بهترین وکیل انحصار وراثت

بهترین وکیل انحصار وراثت

وکیل انحصار وراثت شخصی است که به تمامی قوانین از جمله قانون امور حسبی آگاهی دارد و براساس تجربه سعی می‌کند بهترین راه‌حل را ارائه دهد. در این مطلب قرار است ویژگی بهترین وکیل انحصار وراثت، مدت زمان انجام انحصار وراثت و مدارک مورد نیاز برای انحصار وراثت را توضیح دهیم. انحصار وراثت از پیچیده‌ترین پرونده‌های حقوقی است. معمولا مشکلات زیادی مانند عدم همکاری وراث، کامل نبودن مدارک مورد نیاز و عدم آگاهی نسبت به اموال متوفی باعث می‌شود که مدت زمان انجام این پرونده طولانی شود. پرونده انحصار وراثت باید در شهری که محل آخرین سکونت متوفی بوده انجام شود پس افرادی که در تهران ساکن هستند باید به دنبال بهترین وکیل انحصار وراثت در تهران باشند.

انحصار وراثت چیست؟

به تقسیم اموال به جا مانده از متوفی (ماترک) بین وراث قانونی ایشان با استناد به وصیت‌نامه متوفی، انحصار وراثت گفته می‌شود. انحصار وراثت می‌تواند توسط وراث قانونی متوفی، موصی، موصی‌له و کسانی که متوفی قبل از فوت به آنها بدهکار بوده، انجام شود. انحصار وراثت به دو نوع محدود و نامحدود بر اساس اموال به جا مانده از متوفی تقسیم می‌شود. زمانی که اموال به جا مانده از متوفی کمتر از پنجاه میلیون تومان باشد انحصار وراثت محدود و زمانی که ماترک بیشتر از پنجاه میلیون تومان باشد انحصار وراثت نامحدود انجام می‌شود. در صورتی که گواهی انحصار وراثت توسط وراث متوفی دریافت شود بین یک تا 6 ماه زمان می‌برد. (بستگی به محدود یا نامحدود بودن انحصاروراثت دارد) اما اگر گواهی توسط وکیل انحصار وراثت دریافت شود بین 10 روز تا 50 روز زمان می‌برد.

ویژگی‌های بهترین وکیل انحصار وراثت

منظور از بهترین وکیل انحصار وراثت می‌تواند وکیل پایه یک دادگستری باشد که به صورت تخصصی در زمینه پرونده‌های انحصار وراثت فعالیت می‌کند. وکیل متخصص انحصار وراثت نمی‌تواند به صورت همزمان در پرونده‌های کیفری یا خانواده هم، تخصص کافی داشته باشد. از جمله ویژگی‌های بهترین وکیل انحصار وراثت می‌توان به تسلط کافی ایشان به انواع پرونده‌های انحصار وراثت اشاره کرد. برای مثال در بعضی از پرونده ممکن است با عدم همکار وراث مواجه باشد. یا در پرونده‌ای ممکن است همه یا یکی از وراث متوفی در خارج از کشور ساکن باشند و نیاز به انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور باشد. در پرونده‌ای ممکن است همه وراث متوفی یا ماترک ایشان به صورت دقیق مشخص نباشند. انحصار وراثت سرقفلی و انحصار وراثت املاک قولنامه‌ای از دیگر مسائل حقوقی وابسته به این وکیل هستند.

با توجه به چالش‌های گفته شده در یک پرونده انحصار وراثت بهتر است برای پرونده انحصار وراثت خود به دنبال وکیل متخصص انحصار وراثت باشید. بهترین وکیل انحصار وراثت علاوه بر موارد گفته شده باید ویژگی‌های دیگری نیز داشته باشد. به صورت کلی یک وکیل وصیت نامه باید رازدار باشد تا موکل بتواند به راحتی جزئیات مربوط به پرونده را که گاها مسائل خانوادگی است، را عنوان کند. یک وکیل باید منافع موکل خود را درنظر بگیرد و پرونده را در این جهت به سرانجام برساند. وکیل باید بتواند به صورت کاملا شفاف موکل را در جریان امور پرونده قرار دهد و امور را با هماهنگی ایشان پیش ببرد.

ویژگی‌های بهترین وکیل انحصار وراثت
ویژگی‌های بهترین وکیل انحصار وراثت
سهم دولت از ارث چگونه محاسبه می شود؟ بیشتر بخوانید: سهم دولت از ارث چگونه محاسبه می شود؟

وکیل انحصار وراثت

همان‌طور که توضیح دادیم وکیل انحصار وراثت باید از شهری که محل آخرین سکونت متوفی بوده، قبول وکالت کند. چرا که قرار است از شورای حل اختلاف شهری که متوفی در آن فوت شده دادخواست ثبت و به آن رسیدگی شود. وکیل متخصص انحصار وراثت پرونده انحصار وراثت محدود را در 10 و انحصار وراثت نامحدود را در 50 روز کاری انجام می‌دهد. در زمان انجام پرونده نیاز به حضور یا همکاری همه وراث نیست و وکیل می‌تواند از جانب یکی از وراث یا همه وراث گواهی انحصار وراثت را دریافت و در صورت درخواست موکل برای تقسیم و تحریر ترکه اقدام کند. هزینه وکیل انحصار وراثت براساس پیچیدگی پرونده متفاوت است.

بهترین وکیل انحصار وراثت در موسسه دادسو

موسسه حقوقی دادسو به صورت تخصصی در زمینه امور حقوقی خانواده و انحصار وراثت محدود و نامحدود فعالیت می‌کند. دادسو متشکل از وکلای پایه یک دادگستری خانم و آقا، کارشناسان حقوقی و همچنین پشتیبان پرونده است. در صورتی که نیاز به مشاوره حقوقی دارید می‌توانید از طریق واتس‌آپ و تماس تلفنی با کارشناسان حقوقی در ارتباط باشید تا مشاوره رایگان دریافت کنید.

[su_highlight background=”#fffa99″]در صورت نیاز کارشناسان یک جلسه به صورت حضوری یا آنلاین با وکلا برای شما تنظیم می‌کنند تا بعد از توضیحات لازم درباره پرونده، از طریق سامانه ثنا که متعلق به قوه قضاییه است به ایشان وکالت دهید.[/su_highlight]

بعد از ثبت قرارداد از طریق سامانه ثنا یک پشتیبان اختصاصی خواهید داشت که به صورت هفتگی گزارش شفافی از پرونده به شما ارائه می‌دهد. بعد از مدت زمان گفته شده گواهی انحصار وراثت دریافت می‌شود. در صورت نیاز وکلا می‌توانند تقسیم و تحریر ترکه را برای شما انجام دهند یا راهنمایی‌های لازم را برای تقسیم و تحریر ترکه به شما ارائه دهند.

چه کسانی حق انحصار وراثت دارند؟ بیشتر بخوانید: چه کسانی حق انحصار وراثت دارند؟

مراحل انحصار وراثت

برای اینکه وکالت پرونده خود را به دست بهترین وکیل انحصار وراثت بسپارید باید به صورت مختصر از روال انجام کار مطلع باشید. برای دریافت گواهی انحصار وراثت مراحلی که در ادامه توضیح می‌دهیم باید انجام شوند. قدم اول دریافت گواهی فوت متوفی از ثبت احوال کشور به صورت آنلاین یا حضوری است. بعد از دریافت گواهی فوت باید وراث به همراه مدارک شناسایی و سه نفر از افرادی که وراث را به خوبی می‌شناسند به دفتر ثبت اسناد رسمی مراجعه کنند تا استشهادیه انحصار وراثت دریافت شود.

در مرحله بعد باید به شورای حل اختلاف شهری که محل آخرین سکونت متوفی بوده مراجعه و با ارائه مدارک شناسایی وراث، استشهادیه انحصار وراثت و گواهی فوت دادخواست گواهی انحصار وراثت تنظیم و ثبت شود. بعد از ثبت دادخواست انحصار وراثت یک آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار (با هزینه وراث) چاپ می‌شود تا از عدم وجود ورثه‌ی دیگر اطمینان حاصل شود. در نهایت باید به اداره مالیات مراجعه و لیستی از اموال متوفی اعلام شود تا با توجه به نوع اموال و طبقات ارث مالیات بر ارث متوفی محاسبه شود. بعد از انجام مراحل گفته شده گواهی انحصار وراثت دریافت می‌شود. بهترین وکیل انحصار وراثت می‌تواند مراحل گفته شده را در کمترین مدت زمان و بدون نیاز به حضور وراثت انجام دهد.

طبقات وراث

وراث براساس قانون انحصار وراثت به سه طبقه تقسیم می‌شوند که در صورت حضور هر ورثه ‌از طبقه اول طبقات وراث بعدی ارث نمی‌برند. هر یک از این وراث از هر طبقه می‌توانند به وکیل پایه یک دادگستری انحضار وراثت برای دریافت گواهی و تقسیم و تحریر ترکه وکالت دهند.

طبقه اول: پدر، مادر، فرزند، نوه، همسر

طبقه دوم: پدر بزرگ، مادر بزرگ، خواهر، برادر، فرزندان آنها

طبقه سوم: خاله، عمه، عمو، دایی، فرزندان آنها

کلام آخر….

انحصار وراثت یکی از مسائل پیچیدده حقوقی است که برای حل آن باید از یک وکیل کمک گرفت. امروزه وکلای زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند اما بهترین وکیل انحصار وراثت شخصی است که در این زمینه تخصص داشته باشد و به مسائل دیگری همچون خانواده و مهاجرت نپردازد. از این رو موسسه حقوقی دادسو آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است تا با به کارگیری بهترین وکلا، خدماتی شایسته به شما ارائه شود. برای برقراری ارتباط با مشاوران می‌توانید از طریق شماره‌های تماس یا واتساپ اقدام کنید.

سوالات متدوال:

[su_accordion][su_spoiler title=”ویژگی بهترین وکیل انحصار وراثت چیست؟” open=”no” style=”default” icon=”plus” anchor=”” anchor_in_url=”no” class=””]از جمله ویژگی‌های بهترین وکیل انحصار وراثت می‌توان به تسلط کافی ایشان به انواع پرونده‌های انحصار وراثت اشاره کرد. این فرد به تمامی مسائل همچون انحصار وراثت سرقفلی، ملک ورثه ای و املاک قولنامه‌ای تسلط دارد. [/su_spoiler][/su_accordion]

[su_accordion][su_spoiler title=”مراحل دریافت گواهی انحصار وراثت چیست؟” open=”no” style=”default” icon=”plus” anchor=”” anchor_in_url=”no” class=””]دریافت گواهی فوت، مراجعه یکی از وراث به همراه سه فرد که فرد فوت شده را می‌شناسند به دفتر ثبت اسناد و دریافت استشهادیه، مراجعه به شورای حل اختلاف محل آخرین سکونت متوفی برای گرفتن دادخواست گواهی انحصار وراثت و ثبت آن، انتشار یک آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار، دریافت لیست اموال متوفقی از اداره مالیات و گرفتن گواهی نهایی انحصار وراثت.[/su_spoiler][/su_accordion]

4.7/5 - (11 امتیاز)

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
تحریریه دادسو
این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است. اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.

2 پاسخ

  1. سلام من فکر میکنم که وکیل خوب وکیلی است که اگر ارباب رجوع کار غیر قانونی ، غیر شرعی ، و اخلاقی از وکیلی خواست ! وکیل خوب به خاطره مساعل مالی پرونده را قبول نکند که بخواهد پا روی حق کسی بگذارد و روند کاریش بر مبنای حق و عدالت باشد و حضورش حقی را پایمال نکند امین . تشکر فراوان از راهنماییهایتان
    شاد و پیروز باشید . یا علی ع مدد کن

  2. خانم معماری واقعا بهترین وکیل انحصار وراثت هستن. خدا خیرشون بده. ممنونم از زحماتی که پارسال برام کشیدین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *