سامانه میخک آمریکا

سایت میخک آمریکا

در این مقاله قرار است به سامانه میخک آمریکا بپردازیم و مواردی از قبیل ثبت وکالت نامه از امریکا و نمونه وکالت نامه در سایت میخک امریکا را بررسی کنیم. همچنین در مورد طلاق در آمریکا و نحوه وکالت دادن به وکیل در ایران توضیح می‌دهیم.

ایرانیان ساکن آمریکا به دلیل سخت بودن رفت و آمد و طولانی شدن روند پرونده‌های حقوقی بهتر است به یک وکیل در ایران وکالت دهند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیش‌تر و یا مشاوره با وکیل در ایران با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید.

سامانه میخک چیست؟

وزارت امور خارجه ایران در جهت روان سازی کلیه امور کنسولی، اداری و حقوقی ایرانیان خارج از کشور، سامانه اینترنتی مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی (میخک) را راه اندازی کرده است.

ایرانیان خارج از کشور می توانند خدماتی مثل تنظیم وکالتنامه، صدور و تجدید انواع گذرنامه، کلیه امور دانشجویی و امور مربوط به سجلات و …..را دریافت کنند و رسیدگی به امور این عزیزان به ثبت نام در سامانه میخک و دریافت کد رهگیری از سایت میخک منوط است.

ثبت نام در سامانه میخک آمریکا

برای ثبت نام در سایت میخک امریکا، شما به کد ملی و یک ایمیل معتبر نیاز خواهید داشت. بعد از وارد کردن کد ملی و ایمیل خود در سایت میخک یک کد تایید به ایمیل شما ارسال خواهد شد که با تایید ایمیل، شما میتوانید وارد پنل کاربری سامانه میخک آمریکا شوید.

باید اطلاعات خود مانند نام، نام خانوادگی، کشور محل تولد، محل صدور شناسنامه، شغل، تحصیلات، نوع  و مدت اقامت و آدرس خود را در این قسمت وارد نمایید. توجه داشته باشید که برای دسترسی بدون نقص از هر نوع خدمات سامانه میخک، لازم است که کلیه اطلاعات مورد نیاز سامانه را به طور صحیح وارد نمایید.

ثبت وکالتنامه در سامانه میخک آمریکا

همانطور که در بخش قبل اشاره شد ،برای ثبت وکالتنامه در سامانه میخک آمریکا ابتدا وارد سامانه میخک واشنگتن می‌شوید و در سامانه میخک آمریکا ثبت نام میکنید و از طریق بخش امور وکالتنامه ها، نوع وکالتنامه خود را انتخاب کنید.

در مرحله بعد کنسولگری موردنظر در کشور آمریکا (دفتر حفظ منافع در واشنگتن) را انتخاب کنید و بعد از آن باید مشخصات کامل وکیل خود را وارد نمایید. سپس متن وکالتنامه و حدود اختیارات وکیل را تعیین نمایید منظور از متن وکالتنامه، ذکر کردن دقیقا همان حدود وظایفی است که به وکلیتان محول می کنید.

به طور مثال شما می‌توانید حق مراجعه به دفترخانه در پرونده طلاق توافقی را به وکیل خود محول کنید. شما می‌توانید اموری مثل فروش، رهن، اجاره و امور حقوقی مربوط به املاک و مستغلات، رسیدگی به امور مالی، انواع طلاق از جمله طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور، پیگیری امور اداری و دانشگاهی، انجام امور بانکی و انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور را به وکیل خود بسپارید.

موسسه حقوقی دادسو با وکیل پایه یک دادگستری متخصص در زمینه‌های مختلف می‌تواند تمام امور ذکر شده را برای شما انجام دهد. کافیست با کارشناسان حقوقی دادسو تماس بگیرید و از طریق سامانه میخک آمریکا به وکلای دادسو وکالت دهید تا صفر تا صد کار شما بدون نیاز به حضور شما انجام شود.

اعطای وکالت به وکیل پایه یک دادگستری از طریق سامانه میخک

همانطور که در متن بالا گفته شد از طریق سامانه میخک آمریکا ، می توانید هم به وکیل و هم به خویشاوندان و یا هر کسی که مورد اعتماد شما است، وکالت دهید. توجه داشته باشید که جهت امور حقوقی از جمله طلاق و انحصار وراثت حتما باید به وکیل پایه یک دادگستری وکالت دهید و حتی می توانید به اشخاص مورد اعتماد یا اقوام نزدیک خود با حق توکیل به غیر وکالت دهید که آنها در ایران به یک وکیل پایه یک دادگستری وکالت بدهند.

پس جهت امور حقوقی مانند طلاق حتما باید وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور داشته باشید و افراد عادی نمی توانند به جای شما اقدام قضایی انجام دهند. در صورتی که وکالت را به اطرافیان خود اعطا کنید، حتما باید به محل وزارت امور خارجه در تهران با مدارک شناسایی خود مراجعه کنند و وکالتنامه تنظیم شده را تحویل بگیرند.

در صورتی که به طور مستقیم به وکیل پایه یک دادگستری وکالت دهید، نیازی به مراجعه اطرافیان شما به وزارت امور خارجه نیست و وکیل این کار را مستقیما انجام می دهد. منظور از حدود اختیارات وکیل این است که وکیل دقیقا در چه مواردی اختیار عمل دارد.

نحوه گرفتن کد رهگیری سامانه میخک

نحوه گرفتن کد رهگیری سامانه میخک به این صورت است که بعد از اینکه مراحل تنظیم وکالتنامه در سامانه میخک آمریکا به اتمام رسید و درخواست وکالتنامه خود را با موفقیت در سامانه میخک ثبت کردید، کد رهگیری سامانه میخک به شما نمایش داده می شود و همینطور به ایمیل شما ارسال می شود.

بسیاری از امور مربوط به سامانه میخک در صورتی با موفقیت انجام می شوند که در پایان روال به شما کد پیگیری داده شود که از این طریق بتوانید هر گونه پیگیری لازم در روند انجام تنظیم وکالتنامه را انجام دهید ولی در نظر داشته باشید برخی از امور سامانه میخک مانند نظام وظیفه بدون کد رهگیری ثبت می شوند.

نوبت دهی سایت میخک آمریکا

بعد از اینکه شما وکالتنامه را با موفقیت در سامانه میخک ثبت کردید، سامانه به شما یک کد رهگیری می دهد که این کد به ایمیل شما هم ارسال می شود. بعد از دریافت کد رهگیری شما باید به سایت نوبت دهی سامانه میخک به آدرس www.appointment.mfa.ir مراجعه کنید ، این وب سایت برای ایرانیان سراسر جهان مشترک است.

ابتدا شما باید کد ملی و کد رهگیری خود را وارد نمایید و بعد از آن خدمت مورد نظر خود را انتخاب کنید برای مثال اگر مایل به تنظیم وکالتنامه هستید ثبت وکالتنامه رو انتخاب میکنید و بعد از آن از بین زمان هایی که سیستم به شما ارائه می دهد یک زمان را انتخاب می کنید و زمان برای احراز هویت شما در سامانه ثبت می شود.

توجه داشته باشید که در زمان مراجعه به دفتر حفظ منافع ایران در واشنگتن حتما مدارک هویتی و اقامتی خود را به همراه داشته باشید تا روند احراز هویت شما دچار مشکل نشود.

همانطور که میدانید در حال حاضر ایران در کشور آمریکا سفارت، کنسولگری و دفتر حفظ منافع ندارد و کلیه امور کنسولی ایرانیان مقیم آمریکا از طریق دفتر حفظ منافع ایران در واشنگتن انجام می شود. از سال 2020 نیازی به مراجعه حضوری به دفتر حفظ منافع جهت تایید مدارک نیست و امکان ارسال پستی مدارک جهت تایید استاد و اوراق امکانپذیر است و مصاحبه به صورت آنلاین از طریق اسکایپ صورت می گیرد.

در برخی از امور مانند نظام وظیفه و سربازی، سامانه میخک واشنگتن کد رهگیری صادر نمیکند. در این صورت در صفحه اول سامانه نوبت دهی میخک آمریکا روی دکمه خدمات بدون کد رهگیری کلیک نمایید.

نمونه وکالتنامه سامانه میخک

استعلام وکالتنامه

برای استعلام وکالتنامه میخک، ابتدا شما باید وارد سامانه میخک شوید و به قسمت بررسی صحت مدارک مراجعه کنید و نوع مدرک را مشخص کنید. دسته بندی مدرک برای استعلام وکالتنامه میخک، به سه دسته مدارک آموزشی، تحصیلی، درمانی، مدارک وکالتنامه، تصدیق امضا و گواهی سو پیشینه تقسیم می شود.

طلاق توافقی با سامانه میخک آمریکا

طبق ماده 7 قانون مدنی ایران احوال شخصیه ایرانیان خارج از کشور از جمله تقسیم ارث، طلاق، ازدواج و…. باید طبق قوانین ایران (کشور مورد تبعیت خود) صورت گیرد و در صورتی که قصد طلاق دارند باید مراحل انجام طلاق را در محاکم قضایی ایران مطرح کنند و به ثبت برسانند.

ایرانیان مقیم آمریکا که قصد طلاق توافقی دارند یا باید خودشان در ایران حضور داشته باشند و اقدام به طلاق کنند و یا به یک وکیل طلاق توافقی وکالت دهند که به جای آنها در مراحل اداری و قضایی طلاق توافقی شرکت کنند.

طبق قانون برای طلاق ، یا خود شخص و یا وکیل او در محاکم دادگستری برای پیگیری روند پرونده طلاق باید حاضر باشند. پس امکان پیگیری پرونده طلاق توافقی توسط اطرافیان و اقوام درجه یک وجود ندارد. برای این کار شما باید از طریق سامانه میخک و یا سامانه ثنا به یک وکیل پایه یک دادگستری در ایران وکالت دهید تا به جای شما در مراحل طلاق حاضر شود.

در صورتی که مایل به گرفتن وکیل برای پرونده طلاق توافقی هستید و امکان حضور در ایران را ندارید، می توانید با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید، تا شما را راهنمایی کنند. در صورتی که وکلای دادسو، وکیل شما باشند، بدون نیاز به حضور شما در ایران صفر تا صد امور طلاق توافقی شما بدون حضور خانم و آقا انجام می شود.

دفتر حفظ منافع ایران در واشینگتن

کلیه ایرانیان مقیم کشور های ایالات متحده آمریکا جهت پیگیری امور کنسولی و اداری خود در ایران باید به دفتر حفظ منافع ایران در واشینگتن مراجعه کنند.

آدرس و شماره دفتر حفظ منافع ایران در واشینگتن

آدرس: Embassy of Pakistan -The Interests Section of Islamic Republic of Iran 1250 23rd st. N.W. Suite # 200 Washington, DC 20037

کد کشور و محل: ۲۰۲ ۰۰۱

تلفن نمایندگی: ۹۶۵۴۹۹۰

سوالات متداول

چگونه به وکیل در ایران وکالت دهیم؟

شما می‌توانید از طریق سامانه میخک به وکیل مدنظر خود در ایران وکالت دهید. در این مقاله نحوه ثبت وکالتنامه در سایت میخک واشنگتن را توضیح داده ایم.

آیا از طریق سامانه میخک امریکا می توانم درخواست خود را پیگیری کنم؟

بله، از طریق کد رهگیری ارسال شده برای شما می‌توانید پیگیری امور ثبت شده در سامانه میخک را انجام دهید.

دادسو چیست؟

دادسو یک موسسه حقوقی است که تمامی مجوزهای لازم را از کانون وکلای دادگستری مرکز، قوه قضاییه و اداره ثبت اسناد اخذ کرده است. دادسو کلیه خدمات حقوقی، وکالتی و کنسولی را به ایرانیان داخل و خارج از کشور ارائه می‌کند.

چگونه می‌توانم با دادسو در ارتباط باشم؟

شما می‌توانید از طریق واتساپ، تلگرام و یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۹۱۰۳ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید. همکاران ما با حوصله پاسخگوی شما هستند.

چگونه می توانم با وکلای دادسو جلسه داشته باشم؟

جلسات مشاوره وکلای دادسو به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود. برای برگزاری جلسه با وکلای دادسو با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا برای شما وقت ملاقات تنظیم کنند.

4.2/5 - (9 امتیاز)

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
تحریریه دادسو
این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است. اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.

13 پاسخ

  1. سلام
    چطور میتوان از ایران به یک وکیل در آمریکا وکالت داد؟

    1. سلام، وقت بخیر
      از طریق سامانه میخک و یا سامانه ثنا می توانید به وکیل در آمریکا وکالت دهید.

  2. با سلام و احترام
    آیا میتوان در سامانه میخک برای دو نفر موکل فقط یک وکالت نامه گرفت.
    سپاسگزار میشم اگر راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام، وقت بخیر
      هرکدام یک کد رهگیری باید دریافت کنند.

    1. سلام، وقت بخیر
      مدت زمان رسیدن وکالت نامه به ایران از آمریکا سه تا پنج هفته است.
      برای اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

    1. سلام، وقت بخیر
      لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو تماس بگیرید تا شمارو راهنمایی کنند.

  3. بعد از اسکایپ چقدر طول میکشه که وکالت نامه دست وکیل برسه؟؟ ایا با کد رهگیری سایت میخک وکیل میتونه معامله انجام بده؟؟؟

  4. من توی سامانه میخک امریکا ثبت نام کردم و وکالتنامه رو به اسم وکیل شما پر کردم. مرسی از همکارانتون که تو واتساپ منو راهنمایی کردن. تشکر از کلیه عوامل دادسو

    1. سلام، وقت بخیر.
      خیلی خوشحالیم که توانستیم به شما کمک کنیم.

  5. سامانه میخک آمریکا اگر وکالت ثبت کنیم میتونیم غیر حضوری تایید کنیم؟

    1. سلام، وقت بخیر.
      وکالت نامه ای که از طریق سامانه میخک آمریکا ثبت کرده اید را می توانید به صورت غیر حضوری از طریق اسکایپ تایید کنید. بعد از مضاحبه انلاین مدارک را جهت تایید و بررسی به دفتر حفظ منافع ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *