سامانه میخک کانادا

وکالت دادن از کانادا

در این مقاله در مورد سامانه میخک کانادا و نحوه وکالت دادن از کانادا به ایران صحبت خواهیم کرد. برای دادن وکالت از کانادا به ایران، باید از طریق سامانه میخک کانادا اقدام کرد. 

سایت میخک کانادا متعلق به وزارت امور خارجه است و انواع خدمات کنسولی از جمله تنظیم وکالت نامه از کانادا را ارائه می‌کند. 

توجه داشته باشید که در صورت تمایل، کلیه خدمات وکالت دادن از کانادا به ایران، توسط کارشناسان دادسو، به صورت غیر حضوری انجام می‌شود. برای اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید. 

برای اینکه در سامانه میخک وکالتنامه تنظیم کنید، ابتدا باید در سایت میخک ثبت نام کنید و اطلاعات هویتی و اقامتی خود را به صورت کامل وارد کنید. 

سپس باید به قسمت تنظیم وکالتنامه بروید و متن وکالتنامه خود را بنویسید و سپس اطلاعات وکیل خود در ایران را با جزئیات وارد نمایید.

سپس باید یک مصاحبه اسکایپی با دفتر حافظ منافع ایران در کانادا (اتاوا) یا واشنگتن داشته باشید تا صحت و اصالت وکالتنامه شما تایید شود. 

همانطور که گفته شد، در صورت تمایل کارشناسان حقوقی دادسو، این خدمات را به صورت غیر حضوری و فوری انجام می‌دهند. 

وکالت دادن از کانادا

برای دادن وکالت از کانادا به ایران شما باید با داشتن یک ایمیل وکد ملی در سامانه میخک کانادا ثبت نام کنید.

ثبت نام در سایت میخک به صورت آنلاین انجام می‌شود و شما از طریق ایمیل هویت خود را احراز می‌کنید. 

توجه داشته باشید که برای درخواست هر خدمتی در سامانه سایت میخک کانادا، باید حداقل ۶ ماه از اعتبار پاسپورت شما باقی مانده باشد. در غیر این صورت ابتدا در پرتال سامانه میخک تمدید گذرنامه را درخواست کنید.

نحوه وکالت دادن از کانادا به ایران

بعد از ثبت نام در سامانه میخک وکالتنامه را باید در سامانه تنظیم و ثبت نمایید. 

متن وکالتنامه به وکیل در ایران بستگی به این دارد که شما می‌خواهید وکیل مدنی شما در ایران برای شما چه کاری انجام دهد. 

به طور مثال: وکالتنامه برای تقسیم ارث، فروش ملک، طلاق، امور اداری و دانشگاهی و… .

بسته به نوع کاری که دارید باید یک وکالتنامه تنظیم کنید. توجه داشته باشید که به هیچ وجه از وکالتنامه‌های پیش فرض سایت میخک استفاده نکنید. چرا که این وکالتنامه ها بسیار قدیمی هستند و در حال حاضر مراجع قضایی و اداری، ایرادات بسیاری به این وکالتنامه‌ها می‌گیرند.

با توجه به زمانبر بودن وکالت دادن از کانادا، پیشنهاد می‌کنیم که ریسک نکنید و تنظیم وکالت نامه از کانادا را به یک وکیل پایه یک دادگستری بسپارید. در صورت تمایل دادسو این کار را برای شما انجام می‌دهد.

هزینه وکالتنامه در کانادا

در زمان نگارش این مقاله، هزینه وکالتنامه‌هایی که توسط دفتر حفظ منافع در واشنگتن، برای وکالتنامه در کانادا صادر شده است، معادل ۲۲ یورو قید شده است. 

هزینه وکالتنامه در سامانه میخک در کنسولگری‌های مختلف، بنا بر شرایط، امکان دارد کمی متفاوت‌تر باشد. 

انواع وکالتنامه کانادا در سامانه میخک

در سایت میخک کانادا در امور مختلفی مانند؛ خرید، فروش و اجاره (کلیه امور حقوقی ملکی)، رسیدگی به امور مالی، انواع طلاق از جمله طلاق توافقی خارج از کشور، پیگیری امور اداری و دانشگاهی، انجام امور بانکی، انحصار وراثت خارج از کشور و… می‌توان وکالتنامه کشور کانادا تنظیم کرد.

طلاق توافقی با سامانه میخک

طبق ماده 7 قانون مدنی ایران احوال شخصیه ایرانیان خارج از کشور از جمله تقسیم ارث، طلاق، ازدواج و…. باید طبق قوانین ایران (کشور مورد تبعیت خود) صورت گیرد و در صورتی که قصد طلاق دارند باید مراحل انجام طلاق را در محاکم قضایی ایران مطرح کنند و به ثبت برسانند.

ایرانیان مقیم کانادا که قصد طلاق توافقی دارند یا باید خودشان در ایران حضور داشته باشند و اقدام به طلاق کنند و یا به یک وکیل طلاق توافقی وکالت دهند که به جای آنها در مراحل اداری و قضایی طلاق توافقی شرکت کنند.

طبق قانون برای طلاق ، یا خود شخص و یا وکیل او در محاکم دادگستری برای پیگیری روند پرونده طلاق باید حاضر باشند. پس امکان پیگیری پرونده طلاق توافقی توسط اطرافیان و اقوام درجه یک وجود ندارد.

در صورتی که وکلای دادسو، وکیل شما باشند، بدون نیاز به حضور شما در ایران صفر تا صد امور طلاق توافقی شما بدون حضور خانم و آقا انجام می شود

سفارت ایران در کانادا

همانطور که گفته شد در حال حاضر ایران در کانادا هیچ گونه سفارت، کنسولگری و دفتر حفظ منافع ندارد و کلیه مربوط به ایرانیان مقیم کانادا از طریق دفتر حفظ منافع ایران در آمریکا پیگیری می شود.

در حال حاضر برای تایید وکالتنامه ها، نیازی به مراجعه حضوری به دفتر حفظ منافع ایران در واشینگتن نیست و هموطنان مقیم کانادا می توانند از طریق اسکایپ مصاحبه داشته باشند و مدارک را به صورت پستی برای بخش کنسولی دفتر حفظ منافع ایران در واشینگتن ارسال نمایند.

دفتر حفظ منافع ایران در واشینگتن

کلیه ایرانیان مقیم کشور های کانادا و ایالات متحده آمریکا جهت پیگیری امور کنسولی و اداری خود در ایران باید به دفتر حفظ منافع ایران در واشینگتن مراجعه کنند. آدرس  و شماره دفتر حفظ منافع ایران در واشینگتن:

آدرس : Embassy of Pakistan -The Interests Section of Islamic Republic of Iran 1250 23rd st. N.W. Suite # 200 Washington, DC 20037

کد کشور و محل : 202 001

تلفن نمایندگی : 9654990

سوالات متداول

وکالت نامه از کانادا چگونه به وکیل در ایران بدیم؟

برای دادن وکالت از کانادا به ایران باید از طریق سایت میخک کانادا اقدام کنید.

از طریق سامانه میخک کانادا برای چه مواردی می توان وکالت داد؟

از طریق سایت میخک کانادا برای تمام امور حقوقی، ملکی، امور دانشگاهی، انواع طلاق و… می‌توان به وکیل در ایران وکالت داد.

دادسو چیست؟

دادسو یک موسسه حقوقی است که تمامی مجوزهای لازم را از کانون وکلای دادگستری مرکز، قوه قضاییه و اداره ثبت اسناد اخذ کرده است. دادسو کلیه خدمات حقوقی، وکالتی و کنسولی را به ایرانیان داخل و خارج از کشور ارائه می‌کند.

چگونه می‌توانم با دادسو در ارتباط باشم؟

شما می‌توانید از طریق واتساپ، تلگرام و یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۹۱۰۳ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید. همکاران ما با حوصله پاسخگوی شما هستند.

چگونه می توانم با وکلای دادسو جلسه داشته باشم؟

جلسات مشاوره وکلای دادسو به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود. برای برگزاری جلسه با وکلای دادسو با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا برای شما وقت ملاقات تنظیم کنند.

4/5 - (28 امتیاز)

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی

تحریریه دادسو

این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است.
اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.

14 پاسخ

  1. من از نحوه وکالت دادن از کانادا سر در نمیارم. شما میتونی برام انجام بدین؟ میخوام به خواهرم وکالت فروش ملک یدم.

    1. سلام، وقت بخیر
      بله با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا راهنماییتون کنیم.

  2. سلام. بعد از ثبت درخواست چقدر طول میکشه جواب بیاد؟

    1. سلام، وقت بخیر
      نمی توان زمان دقیقی مشخص کرد. ممکن است تا یک ماه زمان ببرد.

  3. سلام برادرم در کانادا زندگی میکند . توان حرکت ندارد. دو پسر و یک ئختر دارد که همگی کانادا هستند. خواهری داشتیم چند ماه قبل فوت شده است. خانه ای داشته که پس از مرگ وراث آن ما سه برادر و شوهر ایشان هستیم. میخواهیم برای برادرم در کانا وکالتنامه ای تدوین شود تا ما در ایران اقدامات را انجام دهیم. لطفا راهنمائی بفرمایید

    1. سلام، وقت بخیر
      لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

  4. سلام.
    شما کارای سامانه میخک کانادا مثل ثبت نام رو انجام می دین؟

  5. من ساکن ادمونتون هستم و نمی تونم میخک ثبت نام کنم. میشه کمکم کنین؟ میشه تو واتساپ زنگ بزنم؟

    1. سلام، وقتتون بخیر
      شما می‌توانید با شماره ۰۹۱۰۱۳۹۸۶۱۲ تماس بگیرید، کارشناسان دادسو شمارو راهنمایی می کنند.

  6. سلام پسر من که از کلاس یازدهم به کانادا رفته و اکنون سال اول دانشگاه است میخواهد پرونده تحصیلی تشکیل دهد و برای این دوران تحصیل ، معافیت تحصیلی بگیرد . چکار بکند ؟ لطفا راهنمایی فرمایید .

  7. سامانه میخک کانادا ثبت ناک کردم. ما که تو کانادا سفارت نداریم چیکار باید بکنیم؟

    1. سلام، وقت بخیر.
      شما می توانید با دفتر حفظ منافع ایران در واشینگتن در ارتباط باشید. امور مربوط به سامانه میخک کانادا، توسط دفتر واشینگتن پیگیری می شود.

      1. سلام جواب نمی دهند اذیت می کنند بیش از چند ماه هست که وکالت برادرم انجام نشده است وافعا برای این اداره جای تاسف هست حضوری در تهران جواب نمی دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *