وکالت در طلاق چیست؟

وکالت در طلاق

وکالت در طلاق یا حق طلاق یک وکالتنامه رسمی است که آقا در یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی به خانم اعطا می کند.

خانم با داشتن وکالت در طلاق می تواند بدون نیاز به حضور، اجازه و امضای آقا برای طلاق توافقی اقدام نماید. 

وقتی مرد وکالت طلاق به زن می دهد، به این معناست که با طلاق موافق است و دیگر نمی تواند در روند طلاق توافقی خلل ایجاد کند. 

در پاسخ به این سوال پرتکرار که برای گرفتن حق طلاق کجا باید رفت، باید بگوییم که این وکالت حتما باید در یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی کشور انجام شود. 

در مورد تفاوت حق طلاق و وکالت طلاق باید گفت که تفاوتی وجود ندارد و هر دو به یک موضوع اشاره می‌کنند.

اگر حق طلاق با زن باشد طلاق چقدر طول میکشد؟ بستگی به شهر و توان وکیل شما در پیشبرد پرونده دارد. اما از لحاظ زمانی، تفاوتی بین طلاق با داشتن حق طلاق و طلاق توافقی نیست.   

وکالت طلاق به این معنی هست که خانم در هر شرایطی می تواند بدون نیاز به حضور آقا از جانب ایشان یک وکالت به وکیل پایه یک دادگستری بدهد تا در طی مراحل طلاق به جای ایشان حضور داشته باشد. 

این نوع از طلاق تشابه بسیاری با طلاق توافقی دارد. فقط ذکر یک سری نکات در این وکالتنامه ضروری است که در ادامه ذکر می کنیم. 

طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. لطفا قبل از اینکه به صورت جدی به طلاق فکر کنید با مشاور خانواده مشورت نمایید. در صورتی که تصمیم شما قطعی است، همکاران ما در دادسو راهنماییتان می کنند.

حق طلاق
آنچه در این مطلب می خوانید نمایش

وکالت در طلاق یعنی چه؟

همانطور که گفته شد وکالت در طلاق، یک وکالتنامه رسمی است که آقا به خانم و یا خانم به آقا می‌دهد، تا یکی از طرفین به وکالت از طرف دیگر برای طلاق توافقی اقدام نماید. 

برای گرفتن حق طلاق کجا باید رفت

وقتی که روجین در این مورد به توافق رسیدند، برای گرفتن حق طلاق باید یه یک دفتر ثبت اسناد رسمی که زیر مجموعه اداره ثبت اسناد است مراجعه کنند و متن وکالتنامه را تنظیم کنند. 

توجه داشته باشید که اگر حتی یک کلمه از وکالتنامه جابجا باشد، این احتمال وجود دارد که حق طلاق ناقص باشد و به هیچ دردی نحورد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از رفتن به محضر، متن وکالت در طلاق را از دادسو تهیه نمایید تا کامل باشد. 

با توجه به اینکه در اکثر مواقع خانم با بخشیدن مهریه، حق طلاق می‌گیرد، کامل بودن حق طلاق بسیار ضروری است. 

ما برای شما چه کار می کنیم؟

قانون جدید حق طلاق

طبق قانون جدید حق طلاق، قبول بذل مهریه هم جز شروط اصلی کامل بودن حق طلاق برشمرده می‌شود و باید در متن وکالتنامه اجازه قبول بذل از طرف آقا هم در متن حق طلاق ذکر شود. 

توجه داشته باشید که با دادن حق طلاق به خانم، این حق از آقا ساقط نمی‌شود و هر زمان بخواهد می‌تواند برای طلاق اقدام کند.

در این اپیزود، تمامی سوالات احتمالی شما در زمینه طلاق توافقی و حق طلاق پاسخ داده شده است.

چگونه از همسرم وکالت در طلاق بگیرم؟

برای این کار همانطور که گفته شد با در دست داشتن سند ازدواج، شناسنامه و کارت ملی به نزدیکترین دفتر ثبت اسناد رسمی مراجعه کنید.

تفاوت حق طلاق و وکالت طلاق

وکالت در طلاق به این معنی است که آقا در زمان عقد جز شروط ضمن عقد می‌تواند این وکالت را به خانم بدهد یا بعد از عقد در هر زمان از زندگی می‌تواند با مراجعه به دفتر ثبت اسناد این وکالت را به خانم بدهد. در این صورت خانم می‌تواند در هر زمان با دادن وکالت به وکیل پایه یک دادگستری به جای همسرش اقدام به طلاق کند.

حق طلاق هم به همین معنا می‌باشد. فقط در بین عموم مردم اصطلاح حق طلاق جا افتاده است ولی در بین وکلا و مراجع حقوقی اصطلاح وکالت طلاق استفاده می شود.

شروط لازم برای کامل بودن وکالت در طلاق

یک وکالت در طلاق برای اینکه کامل باشد و دیگر نیاز به حضور آقا نباشد باید این ۴ شرط را داشته باشد. 

  • توکیل به غیر داشته باشد.
  • بلاعزل باشد.
  • دارای حق اسقاط در تجدید نظر خواهی و فرجام خواهی باشد. 
  • قبول بذل داشته باشد. 

حق توکیل به غیر یعنی چه؟

حق توکیل به غیر به این معنا است که اگر خانم حق طلاق را داشته باشد و دادخواست طلاق تنظیم کند نیاز به یک وکیل پایه یک دادگستری دارد تا به جای آقا در مراحل طلاق حضور داشت باشد و کارهای طلاق را به انجام برساند.

وکالت بلاعزل یعنی چه؟

اگر به صورت خیلی ساده بخواهیم وکالت بلاعزل رو توضیح بدهیم، یعنی در صورت دادن این وکالت امکان منحل کردنش وجود ندارد. یعنی اقا در صورت دادن این وکالت نمی تواند آن را پس بگیرد و به صورت ابدی هست. خانم‌هایی که قصد بخشیدن مهریه را در قبال گرفتن حق طلاق دارند باید به بلاعزل بودنش دقت داشته باشند.

حق اسقاط در تجدید نظر خواهی و فرجام خواهی یعنی چی؟

بعد از صدور حکم طلاق از دادگاه خانم و آقا حق اعتراض نسبت به حکم را دارند که موضوع پرونده مجددا از جانب دادگاه مورد بررسی قرار می گیرد.

در پروسه طلاق زمانی که خانم وکالت در طلاق را ندارد بعد از دادن حکم دادگاه یک پروسه 40 تا 45 روزه زمان می برد برای رفتن به دفترخانه و تمام شدن مراحل طلاق که در این زمان ممکن است آقا نسبت به رای اعتراض کند.

اگر در وکالت نامه طلاق خانم حق اسقاط در تجدید نظر خواهی و فرجام خواهی نوشته شده باشد خانم می‌تواند بلافاصله بعد از صدور حکم توسط دادگاه به دفتر خانه مراجعه کند و طلاق را به ثبت برساند.

قبول بذل مهریه

قبول بذل مهریه به این معناست که خانم از طرف آقا با بخشش مهریه موافقت کند.

دادن حق طلاق محضری به زن

حق طلاق فقط به صورت رسمی در مراجع قضایی پذیرفته است و برای دادن حق طلاق محضری به زن باید حتما به یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی مراجعه کرد. 

متن وکالت حق طلاق به زن در عقدنامه

برخی مواقع زوجین در زمان ازدواج وکالت در طلاق را در عقدنامه تنظیم می‌کنند. در صورتی که حق طلاق کامل باشد، موردی وجود ندارد و امکان اقدام وجود دارد. 

حق طلاق بهتر است یا مهریه

در پاسخ به این سوال که حق طلاق بهتر است یا مهریه باید گفت که این بستگی به نظر و شرایط شما دارد و هیچ نسخه ثابتی وجود ندارد. 

هیچ وکیلی نمی تواند پاسخ شفافی به این سوال دهد. با داشتن مهریه، شما می‌توانید برای وصول مهریه اقدام کنید، اما امکان جدایی و طلاق نخواهید داشت تا آقا موافق طلاق باشند اما با داشتن حق طلاق می توانید بدون موافقت همسرتان اقدام به طلاق کنید.

با دانستن این موضوع شما باید بین حق طلاق و مهریه انتخاب نمایید.

آیا در صورت داشتن حق طلاق نیاز به وکیل هست؟

بله؛ برای طلاق با داشتن حق طلاق خانم حتما باید وکیل داشته باشند؛ چرا که در این حالت خانم باید از جانب همسرش به یک وکیل پایه یک دادگستری وکالت بدهد تا به جای ایشان در مراحل طلاق حضور داشته باشند. این نوع طلاق دقیقا مشابه طلاق توافقی هست با این تفاوت که حضور وکیل الزامی می باشد.

آیا با داشتن وکالت در طلاق نیاز به حضور در جلسات مشاوره و غربالگری هست؟

وکالت در طلاقی که خانم از آقا دارد به این معنا است که خانم می‌تواند به جای ایشان وکالت را به وکیل پایه یک دادگستری بدهد تا در مراجع قضایی حضور پیدا کنند در حالی که جلسات مشاوره و غربالگری که برای گرفتن گواهی عدم سازش است، جز مراحل اداری طلاق است که آقا باید در آن شرکت کنند.

در صورتی که مایل به گفتگو با مشاور طلاق در این موضوع هستید و یا نیاز به وکیل طلاق توافقی دارید می توانید از طریق تماس و واتس اپ با کارشناسان حقوقی دادسو رایگان صحبت کنید.

چگونه میتوانم متن دقیق این وکالت را داشته باشم؟

با وجود تمامی نکاتی که ما برای شما قید کردیم باز هم بهتر هست که در صورت تنظیم این سند، متن را با یک وکیل پایه یک دادگستری به اشتراک بگذارید.

علاوه بر این می توانید با کارشناسان حقوقی دادسو تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید و خیالتان از متن وکالتنامه راحت باشد.

آیا وکالت نامه در طلاق انقضا دارد؟

وکالت نامه در طلاق مانند هر وکالت نامه ی دیگری انقضا دارد. و هر نوشته ای که در آن قید شود بسته به توافق طرفین دارد.
یعنی می‌توانند در این وکالت نامه مشخص کنند که تا یک تاریخ معین، مثلا تا شش ماه یا یک سال دیگر انقضا دارد. در صورتی که تاریخی را در وکالت نامه قید نکنند به صورت ابدی اعتبار دارد.

آیا می توان چند بار از یک وکالت استفاده کرد؟

بله حق طلاق تا زمان پایان طلاق تا چند بار مورد استفاده است.

برای مثال وقتی همه ی مراحل طلاق انجام شد و رای طلاق از دادگاه صادر شد و بنا به هر دلیلی نتوانستند به دفتر خانه مراجعه کنند برای تمام شدن پروسه طلاق، وکالت در طلاق همچنان پابرجا است و مجددا قابل استفاده است.پ

س اگر در پروسه طلاق قرار گرفتید و نتوانستید طلاق بگیرید نگران اعتبار حق طلاقتان نباشید.

برای گرفتن وکالت در طلاق مهریه باید بخشیده شود؟

اگر این سوال را از یک فرد عادی که اطلاعتی حقوقی ندارد بپرسید حتما به شما می‌گوید که برای گرفتن وکالت در طلاق مهریه خود را ببخشید. ولی در واقعیت قانونی در این مورد تعریف نشده است. یعنی این دو مورد ارتباطی با هم ندارند.

می توان هم مهریه را مطالبه کرد و هم وکالت در طلاق داشت. ولی پرداخت مهریه بسته به اموال همسرتان و تصمیم دادگاه صورت می گیرد. پس الزاما برای گرفتن وکالت در طلاق از آقا نیازی به بخشیدن مهریه نیست، ولی تجربه ما در دادسو نشان داده که اکثریت زوجین در زمانی که آقا به خانم وکالت در طلاق می دهد، بخشش مهریه را درخواست می کند.

نمونه وکالت در طلاق
نمونه وکالت در طلاق

آیا خانم می تواند به آقا وکالت در طلاق دهد؟

وکالت در طلاقی که آقا به خانم می‌دهد در واقع به این معنی است که خانم می‌تواند به جای آقا وکالت به یک وکیل پایه یک دهد تا به جای ایشان در پروسه طلاق حضور داشته باشد.

این مورد برای آقا هم صدق می‌کند. یعنی خانم می‌تواند به آقا وکالت بدهد تا در صورت عدم همکاری خانم (به معنی اینکه نمی‌تواند در مراحل طلاق شرکت کند) آقا وکالت را به وکیل دهد تا به جای ایشان پروسه طلاق را طی کند.

بعضی وقت‌ها این وکالت لزوما به معنی عدم همکاری نیست و به این دلیل هست که خانم و آقا هیچ سررشته‌ای از مراحل تنظیم دادخواست طلاق و دادگاه و دفتر خانه ندارند.

پس اگر هر دو طرف وکالت در طلاق را به یک وکیل پایه یک دادگستری بدهند مراحل طلاق در حداقل ترین زمان ممکن قابل اجرا هست. برای اطلاعات بیشتر لطفا با کارشناسان حقوقی ما در دادسو در تماس باشید.

اگر حق طلاق با زن باشد مرد میتواند طلاق بگیرد؟

این یکی از پرتکرار ترین سوالات برای آقایانی که قصد دادن حق طلاق به همسرشان را دارند است. چرا که فکر می‌کنند با دادن حق طلاق خودشان دیگر حقی برای اقدام به طلاق ندارند.

در صورتی که اصلا اینطور نیست و در صورت دادن حق طلاق به همسرشان تازه به شرایط برابر رسیده‌اند و در صوت بروز مشکلی که قادر به ادامه زندگی نباشند میتوانند هر دو برای طلاق اقدام کنند.

آیا می توان به شخصی غیر از همسر وکالت در طلاق داد؟

بله شما می توانید به هر فردی غیر از همسرتان وکالت طلاق بدهید. برای این کار باید به دفتر ثبت اسناد مراجعه کنید و طی یک سند رسمی وکالت پیگیری این امور را به فرد بدهید.

فقط باید بدانید وکالت بعد از فوت هر یک از طرفین منحل می شود و دیگر اعتبار ندارد.

آیا وکیل می تواند امور حق طلاق را انجام دهد؟

بله؛ شما می‌تواند با یک بار مراجعه به دفتر وکالت یا موسسه حقوقی، وکالتی تنظیم کنید برای اینکه وکیل امور وکالت در طلاقتان را پیگیری کند. برای این کار وکیل بعد از گرفتن وکالت و مدارک لازم به دفتری که ازدواج انجام شده می‌رود و کار های وکالت را انجام می‌دهد.

فقط امضای آخر سند وکالت را باید انجام دهید. برای اینکه به صورت کامل تر از جزئیات وکالتنامه به کمک وکیل مطلع شوید لطفا با کارشناسان حقوقی ما در موسسه دادسو در تماس باشید.

آیا در متن وکالت در طلاق می توان در مورد حضانت فرزندان شرطی قید کرد؟

بله. می‌توان در متن وکالت هم درباره وکالت طلاق هم حضانت فرزندان و ملاقات فرزندان شرایط مختلف را که طبق توافق هر دو طرف هست قید کنید اما بهتر است که توافقات و امور مربوط به حضانت فرزند طی یک سند رسمی دیگر، در دفاتر ثبت اسناد تنظیم شود.

حق وکالت طلاق

همان‌طور که دیدید، در این مطلب توضیح دادیم که وکالت طلاق چیست و نکات مهم وکالت در طلاق یا همان حق طلاق را به شما معرفی کردیم. فراموش نکنید که برای طلاق با داشتن حق وکالت طلاق خانم الزاماً باید وکیل داشته باشند و بدون وکیل نمی‌توانند مراحل طلاق را طی کنند.

در صورتی که به وکیل برای طلاق از طرف زن نیاز دارید، با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید. برای این منظور می‏توانید از طریق تماس، واتساپ، تلگرام و یا فرم درخواست مشاوره اقدام کنید.

سوالات متداول

مزایای حق طلاق برای زن چیست؟

بزرگترین مزیت وکالت در طلاق برای زن این است که بدون نیاز به اثبات عسر و حرج و حضور آقا می‌تواند برای طلاق اقدام کند.

آیا داشتن وکیل برای طلاق با داشتن وکالت در طلاق الزامی است؟

بله؛ داشتن وکیل متخصص برای طلاق با داشتن حق طلاق از طرف خانم الزامی است.

دادسو چیست؟

دادسو یک موسسه حقوقی است که تمامی مجوزهای لازم را از کانون وکلای دادگستری مرکز، قوه قضاییه و اداره ثبت اسناد اخذ کرده است. دادسو کلیه خدمات حقوقی، وکالتی و کنسولی را به ایرانیان داخل و خارج از کشور ارائه می‌کند.

چگونه می‌توانم با دادسو در ارتباط باشم؟

شما می‌توانید از طریق واتساپ، تلگرام و یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۹۱۰۳ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید. همکاران ما با حوصله پاسخگوی شما هستند.

چگونه می توانم با وکلای دادسو جلسه داشته باشم؟

جلسات مشاوره وکلای دادسو به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود. برای برگزاری جلسه با وکلای دادسو با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا برای شما وقت ملاقات تنظیم کنند.

4.9/5 - (11 امتیاز)

طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. لطفا قبل از اینکه به صورت جدی به طلاق فکر کنید با مشاور خانواده مشورت نمایید. در صورتی که تصمیم شما قطعی است، همکاران ما در دادسو راهنماییتان می کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی

تحریریه دادسو

این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است.
اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.

50 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر
    من حق طلاق با مهریه دارم .دادگاه با توجه به عدم حضور شوهرم چه تصمیمی درباره مهریه می گیره؟

  2. سلام من میخوام از شوهرم طلاقم بگیرم باید سفته هایم را اجرا بگذارم

  3. درود برشما.عرض ادب واحترام وسپاس دارم که تااین میزان قبول زحمت کردید وواطلاعات مفیدوفراوانی به زوجین داده بشه که بتونن به امید خدا درکوتاهترین فرصت ، طلاق بگیرن راحت بشن.الهی شکر.من نکته ای میبینم که شاید بخاطر کم سوادی حقوقیم هست .اما خانم محترم فرضی باداشتن مهریه وآقای فرضی باداشتن حق طلاق ، نمیشه گفت هردوازنظر داشتن قدرت برای ازبین بردن اقلا ابزارواهرم فشاری دارند.پس برابری نمیکنند ؟ باید حتما ‌وکالت هم بدهند؟ نمیدونم بنظرم اینجای استدلال شما کاملا دجار جانبداری میشه.مردهای آزاررسان به عمد وغیرعمد حتمازیادند.اما شاید سرکارخانم هتیی هم باشند که بدون هیچ دلیلی بخواهند ، همسرشان رابفرستند زندان.ولی درعین حال درزندگی هم بمانند.نمیدونم بنظرم آدم باید نون وکالت خورده باشه تا بتونه این قوانین را به خوبی شما بفهمه.

    1. سلام، وقت بخیر
      لطفا از طریق تماس، واتساپ یا تلگرام با مشاوران حقوقی در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

  4. سلام خسته نباشید در طلاق توافقی طلاهای که گرفتن میتونم به عنوان مهریم
    بگیرم؟

    1. سلام، وقت بخیر.
      در طلاق توافقی هر توافقی که بین خانم و آقا باشه قانونا اجرا شده و این موضوع بستگی به توافقی دارد که شما با همسرتون دارید.

  5. ایا اینایی که میگم عسر حرج محسوب میشه؟؟؟؟من شوهرم که هنوز نامزدیم و باکره هستم عین یه زندانی باهام رفتار میکنه بانک نرو سوار اتوبوس نشو
    تنها بیرون نرو خودم هرجا بری میبرم میارم حتی ارایشگاه هم باید با یکی بفرسته
    میخوام با خانواده خودم برم بیرون
    مثلا مامانم جهاز بگیرم نمیزاره باید حتما خودشم باشه

    1. سلام، وقت بخیر.
      شرایطی که می فرمائید جز شروط دوازده گانه ضمن عقد نیست و شما برای طلاق یا باید از آقا حق طلاق داشته باشید و یا با ایشون به توافق برسید و به صورت توافقی از ایشون جدا بشید.

  6. من قراره برم از همسرم وکالت در طلاق بگیرم. چون نمی تونه حضور داشته باشه. ولی مخالف طلاق نیست. میتونم با اون وکالت نامه بیام پیش شما و همسرم جایی حاضر نباشه؟

    1. سلام
      در صورتی که وکالت در طلاق کامل باشد بله. نیازی به حضور همسرتان نیست. برای دریافت متن کامل و دقیق وکالت در طلاق (حق طلاق) در واتساپ به کارشناسان حقوقی دادسو پیام دهید

  7. حق طلاق کلا چیز خوبیه. خانوما باید بگیرن. من اینو به عنوان یک مرد میگم.

    1. چطور
      همسر من آنقدر خودخواه و خودپسند هست
      اصلا همچین چیزی رو قبول نداره

    1. سلام
      بله. برای اطلاعات بیشتر با شماره های دادسو تماس بگیرید.

  8. وکالت در طلاق رو اگر تو خونه با حضور سه تا شاهد امضا بگیرم قابل قبوله؟ میشه تو دادگاه برای طلاق استناد کرد؟

    1. سلام
      خیر. حتما باید در یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی وکالت در طلاق رو ثبت بفرمایید. در صورتی که نیاز به راهنمایی دارید با دادسو تماس بگیرید

  9. وکالت در طلاق رو می تونم با کمک وکلای دادسو بگیرم؟ یعنی یک وکیل همراه من در دفتخونه حاضر باشه؟ ممنون می شم راهنمایی کنین

    1. بله. چنین امکان و خدماتی در دادسو وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر و آگاهی از شرایط و هزینه ها با دادسو تماس بگیرید

  10. اگر به خانمم وکالت در طلاق بدم بدون اینکه من بخوام میتونه طلاق بگیره؟

    1. بله. می توانند بدون حضور شما درخواست طلاق بکنند.

  11. سلام. ببخشید اگه من یه بار از وکالت در طلاقم استفاده کنم و رای صادر بشه ولی صیغه جاری نشه حق طلاقم باطل میشه؟

    1. خیر. تا زمانی که صیغه طلاق جاری نشود و سند طلاق صادر نشود شما مجاز به استفاده از وکالت در طلاق خود هستید

      1. سلام منو همسرم میخوایم توافقی جدا بشیم اولین کاری که باید انجام بدیم چیه؟ واینکه میخوایم هر دو وکیل بگیریم لطف کنید راهنمایی کنید ممنون میشم.

        1. سلام، وقت شما بخیر
          عذرخواهی میکنم بابت دیر جواب دادن.
          لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو تماس بگیرید به صورت کامل شما را راهنمایی می‌کنند.

  12. ” وکالت در طلاق” به تنهایی راهی نیست که برابری بین خانم و آقا در شروط ازدواج و طلاق را ایجاد کند.

    پس جمله نخست شما نادرست است.

    شما فمینیست هستید که اینگونه می نگرید.

    ایمیل من :idina247@gmail.com

    1. ممنون از مشارکت شما در این موضوع. ما از منظر جدایی بررسی کردیم و در موارد دیگر وارد موشوع نشده ایم. ممنون از مهر شما

    2. سلام شوهرم به من وکالت در طلاق داده من اقدام کردم برای طلاق. الان میگه پشیمونم. حق توکیل به غیر داره ولی حق اسقاط در تجدید نظرخواهی و فرجام خواهی نداره. اگه بعد اومدن حکم تو اون مدت اعتراض کنه چی میشه؟ یعنی طلاق بهم میخوره؟

      1. با توجه به این که وکالت در طلاق شما دارای حق اسقاط در تجدید نظرخواهی و فرجام خواهی نیست باید به مدت ۴۰ روز منتظر بمانید تا رای قطعی شود. در این مدت همسرتان می تواند نسبت به رای اعتراض کند

          1. سلام
            خیر. حق طلاق با وکالت در طلاق هیچ تفاوتی با هم ندارند

  13. سلام. من و همسرم در یک شهر نیستیم. من می تونم بهش وکالت بدم تا خودش از اون شهری که هست پیگیری کنه؟

    1. بله. با مراجعه به یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی می توانید به همسرتان وکالت در طلاق بدهید

  14. سلا وقتتون بخیر. ببخشید اگه من وکالت در طلاق داشته باشم و حق توکیل داخلش قید نشده باشه یعنی اعتبار نداره؟

    1. وکالت در طلاق شما اعتبار دارد اما بعد از صدور حکم ۴۰ روز باید منتظر قطعی شدن حکم باشید. در این ۴۰ روز همسر شما حق اعتراض به رای را خواهد داشت

  15. سلام خسته نباشید خیلی مقاله ی خوبی بود میشه لطفا بگید که اگه وکالت در طلاق نداشته باشیم چطوری میتونیم دریافتش کنیم؟

    1. می توانید به یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی بروید و از همسرتان وکالت در طلاق بگیرید. اگر مایل بودید می توانید متن آماده و دقیق وکالت در طلاق را از طریق واتساپ از دادسو بگیرید

    2. سلام و خسته نباشید
      من میخوهام حق طلاق بگیرم الان فرزندی ندارم ، میتوان حضانت فرزندی ک در اینده خواهم داشت را بگیرم؟

  16. من به متن حق طلاق نیاز دارم تا همسرم امضا کنه تو دفترخونه. چطور میتونم داشته باشمش؟

  17. من وکالت در طلاق دارم. اگر پروندم رو تو دادسو شما انجام بدین بازم نیاز به جلسات مشاوره و بهزیستی هستش؟ راستش شوهر من هیچ جا نمیاد ولی میگن این جلسات اجباریه. با شما اقدام کنم نیازی نیست؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که پرونده شما در دادسو پیگیری شود نیازی به حضور شما در هیچ مرحله ای نیست. با توجه به اینکه شما وکالت در طلاق (حق طلاق) از همسرتان دارید نیازی به حضور همسر شما حتی در دفتر دادسو نیست و فقط با یک مراجعه شما به دفتر دادسو پرونده طلاق شما در کمتر از ۲۰ روز انجام خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر با شماره های دادسو تماس بگیرید

      1. سلام من وکالت درطلاق دارم باهمسرم دادخواست طلاق داده ام اگرهمسرم در دادگاه حضورنداشته باشه و من هم وکیل نداشته باشم ملزم به طلاق مى شوم؟و وکالت طلاقم سوخت نمى شه ؟

        1. سلام، وقت بخیر
          در صورتی که همسرتان حضور نداشته باشد باید از وکالت در طلاق استفاده کنید داشتن وکیل در این حالت برای شما اجباری است.
          همچنین اگر وکالت در طلاق شما تاریخ انقضا نداشته باشد منقضی نمی شود.

    2. حق طلاق رو حتما باید تو دفتر ثبت اسناد رسمی ثبت کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *