نحوه گرفتن کد رهگیری از سامانه میخک 

نحوه گرفتن کد رهگیری سامانه میخک

ایرانیان خارج از کشور که انجام امور وکالتی و کنسولی خود را به کمک سامانه میخک انجام می‌دهند، باید نحوه دریافت کد رهگیری از سامانه میخک را بدانند. چرا که بدون کد رهگیری امکان استفاده از هیچ یک از خدمات میخک وجود ندارد.

برای استفاده از سامانه میخک باید در این سامانه ثبت نام کرده، کد رهگیری را دریافت کنید و احراز هویت را انجام دهید.

شما به کمک سامانه میخک می‌توانید خدمات ثبت وکالت‌نامه در سامانه میخک، سجلات، دانشگاهی، اداری، گذرنامه و امور تابعیت خود را انجام دهید.

در این مطلب قصد داریم ثبت نام در سامانه میخک و نحوه گرفتن گرفتن کد رهگیری از سامانه میخک را به شما آموزش دهیم.

در صورتی که برای استفاده از سامانه میخک و ثبت نام در آن به راهنمایی نیاز دارید، کارشناسان حقوقی دادسو می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند.

ثبت نام در سامانه میخک

برای ورود به سامانه میخک باید آدرس mikhak.mfa.ir را در مرورگر خود جستجو کنید. در صفحه جدید باید نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، سریال شناسنامه، کد ملی، تاریخ تولد، شغل، تحصیلات، آدرس، کد پستی، شماره تماس و موبایل خود را وارد کنید.

باید در صحت اطلاعات وارد شده دقت داشته باشید چرا که در صورت ورود اطلاعات به غلط، باید برای اصلاح آن به سفارت مراجعه کنید.

بعد از ثبت نام خود می‌توانید از هر یک از خدمات سامانه میخک استفاده کنید.

نحوه دریافت کد رهگیری از سامانه میخک

به دلیل نامفهوم بودن سایت میخک، نحوه گرفتن کد رهگیری از سامانه میخک سوال خیلی از افرادی که قصد استفاده از آن را دارند، هست. شما برای رزرو نوبت از سفارت و تکمیل خدمات مورد نظر خود به کد رهگیری نیاز دارید.

برای گرفتن کد رهگیری از سامانه میخک بعد از ثبت نام باید یکی از خدمات (در ادامه مطلب توضیح می‌دهیم) را انتخاب کنید. برای مثال اگر قصد وکالت دادن به وکیل طلاق توافقی در ایران از سامانه میخک را دارید باید نوع وکالت‌نامه (طلاق گیرنده زن یا طلاق دهنده مرد) را انتخاب کنید.

سپس اطلاعات وکیل و متن وکالت‌نامه را کامل می‌کنید. بعد از ثبت اطلاعات یک کد رهگیری به آدرس ایمیل شما ارسال می‌شود.

بعد از دریافت کد رهگیری باید به سامانه appointment.mfa.gov.ir مراجعه کرده، کد رهگیری و کد ملی خود را وارد کنید. بعد از تکمیل اطلاعات می‌توانید برای مراجعه به سفارت ایران در کشور مورد نظر خود وقت بگیرید.

نحوه گرفتن کد رهگیری در سامانه میخک برای استفاده از خدمات

برای تکمیل توضیحات مربوط به نحوه گرفتن کد رهگیری در سامانه میخک باید با خدمات سامانه میخک آشنایی کامل داشته باشیم.

امور سجلات

برای درخواست ثبت طلاق، درخواست ثبت ازدواج، درخواست شناسنامه ، ثبت فوت، ترجمه و تائید گواهی فوت، ترجمه و تائید گواهی ولادت، گواهی عدم سوءپیشینه، عابرین غیر مجاز باید اطلاعات مربوط به این قسمت را تکمیل کرده تا کد رهگیری را دریافت کنید.

امور گذرنامه

برای درخواست گذرنامه به دلیل پایان اعتبار آن، پر شدن صفحات، مخدوش شدن، مفقود شدن، تغییرات شناسنامه، درخواست برگه عبور، اجازه خروج دانشجو، اجازه خروج مشمولین باید این قسمت را انتخاب کنید.

گرفتن وکالتنامه سامانه میخک

برای امور ازدواج، اداری، بانکی، تفویض اختیار، خرید و فروش خودرو، خرید و فروش و اجاره ملک، انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور، اجازه خروج همسر، گواهی در قید حیات، تصدیق امضا، تعویض شناسنامه، دریافت کد رهگیری شناسنامه، انواع طلاق (طلاق توافقی، طلاق یک‌طرفه)، مهریه، وکالت کاری، تام و … باید اطلاعات مربوط به قسمت امور وکالت‌نامه را انتخاب و کد رهگیری دریافت کنید.

امور حمایت کنسولی و قضایی

برای استعلام گواهی‌نامه رانندگی و تائید مدارک خود باید مدارک خود را در این قسمت بارگذاری کنید.

امور تابعیت

نحوه گرفتن کد رهگیری در سامانه میخک برای امور تابعیت به این صورت است که اگر خانمی با تابعیت ایرانی با فردی با تابعیت غیر ایرانی ازدواج کند باید در این قسمت، برای دریافت شناسنامه فرزند زیر 18 سال یا بالای 18 سال خود اقدام کند.

امور تحصیلی (دانشجویی، دانشگاهی)

برای درخواست پرونده تحصیلی در مقطع مدرسه یا دانشگاه یا تائید مدارک دانشگاهی باید درخواست خود را در این قسمت ثبت کرده و کد رهگیری دریافت کنید.

نمونه وکالتنامه سامانه میخک

خدمات بدون کد رهگیری سامانه میخک

ممکن است در بعضی شرایط افراد مقیم خارج از کشور امکان دریافت کد رهگیری از سامانه میخک را نداشته باشند. در این شرایط نیاز به دانستن نحوه گرفتن کد رهگیری در سامانه میخک نیست.

باید به آدرس appointment.mfa.gov.ir مراجعه کنند و به جای وارد کردن کد رهگیری و کد ملی خود، گزینه خدمات بدون کدرهگیری را انتخاب کنند. در صفحه جدید باید نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، ایمیل، سفارت ایران در کشور مورد نظر و نوع خدمت را انتخاب کنید.

اما باید بدانید که در حال حاضر امکان استفاده از خدمات بدون کد رهگیری برای امور ترجمه مدارک، تعویض شناسنامه و امور نظام وظیفه و کفالت ارائه می‌شود.

اگر نیاز به راهنمایی برای استفاده از خدمات سامانه میخک دارید می‌توانید با کارشناسنان حقوقی دادسو در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

سوالات متداول

کد رهگیری سامانه میخک چیست؟

بعد از این که مراحل ثبت نام در سامانه میخک را بگذرانید و مدارک لازم را در این سامانه بارگذاری کنید، یک کد اینترنتی که شامل اعداد و حروف است برای شما صادر می‌شود که با نام کد رهگیری میخک شناخته می‌شود.

دادسو چیست؟

دادسو یک موسسه حقوقی است که تمامی مجوزهای لازم را از کانون وکلای دادگستری مرکز، قوه قضاییه و اداره ثبت اسناد اخذ کرده است. دادسو کلیه خدمات حقوقی، وکالتی و کنسولی را به ایرانیان داخل و خارج از کشور ارائه می‌کند.

چگونه می‌توانم با دادسو در ارتباط باشم؟

شما می‌توانید از طریق واتساپ، تلگرام و یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۹۱۰۳ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید. همکاران ما با حوصله پاسخگوی شما هستند.

چگونه می توانم با وکلای دادسو جلسه داشته باشم؟

جلسات مشاوره وکلای دادسو به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود. برای برگزاری جلسه با وکلای دادسو با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا برای شما وقت ملاقات تنظیم کنند.

4.3/5 - (26 امتیاز)

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
تحریریه دادسو
این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است. اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.
17 پاسخ
  1. برای شناسنامه فرزندان چطوری باید کدرهگیری گرفت؟ باید برای هرکدام یوزر درست کرد بعد اقدام کرد یا با یوزر پدر یا مادر میشه گرفت؟

  2. سلام وقت بخیر ببخشید چطور باکد شناسنامه قبلی رو بگیریم‌

  3. با سلام مدت طولانی هست اقدام به گرفتن کد رهگیری برای تاییدیه مدارک دانشجویی میکنم ولی موفق نشدم تمام مراحل را بطور کامل انجام میدم ولی در اخر میگه اطلاعات وارد شده با اطلاعات موجود در سامانه مطابقت ندارد من واقعا نمیفهمم منظور کدام سامانه هست و کدام اطلاعات ایراد داره لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام، وقت بخیر
      لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

    1. سلام، وقت بخیر
      لطفا مقاله را مطالعه کنید و در صورتی که به راهنمایی بیشتر نیاز دارید با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید

  4. ایا بعداز تحویل شناسنامه قدیمی برای گرفتن شناسنامه جدید کدرهگیری باکدملی برای دریافت وام ازدواج می‌توان بعدازتحویل شناسنامه قدیمی کدرهگیری آزاد میشود؟

  5. دو هفته هستش دارم تلاش می کنم کد رهیگیری از سامانه میخک بگیرم. نمیشه. شما می تونید برام انجام بدین؟ متن وکالتنامه مشخصه و قراره به خواهرم وکالت بدم از طریق سامانه میخک.

    1. سلام وقت بخیر
      دریافت کد رهگیری توسط کارشناسان سامانه میخک دادسو انجام می شود، از طریق واتساپ میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  6. تشکر می کنم از خانم کوهی. به شدت انسان شریفی بودن و من رو کامل راهنمایی کردن برای ثبت وکالتنامه در سامانه میخک. مرسی از تیم دادسو

    1. سلا، قوت بخیر جناب نوری.
      خوشحالیک که از خدمات دادسو رضایت داشتید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *