طلاق در مالزی

ایرانیان ساکن کشور مالزی، در صورتی که قصد جدایی و طلاق داشته باشند باید طبق قوانین طلاق در ایران اقدام کنند. اما بزرگترین چالش برای طلاق در کشور مالزی، حضور ایرانیان در ایران برای پیگیری امور مربوط به طلاق است.

بهترین راه برای طلاق در مالزی، داشتن وکیل طلاق ایرانیان مقیم مالزی است. اگر برای جدایی در خارج از کشور وکیل در ایران داشته باشید، نیازی به حضور شما در ایران و هیچ مرحله‌ای نیست.

دادسو با تجربه چندین ساله در امور مربوط به طلاق ایرانیان ساکن داخل و خارج از کشور در این امر می‌تواند شما را همراهی کند.

در صورتی که وکیل طلاق ایرانی خارج از کشور دادسو وکیل شما باشد، نیازی به حضورتان در ایران نیست. تنها کافیست به وکیل طلاق ایرانیان مقیم مالزی وکالت دهید تا مراحل طلاق را به جای شما انجام دهند.

اگر به وکیل پایه یک دادگستری برای طلاق در مالزی نیاز دارید، با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید.

شرایط طلاق در مالزی

طبق قانون طلاق در ایران، ایرانیان مقیم مالزی از دو طریق می‌توانند برای طلاق اقدام کنند.

  1. طلاق توافقی
  2. طلاق یک طرفه (طلاق از طرف مرد و طلاق از طرف زن)

طلاق توافقی

سریع‌ترین راه طلاق در مالزی برای ایرانیان ساکن این کشور، طلاق با توافق زوجین است. برای این نوع جدایی آقا و خانم هردو باید روی مسائل مشترک زندگی مانند مهریه، نفقه، جهیزیه و… به توافق برسند.

اگر قصد طلاق توافقی در مالزی را دارید، دادسو می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون نیاز به حضور شما این کار را برای شما انجام دهد.

طلاق یک طرفه

طلاق یک طرفه به این معنی است که یکی از زوجین (آقا یا خانم) قصد جدایی داشته باشد.

اگر طلاق از طرف مرد در مالزی باشد، به دلیل این که حق طلاق در ایران با آقا است، مراحل آن آسان‌تر است.

اما برای طلاق از طرف زن در مالزی، خانم باید یک دلیل قانع کننده برای جدایی داشته باشد و یا اینکه وکالت در طلاق داشته باشد.

طلاق با داشتن وکالت در طلاق تفاوت چندانی با طلاق توافقی ندارد. در صورتی که برای طلاق در مالزی (توافقی یا یک طرفه) به وکیل ایرانی نیاز دارید، با کارشناسان حقوقی ما در ارتباط باشید.

قوانین طلاق در مالزی

روش مختصر و عمومی برای درخواست مشترک طلاق در مالزی:

  • با وکیل مشورت کنید.
  • با مشاوره وکیل، در مورد ترتیب فرزندان، اموال و نگهداری (در صورت وجود) با همسرتان صحبت و با او سازش کنید.
  • دادخواست طلاق و اسناد مرتبط تهیه شده توسط وکیل خود را امضا کنید.
  • پس از ثبت درخواست خود در دادگاه عالی، منتظر تاریخ جلسه باشید.
  • همراه با وکیل خود در جلسه شرکت کنید (اگر شما یا همسرتان نمی‌توانید در جلسه حضور پیدا کنید، لطفاً برای حل این مشکل به وکیل خود مراجعه کنید)
  • حداقل سه ماه پس از صدور حکم طلاق توسط قاضی، گواهی طلاق بگیرید.

طلاق ایرانیان در مالزی

درباره طلاق ایرانیان خارج از کشور، تا پیش از سال 91 هیچ قانون حمایتی وجود نداشت. به خاطر مشکلات زیادی که در پروسه طلاق هم‌وطنان خارج از کشور به وجود می‌آمد، در تاریخ 1/12/91 قانونی در حوزه دادگاه خانواده ایرانی وضع شد و از آن تاریخ به بعد، طلاق ایرانیان در هر کشوری از طریق یک دادگاه خانواده در ایران قابل اجرا شد.

به هر حال و تحت هر شرایطی، ایرانیان مقیم مالزی که در پروسه طلاق قرار دارند، تحت حمایت کامل مقررات دادگاه خانواده در ایران قرار دارند و در روند طلاق آنها، تمامی مقررات ایرانی باید رعایت شود.

پس ایرانیان مقیم مالزی که قصد طلاق توافقی دارند، باید دادخواست خود را به یک دادگاه خانواده در ایران تحویل دهند. برای پیگیری روند طلاق باید اشخاص اصیل (زوج و زوجه) و یا وکیل آنها حضور داشته باشد.

نکته مهم این است که اقوام درجه یک افراد هم نمی توانند پیگیری روند قضایی و اداری طلاق توافقی را انجام دهند و وکیل شما حتما باید وکیل پایه یک دادگستری باشد.

اما این امکان وجود دارد که شما به یکی از اقوام و آشنایان خود وکالت دهید، و آن شخص وکالت در طلاق را به صورت مع الواسطه، به یک وکیل پایه یک دادگستری اعطا کنند.

در صورتی که در این زمینه نیاز به مشاوره دارید، از طریق واتساپ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید.

در این اپیزود، تمامی سوالات احتمالی شما در زمینه طلاق توافقی و حق طلاق پاسخ داده شده است.

وکیل طلاق ایراینان مقیم مالزی در ایران

در صورتی که قصد طلاق توافقی بر اساس قوانین ایران دارید، و ساکن خارج از کشور هستید، همانطور که گفته شد بهترین راه حل داشتن وکیل متخصص طلاق توافقی است. اما برای داشتن وکیل باید به چند نکته توجه بکنید.

وکیل شما حتما باید پایه یک باشد و کارآموزان وکالت، امکان پیگیری روند پرونده های خانواده را به دلیل نداشتن حق اسقاط تجدید نظر خواهی و فرجام خواهی ندارند.

دقت داشته باشید که وکیل در ایران باید تجربه کافی در ارائه خدمات به ایرانیان خارج از کشور داشته باشد، چون روال اعطای وکالت برای ایرانیان خارج از کشور متفاوت است و در صورتی که وکیل شما تجربه ای در این زمینه نداشته باشد، در پروسه اعطای وکالت از طریق سامانه میخک به مشکل خواهید هورد.

فرم درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

ما برای شما چه کار می کنیم؟

سامانه میخک مالزی

وزارت امور خارجه، سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی را برای هم‌وطنان مقیم خارج از کشور ارائه داده است تا بتواند آنها را در پیشبرد امور حقوقی و قضایی خود همراهی کند.

هم‌وطنان می‌توانند از طریق سامانه میخک به آدرس https://mikhak.mfa.gov.ir پرونده الکترونیکی تشکیل دهند و با وارد کردن اطلاعات اصلی هویتی خود، وکالت طلاق خود را یک وکیل طلاق توافقی واگذار کنند.

  • ثبت نام در سامانه میخک: از طریق کد ملی و آدرس ایمیل
  • اطلاعات هویتی: نام و نام خانوادگی، شغل، تحصیلات، محل تولد، محل صدور شناسنامه، آدرس دقیق محل سکونت در مالزی و کد پستی، طول مدت اقامت در مالزی و نوع اقامت
  • انتقال وکالت‌نامه: ورود به بخش وکالت‌نامه‌های سامانه، انتخاب یک نفر (یکی از بستگان زوجین و یا یک وکیل پایه یک دادگستری) در ایران برای انجام امور قانونی مربوط به طلاق
5/5 - (5 امتیاز)

طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. لطفا قبل از اینکه به صورت جدی به طلاق فکر کنید با مشاور خانواده مشورت نمایید. در صورتی که تصمیم شما قطعی است، همکاران ما در دادسو راهنماییتان می کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
تحریریه دادسو
این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است. اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.
8 پاسخ
  1. سلام
    من شهر آلور استار زندگی می کنم. همسرم هم در شهر کوالا ترنگانو. میشه از طریق شما برای طلاق در مالزی اقدام کنیم؟

    1. سلام، وقت بخیر
      بله لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

  2. سلام
    من شهر سانداکان زندگی می کنم و همسرم شهر سونگای پتانی زندگی می کنه. میشه بدون حضور کنار هم طلاق بگیریم.
    سالهاست از هم جدا هستیم و فقط طلاق قانونی مونده. امکانش هست.
    هم عضو ثنا هستیم و هم عضو میخک

    1. سلام؛ وقت بخیر
      بله امکان پذیر است.
      برای راهنمایی بیش‌تر لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید. (۰۲۱۹۱۰۷۹۱۰۳)

  3. من تو شهر وبانگ جایا زندگی می کنم و ۲۰ کیلومتر از کوالالامپور فاصله داریم. مشکلی برای رفتن به کوالالامپور ندارم. مایل هستم که به شما برای کارای طلاق یکطرفه وکالت بدم. ولی از سامانه میخک سر در نمیارم. همسرمم اینجاست ولی سه ساله خبری ازش ندارم. حق طلاق دارم. لطفا راهنماییم کنین.

    1. سلام، وقت بخیر.
      باید از طریق سامانه میخک به یکی از وکلای ما وکالت دهید.
      با کارشناسان دادسو تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

    1. سلام، وقت بخیر.
      بستگی بهش رایط مختلفی از نز جمله نوع طلاق در مالزی و طلاق در ایران دارد. جهت اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *