نحوه پیگیری دادخواست طلاق توافقی

همان طوری که می‌دانید طلاق از هر نوعی که باشد چه طلاق یکطرفه از سمت مرد، چه طلاق توافقی و چه طلاق یک طرفه از سمت زن، یک دعوای حقوقی است که برای رسیدگی به این دعوا باید مراحل اداری خاصی انجام شود. در بین انجام مراحل طلاق تفاهمی شاید نیاز باشد که دادخواست‌ها و ابلاغیه‌ها پیگیری شود.

برای پیگیری دادخواست طلاق در گذشته باید به صورت حضوری به شعب دادگاه یا شورا مراجعه می‌کردیم و از کارکنان اداری بخش‌های مختلف درباره روند پرونده طلاق مطلع می‌شدیم.

از سال 1395 تاکنون پیگیری امور پرونده‌های حقوقی به کمک سامانه ثنا انجام می‌شود که در ادامه مقاله درباره نحوه پیگیری دادخواست طلاق توافقی صحبت می‌کنیم.

طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. لطفا قبل از اینکه به صورت جدی به طلاق فکر کنید با مشاور خانواده مشورت نمایید. در صورتی که تصمیم شما قطعی است، همکاران ما در دادسو راهنماییتان می کنند.

سامانه ثنا چیست؟

از سال 95 تا کنون ثبت دادخواست، ارسال اظهارنامه و امور مربوط به ابلاغیه‌ها از طریق سامانه ثنا انجام می‌شود. سامانه ثنا هم برای ایرانیان داخل کشور و هم ایرانیان خارج کشور کاربرد دارد. برای ثبت نام در سامانه ثنا ایرانیان داخل کشور می‌توانند هم از طریق آنلاین و هم حضوری اقدام کنند.

برای ثبت نام حضوری باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنند. اطلاعات هویتی خود را وارد کنند و احراز هویت و ثبت امضای خود را انجام دهند.

نحوه پیگیری دادخواست طلاق برای ایرانیان خارج کشور

برای پیگیری دادخواست طلاق توافقی ایرانیان خارج کشور، می‌توانند به صورت آنلاین در سامانه ثنا ثبت نام کنند. برای انجام این کار باید وارد سامانه عدل ایران شوند. قسمت ثبت نام شخص حقیقی را انتخاب کنند و تاریخ تولد، کد ملی و شماره شناسنامه خود را وارد کنند. سپس اطلاعات هویتی، اطلاعات محل سکونت و اطلاعات تماس خود را وارد کنند.

زمانی که اطلاعات را کامل وارد کردند باید برای احراز هویت و ثبت امضای خود اقدام کنند. زمانی که امور ثبت نام کامل شد و ثبت دادخواست (مربوط به پرونده حقوقی خود را) انجام دادند می‌توانند مجدد وارد سامانه ثنا شوند و پیگیری دادخواست خود را انجام دهند.

ما برای شما چه کار می کنیم؟

نحوه پیگیری دادخواست طلاق توافقی

برای پیگیری دادخواست چه ایرانیان داخل و چه خارج کشور باید بعد از ثبت نام باید وارد سامانه عدل ایران شوید. در قسمت ورود باید گزینه شخص حقیقی را انتخاب کرده و در صفحه جدیدی که باز شده است گزینه اطلاع رسانی برای اشخاص حقیقی (بالا گوشه سمت راست صفحه) را انتخاب کنید. سپس باید کد ملی، رمز شخصی و رمز موقت خود را وارد کنید.

در قسمت بعد باید شماره پرونده طلاق خود را وارد کنید تا بتوانید ابلاغیه‌های مربوط به طلاق، روال رسیدگی به دادخواست‌های طلاق و رای دادگاه در خصوص پرونده طلاق را مشاهده کنید.

فرم درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

در این اپیزود، تمامی سوالات احتمالی شما در زمینه طلاق توافقی و حق طلاق پاسخ داده شده است.

نکات مهم در خصوص پیگیری دادخواست

چند نکته مهم در خصوص نحوه پیگیری دادخواست طلاق توافقی وجود دارد که بهتر است در جریان نکات قرار بگیرید. ممکن است اطلاعات پرونده یا تغییرات آن که در 10 روز اخیر انجام شده در سامانه اطلاع رسانی قرار نگرفته باشد. فقط پرونده‌هایی فهرست می‌شوند که شماره ملی شما در آن پرونده ثبت شده باشد.

برای اصلاع پرونده باید به شعبه مراجعه کنید. در صورتی که پرونده شما به روز نشده یا تغییرات اعمال شده به پشتیبانی اطلاع دهید.

سوالات متداول

سایت ابلاغیه طلاق اینترنتی چیست؟

تمام ابلاغیه های قضایی از جمله ابلاغیه طلاق توافقی از طریق سامانه ثنا قابل پیگیری است.

آیا به صورت اینترنتی می توان ابلاغیه طلاق را پیگیری کرد؟

بله؛ امکان پیگیری دادخواست طلاق از طریق سامانه خدمات الکترونیک قضایی یا همان سامانه ثنا وجود دارد.

دادسو چیست؟

دادسو یک موسسه حقوقی است که تمامی مجوزهای لازم را از کانون وکلای دادگستری مرکز، قوه قضاییه و اداره ثبت اسناد اخذ کرده است. دادسو کلیه خدمات حقوقی، وکالتی و کنسولی را به ایرانیان داخل و خارج از کشور ارائه می‌کند.

چگونه می‌توانم با دادسو در ارتباط باشم؟

شما می‌توانید از طریق واتساپ، تلگرام و یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۹۱۰۳ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید. همکاران ما با حوصله پاسخگوی شما هستند.

چگونه می توانم با وکلای دادسو جلسه داشته باشم؟

جلسات مشاوره وکلای دادسو به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود. برای برگزاری جلسه با وکلای دادسو با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا برای شما وقت ملاقات تنظیم کنند.

3.7/5 - (15 امتیاز)

طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. لطفا قبل از اینکه به صورت جدی به طلاق فکر کنید با مشاور خانواده مشورت نمایید. در صورتی که تصمیم شما قطعی است، همکاران ما در دادسو راهنماییتان می کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
تحریریه دادسو
این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است. اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.

11 پاسخ

  1. سلام طلاق توافقی چقدر زمان میبره؟؟
    من نامزد(عقد)پسر عموم بودم برا طلاق توافقی اقدام کردیم راضی نیست مهریه بده یکی از عمو هام‌گفت که من مهریتو میدم تو فقط به وکیل رمز ثنا رو بده
    میشه راهنمایم‌کنید که چجوری مهریمو ببرم من کسی رو ندارم‌کمکم کنه

  2. دادخواست طلاق توافقی جز مراحل اولیه می باشد. درسته؟

    1. سلام، وقت بخیر
      ابتدا باید در سامانه تصمیم ثبت نام کنید.

  3. چقدر سخته! دادخواست طلاق توافقی رو باید از خدمات الکترونیک قضایی بزنیم؟

    1. سلام وقت بخیر
      بله برای دادخواست طلاق توافقی باید از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اقدام کنید.

  4. از طریق سامانه ثنا هم میشه روند پرونده رو پیگیری کرد؟

    1. سلام
      بله. امکان پیگیری پرونده از طریق سامانه ثنا وجود داره.

    2. سلام همسرم برای فرار از پرداخت مهریه سند مغازه خودش رو به نام پدرش ثبت کرده و تمام حساب های بانکیش هم به نام پدر و مادرش هستش با این شرایط آیا میتونم مهریه دریافت کنم و این که عکس از سند ملکش در زمانی که به نام خودش بوده دارم آیا این می‌تونه کمکم کنه

      1. سلام، وقت بخیر.
        باید بررسی شود که چه زمانی این کار را انجام داده اند.

  5. من خسته شدم از پیگیری دادخواست طلاق توافقی. مرسی از مشاوران خیلی خوب دادسو که با حوصله پاسخ من رو دادند. ایشالا یکشنبه وقت مشاوره حضوری دارم و مدارک رو حضوری میارم خدمتتون. خدا حفظتون کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *