راهنمای جامع سایت تصمیم

از آنجا که هرکدام از زن و مرد برای طی مراحل طلاق خود باید که به یکی از مراکز مرتبط با طلاق مراجعه کنند و در این مراجعات ممکن است شلوغی و مشکلاتی ایجاد شود، سایتی برای دریافت نوبت طلاق راه‌اندازی شده است تا هرکدام از زوجین پیش از مراجعه به مرکز مربوطه، نوبت خود را به صورت اینترنتی دریافت نمایند.

دقت کنید که در سال 1403 سامانه مسیر جایگزین سامانه تصمیم شده است و برای پیگیری طلاق توافقی باید در سایت مسیر ثبت نام کنید.

البته در صورتی که دادسو وکیل شما باشد نیازی به ثبت نام در سایت تصمیم و شرکت در جلسات نیست.

وکیل طلاق توافقی دادسو به جای شما در تمام مراحل حضور دارد و تمام مراحل را در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می دهد.

سامانه تصمیم طلاق چیست

بر طبق قانون حمایت از خانواده، یک توافق بین دادگستری و سازمان بهزیستی انجام گرفته است که پیش از مراجعه به دادگاه، طی مراحل مخصوصی برای ثبت تقاضای طلاق الزامی شده است. این مرحله عبارت است از ثبت تصمیم برای طلاق در سامانه تصمیم طلاق. این سامانه برای هر نوع طلاقی اعم از طلاق توافقی، طلاق از طرف زن و طلاق از طرف مرد قابل استفاده است.

به همین دلیل متقاضیان طلاق، با مراجعه به سامانه ذکر شده نوبت خود را به صورت اینترنتی دریافت می‌کنند و در زمان تعیین شده برای مددکاری و مشاوره به مراکز مشخص شده ارجاع داده می‌شوند.

چنانچه زوجین بعد از طی فرایند قانونی و گذراندن جلسات مشاوره طلاق و غربالگری، همچنان به سازش نرسند، پرونده طلاق برای ادامه بررسی به دفتر خدمات الکترونیک قضایی فرستاده خواهد شد.

در صورتی که زوجین پیش از مراجعه به مراکز مشاوره، برای ثبت تقاضای طلاق مراجعه کنند، زمان صدور حکم طلاق به تعویق خواهد افتاد، چرا که قاضی بدون طی جلسات مشاوره توسط زوجین، حکم طلاق را برای آن‌ها صادر نمی‌کند.

اگر در مرحله اول تقاضای طلاق ثبت شود، با رسیدن وقت دادگاه، قاضی پرونده زوجین را در مرحله اول به مرکز مشاوره ارجاع می‌دهد و پس از پایان جلسات مشاوره در مورد پرونده تصمیم می‌گیرد؛ بنابراین بهتر است زوجین در همان ابتدا به مراکز مشاوره مراجعه کنند تا از اتلاف زمان جلوگیری شود.

نکته: سامانه مسیر طلاق به تازگی برای نوبت گرفتن جلسه مشاوره خانواده جایگزین سامانه تصمیم شده است.

سامانه ثبت طلاق

طبق قانون حمایت از خانواده تعدادی مرکز مشاوره خانواده در کل کشور تأسیس شده و متقاضیان برای طلاق پیش از هر اقدامی برای جدایی باید ابتدا مشخصات هویتی خود را در سایت طلاق به نام سامانه تصمیم طلاق وارد کرده و برای اخذ نوبت مشاوره اقدام کنند.

در حقیقت قاضی پس از پایان جلسات مشاوره برای رسیدگی به پرونده اقدام می‌کند و رأی را صادر می‌نماید.

با راه‌اندازی سایت طلاق و برای راهنمایی و استفاده از خدمات سازمان بهزیستی به زن و شوهری که به هر علت تصمیم به جدایی و طلاق دارند، همه زوجین در تهران و کرج و اکثر استان‌های ایران مکلف‌اند که از طریق سایت WWW.ZAMAN.BEHZIST.NET ثبت‌نام کنند و وقت مشاوره را به صورت آنلاین تعیین نمایند، بعد از اتمام جلسات مشاوره و دریافت گواهی عدم انصراف از طلاق از همان مرکز، دادخواست طلاق توافقی یا طلاق یک‌طرفه را به صورت نهایی ثبت خواهند نمود.

گروه وکلای موسسه حقوقی دادسو با تیم تخصصی خود در حوزه دعاوی خانوادگی به ویژه طلاق توافقی و طلاق یک‌طرفه از سوی زن آماده ارائه خدمات حقوقی و قانونی متناسب با پرونده متقاضیان است.

ورود به سایت طلاق (سامانه تصمیم طلاق)

متقاضیان هر سه نوع طلاق توافقی، طلاق از سمت زن و طلاق از سمت مرد، برای ثبت تقاضای طلاق، بایستی ابتدا به سامانه ثبت طلاق مراجعه کنند و به صورت آنلاین، نوبت دریافت کنند و در تاریخ مشخص شده، با همراه داشتن مدارک هویتی یعنی شناسنامه و کارت ملی، به مرکز جامع مراقبت از خانواده مراجعه نمایند. بعد از آن، این مرکز با بررسی اولیه، پرونده طلاق را به یکی از شعبه‌های مشاوره یا غربالگری ارجاع خواهد داد.

در نهایت، پس از طی 45 روز، واحد مشاوره یا مددکاری تصمیم و نظر خود را اعلام خواهد کرد. اگر جلسات مشاوره زوجین، به سازش میان آن‌ها منتهی شود، پرونده بایگانی خواهد شد.

در غیر این صورت، پرونده به یکی از دفترهای خدمات الکترونیک قضایی ارجاع داده می‌شود تا بقیه مراحل طلاق نیز انجام شود.

در این اپیزود، تمامی سوالات احتمالی شما در زمینه طلاق توافقی و حق طلاق پاسخ داده شده است.

 دریافت نوبت در سایت طلاق (سامانه تصمیم)

1- در وهله اول باید عبارت سامانه تصمیم و یا آدرس zaman.behzisti.net را در مرورگر خود جستجو کنید و وارد صفحه اصلی آن شوید.

2- پس از ورود به این صفحه با یک تصویر از نقشه ایران روبرو خواهید شد که باید شهر محل زندگی خود را روی آن انتخاب کنید. برای تسهیل در کار متقاضیان طلاق توافقی همه مراحل پذیرش، مشاوره و روند طلاق در همان استان محل سکونت زوجین انجام‌پذیر است.

3- برای دریافت آنلاین نوبت در یکی از شعب مراکز مشاوره چهار مرحله را می‌گذرانید؛ اولین مرحله ثبت مشخصات هویتی زن و مرد است.

4- پس از اینکه مشخصات هویتی شما و همسرتان ثبت شد، مرکز مشاوره مورد نظر را باید انتخاب کنید و سپس گزینه ثبت درخواست فعال نمایید تا به مرحله تعیین تاریخ و ساعت مراجعه وارد شوید.

5- در اینجا باید روز و ساعتی را که برای حضور شما و همسرتان مناسب‌تر است انتخاب کنید و گزینه تأیید را کلیک نمایید. دقت کنید که در روز مراجعه باید مدارک شناسایی را با خود به همراه داشته باشید.

6- اکنون باید اطلاعات و روز و زمان مشاوره را تأیید نمایید تا بتوانید کد پیگیری را دریافت کنید. چنانچه از صحت اطلاعات درج‌شده اطمینان دارید بر روی گزینه تأیید کلیک کنید.

7- در مرحله آخر یک کد پیگیری همراه با روز، زمان پذیرش و آدرس دقیق مرکز مشاوره برای شما نمایش داده می‌شود که توصیه می‌شود آن را در جایی نگه دارید.

همراه داشتن مدارک هویتی در روز مراجعه الزامی است.

پیگیری سایت تصمیم

با ثبت و دریافت نوبت در سایت طلاق (تصمیم)، برای متقاضی یک کد رهگیری صادر و نمایش داده می‌شود. پیگیری وقت اینترنتی اخذ شده در سایت طلاق امکان‌پذیر نیست، به افراد توصیه می‌شود که پس از اخذ نوبت کد رهگیری به نمایش درآمده را در جایی مطمئن یادداشت کنند که در صورت بروز مشکل، این کد بتواند به حل آن کمک کند.

توجه کنید که برای هرکدام از نوبت‌های دریافت شده که از سوی سایت طلاق صادر شده، یک کد پیگیری منحصربه‌فرد نمایش داده می‌شود و حفظ این کد پیگیری تا روز مشخص شده برای زوجین واجب است که اگر نیاز شد آن را ارائه دهند.

همان طور که گفتیم اگر برای طلاق بدون وکیل اقدام کنید باید در سامانه طلاق ثبت نام کنید و در جلسات بهزیستی، مشاوره و دادگاه شرکت کنید.

اما اگر وکالت شما با دادسو باشد نیازی به حضور شما در هیچ مرحله ای نیست. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید.

سؤالات متداول

گواهی عدم انصراف از طلاق را باید چگونه دریافت کنیم؟

زوجینی که در آستانه طلاق هستند، باید ابتدا از طریق سایت WWW.ZAMAN.BEHZIST.NET ثبت‌نام کنند و به صورت آنلاین وقت مشاوره بگیرند، بعد از پایان جلسات مشاوره و گواهی عدم انصراف از طلاق را از همان مرکز مشاوره دریافت خواهند کرد.

آیا برای طلاق توافقی هم باید در سایت طلاق ثبت‌نام کرد؟

بله برای طلاق از هر نوعی، پیش از هر نوع اقدامی باید ابتدا مشخصات هویتی خود را در سامانه تصمیم طلاق وارد کنید و نوبت مشاوره دریافت نمایید.

برای ثبت‌نام و دریافت نوبت جهت اقدام برای طلاق، باید از چه سامانه‌ای استفاده کنیم؟

زن و مردی که به هر علت تصمیم به طلاق دارند، مکلف‌اند که از طریق سایت WWW.ZAMAN.BEHZIST.NET ثبت‌نام کنند و به صورت آنلاین وقت مشاوره را مشخص نمایند.

3.6/5 - (41 امتیاز)

طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. لطفا قبل از اینکه به صورت جدی به طلاق فکر کنید با مشاور خانواده مشورت نمایید. در صورتی که تصمیم شما قطعی است، همکاران ما در دادسو راهنماییتان می کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
تحریریه دادسو
این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است. اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.
28 پاسخ
  1. من تو سامانه ثبت نام میکنم وقتی به مرحله ۴ میرسه که مرکز مشاوره را باید انتخاب کنم هیچ جدولی یا اطلاعاتی از مراکز مشاوره نیست که انتخاب کنم

  2. داره بهم خیانت میکنه با دختر خالش منم‌دیدم میخوام طلاقم بده خسته شدم از همچی

    1. سلام شاید کار دیگه دارن اشتباه میکنی زود تصمیم نگیر

  3. این طرح شمیم چیه، من درخواست عدم تمکین دادم، حالا برگشت خورده به دلیل نداشتن دوره طرح شمیم

  4. اصلا حوصله مشاوره بهزیستی و سایت تصمیم رو ندارم. واقعا بعد از ۷ سال زندگی جداگونه چرا باید برم پیش مشاور؟ ۷ ساله که رابطه من و همسرم تموم شده.

  5. سلام وقتتون بخیر
    تو سایت پیدا نمی کنم ک چطور خودم درخواست طلاق توافقی اینترنتی بدم…مگه سایت بسته هستش؟

    1. سلام، وقت بخیر
      لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

      1. در سایت طلاق مراکز مشاوره را نمیاره که انتخاب کنیم

  6. سلام بنده سال ۱۴۰۰اقدام به طلاق توافقی کردم و همه مراحل رو رفتیم اما مراجعه به دفتر خدمات قضایی نکردیم و منصرف شدیم ایا بعد از یکسال می‌شود اون رو ادامه داد به دفتر خدمات قضایی بریم؟؟یا باید مجدد مراحل رو بریم

    1. سلام، وقت بخیر
      مجدد مراحل باید طی شود. در صورتی که تمایل داشته باشید مراحل طلاق توافقی با وکلای دادسو ظرف مدت ۱۰ الی ۲۰ روز بدون نیاز به حضور شما انجام می شود.
      برای راهنمایی بیش‌تر لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید.

  7. سلام من میخام اینترنتی براطلاق ثبت کنم براهمسرمم پیام بره باید چکار کنم

    1. سلام، وقت بخیر
      مقاله رو مطالعه کنید توضیح دادیم 🙂

  8. سلام اگر همسرم برای مشاوره طلاق ثبت نام آورده باشه پیامک برای من ارسال میشه؟

    1. سلام، وقت بخیر
      مشاوره ای در این خصوص نداریم

  9. ما درخواست طلاق توافقی دادیم جلسات مشاوره رو هم رفتیم الان سامانه پیامک کار نمیکنه نامه رو بگیرم چیکار کنم

    1. سلام، وقت بخیر
      ابلاغیه به صورت حضوری برای شما ارسال می شود.

    1. سلام، وقت بخیر
      می توانید حضور پیدا نکنید یا دادخواست خود را پس بگیرید.

  10. سلام من وقتی میخوام نوبت بگیرم و مشخصات رو وارد میکنم وقتی به مشخصات همسر میرسه میگه استعلام متقاضی با خطر مواجه شد باید چیکار کنم؟

    1. سلام، وقت بخیر
      لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

    1. سلام، وقت بخیر
      لطفا مقاله طلاق توافقی را مطالعه کنید و در صورتی که همچنان به راهنمایی نیاز داشتید با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید.

  11. سلام اگر بخواهیم مرکز مشاوره مان را تغییر دهیم باید از کجای سایت اقدام کنیم؟؟؟

    1. سلام، وقت بخیر
      سوالتون گویا نیست دوست عزیز.

  12. خسته نباشین…من تقریبا ی هفته پیش دادخواست طلاق دادم(زوجه)بنا ب دلایلی نشد ک در روز و تاریخ معین مراجعه کنم جهت مشاوره از طرفی ب همسرم هم نگفتم ترجیح دادم از طرف خود سامانه بهش پی اما داده بشه اما پی اما فرستاده نشد ب همراه همسرم چراا؟؟؟
    و اینکه من بخوام ی وقت دیگه رو تعیین کنم باید چیکار کنم؟امکان حذف وقت قبلی وجود نداره؟؟؟هر سری تو سامانه میرم برای دادخواست جدید ب مرحله تاریخ و زمان ک میرسه کادر ثبت قبلیمو نشون میده ک ی علامت ×قرمز داره ک کلیک نمیشه و ی کادر ok ک روش کلیک میکنم اجرا میشه البته ب همون تاریخ قبل…باید چیکار کنم برای دادخواست جدید؟؟..

    1. سلام، وقت بخیر
      لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو تماس بگیرید تا به طور کامل شما رو راهنمایی کنند.

  13. در درخواست های طلاق یکطرفه چگونه طرف مقابل ملزم به حضور در جلسات مشاوره میشود؟ و آیا سایت به او پیامک میدهد؟

    1. سلام، وقت بخیر
      لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *