سامانه میخک ترکیه

سامانه میخک ترکیه

در این مقاله قرار است به سامانه میخک ترکیه بپردازیم و مسائلی از قبیل ثبت نام، ثبت وکالتنامه، استعلام وکالتنامه و نوبت دهی سامانه میخک استانبول در سرکنسولگری ایران در استانبول، سرکنسولگری ایران در ارزروم و سرکنسولگری ایران در طرابوزان را بررسی کنیم. همچنین در مورد طلاق در ترکیه و ثبت طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور در داخل ایران را توضیح دهیم.

سامانه میخک چیست

سامانه میخک یکی از خدمات وزارت امور خارجه است که برای امور حقوقی، اسنادی و اداری ایرانیان خارج از کشور ساخته شده است. ایرانیان مقیم ترکیه هم می توانند از طریق سامانه میخک ترکیه امور مختلفی از جمله ثبت وکالت‌نامه در سامانه میخک، امور مربوط به گذرنامه، امور دانشجویی، تایید اسناد تجاری و درخواست صدور شناسنامه و … را انجام بدهند.

در صورتی که مایل هستید، امور مربوط به ثبت نام و ثبت وکالتنامه در میخک، توسط کارشناسان حقوقی دادسو انجام شود، از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید.

ثبت نام در سامانه میخک ترکیه

برای ثبت نام در سامانه میخک، باید یک کد ملی و یک ایمیل معتبر داشته باشید. بعد از تایید ایمیل شما وارد پنل کاربری سامانه میخک ترکیه می شوید و باید اطلاعات شخصی خود مانند نام و نام خانوادگی، کشور محل تولد و محل صدور شناسنامه، شغل، تحصیلات، نوع  و مدت اقامت و آدرس پستی دقیق خود را وارد نمایید. دقت داشته باشید که برای دریافت هر نوع خدمات از طریق سامانه میخک، تمامی اطلاعات مورد نیاز سامانه را به صورت دقیق وارد نمایید.

ثبت وکالتنامه در سامانه میخک ترکیه

از طریق بخش وکالتنامه های سامانه میخک استانبول (ترکیه) شما می توانید به نزدیکان و یا وکیل پایه یک دادگستری وکالت دهید. وکالتنامه می تواند در مورد اموری از جمله خرید و فروش ملک، رسیدگی به امور ملکی، انواع طلاق از جمله طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور، پیگیری امور اداری و دانشگاهی، انجام امور بانکی و انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور باشد.بعد از ورود به پنل کاربری سامانه میخک، روی قسمت وکالتنامه ها کلیک کنید و قسمت های نوع وکالتنامه، نمایندگی، اطلاعات موکل، اطلاعات وکیل، متن وکالت و حدود اختیارات وکیل را با دقت پرنمایید.

منظور از متن وکالتنامه، دقیقا همان وظیفه ای است که به وکلیتان محول می کنید. به طور مثال در مورد پرونده طلاق باید به شفافیت قید شود که وکیل، از طرف موکل وکالت دارد که جهت تنظیم دادخواست طلاق توافقی و تقدیم به دادگاه خانواده و ثبت طلاق توافقی در دفتر خانه وکالت دارد. دقت داشته باشید که متن وکالت باید دقیق و درست نوشته شود و در صورتی که در این زمینه اطلاعات دقیقی ندارید، حتما از مشاوران حقوقی راهنمایی بگیرید.منظور از حدود اختیارات وکیل این است که وکیل در چه زمینه ای اختیار دارد. به طور مثال وکیل حق توکیل به غیر را ولو کراراً دارد و یا وکیل فقط با بخشیدن مهریه حق ثبت طلاق را دارد.

اعطای وکالت به وکیل پایه یک دادگستری از طریق سامانه میخک

همانطور که گفته شد از طریق سامانه میخک ترکیه، می توانید هم به وکیل و هم به اطرافیانتان، وکالت دهید. دقت کنید که جهت بعضی امور از جمله طلاق توافقی حتما باید به وکیل پایه یک دادگستری وکالت دهید. اما می توانید وکالت را به اطرافیانتان اعطا کنید و در ایران آن ها به یک وکیل پایه یک دادگستری وکالت مع الواسطه بدهند.

پس جهت اموری مانند طلاق حتما باید وکیل داشته باشید و اطرافیانتان نمی توانند به جای شما اقدام کنند، ولی می توانند وکالتنامه ای که از شما دارند را به یک وکیل پایه یک دادگستری توکیل کنند. در صورتی که وکالت را به اطرافیان خود دهید، حتما یک بار باید به محل وزارت امور خارجه مراجعه کنند و اصل وکالتنامه را تحویل بگیرند و در صورتی که به طور مستقیم به وکیل وکالت دهید، نیازی به مراجعه اطرافیان شما به وزارتخانه نیست و وکیل این کار را انجام می دهد.در صورتی که برای طلاق خود نیاز به وکیل دارید از طریق واتساپ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید، تا شما را راهنمایی کنند.

ثبت وکالتنامه در سامانه میخک
ثبت وکالتنامه در سامانه میخک

نحوه گرفتن کد رهگیری سامانه میخک

بعد از اینکه وکالتنامه خود را با موفقیت در سامانه میخک ثبت کردید، کد رهگیری سامانه میخک به شما نمایش داده می شود و همینطور به ایمیل شما ارسال می شود. بسیاری از امور مربوط به سامانه میخک در صورتی با موفقیت انجام می شوند که در پایان روال به شما کد پیگیری داده شود، ولی در نظر داشته باشید برخی از امور سامانه میخک مانند نظام وظیفه بدون کد رهگیری ثبت می شوند.

نوبت دهی سامانه میخک استانبول

بعد از اینکه شما وکالتنامه را با موفقیت در سامانه میخک استانبول ثبت کردید، سیستم به شما یک کد رهگیری می دهد. این کد به ایمیل شما هم ارسال می شود. (پوشه spam  را هم چک کنید)

بعد از دریافت کد رهگیری شما باید به سایت نوبت دهی سامانه میخک به آدرس https://appointment.mfa.ir مراجعه کنید. این وب سایت برای ایرانیان سراسر جهان مشترک است.

ابتدا شما باید کد ملی و کد رهگیری خود را وارد نمایید و بعد از انتخاب نمایندگی، از بین زمان هایی که سیستم به شما ارائه می کند یک زمان را انتخاب می کنید و نوبت شما در سیستم ثبت می شود. دقت کنید که در مان مراجعه به سرکنسولگری های ایران در ترکیه حتما مدارک هویتی خود را به صورت کامل همراه داشته باشید تا روند اعطای وکالتنامه شما دچار خلل نشود. در برخی از امور مانند نظام وظیفه و سربازی، سامانه میخک ترکیه کد رهگیری صادر نمی کند. در این صورت در صفحه اول سامانه نوبت دهی میخک استانبول روی دکمه خدمات بدون کد رهگیری کلیک نمایید.

استعلام وکالتنامه میخک استانبول

برای استعلام وکالتنامه میخک، شما باید وارد سامانه میخک ترکیه شوید و به قسمت بررسی صحت مدارک مراجعه کنید و نوع مدرک را مشخص کنید. دسته بندی مدرک برای استعلام وکالتنامه میخک، به سه دسته مدارک آموزشی/تحصیلی/درمانی، مدارک وکالتنامه/تصدیق امضا و گواهی سوئپیشینه تقسیم می شود. سپس باید کد رهگیری و کد ملی خود را وارد نمایید. بعد از زدن دکمه جستجو نتیجه به شما نشان داده می شود.

این قسمت فقط برای بررسی تائید مدرک تحصیلی ، آموزشی و درمانی و همچنین وکالتنامه و تصدیق امضا می باشد . درصورتی میتوانید مدارک را مشاهده نمایید که در یکی از نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور تائید شده باشند.

استعلام وکالتنامه میخک
استعلام وکالتنامه میخک

طلاق توافقی با سامانه میخک ترکیه

طبق قانون احوال شخصیه، ایرانیان در هر کشوری زندگی کنند باید ازدواج خود را طبق قوانین ایران انجام دهند و در صورتی که قصد طلاق دارند باید این طلاق را در دفاتر طلاق ایران به ثبت برسانند و جلسه رسیدگی پرونده طلاق باید در یکی از شعب دادگاه های قوه قضائیه در ایران برگزار شود.ایرانیان مقیم ترکیه که قصد طلاق توافقی دارند یا باید خودشان در ایران حضور داشته باشند و اقدام به طلاق کنند و یا یک وکیل پایه یک دادگستری به جای آنها در مراحل حاضر باشد. 

طبق قانون برای طلاق یا شخص اصیل (خودِ شخص) و یا وکیلش (وکیل پایه یک دادگستری) در مراحل حاضر باشند. پس امکان پیگیری پرونده طلاق توافقی توسط اطرافیان و اقوام درجه یک وجود ندارد. برای این کار شما باید از طریق سامانه میخک ترکیه و یا سامانه ثنا به یک وکیل در ایران وکالت دهید تا به جای شما در مراحل طلاق حاضر باشد. 

در صورتی که مایل به استخدام وکیل برای پرونده طلاق توافقی هستید و امکان حضور در ایران را ندرید، می توانید با کارشناسان حقوقی دادسو در ار تباط باشید، تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنند. در صورتی که وکلای دادسو، وکیل شما باشند، بدون نیاز به حضور شما در ایران صفر تا صد امور طلاق توافقی شما انجام می شود. 

نمونه وکالتنامه سامانه میخک

سفارت ایران در ترکیه

سفارت ایران در ترکیه در شهر آنکارا واقع است و در حال حاضر محمد فرازمند سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه است. کلیه امور مربوط به ایرانیا مقیم ترکیه از طریق سفارت ایران در ترکیه انجام می شود.

  • آدرس:  Tahran cad.no:10 kavaklidere – Ankara – Turkey
  • تلفن : 4683357 – 4682820 – 4682821  ( 312 – 0090)
  • تلفن همراه برای موارد اضطراری: 905526330906+
  • دورنگار : 4682823 – 4676249

سرکنسولگری ایران در استانبول

امور مربوط به سامانه میخک ترکیه، اکثرا در زمینه امور کنسولی قرار دارند و ارتباط شما باید با سرکنسولگری باشد. سرکنسولگری ایران در استانبول یکی از سه سرکنسولگری ایران در ترکیه است و سرکنسول ایران در استانبول، در حال حاضر آقای جواد معبودی فر است.

  • آدرس :ANKARA CAD.na:1.34410 CAGALOGLOU  ISTANBUL   TURKEY
  • تلفن نمایندگی : 33-02125138230
  • بخش کنسولی : 33-02125138230
  • آدرس پست‌الکترونیک(ایمیل): iranconsulate.ist@mfa.gov.ir
  • کانال تلگرامی: IranconsulateIstanbul@

سرکنسولگری ایران در ارزروم

با توجه به تعداد ایرانیان مقیم ترکیه، در حاضر 3 سرکنسولگری در کشور ترکیه در حال فعالیت هستند که یکی از سرکنسولگری ها، سرکنسولگری ایران در ارزروم است که در حال حاضر آقای سجاد سلطان زاده سرکنسول ایران در ارزروم هستند. 

  • آدرس: محله مرادپاشا، خیابان جمهوریت، خیابان عصمت پاشا، آپارتمان کیبار، پلاک 49
  • ساعت کاری بخش کنسولی: دوشنبه تا جمعه 9 لغایت 15
  • ساعت کاری نمایندگی: دوشنبه تا جمعه 8:30 لغایت 16
  • تلفن: 3154469 – 3162285 – 3159983 – 442- 0090
  • فکس: 3162286-442-0090
  • واتس اپ: 00905310

سرکنسولگری ایران در طرابوزان

سومین سرکنسولگری ایران در ترکیه در شهر طرابوزان است که مانند سایر سرکنسولگری ها خدمات کنسولی را به ایرانیان مقیم ترکیه ارائه می کند. در حال حاضر سرکنسول کنسولگری طرابوزان آقای حسین صابری هستند.

  • آدرس :Taksim Cad.,Kızıl Toprak Sok. 61100-TRABOZAN – TURKEY
  • شماره موبایل سرکنسول: 00905333831880
  • تلفن نمایندگی: 3267651-3222190 
5/5 - (6 امتیاز)

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
تحریریه دادسو
این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است. اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.

12 پاسخ

  1. مهر سفارت پشت برگه تحصیلی و تمدید پاسپورت

  2. سوال دارم در مورد سامانه میخک ترکیه هستم. میخوام برای یه کار دانشگاهی به پدرم وکالت بدم. باید حتما از میخک باشه؟ دفتر ثبت اسناد تو ترکیه نداریم؟

    1. سلام وقت بخیر
      کلیه خدمات ایرانیان خارج از کشور از جمله تنظیم وکالت نامه باید از طریق سامانه میخک انجام شود.

  3. سلام وکالتنامه ای که در سرکنسولگری دادیم چطور داخل ایران ابطال کنیم؟

    1. سلام، وقت بخیر.
      از طریق سامانه میخک که مربوط وزارت امور خارجه هست میتوانید این کار را انجام بدید.

  4. سلام اگه بخام ترکیه ملک بخرم مغازه و جنس توش بریزم بفروشم و یه خونه اجاره کنم از راه امن که سرم کسی کلاه نزاره شما میتونید وکیل من باشید تو خرید و مدارک همچنین چه مدارکی باید از ایران بیارم شناسنامه کارت ملی و گدرنامه و کارت واکسن کرنا ضمنا پول را که حدود یک میلیارد تومنه تو کارت عابر بانکم بزنم بیارم اونجا پوز ایران هست باهاش خرید مغازه بکنم متشرکم از راهنماییتون

    1. سلام، وقت بخیر.
      با کارشناسان موسسه در این باره صحبت کنید.

  5. سامانه میخک ترکیه رو شما انجام میدین برای من و همسرم؟ ما ساکن استانبول هستیم و میخواییم طلاق توافقی بگیریم و وکیل میخواییم. میشه وکیل طلاق ما هم شما باشین؟۲

    1. سلام، وقت بخیر.
      بله. کلیه امور مربوط به سامانه میخک ترکیه برای شما توسط کارشناسان دادسو قابل انجام است.
      همچنین می توانید از خدمات وکالتی دادسو استفاده کنید و وکلای دادسو وکیل پرونده شما باشند. برای اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با کارشناسان حقوقی در ارتباط باشید.

  6. سامانه میخک ترکیه خیلی پیچیده بود. من تماس گرفتم با همکارانتون قرار شد اونا انجام بدن. من باید چه مدارکی رو بفرستم که ثبت نام سامانه میهک ترکیه رو برای من انجام بدن؟ قراره برای طلاق توافقی به شما وکالت بدم. ممنون از صبوریتون

    1. سلام. وقت بخیر.
      لطفا از طریق واتساپ با همکاران ما در ارتباط باشید تا اطلاعات کاملی از مدارک مورد نیاز برای ثبت وکالتنامه در سامانه میخک ترکیه را برای شما ارسال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *