طلاق در هلند

طلاق در هلند

طلاق ایرانیان در کشور هلند باید طبق قوانین طلاق در ایران انجام شود.

طبق تجربه ما در این سالیان از مهم‌ترین چالش‌های طلاق ایرانیان خارج از کشور حضور در ایران است. در صورتی که دادسو وکیل طلاق شما باشد نیازی به حضورتان در هیچ مرحله‌ای نیست و صفر تا صد طلاق شما توسط وکلای پایه یک دادگستری دادسو انجام می‌شود.

ایرانیان در هر کشور خارجی‌ای که زندگی کنند، احوال شخصیه آنها بر اساس قوانین ایران انجام می‌شود. در این مقاله قصد داریم در مورد طلاق ایرانیان در هلند و شرایط انجام آن بیشتر توضیح دهیم.

احوال شخصیه ایرانیان در هلند

احوال شخصیه به مجموعه‌ای از امور مثل طلاق، ازدواج، تغییر نام، انحصار وراثت، فرزند خواندگی و وصیت گفته می‌شود که بر اساس آن افراد از حق و حقوقی در جامعه بهره‌مند می‌شوند.

با توجه به اینکه امر طلاق یکی از احوال شخصیه ایرانیان محسوب می‌شود، بنابراین طلاق ایرانیان خارج از کشور نیز باید براساس قوانین ایران انجام شود.

قانون طلاق در هلند

قانون طلاق در هلند به این شکل است که اگر ازدواج رسمی باشد، یکی از زوجین یا هردو می‌توانند درخواست طلاق خود را به دادگاه محل سکونت خود ببرند و برای ثبت طلاق، حضور یک وکیل پایه یک دادگستری در دادگاه لازم است.

اما اگر درخواست طلاق توسط وکیل یکی از طرفین به دادگاه ارائه شود، وکیل باید از طریق شخص سومی به نام ناظر به طرف مقابل اطلاع دهد که برای ادامه پروسه طلاق، از یک وکیل پایه یک دادگستری کمک بگیرد.

انواع طلاق در هلند

  • طلاق توافقی: در صورتی که طلاق توافقی باشد، زوجین باید درخواست مشترک طلاق خود را به دادگاه هلند ارائه دهند.
  • طلاق به درخواست یکی از زوجین: اگر درخواست طلاق یک طرفه باشد، وکیل پرونده باید از طریق ناظر به طرف مقابل اطلاع دهد که برای ادامه پروسه از وکیل کمک بگیرد.
در این اپیزود، تمامی سوالات احتمالی شما در زمینه طلاق توافقی و حق طلاق پاسخ داده شده است.

مدارک مورد نیاز برای تقاضای طلاق در هلند

  • مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی زوجین.
  • مدارک اجازه اقامت در هلند.
  • قرارداد قبل از ازدواج (در صورتی که موجود باشد)
  • اطلاعات دارایی‌ها، اموال، مالیات و درآمد.
  • اطلاعات فرزندان (اگر فرزندی داشته باشند)
ما برای شما چه کار می کنیم؟

پروسه طلاق در هلند

  1. برای شروع پروسه طلاق، ابتدا زوجین یا یکی از آنها درخواست طلاق خود را به دادگاه محل سکونت خود ارائه دهد.
  2. مرحله بعدی رسیدگی کتبی است که حدود 6 الی 10 هفته طول می‌کشد.
  3. سپس برای شنیدن اظهارات طرفین، دادگاه خانواده تشکیل می‌شود.
  4. بعد از 6 الی 8 هفته دادگاه حکم را صادر می‌کند و بعد از صدور حکم، سه ماه مهلت برای تجدید نظر در نظر گرفته می‌شود.
  5. بعد از اتمام این مراحل، زوجین باید برای جاری شدن صیغه طلاق اسلامی، به یکی از مراکز اسلامی مورد تایید سفارت ایران مراجعه کنند و در غیر این صورت طلاق آنها ثبت نمی‌شود.

اگر دادسو وکیل طلاق توافقی شما باشد نیازی به انجام هیچ یک از این مراحل نیست. فقط کافیست از طریق سامانه میخک یا سامانه ثنا به وکیل وکالت دهید؛ باقی مراحل به طور کامل توسط وکیل انجام شده و رأی طلاق برای شما از طریق پست ارسال می‌شود.

در صورتی که نیاز به وکیل طلاق توافقی در ایران دارید، می توانید از طریق واتساپ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید. همکارانمان به صورت کامل راهنماییتان می کنند.

طلاق ایرانیان مقیم هلند در ایران

در صورتی که ایرانیان ساکن هلند بخواهند بر اساس قوانین کشور محل اقامت خود طلاق بگیرند، طلاق آنها به دلیل رعایت نکردن قانون ایران اعتباری ندارد.

طلاق ایرانیان مقیم هلند به این صورت است که باید اشخاص اصیل (آقا و خانم) و وکلای آن ها در مراجع قضایی و اداری حضور داشته باشند.

امکان پیگیری روند پرونده طلاق توافقی توسط اقوام درجه یک افراد نیز وجود ندارد و حتما باید با یک وکیل متخصص مشورت کنید.

وکیل طلاق تواقفی در ایران

همانطور که گفته شد زوجین مقیم کشور هلند برای پیگیری پرونده طلاق توافقی خود یا باید در ایران حضور داشته باشند و یا به یک وکیل طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور در ایران وکالت دهند، تا به جای ایشان در مراحل حضور داشته باشد.

با توجه به زمانبر بودن روال طلاق توافقی در ایران و عدم امکان حضور بلند مدت ایرانیان مقیم خارج از کشور در ایران و عدم آشنایی آنها با روال های پیچیده حقوقی، بهترین راه حل داشتن وکیل طلاق توافقی است.

توجه داشته باشید که وکیل شما حتما باید وکیل پایه یک دادگستری باشد و کارآموزان وکالت با توجه به عدم اختیار در اسقاط حق فرجام خواهی، نمی توانند وکیل شما باشند. وکالت به وکیل هم ازطریق سامانه میخک وزارت امور خارجه انجام می شود.

در صورتی که مقیم شهرهای مختلف هلند از جمله آمستردام هستید و  برای طلاق در ایران نیاز به مشاوره دارید، می توانید از طریق واتساپ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید. همکاران ما به صورت کامل راهنماییتان خواهند کرد.

سامانه میخک هلند

سامانه میخک یکی از خدمات وزارت امور خارجه ایران است که برای انجام امور حقوقی، اداری و اسنادی ایرانیان خارج از کشور ساخته شده و ایرانیان ساکن در هلند می‌توانند با مراجعه به این سایت به یکی از اطرافیان یا به صورت مستقیم به یک وکیل پایه یک دادگستری وکالت دهند.

شما برای ثبت‌ نام در سامانه میخک، باید یک ایمیل و کد ملی معتبر داشته باشید. بعد از تایید کد ملی و ایمیل توسط سامانه میخک، وارد سامانه شده و اطلاعات هویتی خود مانند نام و نام خانوادگی، کشور محل تولد، محل صدور شناسنامه، تحصیلات، شغل، نوع اقامت در هلند، مدت زمان اقامت در هلند، آدرس و کد پستی دقیق خود را وارد می‌کنید.

بعد از ورود اطلاعات هویتی، می‌توانید در قسمت وکالتنامه‌های سامانه میخک به یکی از بستگان خود در ایران یا یک وکیل پایه یک دادگستری وکالت دهید. دقت کنید که بخش‌های مربوط به نوع وکالتنامه، اطلاعات موکل، اطلاعات وکیل، متن وکالتنامه و حدود اختیارات وکیل را به طور دقیق پر کنید تا بعداً مشکلی در روند پرونده شما رخ ندهد.

موسسه حقوقی دادسو با ارائه خدمات تخصصی به موکلین خود در زمینه‌ی طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور، طلاق از طرف آقا، طلاق از طرف خانم و… به شما کمک می‌کند.

شما می‌توانید به صورت واتساپی و رایگان از خدمات ما بهره‌مند شوید و تیمی متشکل از کارشناسان حقوقی ما به صورت رایگان و تمام وقت، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند.

سوالات متداول

چگونه از هلند به وکیل در ایران وکالت دهم؟

برای وکالت دادن به وکیل در ایران از طریق سامانه میخک و سامانه ثنا می توانید اقدام کنید. کارشناسان حقوقی دادسو راهنمای شما برای استفاده از این دو سامانه هستند.

آیا برای طلاق باید حتما در ایران حضور داشته باشیم؟

در صورتی که وکیل داشته باشید نیازی به حضور شما در ایران نیست.

دادسو چیست؟

دادسو یک موسسه حقوقی است که تمامی مجوزهای لازم را از کانون وکلای دادگستری مرکز، قوه قضاییه و اداره ثبت اسناد اخذ کرده است. دادسو کلیه خدمات حقوقی، وکالتی و کنسولی را به ایرانیان داخل و خارج از کشور ارائه می‌کند.

چگونه می‌توانم با دادسو در ارتباط باشم؟

شما می‌توانید از طریق واتساپ، تلگرام و یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۹۱۰۳ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید. همکاران ما با حوصله پاسخگوی شما هستند.

5/5 - (7 امتیاز)

طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. لطفا قبل از اینکه به صورت جدی به طلاق فکر کنید با مشاور خانواده مشورت نمایید. در صورتی که تصمیم شما قطعی است، همکاران ما در دادسو راهنماییتان می کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی

تحریریه دادسو

این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است.
اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.

6 پاسخ

  1. سلام. من شهر اوترخت زندگی می کنم. صور صنا هم هستم. شما برای طلاق توافقی میتونین انجام بدین؟ همسررمم موافقه

    1. سلام، وقت بخیر
      بله با کارشناسان حقوقی ما در ارتباط باشید کامل راهنماییتون می کنند.

  2. سلام . من شهر تیلبورخ زندگی می کنم. امکان حضور در ایران ندارم. حق طلاق هم دارم. به صورت دفترخانه ای. می شه مدارکم رو برای شما ارسال کنم؟
    نمی خوام اطرافیانم در ایران بدونن. ممنون میشم راهتمایی کنین.

    1. سلام، وقت بخیر
      بله شما می توانید برای راهنمایی بیش‌تر با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۷۹۱۰۳ تماس بگیرید تا مشاوران حقوقی دادسو شما را راهنمایی کنند.

  3. سلام وقت بخیر
    من ایرانی مقیم هلند هستم ، برای طلاق توافقی چطور میتونم از ایران اقدام کنم ؟

    1. سلام، وقت بخیر.
      برای طلاق در ایران شما باید حتما به یک وکیل در ایران وکالت دهید تا به جای شما در روند پرونده حضور داشته باشند. در صورتی که ساکن هلند هستید و نیاز به وکیل طلاق توافقی دارید، از طریق واتساپ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *