طلاق در سوئیس

طلاق در سوئیس

در صورتی که ساکن سوئیس هستید و قصد طلاق در خارج از کشور را دارید باید اطلاعات کاملی در مورد طلاق کسب کنید.

دادسو به عنوان وکیل طلاق ایرانیان مقیم سوئیس، همراه شماست تا بدون نیاز به حضور در ایران، برای طلاق توافقی اقدام کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد طلاق ایرانیان در سوئیس و مشاوره با کارشناسان حقوقی و جلسه آنلاین با وکلای دادسو، با ما در ارتباط باشید.

طلاق توافقی ایرانیان مقیم سوئیس

در صورتی که هموطنان مقیم کشور سوئیس مایل به انجام طلاق توافقی باشند، باید به یک وکیل در ایران وکالت بدهند.

طلاق توافقی یعنی آقا و خانم هر دو موافق طلاق هستند و بر روی موارد زندگی مشترک مانند مهریه، جهیزیه و حضانت فرزند توافق دارند.

برای شروع کافیست با دادسو در ارتباط باشید. صفر تا صد پرونده طلاق بدون نیاز به حضور زوجین در ایران انجام خواهد شد.

دادسو با تجربه چندصد پرونده طلاق توافقی ایرانیان خارج از کشور، کاملا نسبت به نیازها، نگرانی‌ها و دغدغه‌های شما آگاه است.

انواع طلاق ایرانیان در سوئیس

به طور کلی قوانین طلاق در ایران به سه صورت است:

  • طلاق توافقی

در این حالت، زوجین باید هردو برای جدایی باهم به توافق رسیده باشند. طلاق توافقی سریع‌ترین نوع جدایی محسوب می‌شود.

در صورتی که وکیل طلاق توافقی داشته باشید، روند طلاق شما بسیار سریع‌تر پیگیری می‌شود.

  • طلاق از طرف زن

طلاق از طرف زن یکی دیگر از روش‌های طلاق ایرانیان است.

برای طلاق یک طرفه از سمت خانم، باید یا وکالت در طلاق داشته باشید و یا یکی از شروط عسر و حرج شامل حال شما شود.

  • طلاق از طرف مرد

طبق قانون ایران، حق طلاق با آقا است و مراحل طلاق از طرف مرد آسان‌تر از طلاق خانم است.

مراحل طلاق در سوئیس

پیگیری مراحل طلاق در کشور سوئیس برای ایرانیان به نوع طلاق بستگی دارد.

پیشنهاد دادسو به شما این است در صورتی که قصد طلاق در سوئیس دارید، به صورت توافقی این کار را انجام دهید و با وکیل طلاق ایرانیان مقیم سوئیس مشورت کنید.

طلاق یک طرفه به دلیل عدم رضایت یکی از زوجین مراحل سخت‌تری دارد و مدت زمان بیشتری نیز طول می‌کشد.

در این اپیزود، تمامی سوالات احتمالی شما در زمینه طلاق توافقی و حق طلاق پاسخ داده شده است.

مدارک برای طلاق در کشور سوئیس

  • مدارک شناسایی زوجین
  • اسناد مربوط به اقامت زوجین (اگر مهاجرت کردند)
  • مدارک مربوط به ازدواج
ما برای شما چه کار می کنیم؟

توافقات در طلاق توافقی

همان‌طوری که توضیح دادیم برای طلاق در کشور سوئیس نیاز به ارائه دلیل به دادگاه نیست. اما باید سر موضوعاتی مانند نگهداری از فرزند و تقسیم اموال و دارایی‌های مشترک به توافق برسند.

نگهداری از فرزند

نگهداری یا حضانت فرزند در طلاق بر عهده یکی از والدین است. این موضوع می‌تواند با توجه به توافقات زوجین باشد و اگر زوجین به توافق نرسند دادگاه در این خصوص تصمیم می‌گیرد.

والدی که حضانت فرزند را دارد بنا بر کمتر شدن ساعات کاری باید هزینه نگهداری از فرزند (بیمه، خوارک، پوشاک و هزینه تحصیل) را از والد دیگر دریافت کند. البته اگر والدین شرایط پرداخت هزینه‌ها فرزند را نداشته باشند دادگاه در این خصوص تصمیم می‌گیرد.

تقسیم اموال مشترک

یکی دیگر از مواردی که زوجین باید سر آن به توافق برسند تقسیم اموال و دارایی‌های مشترک زوجین است. در این مورد اگر زوجین توافقی داشته باشند دادگاه به آن احترام می‌گذارد. اگر نتوانند به توافق برسند معمولا اولویت زندگی در آپارتمان مشترک با والدی است که حضانت فرزند را بر عهده دارد.

نفقه همسر

معمولا بعد از طلاق اگر یکی از زوجین (فرقی ندارد خانم یا آقا) نتواند از پس هزینه‌های عادی زندگی خود بر بیاید، طرف دیگر باید بنا بر دستور دادگاه یک‌سری از هزینه‌های زندگی طرف مقابل را تقبل کند.

فسخ یا باطل کردن ازدواج

یکی دیگر از شیوه‌های جدایی در این کشور باطل کردن ازدواج به جای طلاق در سوئیس است. در این حالت اگر زوجین بتوانند شرایط زیر را اثبات کنند می‌توانند ازدواج را باطل کنند.

  • اگر یکی از زوجین همسر دیگری داشته باشد.
  • در صورتی که یکی از طرفین از سلامت روان برخوردار نباشند.
  • یکی از طرفین زیر سن قانونی برای ازدواج باشد.
  • خانم یا آقا از ازدواج فقط برای دریافت اقامت در این کشور استفاده می‌کند.
  • یکی از طرفین نسبت به شرایط طرف مقابل دچار فریب شده است. (طرف مقابل درباره شغل یا خانواده خود دروغ گفته باشد)

 وکیل طلاق توافقی در ایران

اگر شما قصد دارید طلاق خود را به قوانین ایران به ثبت برسانید می‌توانید از کارشناسان حقوقی موسسه دادسو مشاوره رایگان دریافت کنید.

بعد از مشاوره می‌توانید به صورت آنلاین با وکلا صحبت کنید تا توافقات شما مکتوب شود.

در مرحله بعد می‌توانید از طریق سامانه ثنا یا میخک که در ادامه به صورت کامل برای شما توضیح داده‌ایم به وکلا وکالت دهید تا بدون حضور شما طلاق توافقی بر اساس توافقات خانم و آقا به ثبت برسد.

توجه داشته باشید که این وکیل باید حتما هم در زمینه خانواده و طلاق و هم در زمینه ایرانیان خارج از کشور مهارت داشته باشد.

سامانه میخک

برای وکالت دادن از طریق سامانه میخک (مدیریت یکپارچه خدمات کنسولگری) باید ابتدا در این سایت ثبت نام کنید. اطلاعات هویتی، اطلاعات محل سکونت و اطلاعات تماس خود را وارد کنید.

سپس باید سفارت کشوری که در آن ساکن هستید را انتخاب کنید و نوع وکالتی (طلاق گیرنده زن یا طلاق دهنده مرد) که به وکیل خود می‌دهید را مشخص کنید. بعد از انجام این مراحل باید کد رهگیری دریافت کنید و یک وقت احراز هویت حضوری بگیرید.
بعد از احراز هویت، تائید مدارک و امضای وکالت‌نامه در سفارت، وکیل مورد نظر شما می‌تواند وکالت نامه را از وزارت امور خارجه دریافت کند و کار طلاق شما را انجام دهد.

سامانه ثنا

در شرایطی که کارت ملی شما هوشمند باشد می‌توانید در سامانه ثنا که برای قوه قضاییه است، ثبت نام کنید. توجه داشته باشید برای ثبت نام در سامانه ثنا باید یک سیم کارت فعال در ایران داشته باشید.

بعد از ثبت نام وکیل مورد نظر شما، باید یک قرارداد الکترونیک در این سامانه تنظیم کند. بعد از تنظیم این قرار داد یک کد برای سیم کارت شما پیامک می‌شود.

زمانی که وکیل این کد را در سامانه ثبت می‌کند به معنی امضا قرارداد از  سمت شما است. سپس وکیل باید دادخواست طلاق توافقی را بر اساس توافقات شما ثبت کند. چه از طریق سامانه ثنا و چه سامانه میخک شما می‌توانید برای طلاق با قانون ایران اقدامات لازم را انجام دهید.

سوالات متداول

برای طلاق در سوئیس بدون حضور در ایران می توانم اقدام کنم؟

بله، در صورتی که یک وکیل در ایران بگیرید می‌توانید بدون حضور در ایران برای طلاق اقدام کنید و تمام پروسه را به وکیل بسپارید.

آیا برای طلاق خارج از کشور حتما باید وکیل داشته باشیم؟

داشتن وکیل الزامی نیست اما با توجه به مشکلاتی مثل حضور طولانی مدت در ایران و شرکت در جلسات مشاوره… بهترین کار داشتن وکیل است.

دادسو چیست؟

دادسو یک موسسه حقوقی است که تمامی مجوزهای لازم را از کانون وکلای دادگستری مرکز، قوه قضاییه و اداره ثبت اسناد اخذ کرده است. دادسو کلیه خدمات حقوقی، وکالتی و کنسولی را به ایرانیان داخل و خارج از کشور ارائه می‌کند.

چگونه می‌توانم با دادسو در ارتباط باشم؟

شما می‌توانید از طریق واتساپ، تلگرام و یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۹۱۰۳ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید. همکاران ما با حوصله پاسخگوی شما هستند.

چگونه می توانم با وکلای دادسو جلسه داشته باشم؟

جلسات مشاوره وکلای دادسو به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود. برای برگزاری جلسه با وکلای دادسو با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا برای شما وقت ملاقات تنظیم کنند.

5/5 - (5 امتیاز)

طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. لطفا قبل از اینکه به صورت جدی به طلاق فکر کنید با مشاور خانواده مشورت نمایید. در صورتی که تصمیم شما قطعی است، همکاران ما در دادسو راهنماییتان می کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی

تحریریه دادسو

این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است.
اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.

2 پاسخ

  1. طلاق در سوئیس پیچیده هستش. ما باید در ایران اقدام کنیم. ممنون میشم به ایمیلم اطلاعات رو ارسال کنین که براتون تو میخک وکالتنامه تنظیم کنم

    1. سلام، وقت بخیر.
      اطلاعات مورد نیاز شما در مورد طلاق در سئویس از طریق ایمیل برای شما ارسال شد جناب خانزاده. پشتیبان اختصاصی شما در مجموعه خانم وفایی هستند و از این به بعد از طریق واتساپ با شما در ارتباط خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *