سامانه میخک انگلیس

سامانه میخک انگلیس

ایرانیان مقیم کشور انگلیس برای انجام خدمات کنسولی و وکالت دادن به وکیل در ایران باید از طریق سامانه میخک انگلیس اقدام کنند. با ورود به سامانه میخک لندن و دریافت کدرهگیری می‌توان موضوعاتی از قبیل ثبت وکالتنامه در سامانه میخک انگلیس، بررسی وضعیت ثبت وکالتنامه و… را انجام دهید.

در این مطلب قصد داریم نحوه ثبت وکالتنامه در سامانه میخک انگلیس را توضیح دهیم و نحوه استعلام وکالنامه در سامانه میخک انگلیس را توضیح دهیم. در صورتی که تمایل داشته باشید می‌توانید در این باره با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید.

سامانه میخک چیست؟

سامانه میخک، مختصر شده عبارت “مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی” و یکی از خدمات ارزشمندی است که وزارت امور خارجه برای ایرانیان مقیم خارج از کشور ترتیب داده است تا آنها بتوانند از راه دور امور قضایی و حقوقی خود را مدیریت کنند.

این امور می‌توانند در زمینه‌های مختلف مانند: امور دانشجویی، امور اداری و تجاری، صدور شناسنامه، ثبت وکالت‌نامه، گذرنامه و … باشند که هم‌وطنان در کشورهای دیگر با آن مواجه می‌شوند.

ثبت نام در سامانه میخک انگلیس

شما می‌توانید به کمک آدرس ایمیل شخصی و کد ملی خود در سامانه میخک ثبت نام کنید. برای ثبت نام در سامانه میخک،فقط کافی است وارد سایت https://mikhak.mfa.gov.ir شوید، کد ملی و ایمیل را وارد کنید و پس از تأیید ایمیل توسط سامانه، به پنل کاربری انگلیس وارد شوید.

در نهایت با وارد کردن اطلاعات هویتی خود پرونده الکترونیکی خود را تشکیل دهید و به صورت رسمی، کاربر این سامانه شوید. این اطلاعات عبارت‌اند از:

  • نام و نام خانوادگی
  • شغل
  • تحصیلات
  • محل تولد
  • محل صدور شناسنامه
  • آدرس دقیق محل سکونت در انگلیس
  • کد پستی محل سکونت
  • طول مدت اقامت در انگلیس و نوع اقامت

ثبت وکالت‌نامه در سامانه میخک انگلستان

پس از اینکه ثبت نام خود را در سامانه با موفقیت انجام دادید، با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید. برای ثبت وکالتنامه در سامانه میخک به قسمت وکالت‌نامه‌های سامانه میخک وارد شوید. در این جا به یک وکیل پایه یک دادگستری و یا یکی از بستگان نزدیک خود وکالت‌نامه دهید.

اموری که برای آنها نیاز به اعطای وکالت دارید عبارت‌اند از: زمینه‌های مربوط به دانشگاه و امور اداری، مسائل مربوط به تقسیم اموال و میراث، امور بانکی، خرید و فروش ملک، طلاق در انگلیس و…

پس از ورود به بخش وکالت‌نامه‌های سامانه میخک انگلیس (لندن)، یکسری فرم‌ها و سؤالات به شما نمایش داده می‌شود که باید به آنها پاسخ دهید تا روند کار تکمیل شود. مواردی که در این فرم‌ها ذکر می‌شود موضوعاتی مانند: اطلاعات شخصی و هویتی وکیل و موکل، متن وکالت‌نامه و مهم‌تر از همه، نوع وکالت‌نامه است.

در این قسمت برای اینکه از بروز هرگونه مشکلات آتی در روند وکالت جلوگیری شود حتماً دقت کنید که اطلاعات هویتی وکیل را به درستی وارد کرده باشید. متن وکالت‌نامه مربوط به حد و حدود اختیار عمل وکیل است؛ یعنی وکیل شما می‌تواند در چه مواردی و تا چه میزان به اختیار خود عمل کند.

به عنوان مثال ممکن است برای مسئله مهریه به او اختیار تام بدهید که تمامی مراحل مربوطه را طبق صلاحدید خود پیش ببرد اما در مورد مسئله حضانت از او بخواهید که حتماً حق سرپرستی فرزند را برای شما دریافت کند.همچنین در متن باید ذکر کنید که وکیل نام برده، از طرف شما وکالت دارد تا درخواست طلاق را برای شما تنظیم و به دادگاه خانواده تقدیم کنید.

اعطای وکالت به وکیل پایه یک دادگستری از طریق سامانه میخک

بر طبق گفته‌های پیشین ما، شما می‌توانید به کمک سامانه میخک انگلیس به بستگان یا یک وکیل وکالت دهید تا انجام کارهای حقوقی شما را به عهده بگیرند. البته لازم به ذکر است که مواردی هم وجود دارد که فقط به وکیل پایه یک دادگستری باید وکالت دهید و امکان اعطای وکالت به نزدیکان وجود ندارد. در این زمینه‌ها هم بستگان نزدیک شما می‌توانند به عنوان واسطه عمل کنند و وکالت شما را به وکیل پایه یک منتقل کنند.

به عنوان مثال، در مورد پرونده طلاق توافقی، بستگان شما اختیار داشتنِ وکالت شما را ندارند. اگر در پرونده‌ای، وکالت شما به یکی از نزدیکان اعطا شده باشد، ایشان باید به وزارت امور خارجه مراجعه و وکالت‌نامه را دریافت کنند. در مواردی که وکیل وکالت شما را به عهده دارد، نیازی نیست که به وزارتخانه مراجعه شود.

اگر در روند حقوقی طلاق خود به وکیل نیاز دارید، می‌توانید از طریق واتس‌اپ با کارشناسان دادسو مشورت کنید و از راهنمایی ایشان استفاده کنید.

نحوه گرفتن کد رهگیری سامانه میخک انگلستان

شما هر پرونده‌هایی را که در سامانه میخک انگلیس ثبت می‌کنید، یک کد رهگیری خواهد داشت؛ البته به استثنای پرونده نظام وظیفه که نیازی به دریافت کد رهگیری ندارد. پس از اینکه وکالت‌نامه را در سامانه ثبت کردید و مراحل آن تایید شد، یک کد رهگیری در سامانه میخک برای شما صادر می‌شود که البته به آدرس ایمیلتان هم ارسال خواهد شد.

نوبت دهی سامانه میخک لندن

با توجه به آنچه که ذکر شد، پس از ثبت و تایید وکالت‌نامه در سامانه میخک لندن، یک کد رهگیری برای شما صادر و به آدرس ایمیل شما ارسال می‌شود. پس از اینکه کد رهگیری را دریافت کردید، وارد سامانه نوبت دهی میخک به آدرس https://appointment.mfa.ir شوید. این سامانه برای همه ایرانیان مقیم هر کشور خارجی، مشترک است.

وارد سایت شوید، کد ملی و کد رهگیری خود را وارد کنید، وارد قسمت نمایندگی شوید و نمایندگی مورد نظر را برگزینید. در اینجا، سامانه میخک لندن چند گزینه برای نوبت دهی به شما پیشنهاد خواهد داد. با انتخاب گزینه مناسب، شما روز مراجعه به سرکنسولگری ایران در لندن را مشخص می‌کنید.

حتماً در نظر داشته باشید که در تاریخ مراجعه به سرکنسولگری، فراموش نکنید همه اسناد و مدارک هویتی را با خود به همراه داشته باشید تا از بروز مشکلات جلوگیری کنید. در مواردی مثل نظام وظیفه که کد رهگیری صادر نمی‌شود، شما باید در مرحله دریافت نوبت، بر روی گزینه “بدون کد رهگیری” کلیک کنید.

استعلام وکالتنامه در سامانه میخک لندن

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که فرایند ثبت وکالت‌نامه در سامانه میخک به درستی انجام شده است یا خیر، باید وارد سامانه شوید و به بخش صحت مدارک مراجعه کنید.

در صورتی که نیاز داشته باشید مدارک را مشاهده کنید، این مدارک باید مورد تایید یکی از نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در انگلیس باشند. در هر صورت، در این بخش، پس از انتخاب مدرک مورد نظر، با وارد کردن کد ملی و کد رهگیری، گزینه جستجو را کلیک کنید و نتایج را مشاهده نمایید.

طلاق توافقی با سامانه میخک انگلیس

برای ایرانیان مقیم انگلیس ضروری است که پرونده طلاقشان مطابق با شرایط قانونی دادگاه خانواده ایران پیگیری و ثبت کنند و در موردی که تصمیم به طلاق، قطعی شده است، باید آن را در دفتر طلاق ایران ثبت کنند. درخواست طلاق نیز باید از طریق شعب دادگاه قوه قضاییه در ایران پیگیری و رسیدگی شود و وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور در داخل پرونده را پیگیری کند.

برای خانم و آقایی که مقیم انگلیس و در آستانه طلاق هستند، ضروری است که در هر یک از جلسات دادخواهی طلاق در دادگاه ایران حضور داشته باشند و اگر امکان حضور برای ایشان وجود ندارد، این مسئولیت به وکیل در ایران محول می‌شود.

در صورتی که برای طلاق توافقی نیاز به وکیل در ایران دارید، از طریق واتساپ با کارشناسان حقوقی دادسو، در ارتباط باشید.

مطابق با شرایط قانونی دادگاه خانواده ایران، حضور هر یک از زوجین و یا وکیل آنها در جلسات دادرسی ضروری است و بستگان نزدیک این اختیار را ندارند. در صورت نیاز به انتخاب وکیل طلاق توافقی برای پیگیری فرایند طلاق، می‌توانید طریق سامانه میخک انگلیس و یا سامانه ثنا اقدام کنید.

برای این کار، وارد پنل کاربری خود در سامانه میخک انگلیس شوید، با مشاورین و کارشناسان در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند و با این کار دیگر نیازی به حضور در جلسات دادگاه ندارید.

سفارت ایران در انگلیس (لندن)

محل استقرار سفارت انگلیس، در شهر لندن است و در حال حاضر جناب آقای محسن بهاروند سفیر ایران در انگلیس هستند. همه امور مربوط به ایرانیان مقیم انگلیس از طریق سفارت ایران در لندن قابل انجام و پیگیری است.

 آدرس سفارت ایران در لندن

16 Princes Gate – London – SW7 1PT – United Kingdom

آدرس سفارت ایران در لندن

 تلفن: 72254200 – – (20)44+دورنگار: 79381615 – (20)44+

 ساعت کاری سفارت ایران در لندن

  • روزهای کاری بخش روادید روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه از ساعت 9 الی 12
  • ساعات کار بخش کنسولی (مراجعه حضوری) از دوشنبه تا جمعه از ساعت 9 الی 12
  • ساعات کار سفارت از دوشنبه تا جمعه از ساعت 9 صبح الی 5

 سرکنسولگری ایران در لندن

در مواردی که به سامانه میخک انگلیس مربوط می‌شود، باید با سرکنسولگری در ارتباط باشید. خدمات حضوری مربوط به بخش کنسولی در روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 9 صبح تا 12 و فقط با تعیین وقت قبلی امکان‌پذیر است.

 نشانی بخش کنسولی برای مراجعه حضوری

  • آدرس: Consulate Department of The Embassy of Islamic Republic of Iran, 50 Kensington Court, London, W8 5DD, United Kingdom
  • آدرس تلگرام: https://t.me/IranconsulateinUK
  • تلفن: 72253000(20)44+ از ساعت 2 الی 4 بعد از ظهر (به غیر از روزهای تعطیل)  

 آدرس ‌های الکترونیک برای امور مختلف:

  • ویزا:  lon.visa@mfa.gov.ir
  • دانشجویی: lon.student@mfa.gov.ir
  •  گذرنامه و خروجی: lon.passport@mfa.gov.ir
  •  وکالت: lon.vekalat@mfa.gov.ir
  • سجلات، ازدواج، طلاق، شناسنامه و فوت: lon.sejelat@mfa.gov.ir

سوالات متداول

من ساکن انگلیس هستم، چگونه به وکیل در ایران وکالت دهم؟

ایرانیانی که ساکن کشور انگلستان هستند می‌توانند از طریق سایت میخک انگلستان به وکیل خود در ایران وکالت دهند.

ثبت نام وکالتنامه در سامانه میخک لندن چگونه است؟

برای ثبت وکالتنامه در سامانه میخک انگلیس باید وارد سایت میخک انگلیس شوید و در سامانه ثبت نام کنید. در این مطلب نحوه ثبت وکالتنامه در سامانه میخک انگلیس را به طور کامل توضیح داده ایم.

دادسو چیست؟

دادسو یک موسسه حقوقی است که تمامی مجوزهای لازم را از کانون وکلای دادگستری مرکز، قوه قضاییه و اداره ثبت اسناد اخذ کرده است. دادسو کلیه خدمات حقوقی، وکالتی و کنسولی را به ایرانیان داخل و خارج از کشور ارائه می‌کند.

چگونه می‌توانم با دادسو در ارتباط باشم؟

شما می‌توانید از طریق واتساپ، تلگرام و یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۹۱۰۳ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید. همکاران ما با حوصله پاسخگوی شما هستند.

چگونه می توانم با وکلای دادسو جلسه داشته باشم؟

جلسات مشاوره وکلای دادسو به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود. برای برگزاری جلسه با وکلای دادسو با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا برای شما وقت ملاقات تنظیم کنند.

4.4/5 - (85 امتیاز)

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی

تحریریه دادسو

این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است.
اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.

5 پاسخ

  1. با سلام برای خرید تلفن موبایل متاسفانه نوع وکالت را در میخک نبود ولی نیازمند هستم که یک خط تلفن رسمی به اسم خودم باشه برای بیمه و کارهای دیگه لطفا راهنمایی کنید با تشکر

  2. هر کاری می کنم نمی تونم وارد سامانه میخک انگلیس بشم. فیلتر شکن ایرانی رو هم تست کردم. خیلی سایتش ضعیفه. برای انحصار وراثت میخوام به برادرم وکالت بدم. ثبت نام کردم. اما دیگه نمی تونم وارد شم که وکالت بدم. شما می تونید برام انجام بدین؟

    1. سلام، وقت بخیر.
      بله حتما.
      باید از طریق سامانه میخک به یکی از وکلای ما وکالت دهید.
      با کارشناسان دادسو تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *