سامانه میخک سوئد

سامانه میخک سوئد

در این مقاله ما به سامانه میخک سوئد خواهیم پرداخت و مواردی را در این خصوص بررسی خواهیم کرد، از قبیل: ثبت نام در سامانه میخک، ثبت وکالت‌نامه، اعطای وکالت به وکیل، نحوه گرفتن کد رهگیری، نوبت دهی سامانه میخک استکهلم در سرکنسولگری ایران واقع در استکهلم، استعلام وکالت‌نامه میخک استکهلم!

علاوه بر این، به روند طلاق در سوئد و ثبت آن در داخل ایران می‌پردازیم. پیش از پرداختن به عناوین مربوط به سامانه، بهتر است به توضیح کارکرد سامانه میخک بپردازیم:

سامانه میخک چیست؟

وزارت امور خارجه، برای ایرانیان مقیم کشورهای خارجی، سیستمی را ارائه می‌دهد که از طریق آن بتوانند امور قضایی و حقوقی خود را انجام دهند. اموری در رابطه با مسائلی مانند: گذرنامه، امور دانشجویی، امور اداری مربوط به اسناد تجاری، صدور شناسنامه، ثبت وکالت‌نامه و …. در واقع سامانه میخک به معنای مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی است که به اختصار به آن “میخک” گفته می‌شود.

ثبت نام در سامانه میخک سوئد

ثبت نام در سامانه میخک، از طریق کد ملی و ایمیل معتبر انجام می‌شود. پس از اینکه ایمیل تأیید شد، شما رسماً کاربر سامانه می‌شوید و می‌توانید به پنل کاربری سامانه میخک سوئد ورود کنید. پس از آن باید تمامی اطلاعات هویتی خود اعم از: نام و نام خانوادگی، شغل، تحصیلات، محل تولد، محل صدور شناسنامه، آدرس دقیق در سوئد و کد پستی، طول مدت اقامت در سوئد و نوع اقامت خود را وارد سیستم کنید.

ثبت وکالت‌نامه در سامانه میخک سوئد

برای ثبت وکالت‌نامه در سامانه میخک پس از ثبت نام و ورود به پنل، به بخش وکالت‌نامه‌های سامانه میخک استکهلم (سوئد) وارد شوید و از طریق آن، به یک وکیل پایه یک دادگستری و یا یکی از بستگان نزدیک خود وکالت دهید. شما در امور مختلفی مانند: امور ملکی، خرید و فروش ملک و املاک، طلاق و انواع آن مانند طلاق توافقی، امور مربوط به دانشگاه و امور اداری، انحصار وراثت، امور بانکی و سایر امور وکالت‌نامه داشته باشید.

در بخش وکالت‌نامه که وارد شدید، فرم‌های نوع وکالت‌نامه، نمایندگی، اطلاعات موکل، اطلاعات وکیل، متن وکالت‌نامه و محدوده اختیارات وکیل را دقیق پر کنید. در اینجا، دقت داشته باشید که اطلاعات مربوط به وکیل را با دقت و صحیح وارد کنید تا از بروز اشتباهات و مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

متن وکالت‌نامه یعنی همان اختیاراتی که می‌خواهید به وکیل خود محل کنید. در مورد وکالت طلاق باید دقیق و صریح قید کنید که وکیلتان از طرف شما، برای تنظیم درخواست طلاق توافقی، صدور آن به دادگاه خانواده و ثبت آن در دفترخانه وکالت تام‌الاختیار دارد. این متن باید بسیار دقیق و رسمی نوشته شود، پس اگر در این زمینه آگاهی کاملی ندارید، ضروری است که با مشاوران حقوقی مشورت کنید.

حدود اختیارات وکیل، یعنی وکیل در چه موضوعی از طرف شما دارای اختیار است. مثلاً وکیل درمورد حق حضانت نمی‌تواند تصمیم‌گیری کند، اما درباره مهریه (بخشیدن، تقسیط، یا …) می‌تواند طبق نظر و صلاحدید خود عمل کند.

اعطای وکالت به وکیل پایه یک دادگستری از طریق سامانه میخک

پیش‌تر ذکر شد که از طریق سامانه میخک سوئد، می‌توانید به یکی از بستگان خود و یا یک وکیل پایه یک دادگستری در ایران، وکالت دهید. لازم به ذکر است در بعضی از امور حقوقی مانند طلق توافقی فقط به وکیل می‌توانید وکالت دهید. البته در این مورد هم می‌توانید با واسطه یکی از بستگان خود، به یک وکیل پایه یک دادگستری، وکالت دهید.

بنابراین برای پرونده طلاق توافقی، بستگان شما نمی‌توانند وکالت شما را به عهده بگیرند اما می‌توانند وکالتی را که شما دارند را به صورت مع‌الواسطه به یک وکیل طلاق توافقی اعطا کنند. اگر به بستگان خود وکالت دهید، آنها باید یکبار به وزارت امور خارجه بروند و اصل وکالت‌نامه را دریافت کنند. اما اگر مستقیم و بدون واسطه به وکیل پایه یک وکالت دادید، دیگر نیازی به مراجعه به وزارتخانه نیست. اگر برای پیگیری روند طلاقتان به وکیل نیاز دارید، از طریق واتس‌اپ با کارشناسان دادسو ارتباط برقرار کنید و از راهنمایی آنها بهره‌مند شوید.

نحوه گرفتن کد رهگیری سامانه میخک

همه امور مربوط به این سامانه، همراه با کد رهگیری ثبت می‌شوند، به غیر از نظام وظیفه. برای گرفتن کد رهگیری در سامانه میخک توجه داشته باشید که پس از ثبت وکالت‌نامه در سامانه و تایید آن، در پایان کد رهگیری برایتان نمایش داده می‌شود و اگر موفق به نگهداری و یا یادداشت آن نشدید، می‌توانید آن را در صندوق دریافت ایمیل خود بیابید. (در صورتی که پوشه inbox خالی بود، به پوشه spam مراجعه کنید.)

نوبت دهی سامانه میخک استکهلم

پس از اینکه ثبت وکالت‌نامه سامانه میخک سوئد را با موفقیت انجام دادید، این سامانه یک کد رهگیری برای شما صادر می‌کند که به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. در صورتی که آن را در صندوق ورودی (Inbox) مشاهده نکردید، پوشه “Spam” را هم چک کنید. بعد از دریافت این کد، به سامانه نوبت دهی میخک که برای همه ایرانیان در همه کشورها مشترک است، مراجعه کنید. آدرس مورد نظر برای نوبت دهی در زیر درج شده است: https://appointment.mfa.ir کد ملی و کد رهگیری دریافتی خود را وارد کنید و نمایندگی موردنظر را انتخاب نمایید.

سپس از بین زمانهایی که سامانه به شما پیشنهاد می‌دهد یکی را انتخاب کرده و نوبت خود را در سیستم ثبت کنید. با انتخاب این گزینه میدانید که در چه تاریخ و زمانی می‌توانید به سرکنسولگری ایران در سوئد مراجعه کنید. فراموش نکنید که در هنگام مراجعه، تمامی مدارک و اسناد هویتی را با خود به همراه داشته باشید تا پرونده شما دچار مشکل نشود.

در خصوص اموری مانند نظام وظیفه که کد رهگیری ندارند، در هنگام دریافت نوبت، در صفحه نوبت دهی، گزینه خدمات بدون کد رهگیری را انتخاب کنید. بسیاری از سفارتخانه در حال حاضر مصاحبه های تایید وکالتنامه را به صورت آنلاین برگزار می کنند، اما در تاریخ نگارش این مقاله، تایید وکالتنامه در کنسولگری ایران در سوئد فقط از طریق مراجعه حضوری انجام می شود.

سامانه میخک سوئد
سامانه میخک سوئد

 استعلام وکالت‌نامه میخک استکهلم

برای اینکه مطمئن شوید فرایند ثبت وکالت‌نامه شما به درستی انجام شده است یا نه، وارد سامانه میخک سوئد شوید و روی قسمت صحت مدارک کلیک کنید. در قسمت وکالت‌نامه میخک، مدارک به چند دسته “بخش شناسنامه و عدم سوء پیشینه/ بخش گذرنامه، نظام وظیفه و مشمولین/ بخش وکالت‌نامه، امور دانشجویی و تایید مدارک تحصیلی و درمانی/ بخش ازدواج، طلاق، گواهی تجرد و فوت/ بخش روادید و تایید اسناد تجاری” تقسیم شده است.

کد ملی و کد رهگیری را وارد کنید؛ پس از کلیک بر روی گزینه جستجو، نتیجه را خواهید دید. این بخش فقط برای بررسی تایید مدارک است. در صورتی که بخواهید مدارک را مشاهده کنید، باید آن مدارک در یکی از نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سوئد تایید شده باشند.

طلاق توافقی با سامانه میخک سوئد

مطابق با قانون احوال شخصیه، هم‌وطنان مقیم هر کشوری از جمله سوئد، می‌بایست ازدواج خود را طبق شرایط قانونی ایران انجام دهند و اگر بخواهند طلاق بگیرند، باید آن را در دفتر طلاق ایران ثبت کنند. همچنین جلسات رسیدگی به دادخواست طلاق نیز باید در شعبه‌های دادگاه قوه قضاییه ایران برگزار شود.

زوجین ایرانی که در سوئد اقامت دارند و می‌خواهند به صورت توافقی طلاق بگیرند، در هریک از جلسات در ایران باید حضور داشته باشند و در غیر این صورت، وکیل آنها باید به جای ایشان در مراحل حضور داشته باشد. مطابق با قانون، برای پیشبرد امور مربوط به طلاق، باید افراد اصیل (خانم و آقا) و یا وکیل آنها (باید وکیل پایه یک دادگستری باشد) در جلسات حضور داشته باشند. هیچ یک از بستگان زوجین اجازه ندارند به جای آنها در جلسات حضور داشته باشند. برای اینکه برای پیگیری امور طلاق خود وکیل انتخاب کنید، می‌توانید از طریق سامانه میخک سوئد به ایشان وکالت دهید.

اگر می‌خواهید برای امور طلاق ایرانیان خارج از کشور، وکیل انتخاب کنید، می‌توانید با سامانه میخک در تماس باشید تا مشاورین و کارشناسان شما را راهنمایی کنند. در صورت وکالت دادن به وکیل دادسو، دیگر نیازی به حضور شما در ایران نخواهد بود.

نمونه وکالتنامه سامانه میخک

سفارت ایران در سوئد (استکهلم)

سفارت ایران در سوئد واقع در شهر استکهلم بوده و سفیر ایران در سوئد، احمد معصومی فر است.همه امور مربوط به هم‌وطنان مقیم سوئد از طریق سفارت ایران در سوئد انجام پذیر است.

آدرس سفارت ایران در استکهلم:

,Zslamiska Republiken Irans Ambassad Elfviksvägen 76 18190 Lidingo

تلفن سفارت ایران در استکهلم:

بخش شناسنامه و عدم سوءپیشینه: 0728652376 بخش گذرنامه، نظام وظیفه و مشمولین: 0739197886 بخش وکالت‌نامه، امور دانشجویی و تأیید مدارک: 0762350953 بخش ازدواج، طلاق، گواهی تجرد و فوت: 0728652480 بخش روادید (ویزا) و تایید مدارک تجاری: 0728652457 کانال رسمی بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران – استکهلم در تلگرام: @consuliyar

ساعات کاری:

بخش کنسولی دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه از ساعت 8:30 الی 12:00 امور روادید (ویزا) دوشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه از ساعت 10:00 الی 12:00 تماس تلفنی با کارشناسان کنسولی پنج‌شنبه و جمعه از ساعت 08:30 الی 16:00 چنانچه ظرف 4 روز کاری پاسخ ایمیل خود را دریافت نکردید، می‌توانید به مسئول بخش کنسولی ایمیل ارسال نمایید.

سرکنسولگری ایران در استکهلم

امور مرتبط با سامانه میخک سوئد، معمولاً در رابطه با امور کنسولی است و شما باید با سرکنسولگری در ارتباط باشید. در حال حاضر سرکنسول ایران در استکهلم محمدرضا نیلی نام دارد.

نشانی محل سفارت جهت مراجعه حضوری:

Islamiska Republiken Irans Ambassad, Elfviksvägen 76, 18190 Lidingo

نشانی محل سفارت جهت ارسال مدارک:

Islamiska Republiken Irans Ambassad, Box 6031

مسئول بخش کنسولی:

Sto.consulate@mfa.gov.ir 086363600- 086363640

5/5 - (5 امتیاز)

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی

تحریریه دادسو

این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است.
اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *