معتمد هزاران ایرانی خارج از کشور است. برای کسب اطلاعات کامل‌تر با کارشناسان حقوقی ما در ارتباط باشید.

ما برای شما چه کار می کنیم؟

وکیل طلاق ایرانی در نروژ

همانطور که گفته شد بهترین راه حل برای ایرانیان مقیم خارج از کشور که متقاضی طلاق توافقی هستند، داشتن وکیل در ایران است.

وکیل طلاق توافقی با دانش و تجربه ای که دارد کمک می کند که خیال موکلینش نسبت به جزئیات پرونده راحت باشد و نگران موارد مختلفی مثل بخشیدن نشده قطعی مهریه، رفع ممنوع الخروجی، بلارجوع بودن طلاق نباشند.

همینطور پرونده در زمان کوتاه‌تری انجام خواهد شد.

در صورتی که نیاز به وکیل طلاق توافقی در ایران دارید، می توانید از طریق واتساپ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید. همکارانمان به صورت کامل راهنماییتان می کنند.

سامانه میخک نروژ

سامانه میخک، یکی از خدمات وزارت امور خارجه ایران است که برای به انجام امور اداری، حقوقی و اسنادی ایرانیان خارج از کشور راه‌اندازی شده و ایرانیان ساکن در نروژ می‌توانند با مراجعه به این سامانه، به یکی از بستگان یا وکیل پایه یک دادگستری وکالت دهند.

برای ثبت‌نام و ورود به سامانه میخک نروژ، باید یک کد ملی و ایمیل معتبر داشته باشید. پس از ورود باید اطلاعات هویتی خود مانند نام و نام خانوادگی، محل تولد، محل صدور شناسنامه، تحصیلات، شغل، مدت اقامت، نوع اقامت، آدرس و کد پستی خود را به صورت کامل و دقیق وارد کنید.

سپس وارد بخش وکالتنامه‌های سامانه میخک شده و به یکی از اطرافیان یا یک وکیل، وکالت دهید.

موسسه حقوقی دادسو با ارائه خدمات تخصصی به موکلین خود در زمینه‌ی طلاق توافقی، طلاق از طرف آقا، طلاق از طرف خانم، انحصار وراثت و تغییر نام، به شما کمک می‌کند تا به صورت فوری و با کیفیت بالای خدمات، مسائل حقوقی خود را پیگیری کرده و به نتیجه دلخواه خود برسید.

شما می‌توانید به صورت تلفنی و رایگان از خدمات ما بهره‌مند شوید و تیمی متشکل از کارشناسان حقوقی ما به صورت رایگان و تمام وقت، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند.

حضانت فرزندان پس از طلاق

درباره حضانت فرزند پس از طلاق در نروژ، به دو شکل می‌توان تصمیم‌گیری کرد: درباره حضانت و محل زندگی فرزند پس از طلاق، مسئولیت‌های والدین درباره فرزند و نحوه ملاقات پدر یا مادری که مسئول نگهداری فرزند نیست، باید توافقی میان زوجین وجود داشته باشد که به تصویب دادگاه برسد.

در صورتی که والدین در مورد نحوه حضانت فرزندان به توافق نرسند، دادگاه بر اساس قانون حضانت کودکان درباره این موضوع تصمیم می‌گیرد.

فرم درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

مشاوره حقوقی ازدواج و طلاق ایرانیان در نروژ

دریافت مشاوره از یک وکیل متخصص و با تجربه در زمینه طلاق، می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. زیرا فرد، اطلاعات مورد نیاز خود را از یک منبع درست کسب کرده و در مدت زمان کوتاه‌تری به نتیجه دلخواه خود می‌رسد.

برای شروع از طریق واتساپ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید.

سوالات متداول

برای طلاق ایرانیان مقیم نروژ باید حتما در ایران حضور داشته باشند؟

خیر، در صورتی که وکیل داشته باشید نیازی به حضور شما در ایران نیست و وکیل تمام مراحل را به جای شما انجام می دهد.

چگونه از نروژ می توانم به وکیل در ایران وکالت دهم؟

برای وکالت دادن به وکیل می توانید از طریق سامانه میخک و یا سامانه ثنا اقدام کنید. کارشناسان حقوقی دادسو برای استفاده از این سامانه ها شما را راهنمایی می‌کنند.

دادسو چیست؟

دادسو یک موسسه حقوقی است که تمامی مجوزهای لازم را از کانون وکلای دادگستری مرکز، قوه قضاییه و اداره ثبت اسناد اخذ کرده است. دادسو کلیه خدمات حقوقی، وکالتی و کنسولی را به ایرانیان داخل و خارج از کشور ارائه می‌کند.

چگونه می‌توانم با دادسو در ارتباط باشم؟

شما می‌توانید از طریق واتساپ، تلگرام و یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۹۱۰۳ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید. همکاران ما با حوصله پاسخگوی شما هستند.

چگونه می توانم با وکلای دادسو جلسه داشته باشم؟

جلسات مشاوره وکلای دادسو به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود. برای برگزاری جلسه با وکلای دادسو با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا برای شما وقت ملاقات تنظیم کنند.

5/5 - (5 امتیاز)

طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. لطفا قبل از اینکه به صورت جدی به طلاق فکر کنید با مشاور خانواده مشورت نمایید. در صورتی که تصمیم شما قطعی است، همکاران ما در دادسو راهنماییتان می کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
تحریریه دادسو
این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است. اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.

6 پاسخ

  1. من در شهر فارسون زندگی می کنم. و میخوام به وکیل در ایران وکالت بدم. اما می خوام به پدرم وکالت بدم که ایشون به وکیل وکالت بده. امکانش وجود داره؟ بعدش پدرم با وکالتنامه بیاد دفتر شما برای شروع کار پرونده طلاق توافقی.

    1. سلام، وقت بخیر.
      میتونید از طریق سامانه میخک اقدام کرده و به پدرتان وکالت بدهید.

  2. طلاق در نروژ مدت زمان بیشتری میبره یا طلاق در ایران؟

    1. سلام، وقت بخیر.
      بستگی به نوع طلاق در نروژ و طلاق در ایران دارد.

  3. سلام
    میخواستم بپرسم آیا میشه ایرانی های خارج از کشور طلاق در نروژ را در ایران هم ثبت کنند؟

    1. سلام، وقت بخیر.
      لطفا از طریق واتساپ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا پرونده شما بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *