خرید سربازی ایرانیان خارج از کشور

خرید سربازی خارج از کشور

برای بسیاری از ایرانیان مقیم خارج از کشور این سوال پیش می‌آید که آیا خرید سربازی خارج از کشور امکان پذیر است؟ در این مطلب قصد داریم درباره فروش سربازی برای مشمولان خارج از کشور توضیح دهیم.

باید بدانید که طرح خرید سربازی برای ایرانیان مقیم خارج هنوز در مجلس تصویب نشده است. در صورتی که خرید خدمت سربازی برای مشمولین خارج از کشور به تصویب مجلس برسد موسسه حقوقی دادسو این کار را برای شما انجام می‌دهد.

بنابراین زمانی که طرح خرید سربازی ایرانیان خارج از کشور تصویب شود، می‌توانید با کارشناسان حقوقی دادسو تماس گرفته و وکیل برای خرید سربازی بگیرید.

خرید سربازی ایرانیان خارج از کشور

گذراندن دو سال از زندگی در سربازی و به صورت اجباری برای اکثر جوانان ناخوشایند است. به همین دلیل بسیاری از جوانان به دنبال خرید سربازی هستند. به تازگی دولت قانونی وضع کرده که افراد خواهان خرید سربازی بتوانند آن را بخرند. با ما همراه باشید.

تاریخچه سربازی در ایران

در واقع خدمت سربازی در ایران تقریباً دو سال معادل ۲۴ ماه طول می‌کشد. بر طبق قانون بر همه آقایان ۱۸ سال به بالا واجب است که به خدمت اجباری سربازی بروند به غیر از موارد استثنا که شرایط معافیت خاصی دارند. پیشنهاد قانون سربازی اجباری برای اولین بار در سال ۱۳۰۳ از طریق رضا پهلوی به مجلس شورای ملی تقدیم شد. در انتها این امر در جلسه پنجم شورا و در روز 1304 تصویب شد. در نتیجه قانون سربازی اجباری که ۳۶ ماه را شامل می‌شد، در ایران به اجرا گذاشته شد.

تاریخچه سربازی در کشورهای دیگر

باید بدانید که سربازی اجباری فقط مختص ایران نیست و بعضی از کشورهای دیگر جهان نیز مانند کره شمالی، کره جنوبی، قرقیزستان، ارمنستان، اسرائیل، آذربایجان، ترکیه و … بر طبق نیاز خود این قانون را تصویب کرده‌اند.

ورود به سامانه ثنا برای ایرانیان خارج از کشور بیشتر بخوانید: ورود به سامانه ثنا برای ایرانیان خارج از کشور

خرید قانونی خدمت سربازی

بر طبق قوانین جدی و جاری کشور، خرید سربازی به طور کلی لغو شده است. مطابق اطلاعیه جدید سازمان نظام وظیفه عمومی، همه مشمولین ایرانی که حداقل سه سال در خارج از کشور اقامت دارند، حق دریافت مهر خروج مشمولین را خواهند داشت. این افراد می‌توانند در هر سال حداقل دو بار و به طور کلی حداکثر سه ماه در ایران اقامت داشته باشند.

مشمولان غایب خرید سربازی

همان‌طور که می‌دانید براساس قوانین جمهوری اسلامی ایران تمامی مردان جوان با سن 18 سال تمام باید به مدت دو سال خدمت مقدس سربازی را انجام دهند. طبق همین قانون بعضی از آن‌ها به دلیل تحصیل، معافیت کفالت یا بیماری و اقامت در خارج از کشور به طور دائم یا موقت از شمول این قانون مستثنا هستند.

حتی ایرانیانی که بیشتر از 8 سال غیبت دارند و از طریق قانون جریمه مشمولان غایب نتوانسته‌اند تکلیف خدمت خود را تعیین کنند می‌توانند از یک سری تسهیلات استفاده نمایند. در واقع سازمان نظام وظیفه اعلام کرده است که تمامی افراد مشمول مقیم خارج از ایران برای اخذ مجوز سفر به ایران باید به دفاتر جمهوری اسلامی در کشور محل اقامت خود مراجعه و با احراز گذرنامه، مهر تردد بر روی گذرنامه را دریافت کنند.

تا پیش از این قانون، اگر ایرانیان مقیم خارج از کشور بدون دلیل موجه به ایران می‌آمدند، باید تکلیف خدمت سربازی خود را مشخص می‌کردند و سپس می‌توانستند ایران را ترک کنند. طبق مصوبه جدید ابلاغ شده به نمایندگی‌های ایرانیان خارج از کشور از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، شرط سه سال غیبت دانشجویان مقیم خارج از کشور برای سفر به ایران برداشته شده است.

براساس این مصوبه و ابلاغ آن به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا، شرط استفاده از مهر مجوز تردد ویژه دانشجویان مقیم خارج از کشور «حداقل 3 سال اقامت در خارج از کشور” و «ورود این افراد به دوران غیبت» مشخص و اعلام شد. مشمولان مقیم خارج از کشور دارای این دو شرط می‌توانند پس از پایان دوران معافیت تحصیلی (فارغ‌التحصیل، انصراف یا اخراج) و پس از واریز ودیعه سالی دو بار و حداکثر به مدت سه ماه به ایران بیایند.

نحوه و شرایط خرید خدمت سربازی برای ایرانیان خارج از کشور

خریدن نظام وظیفه برای مشمولین ایرانی مقیم خارج از کشور، شرایط خاصی دارد که عبارت‌اند از:

  • تعداد سال‌های غیبت مشمول تا آخر سال 1398 بیشتر از 8 سال باشد.
  • به تعداد هر یک سال بیشتر از این میزان، ده درصد به مبلغ جریمه اضافه خواهد شد.
  • در صورت داشتن فرزند، به ازای هر فرزند 5 درصد از مبلغ کم می‌شود.
  • در صورتی که فرد تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی باشد، ممکن است تا 70 درصد از مبلغ جریمه کسر شود.
  • در صورت متأهل بودن، 5 درصد از مبلغ کم می‌شود.

مبلغ خرید خدمت سربازی برای ایرانیان خارج از کشور

براساس مصوبه گروه تلفیق لایحه بودجه 1401 مشمولین غایب سربازی که مقیم خارج از ایران هستند، برای خرید خدمت سربازی باید مبلغ 15 هزار یورو بپردازند. مطابق با این مصوبه آن افرادی که مدت 5 سال از تاریخ فراخوان برای خدمت نظام وظیفه می‌گذرد، در سال 1401 می‌توانند خدمت سربازی را خریداری کنند.

وکیل برای خرید سربازی

در صورتی که در زمینه غیبت سربازی و یا خرید سربازی با سؤالات و ابهاماتی روبرو شدید می‌توانید با کارشناسان موسسه حقوقی دادسو تماس بگیرید تا ایشان شما را راهنمایی کنند. این کارشناسان می‌توانند با ارائه پاسخ‌های سودمند شما را به وکیل متخصص در این زمینه مرتبط سازند تا بتوانید در کمترین زمان و با پایین‌ترین هزینه مراحل قانونی مربوطه را طی کنید.

کلای پایه یک دادگستری دادسو آماده خدمت‌رسانی به هم‌وطنان مقیم در کشورهای دیگر هستند و در صورتی که پرونده شما به جریان بیفتد، کارشناس پشتیبان شما در طول فرایند حقوقی به صورت هفتگی شما در جریان جزئیات قرار می‌دهد و همراهی می‌کند.

سوالات متداول

برای ایرانیان مقیم خارج از کشور در چه صورت مهر خروج صادر می‌شود؟

طبق اطلاعیه جدید سازمان نظام وظیفه عمومی، همه مشمولین ایرانی با اقامت حداقل سه سال در خارج از کشور می‌توانند مهر خروج مشمولین را دریافت کنند.

مشمولین ایرانی مقیم خارج که دارای مهر خروج هستند، چند بار در سال می‌توانند به ایران بیایند؟

این افراد می‌توانند در سال حداقل دو بار و در مجموع حداکثر سه ماه در ایران اقامت داشته باشند.

مشمولین غایب سرباز مقیم خارج از ایران برای خرید خدمت سربازی باید چقدر هزینه کنند؟

این افراد برای خرید خدمت سربازی باید مبلغ 15 هزار یورو بپردازند

4.4/5 - (99 امتیاز)

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
تحریریه دادسو
این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است. اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.

13 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر . من ۴ ماه پیش مدرک کارشناسی ارشدم رو در خارج از ایران گرفتم و الان همونجا مشغول کار هستم اما سربازی نرفتم . میتونم به ایران رفت و آمد داشته باشم ؟

    1. سلام، وقت بخیر
      تا زمانی که اشتغال به تحصیل دارید می توانید به ایران رفت و آمد کنید.

  2. سلام
    برای کسانی که خارج از ایران هستند و زبان فارسی بلد نیستند و فرهنگ را نمیدانند که از خود به درستی محافظت کنندو هیچ پول و خدمتی از ایران نگرفته اند و قرار نیست ایران کار کنند و به ایران بیایند مدت زیادی بمانند از کار کردن و زندگی عقب میافتند خریدسربازی به یورو خواستن این همه پول فقط باعث بدبین شدن به ایران و نیامدن به ایران هستند.
    نماینده های مجلس اشتباه میکنند با تصورات واهی خود که فکر میکنند از اسمان یورو میریزدو نمیدانند خرج و برج در خارج به جه صورت است حقوق مهم نیست قدرت خرید مهم است و به نظر جوان ها انها میخواهند از کسانی که خارج هستند باج بگیرند به نظر من باید بگویند هرکسی که ایران تحصیل نکرده فقط در شرایطی که میخواهد کار کند در ایران باید سربازی برود .

  3. با سلام :سوال من اینه آیا کسی که شهروند آلمان هست ،باید برای امدن و رفتن از ایران کارت پایان خدمت داشته باشه ؟اصلا میتونه در طول سال به ایران بیاد بره بدون کارت پایان خدمت ؟

    1. سلام، وقت بخیر
      خیر امکان خروج از کشور بدون داشتن کارت پایان خدمت مجاز نمی باشد.

  4. سلام عرض ادب
    اینکه فرمودید به محض تصویب ، توسط وکلای شما کار انجام میشه ، به این معنیه که طرح تا تصویب فاصله زیادی نداره و تقریبا قراره اوکی بشه یا در حد اما و اگر و احتمال ضعیفه؟

    1. سلام، وقت بخیر
      نظر دقیقی در این مورد نمی توان داد

  5. سلام و وقت بخیر
    آیا نیازی به معرفی حضور خود فرد مشمول میباشد؟ من ساکن کالیفرنیا هستم و به علت عدم داشتن پاسپورت امکان خروج از امریکا را ندارم.
    امکانش وجود دارد همه اقدامات توسط وکلای شما انجام گردد؟

    1. سلام، وقت بخیر
      بله لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو تماس بگیرید تا همکارانم به طور کامل شما رو راهنمایی کنند.
      شماره تماس: ۰۲۱۹۱۰۷۹۱۰۳

  6. برای خرید سربازی ایرانیان خارج از کشور شما وکالت می کنین؟ من ساکن فردریکسبرگ دانمارک هستم.

    1. سلام، وقت بخیر
      به محض تصویب قانون این امر به صورت وکالتی توسط وکلای دادسو قابل انجام است.

  7. خرید سربازی ایرانیان خارج از کشور ازاد شده؟ من نروژ هستم. می تونم انجام بدم؟ ۸ سال هستش که معافیت تخصیلی ندارم.

    1. سلام، وقت بخیر
      لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *