طلاق در فرانسه

ایرانیان ساکن فرانسه در صورتی که قصد طلاق داشته باشند باید طبق قوانین طلاق در ایران، ثبت طلاق را انجام دهند.

با توجه به تجربه این سال‌ها، دادسو به خوبی می‌داند که بزرگترین دغدغه ایرانیان خارج کشور برای جدایی و ثبت طلاق در ایران، حضور طولانی مدت در ایران است.

بنابراین در صورتی که قصد طلاق در فرانسه را دارید، بهترین انتخاب کمک گرفتن از وکیل طلاق ایرانیان مقیم فرانسه است.

در صورتی که به وکیل طلاق توافقی در فرانسه و یا قانون طلاق در فرانسه به کمک نیاز دارید، کارشناسان حقوقی دادسو راهنمای شما هستند.

قانون طلاق در فرانسه برای ایرانیان

سریع‌ترین راه طلاق برای ایرانیان خارج از کشور طلاق توافقی است. اگر هر دو طرف برای طلاق به توافق برسند، طلاق در مدت زمان و هزینه کمتر انجام می‌شود.

در طلاق توافقی هر زمانی که از ازدواج گذشته باشد، خانم و آقا می‌توانند برای طلاق اقدام کنند. در این صورت می‌توانند با یک وکیل در ایران مشورت کنند و برای جدایی اقدام کنند.

همچنین طلاق ایرانیان ساکن فرانسه می‌تواند به صورت یک طرفه نیز باشد. البته طلاق از طرف زن و طلاق از طرف مرد دردسرهای بیش‌تری نسبت به طلاق توافقی دارد.

در صورتی که به وکیل طلاق خارج از کشور نیاز دارید، با کارشناسان دادسو در ارتباط باشید.

شرایط طلاق در فرانسه

همان‌طور که توضیح دادیم، ایرانیان مقیم فرانسه در صورتی قصد طلاق دارند باید با توجه به قانون طلاق در فرانسه و قانون طلاق در ایران اقدام کنند.

با توجه به این موضوع درصورتی که طلاق به صورت توافقی باشد بهترین راه‌کار مشورت با وکیل طلاق توافقی و در صورتی که طلاق به صورت یک طرفه باشد، مشورت با وکیل متخصص طلاق از طرف مرد یا زن است.

تقسیم اموال بعد از طلاق

تقسیم اموال برای طلاق در فرانسه بسته به نوع طلاق دارد. اگر طلاق به صورت توافقی باشد و خانم و آقا سر موضوعات مربوط به طلاق به توافق برسند، قاضی به نظر دو نفر احترام می‌گذارد و تقسیم اموال را بر اساس توافقات انجام می‌دهد.

در صورتی که دو طرف راضی به طلاق نباشند و سر موضوعات مربوط به طلاق (تقسیم اموال و نگهداری از فرزند) به توافق نرسند، قاضی با توجه به قانون تعیین تکلیف می‌کند.

در این اپیزود، تمامی سوالات احتمالی شما در زمینه طلاق توافقی و حق طلاق پاسخ داده شده است.

حضانت فرزند در طلاق ایرانیان ساکن فرانسه

برای طلاق در فرانسه یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن رسیدگی شود، نگهداری از فرزند است. نگهداری و یا حضانت فرزند باید بر اساس مصلحت فرزند و توافق هر دو طرف باشد.

اگر سر موضوع حضانت فرزند به توافق نرسند، حضانت فرزند براساس قانون حضانت مشخص می‌شود.

ما برای شما چه کار می کنیم؟

طلاق در فرانسه با قوانین ایران

در صورتی که در کشور فرانسه اقامت دارید و قصد جدایی دارید، باید طلاق خود را در دادگاه‌های ایران به ثبت برسانید. برای این کار باید به یک وکیل طلاق توافقی در ایران وکالت دهید تا به جای شما در مراحل اداری طلاق حضور پیدا کند. برای وکالت دادن به وکیل می‌توانید از سامانه ثنا و میخک اقدام کنید.

چگونه به وکیل در ایران وکالت دهیم؟

ایرانیان خارج از کشور در صورتی که قصد دارند به وکیل در ایران وکالت دهند باید از طریق سامانه ثنا یا سامانه میخک اقدام کنند.

سامانه ثنا

سامانه ثنا یکی از سایت‌هایی است که قوه قضاییه برای انجام اموری مانند ثبت انواع دادخواست، ابلاغیه‌های قضایی و ارسال اظهارنامه‌ها در نظر گرفته است. برای استفاده از سامانه ثنا باید ابتدا در این سامانه ثبت نام کنید.

سپس وکیل از طریق ثنا برای شما ثبت دادخواست را انجام می‌دهد و کار طلاق در فرانسه برای شما از طریق سامانه ثنا انجام می‌شود.

سامانه میخک

برای طلاق در فرانسه در صورتی که موفق به ثبت نام در ثنا نشوید، می‌توانید برای ثبت نام در سامانه میخک اقدام کنید. برای این کار باید وارد سایت میخک (مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی) شوید اطلاعات هویتی خود را وارد کنید سپس سفارت کشور مورد نظر خود را انتخاب کنید.

فرم درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

وکیل طلاق ایرانیان مقیم فرانسه

همان‌طور که توضیح دادیم، بزرگترین چالش ایرانیان مقیم فرانسه برای طلاق، حضور در ایران و شرکت در جلسات دادگاه و… است.

در صورتی که شما وکیل طلاق در فرانسه داشته باشید، نیازی به حضورتان نیست و وکیل طلاق به جای شما تمام مراحل را انجام می‌دهد.

اگر به وکیل ایرانی در فرانسه نیاز دارید با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید.

سوالات متداول

قانون طلاق در فرانسه چگونه است؟

طلاق ایرانیان ساکن در کشور فرانسه باید در ایران ثبت شود.

آیا برای طلاق در کشور فرانسه باید در ایران حضور داشته باشیم؟

در صورتی که وکیل داشته باشید، خیر نیازی به حضور در ایران نیست و وکیل به جای شما تمام مراحل را پیش می‌رود.

دادسو چیست؟

دادسو یک موسسه حقوقی است که تمامی مجوزهای لازم را از کانون وکلای دادگستری مرکز، قوه قضاییه و اداره ثبت اسناد اخذ کرده است. دادسو کلیه خدمات حقوقی، وکالتی و کنسولی را به ایرانیان داخل و خارج از کشور ارائه می‌کند.

چگونه می‌توانم با دادسو در ارتباط باشم؟

شما می‌توانید از طریق واتساپ، تلگرام و یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۹۱۰۳ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید. همکاران ما با حوصله پاسخگوی شما هستند.

چگونه می توانم با وکلای دادسو جلسه داشته باشم؟

جلسات مشاوره وکلای دادسو به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود. برای برگزاری جلسه با وکلای دادسو با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا برای شما وقت ملاقات تنظیم کنند.

4.1/5 - (1650 امتیاز)

طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. لطفا قبل از اینکه به صورت جدی به طلاق فکر کنید با مشاور خانواده مشورت نمایید. در صورتی که تصمیم شما قطعی است، همکاران ما در دادسو راهنماییتان می کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
تحریریه دادسو
این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است. اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.
14 پاسخ
  1. سلام.
    من و همسرم،هر دو در شهرNevers فرانسه هستیم و من مدت بیشتر از شش ماه است که از همسرم جدا زندگی می کنم و می خواهیم به صورت توافقی از هم جدا شویم،قابل ذکر است که فرزند و اولاد مشترک هم نداریم و در سال ۲۰۲۰ ازدواج کردیم.
    می خواستم در مورد هزینه این نوع طلاق معلومات بدهید.
    ممنون

    1. سلام، وقت بخیر
      لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید به طور کامل شما را راهنمایی می کنیم.

  2. من شهر بوردو هستم. برای طلاق در فرانسه اقدام کردیم. الان برای طلاق در ایران میخواهیم اقدام کنیم. لطفا راهنمایی کنین. عضو سامانه میخک هم هستم.

    1. سلام، وقت بخیر
      عذرخواهی میکنم بابت تاخیر در جواب
      لطفا با تلفن (۰۲۱۹۱۰۷۹۱۰۳) تماس بگیرید، کارشناسان حقوقی دادسو شما را راهنمایی می کنند.

  3. سلام من و همسرم سالهاست که اختلاف داریم و حدود چن ماه است ساکن فرانسه هستیم،بدلیل اختلافات میخواهیم توافقی جداشیم،قابل ذکر است هنوز مصاحبه اصلی ندادیم و اقامت فرانسه نداریم،آیا باید تا کرفتن اقامت صبر کنیم؟

    1. سلام، وقت بخیر
      ما نسبت به وضعیت اقامت شما مطلع نیستیم، شما ابتدا باید نسبت به طلاق ایرانی اقدام بفرمایید برای این کار شما نیاز به وکیل طلاق توافقی در ایران دارید. صفر تا صد طلاق شما توسط وکلای دادسو امکان پذیر است.
      برای کسب اطلاعات بیش تر با کارشناسان دادسو در ارتباط باشید.

  4. سلام. من شهر لیون هستم و همسرم مارسی زندگی می کنه. هر دو عضو سامانه ثنا هستیم. برای دادن وکالت به شما دیگه نیازی به کنسولگری و سفارت نیست که؟ اینجوری باشه عالیه.

    1. سلام وقت بخیر
      در صورتی که عضو سامانه ثنا هستید، نیازی به حضور شما در سفارت برای تایید وکالتنامه سامانه میخک نیست و شما می‌تونید از طریق سامانه ثنا به وکلای دادسو وکالت بدید تا کارها رو رو پیگیری کنند.

  5. برای طلاق در فرانسه سوال داشتم. من شهر بوردو زندگی می کنم و امکان حضور در پاریس و رفتن به سفارت رو ندارم. چطور میتونم وکالتنامه رو تایید کنم تو میخک؟

    1. سلام، وقت بخیر.
      برای احراز هویت چاره ای نیست جز اینکه حضورا تشریف ببرید.

  6. برای طلاق در فرانسه بر اساس قوانین ایران وکیل میخوام. چیکار باید بکنم؟

    1. سلام. وقت بخیر.
      در صورتی که برای طلاق در فرانسه نیاز به وکیل در ایران دارید، با همکاران ما در واحد مشاوره از طریق واتساپ صحبت کنید.

  7. طلاق در فرانسه خیلی دردسر داره. لطفا منو راهنمایی کنید چطوری تو میخک ثبت نام کنم. من از سفارت ایران در فرانسه خیلی دور هستم و امکان مرخصی و سفر به اونجا رو ندارم. میخوام وکیل در ایران کارای طلاق در فرانسه رو برام انجام بده. میشه؟

    1. سلام، وقت بخیر.
      شما نیازی به مراجعه به سفارت ایران ندارید و می توانید از طریق سامانه میخک وکالتنامه تنظیم کنید و جهت تایید وکالتنامه، امکان مضاحبه انلاین اسکایپی با سفارت وجود دارد. بعد از آن مدارک را به سفارت ارسال می کنید و بعد از تایید سفارت، وکیل در ایران از وزارت امور خارجه وکالتنامه را دریافت می کند.
      در صورتی که دادسو وکیل شما باشد، بدون نیاز به حضور شما در ایران امور پرونده طلاق در فرانسه شما انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *