وکیل طلاق توافقی

وکیل طلاق توافقی

موسسه حقوقی دادسو متشکل از وکلای پایه یک دادگستری خانم و آقا است که به صورت تخصصی در زمینه طلاق توافقی بدون حضور زوجین فعالیت می‌کنند.

برای اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی به نوعی از طلاق گفته می‌شود که زوجین برای طلاق راضی بوده و توافق رسیده‌اند.

برای طلاق توافقی باید برای موضوعاتی مانند مهریه، نفقه، حضانت فرزند و جهیزیه به توافق رسید. قانون به توافقات زوجین برای طلاق توافقی احترام می‌گذارد.

وکیل طلاق توافقی در تهران

در صورتی که خانم و آقایی قصد ندارند مراحل اداری طلاق توافقی را بگذرانند؛ برای سریع‌تر شدن روند طلاق، می‌توانند وکیل طلاق توافقی در تهران داشته باشند تا به جای ایشان در مراحل طلاق حضور پیدا کنند.

فقط بهتر است توجه داشته باشید که اگر وکیل مورد نظر تخصصی در امور خانواده نداشته باشد ممکن است طلاق توافقی زمان‌بر شود و یا طلاق بر اساس توافقات شما پیش نرود.

دادسو به صورت تخصصی در پرونده‌های خانواده و طلاق توافقی ایرانیان داخل و خارج از کشور فعالیت می‌کند.

در صورتی که برای طلاق توافقی به وکیل نیاز دارید، با کارشناسان حقوقی ما در ارتباط باشید تا صفر تا صد شما را راهنمایی کنند.

ما برای شما چه کار می کنیم؟

چرا باید دادسو را انتخاب کنیم؟

اگر تیم دادسو برای پرونده‌ طلاق توافقی در کنار شما باشند، دیگر نیاز به حضور شما در هیچ مرحله‌ای نیست و وکلای شما در تمامی جلسات و مراحل پرونده به جای شما حضور پیدا می‌کنند.

زمانی که شما در دادسو تشکیل پرونده می‌دهید، پشتیبان اختصاصی خواهید داشت تا شما را در جریان جزئیات روند پرونده به صورت هفتگی قرار دهد.

تیم دادسو تا زمان اتمام پرونده در کنار شما خواهد بود و سعی می‌کند دغدغه‌های طلاق شما را به حداقل برساند.

در این اپیزود، تمامی سوالات احتمالی شما در زمینه طلاق توافقی و حق طلاق پاسخ داده شده است.

وکیل طلاق توافقی چه کمکی به شما می کند؟

مسائل مختلفی از جمله مهریه (بخشیده شدن و یا پرداخت کردن)، نفقه، حضانت و نفقه فرزندان، اجرت المثل، تنصیف دارایی و استرداد جهیزیه باید قبل از طلاق توافقی تعیین و تکلیف شوند.

وکیل طلاق توافقی با تجربه‌ای که دارد شما را راهنمایی می‌کند که نسبت به همه این موضوعات تصمیم درست بگیرید.

با داشتن وکیل برای طلاق توافقی در دادسو؛ برای پیگیری امور طلاق نیازی به حضور شما در جلسات شورا، دادگاه و دفترخانه نخواهد بود.

توافقات در طلاق توافقی

برای طلاق توافقی خانم و آقا باید بر سر موضوعاتی از قبیل مهریه، نفقه، حضانت فرزند و استرداد جهیزیه به توافق برسند.

زوجین می‌توانند توافق کنند که کل مبلغ مهریه به خانم پرداخت شود، یا خانم کل مبلغ مهریه را به آقا ببخشد، یا بخشی از مهریه را ببخشد و بخشی را دریافت کند. نفقه نیز به همین روش بر اساس توافقات انجام می‌شود.

حضانت فرزند هم بر اساس توافق زوجین انجام می‌شود و تنها شرط آن رعایت مصلحت کودک است. برای استرداد جهیزیه نیز تصمیم با زوجین است.

در هر یک از موارد بالا اگر زوجین به توافق نرسند، دادگاه بر اساس قانون تصمیم می‌گیرد. زمانی که به یکی از وکلای موسسه حقوق دادسو وکالت می‌دهید، توافقات شما به زبان سلیس فارسی مکتوب می‌شود.

مدارک طلاق توافقی

طلاق توافقی یک روال اداری و قضائی محسوب می‌شود و برای انجام پرونده، باید مدارک مورد نیاز طلاق توافقی را همراه داشته باشید. مدارک طلاق توافقی عبارتند از:

  • شناسنامه خانم و آقا
  • کارت ملی خانم و آقا
  • عقدنامه (در صورتی که موجود نباشد امکان تهیه رونوشت توسط وکلای موسسه ما وجود دارد)
  • توافقنامه طلاق توافقی
  • گواهی عدم امکان سازش
  • گواهی عدم بارداری خانم (مدت زمان کوتاهی اعتبار دارد)

طلاق توافقی در دوران عقد

منظور از دوره‌ی عقد زمانی است که بین خانم و آقا صیغه عقد جاری شده ولی به صورت مشترک در یک منزل زندگی نمی‌کنند. طلاق در دوران عقد هم بر اساس توافقات خانم و آقا پیش می‌رود و وکیل طلاق توافقی بر اساس توافق زوجین برای طلاق در دوران عقد اقدام می کند. بهتر است بدانید

در صورتی که خانم قصد دریافت مهریه را داشته باشد و دوشیزه باشد، نصف مبلغ مهریه به ایشان تعلق می‌گیرد.

طلاق با داشتن حق طلاق

حق طلاق به صورت قانونی با آقا است ولی در شرایطی آقا می‌تواند این حق را به خانم دهد. برای این کار مرد و زن باید به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند.

طلاق با داشتن حق طلاق تنها حالتی است که داشتن وکیل اجباری است. یعنی خانم از طرف آقا وکالت دارد که برای امور طلاق وکیل بگیرد.

در صورتی که آقا وکالت در طلاق را به خانم بدهد، این حق از او عزل نمی شود و در این حالت هر دو نفر حق طلاق دارند. وکالت در طلاق برای این که کامل باشد باید سه شرط زیر را دارا باشد:

  • حق توکیل به غیر داشته باشد
  • بلاعزل باشد
  • حق اسقاط در تجدید نظرخواهی و فرجام خواهی داشته باشد.
  • قبول بذل مهریه ذکر شده باشد.

طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور

ایرانیان در هر کشوری ساکن باشند باید برای اموری مانند ازدواج، طلاق و … مطابق قانون ایران پیش روند.

ایرانیان خارج از کشور می‌توانند از طریق سامانه ثنا یا سامانه میخک (مدیریت یکپارچه خدمات کنسولگری) به وکلای موسسه دادسو وکالت دهند.

بعد از تائید سفارت وکیل می‌تواند وکالت نامه را از وزارت امور خارجه دریافت کند و وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور کار طلاق توافقی را به جای ایشان انجام دهد.

اگر هر دو نفر خارج از ایران باشند، هر دو طرف می‌توانند به وکیل وکالت دهند. اگر یکی از زوجین در داخل ایران و دیگری در خارج از ایران باشد یا خانم در یک کشور و آقا در کشور دیگری ساکن باشد هم می‌توانند به همین صورت برای طلاق ایرانیان خارج از کشور اقدام کنند.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید.

آیا دادسو با ما قرارداد می بندد؟

بله! به محض تشکیل پرونده در دادسو، قرارداد وکالت در سامانه ثنا قوه قضائیه بین شما و وکلای دادسو تنظیم می‌شود و کلیه مسائلی که نیاز دارید نسبت به آن مطلع باشید، توسط پشتیبان اختصاصی شما در دادسو برای شما توضیح داده می‌شود.

قطعی کردن توافق در طلاق توافقی

در طول اقدام برای طلاق توافقی، تا لحظه امضا شدن سند ازدواج و ثبت طلاق هر کدام از زوجین، این حق را دارند که منصرف یا پشیمان شوند. برای حل این موضوع باید توافقات مکتوب شود و زوجین توافق را در دفتر ثبت اسناد رسمی، به عنوان سند رسمی، ثبت کنند.

بخشیدن مهریه و حق طلاق از عمده چنین مسائل هستند که باید خیالتان از آن راحت باشد. بهتر است قبل از ثبت سند، با وکیل طلاق توافقی مشورت نمایید.

عدم حضور زوجین در دادگاه طلاق توافقی

در صورتی که خانم و آقا وکیل طلاق توافقی (وکیل متخصص) داشته باشند، دیگر نیاز به حضور در جلسات رسیدگی دادگاه، جلسات شورای حل اختلاف و جلسات شورا را ندارند و وکیل به جای ایشان در همه این مراحل حضور پیدا می‌کند.

عدم حضور زوجین در دفترخانه ثبت طلاق

بعد از این که وکیل رای طلاق (دادنامه طلاق) را دریافت کرد زوجین تا سه ماه می‌توانند به دفترخانه مراجعه کنند. اگر خانم و آقایی وکیل طلاق توافقی داشته باشند و در وکالت نامه این اختیار را به وکیل خود داده باشند، وکیل می‌تواند به جای زوجین در دفتر ثبت طلاق حضور پیدا کند.

عمده نگرانی متقاضیان طلاق توافقی، درست و دقیق انجام شدن پرونده است به طوری که در آینده درگیر دردسرهای احتمالی نباشند.

دادسو در این موضوع خیال شما را راحت کرده است. تیم دادسو انجام پرونده‌های شما را بدون اینکه نیاز باشد نگران چیزی باشید به عهده می‌گیرد.

آیا دادسو مجوز دارد؟

دادسو تمامی مجوزهای لازم را از قوه قضاییه، کانون وکلای دادگستری مرکز و اداره ثبت اسناد اخذ کرده است.

امکان رؤیت این مجوزها قبل از عقد قرارداد با دادسو وجود دارد.

مهریه در طلاق توافقی

مهریه در طلاق توافقی یک از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن رسیدگی شود.

در صورتی که پرونده شما را وکیل طلاق توافقی انجام می‌دهد باید در قسمت توافقنامه‌ای که زوجین آن را امضا می‌کنند به صورت شفاف مکتوب کند که تکلیف مهریه مشخص شود.

برای مثال اگر خانم قبلا مهریه را دریافت کرده باید در توافق نامه ذکر شود یا اگر خانم مهریه را بخشیده باید مشخص شود که در سند بخشش مهریه از چه کلمه‌ای استفاده شده است.

اگر قصد دریافت مهریه را دارید با توجه به قوانین جدیدی که برای مهریه در طلاق توافقی وضع شده توصیه می‌کنیم که حتما با وکیل متخصص در این زمینه مشورت کنید.

حضانت فرزند

در صورتی که خانم و آقایی قصد طلاق توافقی دارند و فرزندی از زندگی مشترک خود دارند باید تکلیف حضانت و ملاقات ایشان مشخص شود. در این مورد قانون به صورت کامل به توافقات آقا و خانم احترام می‌گذارد و شرط اصلی حضانت فرزند را مصلحت ایشان در نظر گرفته است.

اگر خانم و آقا در رابطه با حضانت فرزند به توافق نرسند باید بر اساس سن حضانتی که قانون در نظر گرفته است پیش بروند.

بر اساس قانون حضانت فرزند دختر و پسر تا 7 سالگی با مادر است.

فرزند دختر از 7 تا 9 سالگی با پدر و حضانت فرزند پسر از 7 تا 15 سالگی با پدر است و بعد از آن فرزند از مدار حضانت خارج می‌شود.

استرداد هدایا و جهیزیه در طلاق توافقی

استرداد جهیزیه در طلاق توافقی بر اساس توافقات خانم و آقا صورت می‌گیرد. در صورتی که برای استرداد جهیزیه توافق ندارید می‌توانید با وکلای موسسه دادسو صحبت کنید تا راهنمایی لازم در این زمینه را دریافت کند.

تلاش ما بر این است که طلاق توافقی شما با حداقل چالش انجام شود. بهتر است بدانید استرداد جهیزیه بر اساس فاکتور لوازم منزل و سیاهه‌ای که در زمان ازدواج مکتوب شده انجام می‌شود.

اجرت المثل در طلاق توافقی

اجرت‌المثل برای انجام اموری که خانم در منزل انجام می‌دهد به ایشان تعلق می‌گیرد.

اجرت‌المثل در طلاق توافقی و طلاق یک طرفه از سمت خانم به ایشان تعلق نمی‌گیرد.

فقط زمانی که طلاق از طرف آقا باشد، باید اجرت المثل به خانم پرداخت شود. در طلاق از طرف مرد باید تمام حق و حقوق مالی خانم مانند مهریه، نفقه و اجرت المثل پرداخت شود.

تنصیف اموال در طلاق توافقی

زمانی که طلاق از طرف آقا و به دلیل عدم کوتاهی و قصور خانم در زندگی زناشویی باشد باید نصف اموالی که بعد از ازدواج خریداری کرده را به خانم واگذار کند و تنصیف اموال در طلاق توافقی و طلاق از طرف خانم صورت نمی‌گیرد.

زمانی که در حضور وکیل طلاق توافقی خود توافقات را مکتوب می‌کنید؛ می‌توانید نصف امول را به یک دیگر واگذار کنید. این موضوع نباید تحت عنوان شرط تنصیف اموال باشد.

نمونه دادنامه طلاق توافقی
نمونه دادنامه طلاق توافقی با دادسو

بخشش مهریه در ازای حق طلاق

حق طلاق به صورت قانونی با آقا است و می‌تواند این حق را در زمان عقد (در سند ازدواج) یا بعد از عقد (در وکالت‌نامه) به خانم بدهد.

در صورتی که قصد بخشیدن مهریه و دریافت حق طلاق را دارید می‌توانید از کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت کنید.

در بخشیدن مهریه در ازای حق طلاق، استفاده از بعضی از کلمات می‌تواند مهریه را قابل رجوع و حق طلاق را فسخ کند.

وکیل خانم برای طلاق توافقی

برخی از موکلین تمایل دارند که وکیل خانم برای طلاق توافقی داشته باشند. تیم وکلای دادسو متشکل از وکلای پایه یک دادگستری خانم و آقا است که همگی تجربه بالایی در پرونده های طلاق توافقی دارند.

داشتن وکیل ماهر برای طلاق، قطعا باعث می‌شود که پرونده به روش مطمئن پیش برود و موکل هیچ نگرانی از پیامدهای قانونی پرونده در آینده، مانند بخشیده شدن مهریه، قطعی بودن حکم طلاق و … نداشته باشد.

در صورتی که مایل به داشتن وکیل خانم برای طلاق توافقی هستید، با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید.

وکیل طلاق در ایران

زمانی که زوجین تصمیم قطعی به طلاق دارند اما تمایلی به شرکت در مراحل حقوقی و اداری آن ندارند، بهتر است که برای این امور وکیل طلاق انتخاب کنند تا وکیل به جای ایشان امور مربوطه را انجام دهد.

نکته مهم در این زمینه این است که وکیل مورد نظر حتماً در حوزه امور خانواده تخصص داشته باشد، چون در غیر این صورت فرآیند طلاق طولانی‌تر خواهد شد. یک وکیل باتجربه و متخصص شما را یاری می‌کند تا در مسیر صحیح‌تری گام بردارید و تصمیمات منطقی بگیرید.

مؤسسه دادسو دارای تیم تخصصی در زمینه امور مربوط به خانواده و طلاق در ایران است است که خدمات ارزنده‌ای را به مراجعین محترم ارائه می‌دهد. برای بهره‌مند شدن از این خدمات ابتدا می‌توانید به صورت رایگان با کارشناسان حقوقی مؤسسه مشاوره داشته باشید.

سپس با انتخاب وکیل مورد نظر امور مربوط به طلاق خود را پیش ببرید. جلسه موکلین با وکیل می‌تواند به صورت حضوری و یا آنلاین (بسته به شرایط موکل) برگزار شود.

برای شروع کار وکالت می‌بایست در سامانه ثنا ثبت‌نام و از آن طریق قرارداد وکالت خود را به صورت الکترونیک امضا نمایید. با انتخاب وکیل طلاق در ایران، دیگر نیازی به حضور شما در هیچ یک از مراحل نیست.

منتظر چه هستید؟

کارشناسان حقوقی دادسو آماده‌اند که به همه سوالات شما پاسخ داده و از نگرانی شما کاهش دهند. برای شروع می‌توانید از طریق واتس آپ و تماس با همکاران ما در ارتباط باشید.

گروه دادسو در تمامی مراحل پرونده و تا پایان فرآیند آن شما را همراهی خواهند کرد و در این مدت مشکلات و دغدغه‌ها را تا حد ممکن کاهش می‌دهند.

سوالات متداول

داشتن وکیل برای طلاق توافقی اجباری است؟

خیر! در صورتیکه زوجین مایل باشند می‌توانند خودشان پرونده طلاق را پیگیری کنند؛ با این حال وکیل طلاق توافقی با توجه به تخصصی که دارد، باعث می‌شود که پرونده در زمان کوتاه‌تری پیگیری و با روندی بهتر انجام شود.

برای طلاق توافقی بر روی چه مسائلی باید توافق کرد؟

مهریه، نفقه، حضانت فرزند و استرداد هدایا و جهیزیه مواردی هستند که برای انجام طلاق توافقی باید نسبت به آن تعیین و تکلیف گردد.

برای ثبت وکالت به دادسو برای ایرانیان خارج از کشور چه کاری باید انجام شود؟

ثبت وکالتنامه برای ایرانیان خارج از کشور از دو طریق سامانه ثنا و سامانه میخک امکانپذیر است. در این مورد همکاران ما در واحد پشتیبانی موکل‌ها، به صورت کامل شما را راهنمایی می‌کنند.

اگر آقا و خانم در یک شهر زندگی نکنند، امکان طلاق توافقی وجود دارد؟

بله! امکان برگزاری جلسه به صورت آنلاین با یکی از طرفین یا هر دو نفر وجود دارد و این مسئله خللی در روند پرونده ایجاد نمی‌کند.

برای سپردن پرونده طلاق توافقی به دادسو چه کار باید بکنم؟

اولین مرحله، ارتباط شما با کارشناسان حقوقی دادسو از طریق واتساپ و تماس است. همکاران ما به صورت کامل شما را راهنمایی می‌کنند و بعد از آن یک جلسه حضوری و یا آنلاین با وکیل طلاق توافقی خواهید داشت و بعد از عقد قرارداد ثنا، پرونده طلاق توافقی شما آغاز می‌شود.

با داشتن حق طلاق آیا نیازی به حضور آقا در مراحل طلاق توافقی است؟

در صورتی که وکالت در طلاق (حق طلاق) شما کامل باشد، نیاز به حضور آقا در هیچ مرحله‌ای نخواهد بود. در صورت تمایل می‌توانید تصویر وکالت در طلاق را در واتس‌آپ برای همکاران ما ارسال نمایید تا بررسی کنند.

تکلیف مهریه در طلاق توافقی به چه صورت است؟

مهریه در طلاق توافقی بستگی به توافق آقا و خانم دارد. یعنی می‌توان مهریه را کامل بخشید، کامل پرداخت کرد و با بخشی از مهریه را دریافت و مابقی را بخشید.

امکان عدم حضور موکل در دفتر دادسو وجود دارد؟

با توجه به اینکه قرارداد وکالت از طریق سامانه ثنا انجام می‌شود و احراز هویت بر عهده قوه قضائیه است، الزاما نیازی به حضور در دفتر دادسو نیست و امکان برگزاری جلسه به صورت آنلاین وجود دارد. همچنین امکان برگزاری جلسه حضوری مانند گذشته در دفتر دادسو نیز وجود دارد.

من هیچ اطلاعاتی در زمینه طلاق توافقی ندارم و نیاز به راهنمایی دارم.

همین الان با کارشناسان حقوقی دادسو در واتساپ و تماس ارتباط بگیرید تا به صورت کامل شما را نسبت به طلاق توافقی و شیوه انجام آن مطلع سازند. همکاران ما با حوصله پاسخگوی شما هستند.

دادسو چیست؟

دادسو یک موسسه حقوقی است که تمامی مجوزهای لازم را از کانون وکلای دادگستری مرکز، قوه قضاییه و اداره ثبت اسناد اخذ کرده است. دادسو کلیه خدمات حقوقی، وکالتی و کنسولی را به ایرانیان داخل و خارج از کشور ارائه می‌کند.

چگونه می‌توانم با دادسو در ارتباط باشم؟

شما می‌توانید از طریق واتساپ، تلگرام و یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۹۱۰۳ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید. همکاران ما با حوصله پاسخگوی شما هستند.

4.1/5 - (56 امتیاز)

طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. لطفا قبل از اینکه به صورت جدی به طلاق فکر کنید با مشاور خانواده مشورت نمایید. در صورتی که تصمیم شما قطعی است، همکاران ما در دادسو راهنماییتان می کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی

تحریریه دادسو

این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است.
اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.

102 پاسخ

  1. واقعا خانم معماری بهترین وکیل طلاق توافقی هستن. سه سال ئیش کار من رو انجام دادین بسیار عالی بود. الان مجددا برای خواهرم داشتم سرچ می کردم که سایت مجموعه وزین دادسو رو دیدم.

  2. خیلی خیلی فوق الاده خوب

  3. باسلام بسیار عالی بود بزرگواران زحمت کش من جانباز جنگ تحمیلی هستم ولی امکانات مالی برای وکیل ندارم زندگیم در هواست چه کمکی به من با ۶۶ سال داشتن میتوانید بکنید دوما خانم نفقه و معوقات آن را از حقوقم گرفته ومن صفر شده ام ضمنا خانم همسر دوم من است و ۴ سال است وارد زندگی من بر اثر اشتباه خودم شده کمکم کنید نابودم کرده و بدنام فامیل و من در اصفهان وایشان در نیشابور چه کنم یاریم آخر عمرم کنید تماس بگیرید بهتر توضیح دهم تشک

    1. سلام، وقت بخیر
      هم می توانید خودتان برای طلاق توافقی اقدام کنید و هم وکیل داشته باشید.
      اما بدون وکیل زمان زیادی طول می کشد و در جلسات مشاوره و دادگاه باید شرکت کنید اما اگر وکیل داشته باشید خیلی سریع تر انجام می شود و نیازی به حضور شما در هیچ مرحله ای نیست.

  4. میشه برای طلاق توافقی مثلا زوجین در خوزستان باشن بعد وکیل از طریق دادگاه تهران اقدام کند

    1. سلام، وقت بخیر
      بله ما از تهران می توانیم وکالت شما را به عهده داشته باشیم و بدون نیاز به حضور شما بعد از صدور رای طلاق توافقی برای شما ارسال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *