راهنمای ثبت وکالتنامه در سامانه میخک

ثبت وکالتنامه در سامانه میخک

در این مقاله ما به معرفی سامانه میخک و امور وکالتی ایرانیان خارج از کشور می‌پردازیم. اموری که در سامانه میخک انجام می‌شوند همینطور مدارک مورد نیاز برای امور مختلف را بررسی می‌کنیم. نکات کاربردی در بارگذاری مدارک را برای راحت‌تر کردن کار شما در پروسه بارگذاری نام بردیم و در نهایت به صورت کامل مراحل ثبت وکالت‌نامه در سامانه میخک را بررسی کردیم.

در صورتی که از هموطنان مقیم در خارج از کشور هستید و به ثبت وکالتنامه در سامانه میخک و یا ثبت نام در سامانه میخک نیاز دارید، می توانید از طریق تلگرام، واتساپ و تماس با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید.

سامانه میخک چیست؟

سامانه میخک خلاصه نام خدمات مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی است و برای اسنادی که نیاز به تائید وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های آن در داخل کشور یا خارج از کشور هستند به وجود آمده است. سامانه میخک به امور مختلفی از جمله امور سجلی، دانشگاهی، درخواست گذرنامه و پاسپورت، استعلام گواهینامه، ثبت مدارک پزشکی، ثبت طلاق و ازدواج و … رسیدگی می‌شود.

امور وکالتنامه در سامانه میخک

برای کارهایی که در ایران باید به انجام برسند مثل خرید و فروش ملک، رسیدگی به امور ملکی، امور طلاق و ازدواج و هر کار حقوقی دیگر، که نمی‌توانید در ایران حضور پیدا کنید می‌توانید به وکیل پایه یک دادگستری وکالت خود را بدهید تا پیگیر امور شما در ایران شود. برای اینکار نیاز است که از طریق سامانه میخک به وکیل مورد نظرتان وکالت برای امور حقوقی که قصد انجام آن را در ایران دارید بدهید.

مدارک مورد نیاز برای دادن وکالت در سامانه میخک شامل اطلاعات کامل وکیل، اطلاعات موکل و متن وکالت با حدود اختیارات مشخص شده بین وکیل و موکل است.

در صورتی که نیاز به متن وکالتنامه های حوزه خانواده دارید، کافیست از طریق واتس اپ با دادسو در ارتباط باشید تا همکارانمان در واحد پاسخگویی به مشاوره های تلفنی دادسو برای شما متون وکالتانامه های طلاق و خانواده را برایتان ارسال کنند.

چه اموری در سامانه میخک انجام می‌ شوند؟

با استفاده از سامانه میخک می توانید امور زیر را انجام دهید:

  • انواع وکالتنامه
    1. شامل وکالتنامه طلاق
    2. وکالتنامه ازدواج (مرد و زن)
    3. وکالتنامه امور اداری
    4. وکالتنامه خرید ملک
    5. و….
  • امور گذرنامه
    1. درخواست گذرنامه
    2. درخواست برگه عبور
    3. درخواست اجازه خروج دانشجو
    4. درخواست اجازه خروج مشمولین
  • امور سجلات
    1. درخواست شناسنامه
    2. درخواست ثبت ازدواج
    3. درخواست ثبت طلاق
    4. درخواست ثبت فوت
    5. درخواست ترجمه و تاکید گواهی
    6. کارتابل تکمیل درخواست
    7. درخواست گواهی عدم سوء پیشینه
    8. درخواست ترجمه و تایید گواهی ولادت
  • امور تحصیلی (دانشجویی / دانش آموزی)
    1. درخواست پرونده تکمیلی
    2. درخواست تایید مدارک
  • امور حمایت های کنسولی و قضایی
  • آپوستیل
  • امور تابعیت
  • پرسمان تردد

در ادامه چند مورد از خدمات سامانه میخک را به طور کامل به شما توضیح می‌دهیم. لازم به ذکر است که تمام امور ذکر شده توسط کارشناسان حقوقی دادسو انجام می شوند. برای ارتباط با کارشناسان دادسو از طریق دکمه های زیر می‌توانید اقدام کنید.

ثبت طلاق در خارج از کشور

مدارک لازم برای ثبت طلاق شامل عکس از همه صفحات شناسنامه و گذرنامه، مدارک اقامت، عکس از کارت ملی، ترجمه طلاقنامه محلی، تصویر مربوط به رای عدم امکان سازش دادگاه، همه صفحات سند ازدواج و عکس پرسنلی خانم و آقا می‌شود.

ثبت ازدواج در خارج از کشور

از آنجایی که همه قوانین برای ایرانیان خارج از کشور مشابه ایرانیان داخل کشور اجرا می‌شود، پس برای ازدواج هم اجازه پدر برای ازدواج دختر و در صورت فوت ایشان برگه فوت ضروری است. مدارک دیگری مانند شناسنامه ها، عکس گدرنامه و کارت ملی، گواهی بهداشت، مدارک اقامت، عقدنامه شرعی و محلی نیز مورد نیاز است.

درخواست شناسنامه برای ایرانیان خارج از کشور

مدارک درخواست شناسنامه شامل تصاویر مربوط به صفحات شناسنامه والدین کودک یا قیم ایشان به همراه گواهی ولادت بین المللی کودک می‌شود. برای بقیه امور سجلی شناسنامه و کارت ملی، مدارک اقامتی و عکس پرسنلی مورد نیاز است.

نمونه وکالتنامه سامانه میخک

نکات کاربردی هنگام بارگذاری مدارک

  • باید توجه داشته باشید که سایز عکس ها برای بارگذاری باید کمتر از 300کیلوبایت باشد.
  • عکس پرسنلی باید تمام رخ باشد و برای خانم ها باید حجاب کامل رعایت شود.
  • از گوگل کروم باید برای ورود به سامانه استفاده کنید.
  • آقایون در صورت نداشتن نظام وظیفه باید کارت معافیت را داشته باشید.

تائید مدارک در سامانه میخک

بعد از بارگذاری مدارک در سامانه میخک باید این مدارک به تائید برسند تا بقیه امور انجام شود. برای اینکار باید بعد از آپلود مدارک به صورت حضوری به نمایندگی‌های مورد تایید وزارت امور خارجه مراجعه کنید.

مراحل ثبت وکالتنامه در سامانه میخک

برای وکالت دادن از کانادا و سایر کشورها، بتدا باید در قسمت پروفایل اطلاعات کامل خود را وارد کنید و حساب کاربری خود را تکمیل کنید. بعد به قسمت تائید اسناد در صفحه اول سایت مراجعه کنید و گزینه درخواست رضایت‌نامه یا وکالت‌نامه را انتخاب کنید. در این قسمت باید به صورت کامل اطلاعات وکیل‌تان که قرار است در ایران به ایشان وکالت دهید را وارد کنید و نوع وکالت نامه را مشخص کنید.

با مشخص کردن نوع وکالت نامه شما حدود اختیارات وکیل را تعیین می‌کنید. مثلا برای انجام طلاق در ایران نوع وکالت نامه، وکالت در طلاق است.

بعد از کامل کردن اطلاعات یک کد رسیدگی یا کد پیگیری دریافت می‌کنید که همراه کد باید به نمایندگی‌های مورد تائید وزارت امور خارجه در شهر یا کشور سکونت خود بروید. بعد از امضا و تائید وکالت‌نامه و تائید متصدی مربوطه در نمایندگی مورد تائید وزارت امور خارجه، این وکالت نامه در سیستم بارگذاری می‌شود.

در صورت نیاز مورد استفاده مراجع در ایران قرار می‌گیرد. برای اطمینان از بارگذاری مدارک و وکالت نامه می‌توانید به سایت میخک مراجعه کنید. در قسمت بررسی اصالت مدارک در پایین صفحه سایت با وارد کردن کد ملی و کد رهگیری خود وکالت‌نامه را تائید کنید.

سوالات متداول

سامانه میخک چیست؟

سامانه میخک یا خدمات مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی، برای اسنادی که نیاز به تائید وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های آن در داخل کشور یا خارج از کشور هستند به وجود آمده است.

مدارک لازم برای ثبت وکالتنامه در سامانه میخک چیست؟

برای ثبت وکالتنامه در سامانه میخک به اطلاعات وکیل و موکل و برخی دیگر از مدارک نیاز است که در این مطلب به طور کامل توضیح داده ایم.

برای ثبت وکالتنامه در سامانه میخک به کمک نیاز دارم!

شما می توانید با مطالعه این مقاله و یا با ارتباط با کارشناسان حقوقی دادسو، ثبت وکالتنامه در سایت میخک را انجام دهید.

دادسو چیست؟

دادسو یک موسسه حقوقی است که تمامی مجوزهای لازم را از کانون وکلای دادگستری مرکز، قوه قضاییه و اداره ثبت اسناد اخذ کرده است. دادسو کلیه خدمات حقوقی، وکالتی و کنسولی را به ایرانیان داخل و خارج از کشور ارائه می‌کند.

چگونه می‌توانم با دادسو در ارتباط باشم؟

شما می‌توانید از طریق واتساپ، تلگرام و یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۹۱۰۳ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید. همکاران ما با حوصله پاسخگوی شما هستند.

چگونه می توانم با وکلای دادسو جلسه داشته باشم؟

جلسات مشاوره وکلای دادسو به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود. برای برگزاری جلسه با وکلای دادسو با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا برای شما وقت ملاقات تنظیم کنند.

4.5/5 - (44 امتیاز)

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی

تحریریه دادسو

این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است.
اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.

31 پاسخ

  1. من متن وکالتناممه رو دارم. میشه کارای ثبت وکالتنامه در میخک رو شما انجام بدین؟ من کانادا هستم و هر کاری می کنم ثبت نمیشه. خودم ثبت نام رو انجام دادم.

    1. سلام، وقت بخیر
      بابت تاخیر در پاسخگویی معذرت می‌خواهیم.
      لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو تماس بگیرید تا شمارو راهنمایی کنند.

  2. با درود
    میخواهم با کمک شما متن وکالت برای ایران تهیه و برای تایید به سفارت مراجعه کنم لطفا مرا راهنمایی کنید با سپاس ضمنا شماره ها در ایمیل من لاتین است ولی فارسی چاپ شد

    1. سلام، وقت بخیر
      عذرخواهی میکنم بابت دیر جواب دادن
      لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا شما رو راهنمایی کنند.

    1. سلام. هزینه ای برای ثبت وکالت نامه در سامانه میخک نیاز نیست پرداخت شود

  3. سلام. آیا امکانش هست امور ثبت وکالتنامه در میخک رو مشا برای من انجام بدین؟ من اصلا بلد نیستم. من میخوام به یک وکیل برای امور طلاق تو ایران از ترکیه وکالت بدم

    1. سلام.
      کلیه امور مربوط به سامانه میخک، را همکاران ما در دادسو می توانند برای شما انجام دهند. برای اطلاعات بیشتر با شماره اهی دادسو از طریق تماس و واتس اپ در ارتباط باشید.

  4. امکانش هست کارای ثبت وکالت نامه در سامانه میخک رو شما برای من انجام بدین؟ من آلمان هستم و خیلی از این کارا سر در نمیارم.

    1. سلام
      بله. می تونید برای اطلاعات بیشتر و هماهنگی به شماره ۰۹۱۰۱۳۹۸۶۱۲ تو واتس اپ پیام بدین

  5. من با همکارتون تلفنی صحبت کردم. راهنمایی کردن منو. ممنونم. فقط یه سوال؟ اگر مهریه مووع پرونده باشه تایید حوری میخواد؟

    1. سلام.
      باستی بعد از ثبت وکالتنامه در سامانه میخک به صورت حضوری در سفارت و یا دفتر حافظ منافع حاضر شوید تا به صورت حضوری وکالتنامه را تایید بفرمایید. در صورت نیاز به مشاوره می توانید از طریق واتس اپ با ما در ارتباط باشید.

  6. راهنمای سامانه میخک رو اگر نیاز باشه به صورت تلفنی راهنمایی می کنین؟ من خیلی سختمه. ممنون میشم تلفنی راهنماییم کنین. من از آلمان هستم

    1. بله. برای هماهنگی بیشتر با ما از طریق واتس اپ در ارتباط باشید

  7. من خیلی سختم بود که تو سایت میخک وکالتنامه بدم. ممنون که راهنمایی کردین. واقعا لذت بردم از این پاسخگویی
    ممنون از آقای نعمتی و خانم شهبازی عزیز

  8. سلام. خسته نباشید؟ من ساکن ایرانم و همسرم ساکن آلمان. ایشون حاضر نیستن باین ایران برای کارهای طلاق. میتونن از سمانه میخک به من وکالت بدن. یا باید به وکیلی که انتخاب کردن وکالت بدن؟

    1. سلام. بله می توانند از طریق سامانه میخک به شما و یا هر وکیل دیگری وکالت در طلاق بدهند.

  9. راهنمای سامانه میخک خوب بود و آموزنده. مرسی. من با همین متن شما وکالتانامرو پر کردم. کی باید برم سفارت فقط؟

    1. خانم جلیلی لطفا با سفارت ارتباز بگیرید. اصولا بعد از ۲۴ ساعت امکان مراجعه حضوری جهت تایید وکالتنامه وجود دارد.

  10. سلام ممنون از مطالبی که میذارید. من دو ساله که خارج از ایرانم و میخوام همسرمو طلاق بدم. خیلی راحت با خوندن این مقاله متوجه شدم که باید چیکار کنم. ممنون

  11. salam khaste nabashid. man va hamsaram modat 16 sal hast k kharej az iran zendegi mikonim. alan ghasd talagh darim. mikhastam bedonam hatta ba vojod in k shahrvand inja mahsoob mishim bayad vakil begirim k to iran talaghemon anjam beshe?

    1. سلام
      بله. شما به هر حال شهروند ایران محسوب می شوید و طبق قانون باید طلاق ایرانی خود را ثبت نمایید. برای ثبت طلاق نیازی به حضور در ایران ندارید و دادسو این کا را برای شما انجام می دهد. فقط کافیست که از طریق سامانه میخک به وکلای دادسو وکالت دهید

  12. سلام. برای پیگیری پرونده طلاق توافقی از نروژ من می تونم به پدرم وکالت بدم و پدرم حضورا بیاد پیش شما بهتون وکالت بده؟ من از همسرم وکالت در طلاق دارم که تو سفارت ازش گرفتم. یک سال پیش. می تونم اینجوری جلو ببرم پرونده رو؟

    1. سلام. بله. می توانید. جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طریق واتساپ با دادسو در ارتباط باشید

  13. سلام. خواهر من استرالیا زندگی میکنه میتونه به من وکالت بده که دنبال وکیل بگردم براش؟

    1. بله. برای مشاوره بیشتر می توانید با شماره های دادسو تماس بگیرید تا همکارانمان به صورت رایگان و با حوصله راهنماییتان ککند

  14. سلام با عرض خسته نباشید خدمت شما و ممنون از مطالبتون.

    من ساکن کشور دیگری هستم و همسرم ساکن یک کشور دیگه. ما چطور میتونیم برای طلاق اقدام کنیم؟

    1. سلام. ممنون از اطف شما
      شما عزیزان می توانید از طریق سامانه میخک به وکلای دادسو وکالت بدهید و برای تایید وکالتنامه به سفارت ایران مراجعه کنید. دادسو بعد از دریافت تاییدیه وکالت نامه از وزارت امور خارجه پرونده شما را شروع خواهد کرد

  15. سلام. ما انگستان هستیم. سفارت انگلستان خیلی همکاری نمی کنه. می تونیم از طریق میخک به شما وکالت بدیم و فقط برای تاییده وکالت به سفارت بریم؟ در ضمن همکارنتون خیلی عالی پاسخ منو تو واتس اپ دادن. اسمشونو نمی دونم ولی واقعا با حوصله به سوالان جواب دادن. مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *