طلاق در سوئد

طلاق در سوئد

ایرانیان مقیم ساکن سوئد در صورتی که قصد طلاق در کشور سوئد داشته باشند باید طلاق خود را در ایران و طبق قوانین طلاق در ایران ثبت کنند.

از بزرگترین چالش‌های طلاق در سوئد این است که حضور طولانی مدت برای هموطنان در ایران و شرکت در جلسات مشاوره و دادگاه دشوار است.

اما در صورتی که وکیل طلاق توافقی خارج از کشور داشته باشید نیازی به حضورتان در ایران نیست.

در صورتی که در کشور سوئد زندگی می‌کنید و قصد طلاق در ایران دارید، با کارشناسان حقوقی ما در ارتباط باشید.

احوال شخصیه ایرانیان

احوال شخصیه به مجموعه‌ای از امور مانند ازدواج، طلاق، انحصار وراثت، فرزند خواندگی و وصیت گفته می‌شود که به موجب آن افراد دارای یک سری حق و حقوق در جامعه هستند.

مطابق این احوال شخصیه، ایرانیان در هر کشوری زندگی کنند باید ازدواج خود را مطابق قوانین ایران ثبت کنند و در صورت تصمیم به طلاق نیز، باید آن را در دفاتر طلاق ایرانی ثبت کنند.

طلاق ایرانیان در سوئد بر اساس قوانین ایران

طلاق ایرانیان خارج از کشور در ایران به دو شکل قابل اجرا است:

خانم یا آقا خودشان در ایران حضور پیدا کنند یا به یک وکیل پایه یک دادگستری در ایران وکالت دهند که این کار از طریق سامانه میخک سوئد انجام می شود.

یعنی زوجین نمی‌توانند به یک آشنا یا فامیل در ایران وکالت دهند که به جای آنها در دادگاه حاضر شود.

  1. آقا یا خانم وکالت را به یکی از بستگان خود در ایران دهند و این شخص مع‌ الواسطه وکالت را به یک وکیل پایه یک دادگستری واگذار کند.

در صورتی که یه یکی از اطرافیان خود وکالت دهید باید حتما یک بار به وزارت امور خارجه مراجعه کنند و و اصل وکالتنامه را تحویل بگیرند اما اگر مستقیماً به یک وکیل وکالت دهید، نیازی به مراجعه نیست و وکیل این کار را انجام می‌دهد.

بنابراین حتماً یک وکیل پایه یک دادگستری در مراحل دادگاه باید حضور داشته باشد.

طلاق توافقی در ایران

طلاق توافقی یعنی آقا و خانم هر دو موافق طلاق هستند و بر روی مسائل زندگی مشترک از جمله مهریه و حضانت فرزند توافق دارند.

همانطور که گفته شد برای طلاق توافقی یا باید خود زوجین (آقا و خانم) در جلسات دادگاه و روند اداری پرونده حضور داشته باشند و یا به یک وکیل در ایران وکالت بدهند، تا به جای آنها در کلیه مراحل طلاق توافق حضور داشته باشد.

وکیل طلاق توافقی، به زوجین کمک می کند که روال پرونده در زمان کوتاه تری انجام شود و خیال طرفین نسبت به اسناد و اوراقی که بابت طلاق صادر می شود راحت شود.

عمده نگرانی متقاضیان طلاق توافقی این است که مهریه (چه پرداخت مهریه و چه بخشیدن مهریه) قطعی باشد و زوج بعد از ثبت طلاق نگرانی بابت داشتن دین مالی به همسرش نداشته باشد. از طرفی هم نگرانی زوجه ثبت قطعی طلاق است که با دادسو خیالتان نسبت به این موارد راحت خواهد بود.

در این اپیزود، تمامی سوالات احتمالی شما در زمینه طلاق توافقی و حق طلاق پاسخ داده شده است.

سامانه میخک سوئد

ایرانیان خارج از کشور می‌توانند از طریق سامانه میخک به آدرس  https://mikhak.mfa.gov.ir مراجعه کنند و به یک وکیل

پایه یک دادگستری وکالت دهند تا پرونده طلاق آنها را در دادگاه پیگیری کند.

سامانه میخک، یکی از خدمات وزارت خارجه ایران است که برای انجام امور اداری، حقوقی و اسنادی ایرانیان خارج از کشور راه‌اندازی شده و ایرانیان مقیم در سوئد می‌توانند با مراجعه به این سایت به اطرافیان خود و یا مستقیم به یک وکیل وکالت دهند.

برای ثبت نام در سامانه میخک، باید یک ایمیل و کد ملی معتبر داشته باشید. بعد از تایید ایمیل وارد پنل کاربری سامانه میخک شده و اطلاعات هویتی خود مانند نام، نام خانوادگی، کشور محل تولد، محل صدور شناسنامه، شغل، تحصیلات، نوع و مدت اقامت خود و آدرس پستی خود را در سامانه وارد می‌کنید.

سپس از طریق قسمت وکالتنامه‌های سامانه میخک سوئد، می‌توانید به نزدیکانتان یا یک وکیل پایه یک دادگستری وکالت دهید. در هنگام مراجعه به بخش وکالتنامه‌های سوئد، دقت کنید که قسمت‌های نوع وکالتنامه، اطلاعات موکل، اطلاعات وکیل، متن وکالتنامه و حدود اختیارات وکیل را کاملاً دقیق پر کنید.

همکاران ما به صورت تمام وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند و می‌توانید وکالت پرونده طلاق خود در سوئد را با خیال راحت به وکلای دادسو بسپارید.

 موسسه حقوقی دادسو با ارائه خدمات تخصصی به موکلین خود، در حوزه پرونده‌های طلاق توافقی، طلاق از طرف خانم، طلاق از طرف آقا، انحصار وراثت و تغییر نام، به شما کمک می‌کند که به صورت فوری و کیفیت در ارائه خدمات، مسائل حقوقی خود را پیگیری کرده و به انجام برسانید.

توجه داشته باشید که صرفاً مراجعه به مراکز اسلامی و جاری شدن صیغه طلاق، بدون مراجعه به محاکم کشور سوئد کافی نیست. در صورت عدم مراجعه به محاکم کشور سوئد، ثبت طلاق در دفاتر رسمی طلاق ممکن نیست و تخلف نیز محسوب می‌شود.

ما برای شما چه کار می کنیم؟

دادسو، بهترین وکیل طلاق در کشور سوئد

دادسو سال‌هاست که در زمینه طلاق توافقی برای ایرانیان داخل و خارج از کشور فعالیت می‌کند.

تجربه وکلای ما در این سال‌ها باعث شده که به خوبی با مشکلات و دغدغه‌های ایرانیان خارج از کشور آشنا باشیم. در صورتی که برای طلاق در سوئد به وکیل نیاز دارید، با کارشناسان حقوقی ما در ارتباط باشید.

برای ارتباط با موسسه دادسو کافیست با شماره ۹۱۰۷۹۱۰۳ ۰۲۱ تماس بگیرید، تا همکاران ما در اسرع وقت و با حوصله پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

5/5 - (5 امتیاز)

طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. لطفا قبل از اینکه به صورت جدی به طلاق فکر کنید با مشاور خانواده مشورت نمایید. در صورتی که تصمیم شما قطعی است، همکاران ما در دادسو راهنماییتان می کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی

تحریریه دادسو

این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است.
اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.

6 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر
    من با کسی اشنا شدم که می گه همسرشو طلاق داده ولی تا خونه رو نفروشن و تقسیم نکنن طلاق رسمیت نداره
    ایا راست میگه

    1. سلام، وقت بخیر
      خیر، همچین موضوعی رسمیت ندارد

  2. با سلام.
    سوال بنده این است که اگر زوجی در ایران ازدواج کرده باشند (با شرایط ایران از جمله مهریه) و زوجه در سوئد بخواهد درخواست طلاق بدهد – تکلیف مهریه و نصف اموال چه خواهد شد؟‌ طبق قوانین طلاق سوئدی نصف اموال زوج به زوجه تعلق خواهد داشت بعد از طلاق. آیا در چنین شرایطی که زوجین چندین سال در سوئد ساکن باشند اموال طبق قوانین سوئد نصف خواهند شد و همچنین مهریه در ایران هم قابل درخواست از طرف زوجه است؟
    تشکر

    1. سلام، وقت بخیر
      برای طلاق باید طبق قوانین مهریه و طلاق در ایران اقدام کنید. برای راهنمایی بیشتر لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو تماس بگیرید.

  3. با سلام و خسته نباشید
    طلاق در سوئد برای ایرانیان خارج از کشور چقدر طول میکشه؟

    1. سلام، وقت بخیر.
      بخش عمده ای از زمان پرونده های طلاق ایرانیان خارج از کشور از جمله سوئد، صرف دریافت وکالت از طریق سامانه میخک و وزارت امور خارجه می شود.
      برای طلاق در سوئد از زمانی که قانونا وکلای دادسو وکیل شما باشند، تقریبا ۴۰ روز کاری زمان می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *