سامانه میخک نروژ

سامانه میخک نروژ

ما قصد داریم در این مقاله به معرفی سامانه میخک نروژ بپردازیم و مسائلی را در این حوزه بیان و بررسی کنیم. موضوعاتی مانند: ثبت وکالت‌نامه، اعطای وکالت به وکیل، نوبت دهی در سامانه میخک نروژ، سرکنسولگری ایران در اسلو، استعلام و بررسی صحت وکالت‌نامه میخک اسلو و پیش از هر چیز نحوه ثبت نام در سامانه بررسی می‌شود. گذشته از همه اینها، فرایند طلاق در نروژ و ثبت طلاقشان در ایران نیز مورد بحث قرار می‌گیرد.
اما در آغاز و پیش از بررسی مواردی که عنوان شد، بیایید به معرفی کلی سامانه میخک بپردازیم:

سامانه میخک چیست

وزارت امور خارجه برای هم‌وطنان که در هر کشور خارجی اقامت گزیده‌اند، خدماتی ارائه می‌دهد تا آنها بتوانند از راه دور و به صورت کاملاً رسمی و قانونی، امور قضایی و حقوقی خود را بدون کمترین مشکل انجام دهند. اموری در زمینه‌های مختلف مانند: امور دانشجویی، امور اداری و تجاری، صدور شناسنامه، ثبت وکالت‌نامه، گذرنامه و غیره. خدماتی که ارائه می‌شود به نام “سامانه میخک” شناخته می‌شود که مخفف ” مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی” است.

 ثبت نام در سامانه میخک نروژ

برای ثبت نام در سامانه میخک، نیاز به کد ملی و آدرس الکترونیکی (ایمیل) دارید. پس از ورد به سامانه به آدرسhttps://mikhak.mfa.gov.ir ایمیل و کد ملی را وارد کنید و پس از اینکه ایمیلتان تأیید شد، می‌توانید وارد پنل کاربری سامانه میخک نروژ شوید. سپس اطلاعات هویتی خود را وارد کنید تا پرونده الکترونیکی شما تشکیل شود.

اطلاعات هویتی: نام و نام خانوادگی، شغل، تحصیلات، محل تولد، محل صدور شناسنامه، آدرس دقیق محل سکونت در نروژ، کد پستی محل سکونت، طول مدت اقامت در نروژ، نوع اقامت.

ثبت وکالت‌نامه در سامانه میخک نروژ

پس از ثبت نام، نوبت ثبت وکالت‌نامه در سامانه میخک است. وارد پنل کاربری شوید، نام کاربری و کلمه عبور را وارد کنید و روی قسمت وکالت‌نامه‌های سامانه میخک نروژ (اسلو) کلیک کنید. در این بخش به یکی از بستگان نزدیک خود و یا یک وکیل پایه یک دادگستری وکالت دهید.

اعطای وکالت در زمینه‌های مختلفی می‌تواند صورت گیرد: طلاق و انواع آن (توافقی یا غیر توافقی)، زمینه‌های مربوط به دانشگاه و امور اداری، مسائل مربوط به تقسیم اموال و میراث، امور بانکی، خرید و فروش ملک و دیگر اموری که نیاز به وکالت دارد.

پس از کلیک بر روی قسمت وکالت‌نامه‌های سامانه میخک نروژ (اسلو)، فرم‌های نمایش داده شده را پر کنید و به سوالات پاسخ دهید. در این فرم‌ها باید نوع وکالت‌نامه، اطلاعات هویتی وکیل و موکل، متن وکالت‌نامه و مهم‌تر از همه، نوع وکالت‌نامه را مشخص کنید. برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل و اختلال در روند وکالت خود، مطمئن شوید که اطلاعات مربوط به وکیل را با دقت و صحیح وارد می‌کنید.

حدود اختیارات وکیل در سامانه میخک نروژ

در متن وکالت‌نامه، شما باید حدود و نوع اختیاراتی را که می‌خواهید به وکیل خود محول کنید مشخص نمایید. به طور مثال در پرونده طلاق، باید کاملاً صریح بیان کنید که وکیل شما از طرف شما وکالت تام‌الاختیار دارد تا دادخواست طلاق شما تنظیم کند و به دادگاه خانواده ارسال نماید.

در واقع متن وکالت‌نامه باید بسیار دقیق و با جزئیات قانونی نوشته شود؛ بنابراین اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید، لازم است که حتماً باید یک مشاور حقوقی مشورت کرده و از راهنمایی ایشان بهره ببرید. درباره حدود اختیارات وکیل نیز باید گفت که شما می‌خواهید در چه زمینه‌ای و تا چه حد به او اختیار عمل بدهید. مثلاً ممکن است در مورد پرونده طلاق، به او اختیار دهید که درباره تقسیم اموال به صلاحدید خود عمل کند، اما درباره موضوع نفقه باید یک سری موارد را به او تذکر دهید تا در جلسات دادرسی به آنها رسیدگی کند.

اعطای وکالت به وکیل پایه یک دادگستری از طریق سامانه میخک

قبل از این گفتیم که به واسطه سامانه میخک نروژ، امکان اعطای وکالت‌نامه به یک وکیل پایه یک دادگستری و یا یکی از بستگان نزدیک در ایران وجود دارد. بعضی از موارد هستند که فقط باید به وکیل وکالت بدهید. در این موارد بستگان شما می‌توانند نقش واسطه را داشته باشند تا وکالت شما را بهصورت مع الواسطه به  وکیل طلاق توافقی که انتخاب کرده‌اید، اعطا کنند.

به عبارت دیگر، برای فرایند طلاق توافقی، هیچ یک از بستگان اختیار دریافت وکالت شما را ندارند اما می‌توانند وکالت‌نامه را به یک وکیل برسانند. در مواردی که بستگان شما، وکالت را به عهده دارند، آنها می‌بایست با مراجعه به وزارت امور خارجه، اصل وکالت‌نامه را دریافت کنند. اما در غیر این صورت، نیازی به مراجعه بستگان شما به وزارت امور خارجه نیست.

در صورت نیاز به وکیل برای پیگیری پرونده طلاق، می‌توانید از طریق واتس‌اپ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید و از آنها مشورت بگیرید.

نحوه گرفتن کد رهگیری سامانه میخک

تمامی اموری که در سامانه میخک ثبت می‌شوند، پس از ثبت نام یک کد رهگیری صادر می‌کنند. به این نکته توجه کنید که در مورد موضوع نظام وظیفه این کدرهگیری وجود ندارد.

وقتی که وکالت‌نامه را در سامانه ثبت و تایید کردید، یک کد رهگیری به شما نمایش داده می‌شود که هم‌زمان به آدرس ایمیلتان هم ارسال شده است.

نوبت دهی سامانه میخک اسلو

همان‌طور که گفته شد، پس از ثبت موفقیت‌آمیز وکالت‌نامه در سامانه میخک نروژ، از طرف سامانه یک کد رهگیری در سامانه میخک صادر و به ایمیل شما ارسال می‌شود. اگر کد مورد نظر را در “Inbox” خود مشاهده نکردید، حتماً پوشه “Spam” را چک کنید.
پس از دریافت و مشاهده کد رهگیری، به سامانه نوبت دهی میخک به آدرس زیر مراجعه کنید. این سامانه برای همه هموطنان در هر کشور خارجی، مشترک است.

پس از ورود به آدرس appointment.mfa.ir ، با وارد کردن کد ملی و کد رهگیری، به بخش نمایندگی بروید و نمایندگی مورد نظرتان را انتخاب کنید. در این مرحله، سامانه به شما تاریخ و زمان مراجعه به نمایندگی را پیشنهاد می‌دهد، یکی از نوبتها را انتخاب و در سامانه ثبت کنید.

با انتخاب تاریخ، می‌توانید روز مراجعه به سرکنسولگری ایران در نروژ را مشخص کنید. فقط باید بدانید که در هنگام مراجعه فراموش نکنید همه اسناد و مدارک هویتی را با خود ببرید تا مشکلی پیش نیاید. در مواردی مثل نظام وظیفه که ذکر کردیم کد رهگیری صادر نمی‌کند، در مرحله دریافت نوبت، بر روی گزینه بدون کد رهگیری کلیک کنید.

استعلام وکالت‌نامه میخک اسلو

در صورتی که نیاز دارید از درستی روند ثبت وکالت‌نامه خود در سامانه مطمئن شوید، به سامانه میخک مراجعه کرده و بخش صحت مدارک را باز کنید. در بخش وکالت‌نامه میخک، مدارک این قسمت شامل چند دسته می‌شود: تأیید مدرک تحصیلی – آموزشی و درمانی – همچنین وکالت‌نامه و تصدیق امضا.

اگر بخواهید مدارک را مشاهده نمایید باید مدارک در یکی از نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در نروژ تایید شده باشند. به هر حال، در این قسمت نوع مدرک را انتخاب کنید، کد ملی و کد رهگیری را وارد نمایید و در نهایت با کلیک بر روی گزینه جستجو، نتیجه را مشاهده کنید. در این مقاله ما به صورت اختصاصی به سامانه میخک نروژ پرداخته ایم و اگر ساکن سوئد هستید به صفحه سامانه میخک سوئد مراجعه کنید.

سامانه میخک نروژ
سامانه میخک نروژ

طلاق توافقی با سامانه میخک نروژ

هم‌وطنان که در هر کشور خارجی از جمله نروژ اقامت دارند، ضروری است که ازدواجشان را مطابق شرایط قانونی ایران انجام دهند. در صورتی که تصمیم به طلاق گرفته باشند، می‌بایست آن را در دفتر طلاق ایران ثبت نمایند. لازم به ذکر است که باید در شعب دادگاه قوه قضاییه ایران به درخواست طلاق رسیدگی شود.افراد اصلی ازدواج (خانم و آقا) که مقیم نروژ و در آستانه طلاق هستند، موظف هستند که در جلسه‌های دادرسی در ایران حاضر باشند و در صورت عدم امکان حضور، وکیل آنها این وظیفه را تقبل می‌کند.

طبق قانون خانواده دادگاه ایران، حضور در جلسات دادرسی برای افراد اصیل و یا وکیل آنها الزامی است و در این جلسات، هیچ یک از بستگان درجه یک زوجین اجازه ندارند جایگزین زوجین شوند.در صورتی که بخواهید برای پیشبرد فرایند طلاقتان برای خود وکیل – وکیل پایه یک دادگستری – انتخاب کنید، با مراجعه به سامانه میخک نروژ، این کار را انجام دهید. البته سامانه میخک به شما وکیل معرفی نمی کند و باید قبل از آن وکیل در ایران را انتخاب کرده باشید.

برای انتخاب وکیل جهت رسیدگی به امور طلاق توافقی، به سامانه میخک اسلو مراجعه کنید و با مشاورین و کارشناسان آن در ارتباط باشید تا شما راهنمایی کنند. در صورت انتخاب وکیل، شما دیگر ملزم به حضور در جلسات دادگاه نیستید.

سفارت ایران در نروژ (اسلو)

محل استقرار سفارت نروژ، در شهر اسلو است و در حال حاضر علیرضا یوسفی نام سفیر ایران در نروژ است. تمامی امور مربوط به ایرانیان در نروژ از طریق سفارت ایران در اسلو انجام می‌شود.

نشانی سفارت ایران در نروژ:

DRAMMENS VEIEN 88E, 0244, OSLO ،تلفن (با کد 0047): 23272960

ساعت کاری سفارت ایران در نروژ:

ساعت کاری بخش کنسولی به ‌صورت تلفنی همه روزه به استثنای روزهای تعطیل از ساعت 15 تا 16
ساعت کاری بخش کنسولی بصورت حضوری روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه از ساعت 9 تا 11
ساعت کاری سفارت همه روزه به استثنای روزهای تعطیل باز است. از ساعت 8:30 الی 16:30

توییتر وزارت امور خارجه: @IRIMFA

کانال رسمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تلگرام: t.me/IranEmbassyinOslo

سرکنسولگری ایران در اسلو

در مورد امور مرتبط با سامانه میخک نروژ، باید با سرکنسولگری ارتباط برقرار کنید.
کلیه هزینه‌های مربوط به خدمات کنسولی به‌ صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد و امکان پرداخت هرگونه وجه نقد وجود ندارد.
جهت ارائه خدمات کنسولی، همراه داشتن اصل مدارک مورد نیاز می‌باشد.

5/5 - (5 امتیاز)

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
تحریریه دادسو
این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است. اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *