طلاق در آلمان

هموطنان ساکن کشور آلمان در صورتی که قصد طلاق را داشته باشند باید طلاق خود را در ایران ثبت کنند.

معمولاً برای بسیاری از ایرانیان ساکن خارج از کشور، حضور طولانی مدت در ایران برای شرکت در جلسات دادگاه و …. بزرگترین دغدغه است.

بنابراین بهترین راه‌کار داشتن وکیل طلاق ایرانیان مقیم آلمان است. در صورتی که قصد طلاق ایرانی در آلمان را دارید، دادسو می‌تواند وکیل ایرانی طلاق در آلمان برای شما باشد.

در این مطلب علاوه بر اینکه قوانین طلاق در آلمان، شرایط تقسیم اموال بعد از طلاق در آلمان و مهریه در آلمان را بررسی می‌کنیم؛ بهترین وکیل طلاق در آلمان را نیز به شما معرفی می‌کنیم.

در صورتی که به وکیل طلاق ایرانیان خارج از کشور نیاز دارید، با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید.

شرایط طلاق در آلمان

همان‌طور که توضیح دادیم، با توجه به قانون احوال شخصیه؛ ایرانیان ساکن خارج از کشور برای مواردی مانند طلاق، مهریه، انحصار وراثت و… باید طبق قوانین ایران پیش بروند.

به این معنی که اگر قصد طلاق توافقی در آلمان را دارید حتما باید طلاق خود را بر اساس قوانین طلاق در ایران پیش ببرید و طلاق خود را در ایران ثبت کنید.

وکیل طلاق ایرانیان مقیم آلمان

بزرگترین چالشی که ایرانیان مقیم آلمان برای طلاق با آن روبرو هستند حضور در ایران است.

همان‌طور که می‌دانید حتی اگر قصد طلاق توافقی را داشته باشید که سریع‌ترین نوع طلاق است، در صورتی که وکیل نداشته باشید حدود 8 الی 10 ماه زمان می‌برد و باید در جلسات دادگاه، مشاوره و بهزیسیتی شرکت کنید.

اما اگر دادسو وکیل طلاق در آلمان شما باشد، نیازی به حضور شما در ایران و هیچ مرحله‌ای نیست.

وکلای پایه یک دادسو در تمام مراحل به جای شما حضور پیدا می‌کنند و طلاق ایرانی در آلمان را ثبت می‌کنند. اگر به راهنمایی بیش‌‌تر و مشورت با وکیل طلاق توافقی نیاز دارید، با کارشناسان حقوقی ما در ارتباط باشید.

مهریه در آلمان

در صورتی که قصد دارید برای گرفتن مهریه در کشور آلمان اقدام کنید نیز بهترین راه‌کار داشتن وکیل مهریه در ایران است.

لازم به ذکر است که برای گرفتن مهریه فقط می‌توان برای توقیف اموال آقا در ایران اقدام کرد و برای اموالی که خارج از کشور است، نمی‌توان کاری از پیش برد.

البته در صورتی که قصد طلاق توافقی در آلمان را داشته باشید، مهریه بر اساس توافق شما می‌تواند کامل بخشیده، بخشی از آن بخشیده و یا به صورت کامل دریافت گردد و کاملا به توافق زوجین بستگی دارد.

در این اپیزود، تمامی سوالات احتمالی شما در زمینه طلاق توافقی و حق طلاق پاسخ داده شده است.

قانون طلاق در آلمان برای ایرانیان

زوج ایرانی که ازدواج‌ ایرانی آنها به قوانین ایران صورت گرفته یا در ایران انجام شده باید طلاق خود را نیز در هر کشوری که هستند، بر اساس قوانین ایران انجام دهند. برای اینکار می‌توانند به ایران مراجعه کنند، یا به فردی از اعضای خانواده وکالت دهند و یا به وکیل در ایران وکالت دهید.

طلاق در آلمان هم می‌تواند به صورت توافقی، هم طلاق یک طرفه از سمت خانم و از سمت آقا باشد. هر کدام شرایط خاص خود را دارد.

برای دادن وکالت به یکی از اعضای خانواده یا وکیل طلاق توافقی باید از طریق سامانه ثنا یا سامانه میخک آلمان اقدام کنند.

سامانه ثنا

اگر اطلاعات شما به تازگی در ثبت احوال به روز شده (برای مثال اگر کارت ملی شما هوشمند است) می‌توانید در سامانه ثنا ثبت نام کنید و اصلاعات هویتی، اطلاعات محل سکونت و اطلاعات تماس خود را وارد کنید. بعد از انجام ثبت نام وکیل مورد نظر شما یک قرارداد با موضوع وکالت برای طلاق تنظیم می‌کند و در سامانه ثبت می‌کند.

در این زمان پیامکی از طرف قوه قضاییه برای شما ارسال می‌شود. اگر این پیامک را وکیل شما در سامانه ثبت کند به معنای ثبت امضای شما در این قرارداد است. بعد از امضای قرارداد، وکیل از سمت شما دادخواست ثبت می‌کند و امور طلاق شما را انجام می‌دهد.

سامانه میخک

اگر امکان ثبت نام در سامانه ثنا را ندارید، می‌توانید در سامانه میخک (مدیریت یکپارچه خدمات کنسولگری) ثبت نام کنید. اطلاعات هویتی، محل سکونت و اطلاعات تماس خود را وارد می‌کنید.

نوع وکالت‌نامه و سفارت مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید. بعد از ثبت وکالت نامه باید به همراه کد رهگیری که از سایت دریافت کردید به سفارت مراجعه کنید تا احراز هویت انجام شود، مدارک شما تائید شود و وکیل شما بتواند بعد تائید وکالت نامه از سمت شما، این وکالت را از وزارت امور خارجه در ایران دریافت کنید و امور طلاق شما را پیش ببرد.

فرم درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

ما برای شما چه کار می کنیم؟

دادسو، بهترین وکیل طلاق در آلمان

همان‌طور که گفتیم، دادسو با مشکلات و چالش‌های شما برای طلاق در خارج از کشور آشناست.

دادسو با تجربه چندین ساله در وکالت ایرانیان خارج از کشور، تمام دغدغه شما را به خوبی درک می‌کند. در صورتی که به وکیل طلاق توافقی خارج از کشور نیاز دارید، با کارشناسان حقوقی ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

تقسیم اموال بعد از طلاق در آلمان چگونه است؟

در صورتی که طلاق شما به صورت توافقی باشد، همه چیز به توافق شما بستگی دارد. اما اگر طلاق به صورت یک طرفه باشد، بر اساس قوانین قاضی تقسیم اموال را مشخص می‌کند.

گرفتن مهریه در المان چگونه است؟

مهریه بستگی به این دارد که طلاق توافقی باشد یا یک طرفه! در طلاق توافقی وضعیت مهریه کاملا به توافق بین زوجین بستگی دارد.

دادسو چیست؟

دادسو یک موسسه حقوقی است که تمامی مجوزهای لازم را از کانون وکلای دادگستری مرکز، قوه قضاییه و اداره ثبت اسناد اخذ کرده است. دادسو کلیه خدمات حقوقی، وکالتی و کنسولی را به ایرانیان داخل و خارج از کشور ارائه می‌کند.

چگونه می‌توانم با دادسو در ارتباط باشم؟

شما می‌توانید از طریق واتساپ، تلگرام و یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۹۱۰۳ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید. همکاران ما با حوصله پاسخگوی شما هستند.

چگونه می توانم با وکلای دادسو جلسه داشته باشم؟

جلسات مشاوره وکلای دادسو به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود. برای برگزاری جلسه با وکلای دادسو با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا برای شما وقت ملاقات تنظیم کنند.

3.2/5 - (12 امتیاز)

طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. لطفا قبل از اینکه به صورت جدی به طلاق فکر کنید با مشاور خانواده مشورت نمایید. در صورتی که تصمیم شما قطعی است، همکاران ما در دادسو راهنماییتان می کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی
تحریریه دادسو
این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است. اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.

18 پاسخ

  1. سوالی که برای من پیش اومده این هست که، تفاوت هست بین پروسه طلاق برای کسی که اقامت آلمان داره با کسی که شهروندی آلمان رو داره؟

    1. سلام، وقت بخیر
      ایرانیان ساکن خارج از کشور باید طبق قانون ایران برای طلاق اقدام کنند.

  2. من حدود هفت ساله طلاق المانی گرفتم ولی طلاق ایرانی رو ایشون راضی نشدن .اگر این اقا اقامت المان را داشته باشن و ساکن آلمان آیا میتونن من را در ایران ممنوع الخروج کنن

    1. سلام. وقتا بخیر.
      بله. با توحه به اینکه با قوانین ایران هنوز همسر ایشان هستید، همسرتان می تواند شما را ممنوع الخروج بکند. در صورتی که برای طلاق از طرف زوجه مایل به اقدام باشید، همکاران ما در خدمتتان هستند.

  3. باسلام میخواستم بدونم اگر زن به شوهر خیانت کرده باشد میتوانیم اقامت اورا در المان باطل کنیم؟

  4. سلام.
    من ساکن نورنبرگ هستم و با همسرم قصد طلاق در آلمان داریم. امکان حضور در ایران نداریم. ثنا هم نتونستیم ثبت نام کنیم. میشه از طریق میخک به شما وکالت بدین؟

    1. سلام، وقت بخیر
      شما می توانید از طریق سامانه میخک به وکلای دادسو وکالت دهید تا کلیه امور پرونده طلاق توافقی شما بدون نیاز به حضور شما در ایران توسط تیم دادسو انجام شود.
      برای اطلاعات بیش‌تر با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید.

  5. با سلام یک سوال حقوقی خدمتتون داشتم. ممنون میشم اگه جوابمو بدین. ایا برای طلاق دو شخص ایرانی در المان دادگاه ایرانی تشکیل خواهد شد. چون وکیلم اینو گفته و ازمم خواست که من کی و کجا و چه زمان کلمه ی طلاق رو به زبان اوردم. ایا همچین چیزی وجود داره. خیلی ممنون میشم اگه جوابمو بدین🙏

    1. سلام، وقت بخیر.
      بله. طلاق زوج ایرانی در خارج از کشور باید در ایران هم صورت بگیره که میتوانید از طریق سامانه ثنا اقدام کرده و به یک وکیل وکالت دهید تا کارهای طلاق را انجام دهد.

  6. سلام، من سالها در المان زندگی میکنم. طلاق ایرانی ام وبت شده ولی آلمانی هنوز نه. آیا باید در المان هم برای طلاق وکیل بگیریم؟

    1. سلام، وقت بخیر.
      با کارشناسان دادسو تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.
      باید از طریق سامانه میخک به یکی از وکلای ما وکالت دهید.

  7. با سللم
    آیا میشه بعد از رسیدن به آلمان با ویزای ازدواج، بدون طلاق، نوع ویزا را به ویزای کاری تغییر داد؟ در همان سال اول یا دوم؟ سپاس از پاسخ شما

    1. سلام، وقت بخیر.
      در مورد قوانین مهاجرتی به آلمان اطلاعی نداریم دوست عزیز.

  8. سلام.
    من سهر بوخوم هستم و همسرم شهر کلن. ۷ ساله که با هم در ارتباط نیستیم. اگر هر دو به یکی از دوستانمان از طریق سامانه میخک وکالت بدیم، میشه دوستمون به وکیل در ایران وکالت بده برای انجام کارای طلاق در ایران؟
    طلاق در المان رو گرفتیم سال ها پیش.

    1. سلام، وقت بخیر.
      بله. بسیاری از موکلان دادسو در خارج از کشور به این روش انجام می دهند. همینطور می توانید به صورت مستقیم به وکلای دادسو وکالت دهید تا نیازی به مراجعه دوست شما به وزارت امور خارجه نباشد.
      طلاق در المان شما انجام شده و الان نیاز وکیل در ایران دارید تا طلاق توافقی ایرانی شما هم ثبت شود.

      1. سلام بعد از طلاق آلمانی تا چند سال زوج یا زوجه باید هزینه های مالی طرف مقابل را تامین کند ؟؟
        اگر طرف مخالف سرکار نرفت و طرف دیگر ازدواج مجدد کرد آیا بازم موظف به پرداخت کمک مالی است؟؟

        1. سلام، وقت بخیر.
          با کارشناسان دادسو تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.
          باید از طریق سامانه میخک به یکی از وکلای ما وکالت دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *